Dorindom

Maden - jeres menu

32 indlæg i dette emne

Hej.

Kan vi ikke lige lave en tråd, hvor vi skriver, hvad menuen består af til brylluppet, om det er buffet eller noget andet, til hvor mange mennesker, og hvad prisen er/var/bliver?

Vi vil selv gerne have buffet, men længere er vi desværre ikke helt kommet, hverken med forret, selve buffeten og dessert, og det kunne da være dejligt med inspiration fra jer andre brude :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo , det er da en god ide.....

Efter vielsen er der velkomst og bryllupskage + et frugtfad (40 kr. pr. pers kun for frugten)

Prisen på kagen har vi ikke fået endnu.

3 retters menu lyder på 410 kr pr. pers.

Laksetater på sprøde salater med krebs

Kalvemignon serveret med forårsgrønt, pom Anna samt brun sauce.(kommer ind 2 gange)

Gateau marcel chokolade kage, Vanilje pana cota, sorbet, frugt samt asti shot.

Det hele er uden drikkevarer og til 18 pers.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeps:

Forret: Skalddyrsmousse med tilhørende lakseanretning. (Min mor og mormor laver og betaler dette)

Hovedret: Helstegt vildsvin med buffet: En masse salater, forskellige kartofler, sovse, valnøddepate', bønner i baconsvøb, hjemmebagte brød, waldorfsalat mm. (Vi giver 100 kr kuverten for vildsvinet inkl. grillmanden, og 90 kr kuverten for alt tilbehøret).

Dessert: Det bliver bryllupskagen hvor der er toblerone-og hindbærmousse i, og kagen laver og betaler min svigermor (o;

Vi inviterer 74 personer i alt (o:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reception

Bryllupskage

Fade med frugt (vindruer, ananas, jordbær m.m.)

Nøddeblandinger

Middag (grillbuffet)

Oksemørbrad

Citronmarineret svinefilet

Urtemarineret unghane

Laks

Flødekartofler

Kartoffelsalat

Tomatsalat med mozzarella

Bagte tomater

Cæsarsalat

Mixet salat

Grøn salat

Hjemmelavet brød + smør

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Priser pr. person self :lol:

Reception

Bryllupskage 65,-

Frugtfade 15,-

Middag

Lakserulle fyldt med tunmousser 41,-

Skolegadebøffer med flødekarfler og salat (porretærte til os vegetarer) 110,-

Tiramisu 40,-

Wraps med oksekød (og salat til os vegetarer :) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forret: Laksesoufle på salat af fuldkorn

Hovedret: Rosastegt oksefilet og gammeldagsoksesteg i nye klæder med kartofler, sauce og grøntsager

Dessert: Bryllupslagkage, chokolade, kransekage og småkager

"Natmad": Grøntsagstærter med sommersalat

Vi bliver 52 personer - og det koster os 5000 kr :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

efter vielsen skal folk have kaffe og kager mens vi skal have taget billeder. der skal være sara bernard kager, choko kyskager og cookies. Alt lavet af min mors, så det står mine forældre for betaling af

til forret skal vi have: Sprød salat med strimler af and og cassis dressing til 50 kr pr kuvert

til hovedret skal vi have: Helstegt okseculotte, Små kogte saltkartofler, Balsamico bagte rødløg, Balsamico bagte champignon og rødvinssauce til 125 kr pr kuvert

til dessert skal vi have bryllupskage og frugtfade: kagen koster 30 kr pr kuvert, frugten har vi ikke prisen på endnu

til natmad er der: Boller med diverse pålæg til 60 kr pr kuvert

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reception:

(ca. 85 mennesker - vi har aftalt en fast pris og skal ikke betale ekstra hvis der er et par stykker mere)

- sodavand, øl og isvand - alt ad libitum..

- frugtfade med masser af forskelligt frugt

- 2 sandwiches pr prs..

Samlet pris inkl. lokale, opdækning, personale og oprydning: 8800kr..

(Vi medbringer så selv: muffins, slik/chokolade og Asti)

Festen om aftenen:

(vi bliver 53 mennesker hvoraf der er 3 børn)

- velkomstdrinks

- øl, sodavand og isvand ad libitum fra 17.30-02.00

- forret: Oksecarpaccio på en bund af spæde salater med balsamico og citrus - med pinjekerner, parmesan og cherrytomater - inkl brød og smør

- hovedret: Buffet med helstegt lammekølle, helstegt oksefilet, glaseret skinke, svinekam stegt som vildt - flødekartofler og små persillekartofler - kæmpe salat buffet, 2 slags sauce og 3 forskellige slags hjemmebagt brød med smør..

- dessert: Isrand med pærer og chokoladesovs..

- kaffe, the, småkager...

- natmad: Karrysuppe med ris og kyllingekød - med hjemmebagt brød..

Pris pr. Prs: 495kr.. Inkl. Opdækning, personale, oprydning og prop penge...

(vi medbringer selv: bryllupskagen til kaffen, hvidvin, rødvin, asti, likør og spiritus)

Desuden medbringer vi selv alt pynt til lokalerne samt borddekorationerne - men dette var med i prisen hvis vi havde ønsket det.. :)

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for gode svar :)

Vi har indtil videre fundet frem til, hvad vi skal have til hovedret og dessert:

Hovedret: Buffet bestående af:

Lammekølle med hvdløgsmarinade, dyr (vi fik 11 kg. kød i julegave, hvor det meste består af dyr, ved ikke, om det er då- eller rådyr, og resten er lam. Vi har også en stor lammekølle i fryseren, som vi har tænkt os at bruge. Så kødet bliver ganske gratis :thumbsupsmileyanim: ), frikadeller, vildtsovs med gorgonzola og kantarel, flødekartofler, (græsk)stegte kartofler, melonsalat og en anden slags salat. Samt brød og smør.

Dessert: Chokoladesoufflé med blødende indre med vanilleis og skovbærsauce (fra opskrift herindefra - den er HIMMELSK!!! Jeg lavede den til nytår, og HOLD DA HELT OP MAND! mums! Kan klart anbefales).

Kaffe: bryllupskage og chokolade og frugt

Natmad: aspargessuppe med brød.

Vi er dog lidt blank ang. forret. Vi tænkte på kongekrabber, men de er godt nok dyre!

Nogle, der har andre forslag til forret? Det må gerne være noget, der kan serveres på fade, som kan sættes ind på bordene i stedet for anretning på tallerkener. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har inviteret 90 mennesker og skal have:

Forret: tapas-platte med lidt ost, forskellig pølse og lækkert brød. Vi laver selv forretten og har indtil videre regner med at bruge ca. 1500,-

Hovedret: buffet fra cateringfirma. Oksemørbrad, svinefilet, unghanebryst, frikadeller, ovnstegte kartofler, flødekartofler, kartoffelmos, broccolisalat, salat, dressing, sovs. I alt med levering skal vi give 12.500,- til 90 kuverter

Dessert: chokoladefondue med friske frugter. Vi laver det selv og regner med at bruge 1500,-...

Til natmad skal vi have pizzasnegle og pølsehorn, som vi selv har bagt på forhånd ;-)

Vi køber drikkevarer i Tyskland :-)

Redigeret af Bridezilla_In_Spe
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver et sted mellem 50 og 70 mennesker og prisen er inkl:

- lokaler

- serveringspersonale

- service

- duge

- lys

- blomster

Reception - her serveres velkomstdrink, snacks og bryllupskage (kagen er det eneste vi har med udefra - den koster os ca. 2.500 kr og laves af en bekendt. Stedet tager 25 kr per næse for at stille personale og service til den)

Forretten, hovedretten og desserten er ikke helt på plads endnu. Jeg kunne forestille mig at det blev dampet laks med salat og friskbagt brød til. Hovedretten bliver nok enten oksemørbrad eller hane stegt som vildt med årstidens grøntsager og desserten et eller andet let. Derudover kommer vine, vand og sodavand ad libitum til de forskellige retter og natmad der enten bliver et ostebord eller en lækker suppe.

Vi laver i princippet INTET af det selv - og har valgt at betale os fra det på denne ene dag. Vi kommer til at give en 600-700 kr. per person for middagen plus ca. en 100 kr. per person til receptionen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I får liiiige vores foreløbelige menu også :thumbsupsmileyanim: : Buffet stillet frem ad tre omgange:

• Bagt smørfisk med spicy topping hetil mandel/tomatchutney

• Fiskepaupiette med tigerrejer, krydderurter og sennepscreme med estragon

• Marineret kyllingebryst med grillet grønt og parmesan, stænket med hindbær/balsamico glace

• Hjemmebagt brød

• Rosastegt kalvecoulotte hertil portvins sauce

• Letspængt svinemørbrad krydret med ramsløg

• Kartoffeltimbale tilsmagt med skarp peberrod

• Saltbagte kartofler med hvidløg og timian

• De 4 årstiders salat med dressing

• Bulgursalat med ristet pinjekerner, kørvel samt tørret blåbær

• Grillet artiskoksalat med rucola herpå fetaost og pesto

• Rødløgs compot

• Hjemmebagt brød

• Hvid chokoladeis med vanilje og ristet mandler samt et strejf af karamel

• Panacotta med bær på kiksebund

• Citrus/nøddetærte med brombær/æblecoulis herpå nougat creme

• Ananas carpazzio med passionssirup

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forresten, vi har et fest til fast pris arrangement, 650kr pr. kuvert for ovenstående, natmad og kaffe + inkl øl,vind,vand under maden + bar med øl, vin, vand, ciders og special øl til vi slutter. (inkl. borddækning, betjening, osv)

Synes det er en rigtig god pris :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores reception vil vi servere frisk frugt, kransekage, skumfiduser og hvad jeg ellers lige finder af sjove ting til 2-3 chokoladefontæner med lys og mørk chokolade (måske hvid) og boblevand

Til festen:

Vi har ikke helt besluttet os, men vi ved at det skal være tapasbuffet. lige pt. hælder vi til en lokal biks her i næstved der hvor vi får et sted ml. 20-25 tapasretter for 195 kr/næsen - eneste minus at det ikke er helt så spansk, men virkelige lækre råvarer. Tror nu det er det vi ender med :)

Vi vil så selv supplere med et lille ostebord ved siden af.

Vi bliver omkring 40-50 personer til festen

Til dessert bruger vi bryllupskagen, som jeg selv laver.

Mvh. Mia Jensen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op - det var da en RIGTIG god pris!! :o:) Hvor er det henne hvis jeg må spørge!? :)

Det må du da :wink: Det er et rigtig fint sted her i Odense der hedder Møllekroen, et forholdsvis nyrenoveret og rigtig lækkert sted. Jeg er overrasket over det kan gøres til den pris, og glad for det selvfølgelig :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder bare rigtigt lækkert det hele.

Hvad synes I om, hvis man som forret serverer helkogt blomkål med æg, tomater, salat og rejer, som alt sammen skal ligge på fade, som bliver sat ind på bordene? Jeg har fået det før, og synes bare det smager så godt, og så er det dejligt let, og ikke så tungt. Selvfølgelig skal der lidt dressing og friskt brød til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op - det var da en RIGTIG god pris!! :o:) Hvor er det henne hvis jeg må spørge!? :)

Det må du da :wink: Det er et rigtig fint sted her i Odense der hedder Møllekroen, et forholdsvis nyrenoveret og rigtigt lækkert sted. Jeg er overrasket over det kan gøres til den pris, og glad for det selvfølgelig :wink:

Arg. Når jeg skriver "rigtig fint".. men jeg fint, som i det er rigtig fint - ikke som i det er rigtig snerpe snerpe fint.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver et sted mellem 50 og 70 mennesker og prisen er inkl:

- lokaler

- serveringspersonale

- service

- duge

- lys

- blomster

Reception - her serveres velkomstdrink, snacks og bryllupskage (kagen er det eneste vi har med udefra - den koster os ca. 2.500 kr og laves af en bekendt. Stedet tager 25 kr per næse for at stille personale og service til den)

Forretten, hovedretten og desserten er ikke helt på plads endnu. Jeg kunne forestille mig at det blev dampet laks med salat og friskbagt brød til. Hovedretten bliver nok enten oksemørbrad eller hane stegt som vildt med årstidens grøntsager og desserten et eller andet let. Derudover kommer vine, vand og sodavand ad libitum til de forskellige retter og natmad der enten bliver et ostebord eller en lækker suppe.

Vi laver i princippet INTET af det selv - og har valgt at betale os fra det på denne ene dag. Vi kommer til at give en 600-700 kr. per person for middagen plus ca. en 100 kr. per person til receptionen.

Hvor skal i holde festen henne ? Det lyder godt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har inviteret 90 mennesker og skal have:

Forret: tapas-platte med lidt ost, forskellig pølse og lækkert brød. Vi laver selv forretten og har indtil videre regner med at bruge ca. 1500,-

Hovedret: buffet fra cateringfirma. Oksemørbrad, svinefilet, unghanebryst, frikadeller, ovnstegte kartofler, flødekartofler, kartoffelmos, broccolisalat, salat, dressing, sovs. I alt med levering skal vi give 12.500,- til 90 kuverter

Dessert: chokoladefondue med friske frugter. Vi laver det selv og regner med at bruge 1500,-...

Til natmad skal vi have pizzasnegle og pølsehorn, som vi selv har bagt på forhånd ;-)

Vi køber drikkevarer i Tyskland :-)

Hejsa...

Hvilket cateringsfirma bruger i?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt en model hvor vi ikke selv skal lave noget på dagen (andet end at indkøbe drikkevarerne). Bryllupskagen bliver leveret til receptionen og der er en kok der laver al maden og 2 tjenere til servering/oprydning.

Receptionen - ca 90 pers.

Bryllupskage, 2700 kr

Asti, øl og sodavand (har vi ikke købt endnu, så kender ikke prisen.)

Middagen - 57 pers.

Prisen er 130 pr. kuvert (eksl. vin) for de 3 retter - natmaden er gratis, da Kæresten tog en juleaftensvagt for ham der har den. :)

Velkomstdrink af Asti Spumante+solbærsaft

Forret (tallerkenservering)

- Terrin & confit af vildfugl m. æble, peberrod & balsamico

Vin: Piemonte Chardonnay DOC 2010, Pico Maccario

Hovedret (buffet)

- Ryg & kølle af råvildt

- Nøddesauterede svampe & pærer

- Timbaler af årstidens grønt

- Variation af Waldorffsalat: klassisk & frisk

- Smørristede minikartofler & kartoffelsouflé

- Vildtflødesauce tilsmagt med cognac

Vin: Montepulciano D’Abruzzo DOC 2010

Dessert (tallerkenservering)

Fragilite-is-roulade m. brændt hvid chokolade & syltede bær

Vin: Ved ikke endnu, men bliver nok en Asti Spumante.

Natmad

Der kommer en pølsevogn.

Redigeret af CharlottevM
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi laver ALT selv. Mest fordi vi har adgang til rigtig mange gratis eller meget billige ingredienser.

Eftermiddag:

Bryllupskage (kagemand+kagebrud)

Småkager

Forret:

Torskemousse m. salat og flute

Hovedret:

Svinemørbrad m. pommes duchesse, bagte rodfrugter og timiansovs

Dessert:

Iskold hindbærsuppe m. hjemmelavet vaniljeis og ristede mandelflager

Kaffe/te:

3 slags småkager

Natmad:

Pølsehorn m. div. dyppelse

Pris: 75 kr/pers :thumbsupsmileyanim:

(Nej, det er IKKE en trykfejl!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi laver ALT selv. Mest fordi vi har adgang til rigtig mange gratis eller meget billige ingredienser.

Eftermiddag:

Bryllupskage (kagemand+kagebrud)

Småkager

Forret:

Torskemousse m. salat og flute

Hovedret:

Svinemørbrad m. pommes duchesse, bagte rodfrugter og timiansovs

Dessert:

Iskold hindbærsuppe m. hjemmelavet vaniljeis og ristede mandelflager

Kaffe/te:

3 slags småkager

Natmad:

Pølsehorn m. div. dyppelse

Pris: 75 kr/pers :thumbsupsmileyanim:

(Nej, det er IKKE en trykfejl!)

Mm det lyder dælme også lækkert.. Jeg er ret meget en kræsenpind, og syntes ofte bryllupsmenuer er alt for avanceret , til mine sarte smagsløg *Gg*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer