Janina

Øko-menu og diverse updates

69 indlæg i dette emne

Kære alle

I aktive, opfindsomme og inspirerende kommende brude og gomme her på siden

Her er lidt om os:

Vi planlægger et, ikke så stort, men festligt Sankt Hans -bryllup

Vi har kendt hinanden i 4 år og har haft bryllupsplaner i et par år, men er først officielt blevet

forlovet d. 10. januar 2012

så nu har vi travlt med forberedelserne. Det bliver kun nærmeste familie og venner, hvilket beløber sig til ca. 50 personer samt ca. 15 ekstra til reception (naboer, kolleger, bekendte).

Som studerende har der ikke været noget at spare op af, men vi er så heldige at vores søde forældre vil betale middagen og brudekjolen. Dertil skal vi klare resten for omkring 6.000, så må man jo tænke lidt kreativt.

Invitationer:

Hjemmelavede, printede, foldede med bånd om

Inden bryllup

Jeg regner med at flytte hjem til min veninde dagen inden. Jeg ved at jeg kommer til at blive super stresset, og så er jeg ikke ret sød (vaskeægte bridezilla). Jeg vil ikke skændes med min kommende mand lige inden bryllupet. Jeg bliver passet og plejet efter alle kunstens regler hos veninden (har hun lovet) og imens bliver kæresten holdt med selskab af sin bror og hans familie, hjemme hos os.

Vielse:

Kirke kl. 13.00

Salmer:

- Morgenstund har guld i mund – gommens yndlingssalme

- Hvad er det min Marie – fordi jeg også hedder Marie

- Du som har tændt millioner af stjerner – brudens yndlingssalme

- Det er så yndigt – tja, det er vel nærmest selvsagt :)

Ringe:

Sølvringe, den ene med lidt glimt i (som med tiden kan skiftes ud med en ægte diamant)

Indgravering: ”23.6.2012 - with love, we grow”

Brudens tøj:

Kjole: Der er desværre intet foto endnu, men efter at have prøvet flere steder, fandt jeg den som var ALT det, jeg gerne ville have. Den er fundet i en lille spøjs butik langt ude på landet og vi var så heldige at få den til 3000,- på udsalg. Dertil underskørt og tilpasning, altsammen betalt af forældre

Slør: billigt, fingerspidslængde og elfenbensfarvet. Jeg har været så heldig at opdage Connis slør, som passer perfekt til min kjole og skal helt sikkert have et magen til: http://www.bryllupsk...ost__p__1159571

Sko: Jeg har et par rigtig fine OG behagelige sølvfarvede satin-sko stående i skabet, jeg tror godt de kan bruges som bryllupssko

Undertøj: Regner med et smukt korset evt. som denne http://www.corsets-u...3055-cream.html (der er desværre lidt mere af mig, end der burde være, selvom der bliver arbejdet på sagen)

Smykker:

Gammel ægte ferskvandsperlehalskæde hvori jeg vil sætte et meget smukt hjerte-vedhæng jeg fik til min fødselsdag, dertil machende gamle perleøreringe

Jeg har endnu ikke helt bestemt mig for diadem eller ej, men i så fald splitter jeg 2 gamle hårbøjler ad og kreerer et diadem selv

Skønhed:

Jeg er så heldig at en af mine bedste veninder er professionel indenfor dette område og hun vil helt sikkert sørge for at alt i denne kategori er i skønneste orden

Hår: Vi vil i løbet af foråret lave forskellige prøvefrisurer (jeg lægger naturligvis billeder herind hver gang) og jeg ved endnu ikke om jeg vil have håret oppe eller nede.

Makeup: Let og elegant. Jeg ved at min venindes trylleri kan give mig silkehud og dådyrøjne

Negle: Fransk manicure

Brudepige

Brudens søster, som er så sød at selv betale sin kjole (derfor vælger hun naturligvis også selv stilen, farven osv. Hun er altid smuk ligegyldigt hvad, så den eneste restriktion er ”ikke hvid eller sort”

Forlover:

Gommens bror, som også selv sørger for sin påklædning

Brudebuket

Et bundt helt sart lyserøde pæoner fra grønttorvet, bundet til en buket, men ikke stramt og præcist konstruerede som brudebuketter ellers er

Gommens tøj:

Jakkesæt: lyst/cremefarvet (da han selv er chokoladefarvet) købes i Belgien

Sko: brune dyre italienske laksko (som er gamle, men lidt for fine så der ellers aldrig rigtig er anledning til at have dem på)

Transport:

Mine forældres bil - hvis man da kan få stoppet alle skørterne indenfor :)

(Gommen drømte om en helikopter, men det bliver vist desværre ikke aktuelt)

Reception:

Hvis solskin: På plænen hjemme foran vores hus (lige ved siden af kirken)

Hvis regn: I festlokalet (30km væk)

Lidt snacks og et par isfyldte zinkbaljer med bobler: Asti, øl og sodavand

Fotografering:

Der er flere dygtige fotografer I familie/vennekreds (som bruger dette i deres professioner) som vi vil bede fotografere både “bryllupsbilledet”og stemningsbilleder under festen. Desuden har de fleste jo selv kamera med og så er det jo bare, at bede folk om at sende dem eller f.eks. smide dem i Drop-box

Bryllupsfest:

Kl. 18.00 i lyst festlokale, lånt af familie

Middagen: forestås af "Rødder" som er bekendte af min bror. http://rodder.dk/

Farvetema:

Alt holdt i forskellige hvide nuancer, samt helt sart bleg lyserød og lysegrøn fra blomsterne

Borddekorationer:

Glasfade med store luftige blomsterhoveder af f.eks. bonderoser, ranunkler og pæoner

Bloklys med perledekorationer rundt om

Bordkort/servietringe:

Til-og-fra-kort som hjerter af træ (købt ved juletid), malede, bundet om servietterne med satinbånd

Toastmaster:

Vi vil spørge min onkel, som bestemt ikke har noget imod at være “the centre of attention” og som uden problemer både kan give informationer på dansk og engelsk (hvilket der vil være brug for, da gommens familie taler engelsk)

Sange/taler:

Nu er vi ikke så genert anlagt, så der bliver helt sikkert planlagt noget festligt.

Brud: Jeg ved jo kun hvad jeg selv går og pønser på, hvilket er, at skrive en sang (både tekst og melodi) for min kommende mand og så selv spille og synge ved festen. Det er noget jeg altid har gjort og jeg er med garanti ikke den eneste på min side af familien som finder på den slags.

Gom: Han holder sig nok til en lille tale

Gæstebog:

Lille sød A5-notesbog, købt for en 5'er i en rodebutik. Hvid med små lysegrønne, cremefarvede og sølvfarvede felter, så den passer perfekt til farvetemaet

Musik:

Vi vil bede en god og dygtig ven, komme og spille lidt på klaver et par timer. Derefter sørger vi for at have lavet 2 afpilningslister på laptop'en. De romantiske ballader på den ene og mere gang-i-den dansevenlige numre på den anden

Bryllupskage:

Serveres som dessert, bagt af kagekyndig veninde

Mandel/nødde-bunde med hindbærcreme og hvidt chokoladeovertræk,

Topfigur: Da det er ret svært at finde en figur af en lille tyk hvid brud og en høj slank sort mand, må vi muligvis finde på noget lidt anderledes. Gode idéer modtages gerne

Brudevals:

Vi synes ikke lige umiddelbart, at vi er specielt gode til at danse vals. Derfor vælger vi nok at danse en helt almindelig romantisk kinddans til en af disse numre, som alle betyder noget for os:

- I can't help falling in love with you

- At last

- Have I told you lately that I love you

- Dream a little dream of me

Natmad:

Vi venter spændt på hvad Rødderne foreslår

Bryllupsnat:

Vi har nok desværre ikke råd til at sove andre steder end hjemme, selvom det ville være vidunderligt med en nat på hotel. Det skulle jo gerne være så skrækkelig romantisk, men i virkeligheden er vi muligvis så trætte at det er en fordel, at kroppen selv kan huske vejen til sengen.

Chemise i hvid har han i hvert fald aldrig set mig i før, så det skal da prøves

Sengetøj: Jeg fik tilfældigvis et rigtig sødt sæt sengetøj i julegave. Det er hvidt med noget cherisemønster og jeg tænker at jeg vil gemme det til vores bryllupsnat

Morgengave:

Vi har jo allerede skænket vore liv til hinanden, hvad mere kan man ønske sig? Vi vil nøjes med at give hinanden et kærligt kys og tale om alt det vi skal opleve sammen.

Bryllupsrejse:

Når vores lommesmerter har fortaget sig, vil vi gerne spare op til en rejse. Om den går til Mumbai Maldiverne, eller Malmö er ligegyldigt, bare vi er sammen og kan glemme resten af verden. Det er endnu ikke lykkedes os at komme afsted på ferie i de 4 år vi har været kærester

Takkekort:

Den tid, den sorg... Helt ærligt, det bliver bare noget super nemt og ikke noget, der bliver gjort vildt meget ud af. De fleste, vælger vi nok at ringe til i stedet!

Redigeret af Janina
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :) Det er altid skønt med endnu en sommerbrud og vi er jo "næsten" datosøstre :)

Mht. til indbydelser, der er der jo masser af penge at spare ved at lave dem selv, som du også siger.. Mine indbydelser har jeg fx. lavet for ca. 200-300 og det er for mere materiale end der blev brugt og inkl. farvepatroner :)

Brudesløret kunne du evt. sy selv. Jeg er gået lav-selv-amok da jeg skal give 100.- for de lækreste bløde offwhite softtyl.. (det er ikke stift i det, som andet tyl) og så regner jeg med at det skal på en kam :)

Jeg glæder mig til at følge dig på din vej mod dagen :)

0

Del dette indlæg

Velkommen til :) Det er altid skønt med endnu en sommerbrud og vi er jo "næsten" datosøstre :)

Mht. til indbydelser, der er der jo masser af penge at spare ved at lave dem selv, som du også siger.. Mine indbydelser har jeg fx. lavet for ca. 200-300 og det er for mere materiale end der blev brugt og inkl. farvepatroner :)

Brudesløret kunne du evt. sy selv. Jeg er gået lav-selv-amok da jeg skal give 100.- for de lækreste bløde offwhite softtyl.. (det er ikke stift i det, som andet tyl) og så regner jeg med at det skal på en kam :)

Ja, det er rigtigt med datoen :) Hvor hyggeligt!

Jeg kunne bestemt godt finde på at lave sløret selv (jeg er generelt på lav-selv-amok-stadiet). Jeg har dog ingen symaskine for tiden (efter sommerens kælder-vandskade) så ved du om den kan undværes? Jeg kan jo godt sy i hånden, men det kommer vel an på hvor meget der skal syes. Hvor køber du det brudetyl?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen hertil :bestwishes:

Hvor har du planlagt meget, glæder mig meget til at følge dig..

Ja, tak jeg synes faktisk også jeg har nået en del, taget i betragtning hvor kort tid jeg har haft. Men jeg har heller ikke haft ret meget i hovedet, skal jeg gerne indrømme :)

0

Del dette indlæg

Jeg kunne bestemt godt finde på at lave sløret selv (jeg er generelt på lav-selv-amok-stadiet). Jeg har dog ingen symaskine for tiden (efter sommerens kælder-vandskade) så ved du om den kan undværes? Jeg kan jo godt sy i hånden, men det kommer vel an på hvor meget der skal syes. Hvor køber du det brudetyl?

Jeg køber det i Stof2000.. De har faktisk på deres hjemmeside brudetyl i den farve du søger :) Jeg regner selv med at sy sløret på kammen i hånden, og så vil jeg have rå kant (der ikke skal syes)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg køber det i Stof2000.. De har faktisk på deres hjemmeside brudetyl i den farve du søger :) Jeg regner selv med at sy sløret på kammen i hånden, og så vil jeg have rå kant (der ikke skal syes)

Jamen, det lyder jo perfekt. Så vidt jeg husker ligger der en Stof2000 lige her i nærheden. Så må jeg lige hen og kigge!

0

Del dette indlæg

Så satte jeg mig lige lidt med guitaren (når nu jeg alligevel bare sidder alene hjemme og kukkelurer) og gik i gang med at finde på noget sang til ham. Det er blevet til fire linjer - en god start, hvis jeg selv skal sige det, omend der er lang vej tilbage.

Jeg har optaget det på telefonen så hvis jeg vågner i morgen og har glemt det hele, så kan jeg bare lige lytte den af (jeg kan desværre ikke skrive den ned på noder)

Jeg har aldrig prøvet at lægge noget på youtube, men det tænkte jeg evt. at gøre med sangen her, når den er mere færdig, så I kan høre og evt. give lidt konstruktiv kritik. Er det mon svært at lægge noget på youtube når man er lettere teknik-handicappet?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glæder mig allerede til at høre din sang :)

Jeg aner intet om hvordan det fungere med at ligge noget på youtube, men kan det måske ikke ligges her ind direkte fra det medieprogram du har på computeren og så springe over youtube... måske :)

0

Del dette indlæg

Så er der blevet lavet aftale ang. middagen.

Det bliver en buffet, sandsynligvis med forskellige 3 temaer i løbet af middagen (i stedet for forret, hovedret og dessert). Tre lækre fyre fra noget der hedder "Rødder" skal stå for den og sender nogle forslag til retterne. Jeg kender dem ikke, men de samarbejder med min bror. Jeg har kigget lidt på deres hjemmeside som ikke yder mange informationer, men dog dette:

"Vi vil med vores madprojekt sætte fokus på gode lokale råvarer og naturlig vin.

Vi tilbyder madoplevelser tilberedt ud fra enkle, men langsommelige principper. Vi salter, sylter, tørrer og braiserer og sætter smagen af den enkelte råvare i centrum.

Vi samarbejder tæt med små producenter og landbrug fra primært Lolland-Falster og Sjælland. Grøntsagerne er økologiske og biodynamiske, i hvert fald de bedste vi kan få fat på. Kødet kommer fra glade dyr, som har haft et godt liv med masser af plads at boltre sig på"

- Det lyder jo i hvert fald som en god begyndelse. Det bliver spændende at se hvad de kan finde på!

Da min bror lever af at have forstand på vin, leverer han naturligvis både rød, hvid og en masse med bobler i.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til!

Fedt at kende så mange, der kan alt muligt (Din veninde som er skønhedsekspert, og din bror som vinekspert :))

Bliver spændende med maden, har I aftalt et tidspunkt, hvor I skal snakke nærmere om menuen?

0

Del dette indlæg

Velkommen til!

Fedt at kende så mange, der kan alt muligt (Din veninde som er skønhedsekspert, og din bror som vinekspert :))

Bliver spændende med maden, har I aftalt et tidspunkt, hvor I skal snakke nærmere om menuen?

Ja, det er fantastisk når man kan få lidt hjælp på de områder hvor man selv kommer til kort. Vi kan jo alle lægge lidt makeup og købe lidt vin, men jeg kan i hvert fald ikke disse ting på et niveau der er godt nok til mit bryllup!

Jeg har aftalt med min bror, som er formidleren, at "rødderne" vender tilbage så snart som muligt med et par forslag og så taler min kæreste og jeg med dem derefter. Jeg er så spændt! Det eneste der ligger fast er at vi skal have en Noma-snack til receptionen (noget som de åbenbart serverer på Restaurant Noma) og det synes jeg da er ret skægt. Det er noget med nogle spæde rødder af forskellig art i noget fancy creme.

Ja, du kan nok høre at jeg ikke har så meget forstand på alt dette, men jeg færdes jo heller ikke i de "højere luftlag" (der hvor de smarte er smarte med de smarte) men så er det jo godt at kende nogen der gør! :)

0

Del dette indlæg

Velkommen til dato-søster. Du har jo allerede styr på en del. Mht til slør, så er ebay altså den bedste ven, jeg ville heller ikke bruge mange penge på et slør og har et i fingertip længde, i ivory og så med perler rundt i kanten, som jeg har givet omkring 180kr for med porto :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til dato-søster. Du har jo allerede styr på en del. Mht til slør, så er ebay altså den bedste ven, jeg ville heller ikke bruge mange penge på et slør og har et i fingertip længde, i ivory og så med perler rundt i kanten, som jeg har givet omkring 180kr for med porto :)

NEJ, hvor er det sjovt! Jeg har LIGE skrevet i din planlægningstråd at jeg er helt forelsket i det slør du har købt, inden jeg så at du havde skrevet her :) Jeg skal HELT sikkert have sådan et, men jeg skal bare lige finde ud af det med at betale det. Der står noget med paypal på hjemmesiden...?

0

Del dette indlæg

NEJ, hvor er det sjovt! Jeg har LIGE skrevet i din planlægningstråd at jeg er helt forelsket i det slør du har købt, inden jeg så at du havde skrevet her :) Jeg skal HELT sikkert have sådan et, men jeg skal bare lige finde ud af det med at betale det. Der står noget med paypal på hjemmesiden...?

Haha hvor sjovt. Jamen Paypal er nemt, du skriver selvfølgelig alle dine oplysninger og så fylder du dine kreditkort oplysninger ud, det er meget sikkert at betale via Paypal. Ellers vil jeg godt købe det for dig hvis det er, så kan du bare overføre pengene til mig i stedet for :)

Og dejligt at du kan lide sløret, jeg var også bare forelsket da jeg så det!

0

Del dette indlæg

Haha hvor sjovt. Jamen Paypal er nemt, du skriver selvfølgelig alle dine oplysninger og så fylder du dine kreditkort oplysninger ud, det er meget sikkert at betale via Paypal. Ellers vil jeg godt købe det for dig hvis det er, så kan du bare overføre pengene til mig i stedet for :)

Og dejligt at du kan lide sløret, jeg var også bare forelsket da jeg så det!

Tak hvor er det sødt af dig at tilbyde. Jeg må hellere prøve om jeg kan finde ud af det, for jeg kan se der er mange hjemmesider der ordner betaling på den måde. Hvis det går helt i fisk, skriver jeg lige til dig :)

0

Del dette indlæg

Velkommen til!

Ja, det er fantastisk når man kan få lidt hjælp på de områder hvor man selv kommer til kort. Vi kan jo alle lægge lidt makeup og købe lidt vin, men jeg kan i hvert fald ikke disse ting på et niveau der er godt nok til mit bryllup!

Jeg har aftalt med min bror, som er formidleren, at "rødderne" vender tilbage så snart som muligt med et par forslag og så taler min kæreste og jeg med dem derefter. Jeg er så spændt! Det eneste der ligger fast er at vi skal have en Noma-snack til receptionen (noget som de åbenbart serverer på Restaurant Noma) og det synes jeg da er ret skægt. Det er noget med nogle spæde rødder af forskellig art i noget fancy creme.

Ja, du kan nok høre at jeg ikke har så meget forstand på alt dette, men jeg færdes jo heller ikke i de "højere luftlag" (der hvor de smarte er smarte med de smarte) men så er det jo godt at kende nogen der gør! :)

Noma er et ret fint og fornemt sted! Så det bliver da spændende at smage noget Noma-mad, hihi.

Der er også ting, hvor jeg må krybe til kort - MEN! Så er det godt med venner og familie (Min bror uddanner sig til bager, så han laver overflødighedshorn, min veninde (herinde: Harmony) er blomsterbinder, så hun laver min buket, og så laver min svigerinde vores bryllupskage - hun har cateringfirma, så hun har meget mere forstand på sådanne ting, end jeg har :lol:)

Glæder mig til at høre mere om jeres planlægning

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer