maisoe

tidligt bryllup

22 indlæg i dette emne

Er der nogen der har holdt eller været til et bryllup der startede tidligt? Hvordan foregik det?

Eller er der nogen der har planer om det, hvordan ser jeres tidsplan ud og hvad har i gjort af overvejelser?

Jeg bliver ind i mellem bekymret, vi skal giftes kl 12, kunne ikke få senere. Kan bestemt se fordele men frygter udkørte gæster..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vores plan er at tage direkte fra kirke og til receptionen og så tager vi aftes fra reception ved 16 tiden og får taget billeder på vej til feststedet hvor gæsterne ankommer kl 17 ca. og der bydes velkommen 18.30, så folk har mulighed for at klæde om og min mor kan nå at pakke alt fra receptionen ned inden hun skal videre. Så vi har ca. 2½ time ved receptionen inden vi skal videre :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at kirken kl 11

så har vi frokostreception fra 12-14

fotografering fra 14-15

eftermiddagskaffe med bryllupskage med gæsterne kl 15.30

Og middag kl 18/18.30

Vi regner så ikke med noget natteroderi, det er vores gæster ikke til, så vi regner lidt med at alle er kørt omkring kl 22

Vi har valgt det meget bevidst, da vi gerne ville have en reception med helstegt lam, så det skulle passe med frokosten, og da vi har diabetikere i familien, så kunne vi ikke vente med frokosten til fx kl 14

Redigeret af IloveU - jubii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også selv gjort mange tanker med netop tidsplanen, og det er svært glad for at jeg har LAAANG tid til at planlægge :)

Men tror også at jeg lige nu er nået frem til at det hele starter ved 12 tiden og slutter ved 02 tiden, fordi jeg gerne selv vil nå at hilse på så mange som muligt til receptionen :)

Hilsen Heidi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde først booked kirken til kl 14.30, men så synes jeg det blev lidt sent når vi skulle have reception, så vi lavede det om til kl 13. Men er nu igen kommet i tvivl om det er for tidligt...

Dvs vores tidsplan kommer til at se sådan ud:

Kl 13-13.45/14 Vielse

Ca kl 14-17 Reception

Ca kl 17 Hen til feststedet og få taget parbilleder

Ca. kl 18/18.30 aftensmad og fest indtil folk går hjem..

Bliver receptionen for lang?? Blev rigtig meget i tvivl da jeg i en anden tråd kunne forstå at folk synes det var for lang tid...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores vielse starter kl. 13:30- herefter skal vi fotograferes, imens vores gæster har mulighed for at begive sig hen til receptionen, som er fra kl. 15:00 - vi regner med at være ved receptionen kl. 15:30, herefter skal vi ha' lidt kage. Kl 18:00 siger vi goddag til fest deltagerne (fest og reception afholdes samme sted), mener vi skal spise kl. 18:30 og har lokaliteterne indtil kl. 02:00 - hvor jeg ærlig talt regner med at alle er trætte efter en god dag :)

men men men, er faktisk begyndt at frygte lidt, at der ikke er tid nok ved receptionen... Så nu må vi se :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

11.30 har vi fået på rådhuset - den seneste tid på dagen :lol: men sådan er det så...

Vi har vlagt at invitere alle dem vi gerne vil se (78 personer) fra 12-15, så vi bliver fejret lige efter vielsen - for det er altså den det handler om :blush:

Så holder vi 3 timers pause, som vi udnytter til fotografering. I mens må de gæster der skal til middag underholde sig selv, men alle bor i nærheden, så der er fint..

Kl. 18 holder vi middag for de 23 nærmeste samme sted som receptionen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

11.30 har vi fået på rådhuset - den seneste tid på dagen :lol: men sådan er det så...

Vi har vlagt at invitere alle dem vi gerne vil se (78 personer) fra 12-15, så vi bliver fejret lige efter vielsen - for det er altså den det handler om :blush:

Så holder vi 3 timers pause, som vi udnytter til fotografering. I mens må de gæster der skal til middag underholde sig selv, men alle bor i nærheden, så der er fint..

Kl. 18 holder vi middag for de 23 nærmeste samme sted som receptionen.

Rigtig smart måde at gøre det på. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

istedet for at tænke på om folk går for tidligt hjem, så glæd dig over at du får flere af dagens naturlige vågne timer med dine gæster!!! Og nyd det. spis middag lidt tidligt, eller hold ekstra lang eftermiddag - så er der tid til at snakke med folk..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

istedet for at tænke på om folk går for tidligt hjem, så glæd dig over at du får flere af dagens naturlige vågne timer med dine gæster!!! Og nyd det. spis middag lidt tidligt, eller hold ekstra lang eftermiddag - så er der tid til at snakke med folk..

Ja sådan kan man også tænke på det. Folk snakker om fantastiske bryllupper der varer hellt til kl. 6 om morgenen, og det ER da også fantastisk, men jeg går normalt i seng kl. 22, så at strække den til kl. 2 er f*andme langt for mig :lol: Jeg synes også det er ærgeligt at folk kun kan morer sig sent om aftenen og om natten - hvad er der galt med når man er naturligt frisk :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde først booked kirken til kl 14.30, men så synes jeg det blev lidt sent når vi skulle have reception, så vi lavede det om til kl 13. Men er nu igen kommet i tvivl om det er for tidligt...

Dvs vores tidsplan kommer til at se sådan ud:

Kl 13-13.45/14 Vielse

Ca kl 14-17 Reception

Ca kl 17 Hen til feststedet og få taget parbilleder

Ca. kl 18/18.30 aftensmad og fest indtil folk går hjem..

Bliver receptionen for lang?? Blev rigtig meget i tvivl da jeg i en anden tråd kunne forstå at folk synes det var for lang tid...

Hehe, det er fuldstændig samme tidsplan som vi har. :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde først booked kirken til kl 14.30, men så synes jeg det blev lidt sent når vi skulle have reception, så vi lavede det om til kl 13. Men er nu igen kommet i tvivl om det er for tidligt...

Dvs vores tidsplan kommer til at se sådan ud:

Kl 13-13.45/14 Vielse

Ca kl 14-17 Reception

Ca kl 17 Hen til feststedet og få taget parbilleder

Ca. kl 18/18.30 aftensmad og fest indtil folk går hjem..

Bliver receptionen for lang?? Blev rigtig meget i tvivl da jeg i en anden tråd kunne forstå at folk synes det var for lang tid...

Hehe, det er fuldstændig samme tidsplan som vi har. :D

Fantastisk :cheerleader3: Fik pludselig sved på panden, da jeg blev i tvivl om gæsterne ville synes det blev en for lang dag... Men dejligt at høre det ikke er helt ved siden af :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at se andre har samme plan :tunge:

Vi har vielse kl. 13.Herefter reception og fotografering og middag kl. 18. Vi havde først bestilt vielse til kl. 15 men blev rådet til at fremrykke det. Da reception og fest skal foregå samme sted skal vi have afsluttet receptionen inden middagen kl. 18. Jeg har haft overvejelser om hvorvidt dagen blev for lang for alle, men god pointe som "Røde" har om at så harl man eftermiddagen til at få talt med gæsterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var så glade for at få den første tid på dagen, der i vores kirke er kl. 13.00.

Man bruger utallige timer på at planlægge, lægger alle sine sparepenge i foretagendet og går så skrækkeligt længe og glæder sig til sin bryllupsdag - så skal man jo også have noget ud af den! Den skal nok komme til at flyve afsted :)

Nu kender jeg jo ikke dine gæster, men mon ikke der skal være en hel del, som sagtens kan klare hele dagen og aftenen med? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du synes tiden bliver for lang for dine gæster kan I jo overveje noget underholdning af en art. Vi var til bryllup i sommers hvor der også var rigtig lang reception. Her havde de sørget for kroket, kongespil osv., hvilket var en god måde for gæsterne at hygge med hinanden på en lidt anderledes måde. De fleste gæster overnattede også på stedet og flere gik derfor op og slappede lidt af inden middagen, det var meget rart på en lang dag :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde først booked kirken til kl 14.30, men så synes jeg det blev lidt sent når vi skulle have reception, så vi lavede det om til kl 13. Men er nu igen kommet i tvivl om det er for tidligt...

Dvs vores tidsplan kommer til at se sådan ud:

Kl 13-13.45/14 Vielse

Ca kl 14-17 Reception

Ca kl 17 Hen til feststedet og få taget parbilleder

Ca. kl 18/18.30 aftensmad og fest indtil folk går hjem..

Bliver receptionen for lang?? Blev rigtig meget i tvivl da jeg i en anden tråd kunne forstå at folk synes det var for lang tid...

Hehe, det er fuldstændig samme tidsplan som vi har. :D

Fantastisk :cheerleader3: Fik pludselig sved på panden, da jeg blev i tvivl om gæsterne ville synes det blev en for lang dag... Men dejligt at høre det ikke er helt ved siden af :tunge:

Jeg vil langt hellere have lidt mere tid, end at skulle gå og stresse med gæsterne fordi vi ksla nå det hele på den halve tid.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk snakker om fantastiske bryllupper der varer hellt til kl. 6 om morgenen, og det ER da også fantastisk, men jeg går normalt i seng kl. 22, så at strække den til kl. 2 er f*andme langt for mig :lol: Jeg synes også det er ærgeligt at folk kun kan morer sig sent om aftenen og om natten - hvad er der galt med når man er naturligt frisk :lol:

Exactly - Der er ingen som siger at en bryllupsmiddag og efterfølgende tam-tam skal foregå fra kl. 18. Jeg har spillet rigtig mange bryllupsfester hvor de er startet med middag allerede ved 14-15 tiden. Det er i særdeles godt når vi taler om havefester men også ved "almindelige" fester oplever man at folk sagtens kan feste igennem selvom klokken ikke er så mange.

Det der er specielt her er at stort set hele selskabet er med til den bitre ende. Der er ikke nogle som skal hjem 1-2 timer efter brudevalsen. Det er lidt det samme man oplever ude til konfirmationsfesterne hvor mange starter tidligt. Den eneste ulempe er at det lys vi har med ikke rigtig giver så meget stemning i dagtimerne men det er det samme når man kommer ud på feststeder hvor der er fuldt oplyst fordi deres lys ikke kan dæmpes og de ikke vil have at man slukker det helt. Det er nogle af de ting man hæfter sig ved som udøver men som man som brudepar/gæst næppe hæfter sig meget ved.

Et lille sidespring: I de tilbud m.v. vi afgiver står der ubegrænset spilletid og at vi spiller til de sidste gæster går, dog max. 12 timer. De 12 timer kom faktisk ind i forbindelse med en af disse havebryllupsfester hvor de startede med middag kl. 14. Vores mand på stedet spillede frem til kl. 8 om morgenen hvor de sidste gæster gik (i alt 18 timer !) og det havde han det helt fint med. Overbossen lavede imidlertid et skrækscenarie hvor hun forestillede sig at der sad 6 gæster tilbage i et hjørne og insisterede på at han skulle spille videre for det stod der jo i tilbuddet. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores plan er at tage direkte fra kirke og til receptionen og så tager vi aftes fra reception ved 16 tiden og får taget billeder på vej til feststedet hvor gæsterne ankommer kl 17 ca. og der bydes velkommen 18.30, så folk har mulighed for at klæde om og min mor kan nå at pakke alt fra receptionen ned inden hun skal videre. Så vi har ca. 2½ time ved receptionen inden vi skal videre :)

Det lyder meget som det vi forestiller os :)

istedet for at tænke på om folk går for tidligt hjem, så glæd dig over at du får flere af dagens naturlige vågne timer med dine gæster!!! Og nyd det. spis middag lidt tidligt, eller hold ekstra lang eftermiddag - så er der tid til at snakke med folk..

Njah jeg er altså bare en party-pige og vi forventer at satse en del på aftenfesten. Plejer selv at være den sidste der går hjem :)

Vi var så glade for at få den første tid på dagen, der i vores kirke er kl. 13.00.

Man bruger utallige timer på at planlægge, lægger alle sine sparepenge i foretagendet og går så skrækkeligt længe og glæder sig til sin bryllupsdag - så skal man jo også have noget ud af den! Den skal nok komme til at flyve afsted :)

Nu kender jeg jo ikke dine gæster, men mon ikke der skal være en hel del, som sagtens kan klare hele dagen og aftenen med? :)

Jamen du har da så evigt ret :) Og jo vores gæster plejer da at køre på duracell, vi har da før holdt fester der startede omkring mddag. men kan jo ikke helt lade være at bekymre mig..

Hvis du synes tiden bliver for lang for dine gæster kan I jo overveje noget underholdning af en art. Vi var til bryllup i sommers hvor der også var rigtig lang reception. Her havde de sørget for kroket, kongespil osv., hvilket var en god måde for gæsterne at hygge med hinanden på en lidt anderledes måde. De fleste gæster overnattede også på stedet og flere gik derfor op og slappede lidt af inden middagen, det var meget rart på en lang dag :-)

Ja det er faktisk også med i planen :)

Tak for jeres besyv, nu er jeg helt sikker på at det er den helt rigtige plan. det jeg også er glad for, er at vi får en hel eftermiddag med vores børn. Vi har nemlig besluttet at de ikke skal med om aftenen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer