louisevibe

Hvilken makeup?

45 indlæg i dette emne

Jeg synes bare, det er svært at finde make-up produkter, som ikke indeholder alt muligt 'skrammel' som f.eks. parfume. Og hvis man endelig finder det, så er det ret dyrt.. Øv :(

Det har du ret i. Er selv meget kræsen angående makeup og hudpleje generelt. Går udelukkende efter økologiske mærker uden parfume og alt muligt andet skidt. Det er dyrere, men min erfaring er, at det er meget mere drøjt end de fleste kommercielle mærker, da produkterne er renere (altså uden diverse fyldstoffer).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til jer der søger "økologisk" make up så prøv at tjekke greenskin.dk

Jeg er selv begyndt at skifte al min make up ud til mærker uden en masse skrammel i. Prøver mere og mere fra Jane Iredale og det virker som fine produkter til gode priser.

0

Del dette indlæg

Min hud er meget sensitiv og har også tendens til lidt uren hud, men jeg bruger en renselotion og en creme fra Yves Rocher hvor der blandt andet er kamille i - og lige nu har de udsalg og jeg kan få cremen til 47,-

Men jeg vil da indrømme at jeg aldrig har tjekket hvor meget skidt der er i deres produkter - der findes nok renere, men jeg kan mærke på min hud at den godt kan lide det :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke allergi over for noget (det passer så ikke.. Er allergisk over for katte, men det er ikke lige relevant her :pokey:), men jeg vil bare gerne passe på min krop, og hvad jeg putter på og i den, så den gerne skulle holde sig fin og frisk i mange år, men jeg må da lige tjekke det dersns greenskin ud, det kan jo være, at det er et potentielt ynglingsmærke :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til jer der søger "økologisk" make up så prøv at tjekke greenskin.dk

Jeg er selv begyndt at skifte al min make up ud til mærker uden en masse skrammel i. Prøver mere og mere fra Jane Iredale og det virker som fine produkter til gode priser.

Jane Iredale er super lækkert. Et af mine yndlingsmærker.

0

Del dette indlæg

Min hud er meget sensitiv og har også tendens til lidt uren hud, men jeg bruger en renselotion og en creme fra Yves Rocher hvor der blandt andet er kamille i - og lige nu har de udsalg og jeg kan få cremen til 47,-

Men jeg vil da indrømme at jeg aldrig har tjekket hvor meget skidt der er i deres produkter - der findes nok renere, men jeg kan mærke på min hud at den godt kan lide det :biggrin:

Jeg bruger faktisk deres makeup fjerner med kamille. Den bedste der findes, synes jeg :)

0

Del dette indlæg

Hvad er forskellen egentlig på primer og concealer? Fjerner de ikke begge urenheder og mørke rande under øjnene? skal man bruge begge inden foundation, og i så fald hvilken rækkefølge? (læs: bruger normalt kun mascara og eye liner, og en enkelt gang i mellem foundation, så har aldrig prøvet alt det andet ansigts-halløj før :blush:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad er forskellen egentlig på primer og concealer? Fjerner de ikke begge urenheder og mørke rande under øjnene? skal man bruge begge inden foundation, og i så fald hvilken rækkefølge? (læs: bruger normalt kun mascara og eye liner, og en enkelt gang i mellem foundation, så har aldrig prøvet alt det andet ansigts-halløj før :blush:)

en primer, kommer på først den gør huden klar- en concealer kan være mange dele- bla blodsprængninger dækkes med de "grønne" hudorme med de "lyse"

en god ide til trætte øjne/mørkerande må være at du i en stykke tid før dit bryllup køber dig en god øjen crem med E vitamin i i løbet af en lille måned ville du kunne se en forskeld

0

Del dette indlæg

Ja, en primer er noget som kommer på huden inden man tager makeup på, så den holder længere :) og så kommer du bare foundation ovenpå, eller øjenskygge ^^ Concealer bruger man til f.eks at dække bumser med. Kender du Elf? De har en masse forskellig makeup, og de er super billige! Check det ud: http://www.eyeslipsface.dk/ . De har også primer til både ansigt og øjne :)

0

Del dette indlæg

Jeg døjer med uren hud, og vil derfor gerne dække det hele til den store dag (ville være rigtig træls til fotograferingen, med close-ups, hvis man kunne se alt!), så det er måske en concealer, jeg skal have fat i, og måske også en primer, så makeuppen holder længere :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeps.

Har lige været i Salling og købt en smadder god foundation og en mascara (min egen var nemlig ved at tørre ud :pokey:). Har købt mærket "origin", og de er uden parfume og parabener. Prisen er ok, når man tænker på, at det er naturprodukter. Men den foundation dækker bare alt! Ekspedienten lagde den lige på derinde, så jeg kunne se, om den passede mig, og om jeg var tilfreds med den, Virkelig fedt. Så behøver jeg ikke at skulle købe primer og concealer, når den her bare klarer det hele! Og make-up'en sidder endnu efter flere timer! :lol:, og ja, Nina - en pudder i tasken og så er man helgarderet :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej allesammen!

Et lille tip! Mangler I ideer til hvordan makeuppen skal være på den store dag, tjek da youtube og søg under pixiewoo! Hun kan give nogle super tricks!

Med hensyn til matterende pudder kan jeg varmt anbefale make up stores! Den er så super god!! Har desværre ikke lige navnet da min pudder er udlånt til en brud jeg lagde makeup på til "hvad bruden ikke ved" :-) Men spørg i den nærmeste make up store og de ved hvad det er for en :-)

Mange knus

0

Del dette indlæg

Er der en der kan forklare forskellene på primer, concealer og serum??? Jeg er ikke den store makeup bruger ;))

Serum er et plejende koncentrat som du ligger på som 1. lag når du har renset din hud, derefter ligger du din dagcreme.

Primer (har mange navne: Askepot ampul og lign) ligger du på når dagcremen er trukket ind i huden. Den binder makeuppen til huden, så den ligger flot i længere tid.

Concealer bruger du kun på de områder hvor du skal dække noget, eks næsefløje, mørke rande ovs... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har prøvet mit Youngblood Mineral Foundation start-kit et par gange og det er rigtig lækkert - men :pokey: jeg syntes altså det giver min hud en slags skinnende perlemors-look ! Kan man ikke slippe for det med de der mineralpudder ??

0

Del dette indlæg

Nu har prøvet mit Youngblood Mineral Foundation start-kit et par gange og det er rigtig lækkert - men :pokey: jeg syntes altså det giver min hud en slags skinnende perlemors-look ! Kan man ikke slippe for det med de der mineralpudder ??

Jeg synes Tromborgs mineral foundation er helt fantastisk... Den giver et meget "nude" look, haar før været stor tilhænger af Jane Iredale, men de virkede lidt mere kompakte på huden

0

Del dette indlæg

Kan man ikke bare lægge en pudder over? Det gør jeg på min foundation (fra Origin, og er faktisk ret god!), så virker det ikke så skinnende...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer