Ima

Tidsplan

29 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Nå, det skal lige siges, at vi ikke er langt i planlægningen.. Men allerede nu kan jeg bare ikke få tiden til at passe i mit hoved :P

Vi har booket kirke, og vil gerne holde en lille reception (gerne i/ved kirken) inden vi skal til middagen.. Receptionen tænker jeg bliver noget med et glas bobler og noget pindemad.. ikke noget meget langt..

Først havde vi booket kirke kl 12, men så sagde min far (vældig klogt) at det var for tidligt.. For jeg vil meget, meget nødigt have trætte og "hjem-klare" gæster allerede ved forretten.. Så jeg rykkede kirken til kl 15..

Nu læser jeg så indlæg om to timer til fotografering, og så bliver jeg jo helt stresset.. For er allerede bekymret over om det hele passer sammen tidsmæssigt!

Hvad tænker i? og hvordan har i planlagt jer fra stress, men også fra trætte gæster? :)

Bedste ønsker til jer alle! :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænker i hvertfald at jeg synes det er en SUPER god idé at have meget tid til fotografering, men at hvis det stresser dig og tidsplanen ikke passer, så er en time nok for jer! Hvis gæsterne venter, skal I da bruge jeres tid med dem.. Vi skal giftes på rådhuset 11.30, og det er det seneste tidspunkt, så må gæsterne bare holde sig vågne! Dog regner jeg ikke med at vi holder en af de fester der varer hele natten.

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes kl. 14 og inviterer til fest kl. 17. Der er ca. en halv times kørsel for gæsterne, og der er selvfølgelig drikkevarer (og slikbuffet hvis jeg får overbevist H2B :biggrin: ) til de gæster der kører direkte efter kirken. Så har vi 2 timer til fotografering og kørsel.

Hvis tiden stresser jer, synes jeg i skal snakke med fotografen, og høre om I kan nøjes med en halv time, som måske til gengæld er meget intens.. Men hvornår regner I med at sætte jer til bords?

0

Del dette indlæg

Ja det er jo lige det.. Så langt er vi ikke, og derfor er det måske også lidt skørt at stresse allerede nu :rolleyes: Men tænker noget omkring kl 18.. Det er jo også svært at vide om tingene kan flaske sig, når vi ikke kender til køretid osv.. Men synes du/i det lyder helt urealistisk med 3 timer til vielse, lille reception, foto og kørsel (forhåbentlig ikke langt)?

Og hold lige fast i den slikbuffet, synes det lyder lækkert! :7himmel:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

min svigerinde og hendes mand blev viet kl 15. 30 og havde mini reception derefter. Som der står i mit indlæg omkring tidsplan, tog det højst 45 min. til fotos og de synes det var lige knapt med tiden. de havde 10-12 min kørsel og fik velkomst drink kl. 17.30. Så jeg ville nok rykke kirken til. kl 14/14.30

0

Del dette indlæg

Vi havde først tid i kirken kl. 14.30 til at starte med. Men da vi sån fik kigget lidt nærmere på tidsplanen, fik vi total stress, da vi også gerne vil holde reception.

Så vi har rykket kirken til kl. 13, ellers kan vi slet ikke nå det.

Kirken fra 13-14

Reception fra 14.30-17.00 ca. (Vi kommer til at gå lidt før, da vi skal have taget billeder efter receptionen, så billeder bliver taget fra 16-17.30 ca.)

Middagen og festen startet kl. 18.30

Jeg synes det er meget kort tid i har, hvis i skal nå at holde reception også.....

0

Del dette indlæg

Ved i øvrigt godt det er længe at holde reception, men hvis man skal nå at hilse på alle, og folk lige skal nå at snakke lidt med hinanden, så synes jeg det er passende med et par timer. Vi skal også have bryllupskagen til receptionen.

0

Del dette indlæg

Nu holder vi ikke reception, men vores tidsplan ser sådan ud:

kl 14: Vielse

14.45-15.15: riskastning/hilsner og kram

15.15 - 17: Fotografering

17-18.30: Bryllupskage, hilsen på gæster, forfriskninger, åbne nogle af bryllupssgaverne

18.30: Middag bliver serveret

osv osv :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores tidsplan ser således ud:

kl. 14: Vielse

Kl. 15-17 : reception

Kl. 17-? Lokationsbilleder (vi har valgt at gøre det efter, da vi ikke vil lade folk til receptionen vente på os samt at få tidsplanen til at passe)

Kl. 18: Kan folk ankomme på feststedet (en lille køretur på 45 min)

Kl. 19: Velkomstdrink (vi ankommer forhåbentligt her, ellers må det skydes lidt)

Kl. 19.30: Mad og FEST :)

osv....

0

Del dette indlæg

Det kan besvares relativt enkelt. De fleste som vælger at holde en form for reception inden, herunder evt. servere bryllupskage om eftermiddagen, bliver typisk gift ved 14 tiden og der ved man at gæsterne typisk ankommer til stedet ved 15.30 tiden medmindre receptionen holdes andet steds. Brudeparret kommer typisk 1 time til halvanden time efter fordi de er blevet fotograferet.

Der er også flere som bliver gift ved 15 tiden og holder reception. Der skyder man typisk middagen til kl 19.

Det med 2 timer til fotografering er i mine øjne lidt "overkill". Al respekt for at fotograferne skal have mulighed for at skyde de rigtige billeder og de rigtige positioner men det kan også blive for poleret og dominerende. Et eller andet sted holder I jo bryllupsfesten for jer selv og jeres gæster. Ikke for billedernes skyld. Omvendt er en halv time nok i underkanten.

Når man ser de forskellige tidsplaner og spørgsmål som "kan vi nå det?" er det ofte meget tydeligtat det er brudeparrets tidsplan og at overvejelserne går på om brudeparret nu selv kan nå det. Det er også fair nok for det er jo deres fest men der er også et hensyn at tage til gæsterne og til hvordan tidsplanen ser ud for gæsterne. Bliver man gift kl. 13 og starter middagen op ved 18.30-19 tiden betyder det reelt set at gæsterne er overladt til sig selv i noget der ligner 4 1/2-5 timer hvis vi forudsætter at der ikke er den store transporttid. Det kan gå hvis de skal overnatte på feststedet eller i nærheden. Der er heller ikke noget til hinder for at gæsterne overlades til sig selv i 1 time til halvanden inden parret ankommer men taler vi om mere så bliver folk nemt rastløse. Jeg oplever det jo netop fordi jeg selv er kommet på plads når gæsterne ankommer og går og stiller op mens de typisk opholder sig i et andet lokale. Det kan også få konsekvenser i den anden ende i form af folk bder liver hurtigt trætte.

Den tidsplan Lene nævner i ovenstående er i mine øjne den optimale set i forhold til gæsterne hvis der skal ske noget inden middagen. Nu bliver der sagt at der ikke holdes reception men mange af de receptioner som holdes i dag er reelt set "blot" at gæsterne samles til bryllupskage m.v. i nogle timer inden festen. Skal man giftes tidligere, eksempelvis kl. 13 er der måske mere ide i at opdele det i to dele eller at rykke middagen frem så den starter ved 17 - 17.30 tiden naturligvis afhængig af transportforholdene.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg synes helt klart at en reception på 3 timer er for meget. De bryllupper hvor jeg selv har været med som gæst, har jeg følt mig "mæt" efter cirka halvanden time. Måske ville det have været anderledes, hvis der havde været arrangeret en form for underholdning. Så det kunne man jo prøve at gøre :cheerleader3: Jeg tror desværre også, at der er fare for trætte gæster, hvis eftermiddagen bliver alt for lang.

0

Del dette indlæg

Vi skal også vies kl 15.00 og regner med at være på feststedet ca 16.15 derefter en lille reception (canapeer, pindemadder som jer) for gæsterne. Det er ca. fra 16.30 til 18.00 hvor vi så bliver fotograferet i mens.

Det mener jeg sagtens vi kan nå, uden at få stress ;) Jeg synes faktisk 1,5 time for gæsterne er lang tid at ''stå''.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu holder vi ikke reception, men vores tidsplan ser sådan ud:

kl 14: Vielse

14.45-15.15: riskastning/hilsner og kram

15.15 - 17: Fotografering

17-18.30: Bryllupskage, hilsen på gæster, forfriskninger, åbne nogle af bryllupssgaverne

18.30: Middag bliver serveret

osv osv :)

Tihi - synes det er virkelig god bridezilla-stil at skemalægge tid til kram ind i tidsplanen... GP

0

Del dette indlæg

Vores tidsplan er sådan her:

14.30 Vielse

15.10 lykønskning, ris og kongebillede

15.40 Gæsterne går ned til receptionen - lige ved siden af kirken // Fotografering for os..

16.45 Kageudskæring til receptionen og champange

18.00 vi sætter os til bords

Jeg synes også vores 'reception' er lidt lang, men der er gæster, som ikke er inviteret til festen om aftenen, og dem vil vi jo også gerne hilse på... :blush:

Vi har pga tiden valgt at have forskellige 'opgaver', som gæsterne skal udføre, de skal skrive en lille hilsen eventuelt med et godt råd om ægteskab, sætte deres 'thumb print' på et billede, de skal vælge en sang, der har betydning for dem og os, og skrive den på en lille lap papir, så får DJ'en papiret, og han kan så senere spille sangene, og de skal også have taget 'par'-foto ved indgangen til receptionsstedet - det stå et familiemelem for, vi har jo fotografen.. :thumbsupsmileyanim:

Synes egentlig der er lidt at give sig til, og så har de selvfølgelig hinanden at tale med.. så moooon ikke.. :tunge:

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes kl 14. Efter kirken kører vi ud og får taget billeder. og vores gæster kører på hotellet hvor dem der skal sove der kan tjekke ind også er der bryllupskage, og bobler. Middagen går vi til ca kl 17,30-18. Hvis I er mange gæster skal I ikke gå for sent til middagen, da i ikk når at blive færdige til midnat. Vores fotograf bliver der til kl. 18. så under receptionen skal der tages billeder af gæsterne( Parvis) og måske et fællesbillede.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores tidsplan er :

13.30 Vielse

14.30-16.30 Reception med bryllupskage (vi går fra receptionen kl 16 for at få taget billeder med fotograften)

17.30 Ankomst til feststed - her tager fotograften par/familie billeder af gæsterne

18.00 Middag

0

Del dette indlæg

Hvis I er mange gæster skal I ikke gå for sent til middagen, da i ikk når at blive færdige til midnat.

Jeg vil så sige at der efterhånden er meget langt imellem de bryllupsfester hvor middagen først er afsluttet ved 23.30-24 tiden og her taler vi også om middage som måske først er startet ved 19 eller 19.30 tiden. Men langt de fleste starter middagen kl. 18 og fordelen er at man så - næsten - er sikker på at der er plads til kaffe m.v. inden brudevalsen.

0

Del dette indlæg

Da vi skulle vælge hvad tid på dagen vi gerne vil giftes, havde vi valget mellem kl.13, kl. 15 og kl. 17!!! Vi synes kl. 13 blev alt for tidligt, og kl. 17 blev alt for sent, så det var kun kl. 15 der var mest passende for os.

Vores tidsplan ser således ud:

kl. 15.00 - 15.40 Vies

kl. 15.40 - 16.00 Lykønksninger og riskast

kl. 16.00 - 17.00 Kører gæsterne til feststedet og får sig en kop kaffe mens vi får taget billeder

kl. 17.00 - 18.00 Vi ankommer til feststedet, velkomstdrinken bliver serveret. Vi åbner gaver og der bliver taget billederne af gæsterne

kl. 18.00 Vi går det til bords

Og hvis det skrider i tidsplanen, så skubber vi bare middagen til kl. 18.30

Følg min planlægningstråd her

348g8i.png

Redigeret af sgplcamilla
0

Del dette indlæg

bliver lidt nervøs nu, for om vi har go nok tid. ..

vi skal vies kl 16-16:45

hvis vi tager 15 min til riskastning og gæsternes billedtagning. .

billeder af fotograf lige bag kirken og omegn fra ca 17:10 - 17:50 = 40 min

så ankommer vi til festlokalet kl 18.

og maden skal spises ved 18:30/ senest 19 .. gæsterne har jo snakket og fået velkomstdrik fra ca kl 17.

og så er der mad og taler indtil ca kl 21.

så er der kaffe og dessert fra 21-?

ca kl 22 er der en times musik underholdning, akustisk cafestemnings musik med guitar.

ca kl 23 danses der brudevals

og derefter starter dj en og fest.

hmm. håber det kan lade sig gøre..

Redigeret af savah84
0

Del dette indlæg

bliver lidt nervøs nu, for om vi har go nok tid. ..

vi skal vies kl 16-16:45

hvis vi tager 15 min til riskastning og gæsternes billedtagning. .

billeder af fotograf lige bag kirken og omegn fra ca 17:10 - 17:50 = 40 min

så ankommer vi til festlokalet kl 18.

og maden skal spises ved 18:30/ senest 19 .. gæsterne har jo snakket og fået velkomstdrik fra ca kl 17.

og så er der mad og taler indtil ca kl 21.

så er der kaffe og dessert fra 21-?

ca kl 22 er der en times musik underholdning, akustisk cafestemnings musik med guitar.

ca kl 23 danses der brudevals

og derefter starter dj en og fest.

hmm. håber det kan lade sig gøre..

synes faktisk det lyder lidt presset. Kommer selvfølgelig an på, hvor mange taler der kommer og om i har buffet eller 3-retters, men kun middag til 21 lyder lidt, lidt

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer