JanniTR

Vores drømme bryllup!

777 indlæg i dette emne

Det var også bare for at drille lidt med billederne, så ro på - om ikke andet vil vi alle nyde det når der kommer billeder ind fra dagen :wink:

Det er da noget værre noget med hende mor. Har en veninde som også har svært ved at slippe tøjlerne, men det er ved at blive bedre. Hun er højgravid i skrivende stund, og har pænt mange smerter i bækken/ryg, så hun har ikke så mange valg lige for tiden. Det hedder bare: giv slip, giv slip, giv slip. Det er mega svært, for når man nu ved at det kun bliver gjort ordentligt når man selv gør tingene, så er der næsten ikke noget værre end at stå med skulende og dømmende øjne, når fx H2B så vasker gulvet. Han kommer måske ikke helt ud i hjørnerne, og så er det man skal tælle til ti, og sige til sig selv, at hjørnet må godt være beskidt. Det er der ingen der dør af, og så bare sige PYT. Som sagt, mega svært, men nødvendigt.

Jeg har selv været rigtig slem til det, og jeg kan mærke på mig selv, at det er kommet meget op til overfladen igen med alt det her bryllup. Det er jo kun én gang, og H2B gider nok heller ikke rigtig, så jeg gør det bare selv, tænker jeg så. Det er rigtig svært at sige fra, ikke mindst når man bare vil have det perfekt. Vi er nok bare nogen af dem der kun bliver 98% tilfredse :rolleyes:

Men at gå så langt som at sige at du graver din egen grav, og at der derfor ikke er nogen der vil være sammen med dig - det synes jeg altså lige er groft nok. Det kan altså siges pænere, fru mor! :sm:

Hun vil dig helt sikkert det bedste, men det er bare ikke måden at sige det på!

Hvis du kan mærke at det bliver for meget med detaljer, så prøv at give slip på de små ting i hverdagen først, og se hvordan du har det med det. Bare fordi jeg synes, at jeg er mere grundig til at støvsuge, så betyder det ikke at H2B skal slippe. Ellers hænger jeg jo på støvsugeren altid, og det er jo ikke meningen :tunge:

Jeg er glad for at kunne hjælpe, så bare sig til :hug: Det hjælper at komme ud med tingene.

Nej du har ret - vi må nok leve med 98% :)

Er ikke i tvivl om at det kun er det bedste hun vil mig. Men min mor eller jeg er ikke altid god til at sige tingene så pænt...

Vi har altid gået hinanden lidt på nerverne - derfor jeg flyttede hjemme fra som 16 årig. Men forholdet er da blevet bedre med tiden og ikke mindst da jeg selv blev mor for 9 mdr siden.

Men de små ting i hverdagen hænger bare lidt på mig, da h2b skal koncentere sig om huset og få det færdiggjort. Men nej hvor kan jeg se mig selv i det du skriver om din veninde. Går ham dog ikke i sømmene som sådan for han er lige så perfektionistisk, men tæller nok til ti flere gange!!! :lol:

Laaang historie kort - så har vi begge været/er nede med stress. Så vi prøver jo (når den ene er mere på toppen) at hjælpe hinanden. Hvilket betyder at oftest hænger det hele mere på een part end to for at skåne. Og lige siden vi fik Sigurd har jeg hængt på det hele. Da h2b bliver overlæsset på job og samtidig har alt ombygningen er hjemme! = OND CIRKEL!

Vi har begge forsøgt mange gange og bede om hjælp fra venner og familie - hvilket er enormt grænseoverskridende for os begge! Men der sker bare ikke noget. Min familie deltager og kommer faktisk for at hjælpe som de eneste.

Alle tilbyder hjælpen også nu med brylluppet, men jeg ved jo at det ikke holder stik og jeg ender alligvel med at sidde med hele selv.

Nå nok om det!!! :)

Selvfølgelig skal i se billeder - også vildt irriterende min mor ikke snart sender dem. Hun nægtede at tage dem med mobilen som sidst.

:hug: :hug:

Redigeret af JanniTR
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er der et billede af det, håber det kan give dig et bedre indtryk af det.... Dem som er lysegrønne til venstre er de ting, som jeg gerne vil have lavet, men som jeg godt kan undvære, hvis tiden ikke er til det. De røde til venstre, er dem som jeg ikke endnu ved, hvornår skal gøres

post-62186-0-46910500-1372312231_thumb.p

Redigeret af TrineSchmidt
1

Del dette indlæg

Her er der et billede af det, håber det kan give dig et bedre indtryk af det.... Dem som er lysegrønne til venstre er de ting, som jeg gerne vil have lavet, men som jeg godt kan undvære, hvis tiden ikke er til det. De røde til venstre, er dem som jeg ikke endnu ved, hvornår skal gøres

BK.png

Nej så smart!!! :respekt::super: det prøver jeg lige i dag :)
0

Del dette indlæg

BK.png

Håber det kan hjælpe dig med at få et større overblik, det har i hvert fald hjulpet mig meget.... Og det fede er jo at man bare kan tilføje, når man kommer på flere ting.... Sidder ved computeren på mit arbejde, så når jeg kommer på noget, så skriver jeg det bare på.

Go arbejdslyst :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

BK.png

Håber det kan hjælpe dig med at få et større overblik, det har i hvert fald hjulpet mig meget.... Og det fede er jo at man bare kan tilføje, når man kommer på flere ting.... Sidder ved computeren på mit arbejde, så når jeg kommer på noget, så skriver jeg det bare på.

Go arbejdslyst :wink:

Det tror jeg bestemt det kan. Det er i hvertfald bedre end alle mine lapper alle vegne :)

Mange tak for fif :)

0

Del dette indlæg

Så tikker der flere og flere tilmeldinger ind på skønne mennesker der gerne vil dele vores store dag med os ❤

Prøvelsesattest og navneændring blev sendt igår.

Ringene er bestilt i buenes Aires til morgen.

På opfordring af søde Trine gik jeg i gang med en deadline/mangelliste i excel. Det har allerede givet mig så meget overblik!

Jeg har fundet de manchetknapper, jeg skal have bestilt til min kære fader og h2b.

Vi skal gennemgå listen med mine forældre i aften - da de har vildt styr på sådan noget.

Mine forældres vennepar vil gerne hjælpe til hele receptionen, så det kan tjekkes af.

Een af min fars venner vil gerne kører os, men den bil som de havde er vidst ikke i så god stand de tør kører op til os :( så min far leder efter en ny. Evt en gammel engelsk og gul taxa :lol:

Naboerne (sigurds reservebedster) som i øvrigt tager Sigurd i den weekend. Gjorde os desværre opmærksom på en dum fejl i indbydelserne:( øv jeg fik krise over det i går - har bare læst de indbydelser igennem 1000 gange og ligeså h2b.

Adressen på kirken er forkert!!! :sm:

Eller det vil sige jeg har skrevet kirkens postadresse som hører til kirkekontoret. Det ligger så 500-800 m væk fra kirken og desværre ikke i et perspektiv så man kan se kirken... :( det er jo håbløst at skrive rundt til 137 mennesker... Men min mor mente ikke det blev noget problem. Hun laver et skilt og sætter op ved den 'forkerte' adresse og så hjælper de med at brede budskabet (det er primært min familie, som ikke ved hvor vi bor)

Men som min far så sødt sagde: hellere forkert adresse end forkert tidspunkt!!! Og det er jo rigtigt :)

Og piger så er der kommet billeder fra i tirsdags :)

Ligger dem ind sen eftermiddag eller i aften og fjerner dem i morgen tidelig!

0

Del dette indlæg

Hmm hvor syntes jeg tristheden sidder i mig for tiden :(

Lige nu er jeg bare trist - trist og lidt mere trist. Kæmper for at holde mig oppe - i det mindste når Sigurd er i mit nærvær - han skal ikke se sin mor sådan!

Hvordan finder man lige gejsten, glæden, lykken igen....?!

Føler mig så usandsynlig langt bagud med alt til brylluppet. Der er så meget jeg gerne vil, men ikke magter.

Går jeg i gang ender jeg bare med at sidde og stirre ud på regnen.

Hvor er lige alle de mennesker omkring os med en gejst for brylluppet????

Føler mig lidt som den eneste i verden der glæder sig og den glæde bliver da ivrigt pillet ned for tiden :(

I dag kom prøvelsesattesten med posten. Hurraaa - h2b syntes da i hvert fald ikke der var noget specielt i det.

Næhh bare jeg holder hjemmet, passer hunden, sønnen og laver hans mad - så er han glad.

Øv hvor blev det indlæg trist - SORRY! Men har bare behov for at få det ud af systemet!

Er så ked af tingene er endt, hvor de er. Kan slet ikke overskue hvordan jeg skal få det vendt igen.

Søde Janni - du må ikke være trist :kiss:

Du har været i gang med planlægningen længe, og det er helt naturligt, at gassen går lidt af ballonen. Jeg er ked af at høre, at I kender med stress. Jeg arbejder selv i en verden, hvor stress for mange er en del af hverdagen, og jeg ved, at ens egne forventninger ofte er dem, der er størst, og jeg tror lidt det er det, du kæmper med.

Der er alligevel 10 uger, til du skal op af gulvet, så du skal nok nå det :) Og så kig lidt på, hvad det er du mangler. Lav en liste og prioriter. Personligt har jeg valgt alle de ting fra, som jeg tænker ikke er nødvendige for dagen, fx toiletkurve og kirkehæfter. Det er altså ikke alting, der er nødvendige for at I får et godt bryllup :)

Mht. polter og hvordan dagen bliver, så er det bare nogle af de ting, man ikke kan styre, uanset hvor meget man gerne vil. Derfor er der bare ikke andet at gøre end at acceptere, at de er udenfor ens kontrolområde.

Og med hensyn til mor: Hun er vist bare, som mødre er flest: Hun vil gerne have indflydelse! :)

Men det er JERES bryllup, og hun må simpelthen bare lære at forstå, at hun ikke bestemmer, hvor skabet skal stå i den sammenhæng.

Jeg håber virkelig ikke, at du opfatter dette som et belærende indlæg - det er i hvert fald ikke min mening :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubii :cheerleader3: Kom lige med en advarsel når du ligger billeder ind, så vi kan nå at se dem :wink:

:) det kan du tro jeg vil prøve at huske!!!

Ja tak, og gerne i overskriften :cheerleader3::cheerleader3: :cheerleader3:

Ihh glæder mig da helt vildt til at se den!!

0

Del dette indlæg

Du har da fået styr på lidt siden sidst, hvor dejligt.

Ja det er da ærgeligt med adressen, men lad nu vær med at græde over spildt mælk... Du kan alligevel ikke gøre fra eller til og nyd at din mor vil hjælpe dig.... Ved godt at det er nemmere sagt end gjort, du er jo perfektionist :wink:

0

Del dette indlæg

Hmm hvor syntes jeg tristheden sidder i mig for tiden :(

Lige nu er jeg bare trist - trist og lidt mere trist. Kæmper for at holde mig oppe - i det mindste når Sigurd er i mit nærvær - han skal ikke se sin mor sådan!

Hvordan finder man lige gejsten, glæden, lykken igen....?!

Føler mig så usandsynlig langt bagud med alt til brylluppet. Der er så meget jeg gerne vil, men ikke magter.

Går jeg i gang ender jeg bare med at sidde og stirre ud på regnen.

Hvor er lige alle de mennesker omkring os med en gejst for brylluppet????

Føler mig lidt som den eneste i verden der glæder sig og den glæde bliver da ivrigt pillet ned for tiden :(

I dag kom prøvelsesattesten med posten. Hurraaa - h2b syntes da i hvert fald ikke der var noget specielt i det.

Næhh bare jeg holder hjemmet, passer hunden, sønnen og laver hans mad - så er han glad.

Øv hvor blev det indlæg trist - SORRY! Men har bare behov for at få det ud af systemet!

Er så ked af tingene er endt, hvor de er. Kan slet ikke overskue hvordan jeg skal få det vendt igen.

Søde Janni - du må ikke være trist :kiss:

Du har været i gang med planlægningen længe, og det er helt naturligt, at gassen går lidt af ballonen. Jeg er ked af at høre, at I kender med stress. Jeg arbejder selv i en verden, hvor stress for mange er en del af hverdagen, og jeg ved, at ens egne forventninger ofte er dem, der er størst, og jeg tror lidt det er det, du kæmper med.

Der er alligevel 10 uger, til du skal op af gulvet, så du skal nok nå det :) Og så kig lidt på, hvad det er du mangler. Lav en liste og prioriter. Personligt har jeg valgt alle de ting fra, som jeg tænker ikke er nødvendige for dagen, fx toiletkurve og kirkehæfter. Det er altså ikke alting, der er nødvendige for at I får et godt bryllup :)

Mht. polter og hvordan dagen bliver, så er det bare nogle af de ting, man ikke kan styre, uanset hvor meget man gerne vil. Derfor er der bare ikke andet at gøre end at acceptere, at de er udenfor ens kontrolområde.

Og med hensyn til mor: Hun er vist bare, som mødre er flest: Hun vil gerne have indflydelse! :)

Men det er JERES bryllup, og hun må simpelthen bare lære at forstå, at hun ikke bestemmer, hvor skabet skal stå i den sammenhæng.

Jeg håber virkelig ikke, at du opfatter dette som et belærende indlæg - det er i hvert fald ikke min mening :)

1000 mange tak for din søde besked :kiss: ser det bestemt ikke som noget belærende - tværtimod meget rammende!!!!

Jeg prøver virkelig også at nedjustere forventningerne og acceptere jeg ikke kan styre alt!

Jeg har også prioriteret lidt. Med skal nå, måske nå og ikke livsnødvendige ting :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du har da fået styr på lidt siden sidst, hvor dejligt.

Ja det er da ærgeligt med adressen, men lad nu vær med at græde over spildt mælk... Du kan alligevel ikke gøre fra eller til og nyd at din mor vil hjælpe dig.... Ved godt at det er nemmere sagt end gjort, du er jo perfektionist :wink:

Ja igår var da virkelig en dag som flaskede sig :)

Vi fik tilbudet om hjælp og det tog vi glædeligt imod.

Så det bliver rart lige at gennemgå listen i aften. Det var nok også fint nok vi fik renset luften lidt min mor og jeg.

Føler måske også bare lidt at man skal lytte ect når vi var fået 50.000kr af dem i bryllupsgave :blink: det er skisme mange penge... Så jeg må lige tage mig sammen :sm::)

0

Del dette indlæg

Nå piger - Sorry billederne kom ikke op igår. Havde ikke net og ingen af billederne var blevet komprimeret.

Men nu kommer de billederne af min kjole fra tilretningen i tirsdags.

(Håber ikke billederne er kæmpe - men er på fra mobilen)

Tilretning:

FJERNET IGEN.

Med tilbehør:

FJERNET IGEN.

Og mit fine blondeskørt inderst:

FJERNET IGEN.

Jeg fjener alle billederne igen i eftermiddag. Så håber i når at få set med jer der har lyst. :)

Redigeret af JanniTR
0

Del dette indlæg

Så skulle jeg jo overraskes af mine skønne veninde i århus i går.

Måtte ikke vide noget - skulle bare troppe op i salling.

Vildt grænseoverskridende for mig, men bestemt med lærerigt - må jo nok i træning :)

Men overraskelsen var så fiskespa :blink: troede aldrig i mit liv jeg skulle i sådan noget, men det var da sjovt og bestemt ikke sidste gang mere :)

Sikke fine med fødder blev - så et billede af de dygtige fisk skal i også have :lol:

YjMz2KE.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er du bare skøn i kjolen;)

Den bliver så flot!! Du er jo gudesmuk!!!

Og ang kirken, og adresse. Det skal nok gå, er rimelig tydeligt, at hvor kirkenkontoret er, er der ingen kirke. Men lyder som en god ide, din mor har fået. Og det skal nok gå;)

0

Del dette indlæg

Hvor er du bare smuk! Det pyntede rigtig meget at ærmerne kom af :) og skørtet passer jo rigtig flot til med blonderne :wink:

Tusind tak :blush:

Ja det gjorde bare alverden de kom af. Er også ret glad for skørtet - selvom man ikke ser det, så føltes det bare ret blonderne er fra inderst til yderst. Og så meget dyre tror jeg nu ikke det var i forhold til de alm. Medmindre jeg havde købt på eBay eller etsy... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er du bare skøn i kjolen;)

Den bliver så flot!! Du er jo gudesmuk!!!

Og ang kirken, og adresse. Det skal nok gå, er rimelig tydeligt, at hvor kirkenkontoret er, er der ingen kirke. Men lyder som en god ide, din mor har fået. Og det skal nok gå;)

Tusind tak, hvor er du sød :blush:

Håber også det går med kirken/adresserne. Som du skriver så kan de vel se det ikke er en kirke :blink::lol:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer