Guest Mynte

Søger en der kan lave vores bryllupskage ?

29 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg søger en der kan lave vores bryllupskage, det behøver ikke være en udd. konditor - gerne en "fritidskonditor" eller en af jer gifte piger der har lavet jeres egen bryllupskage

Den skal være til ca. 100-120 pers. gerne 5 etager, men ellers helt simpelt og enkel af udseende (hvid fondant og friske roser) ikke så meget andet

HJÆLP kender I nogen eller har i selv mod på det? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du tør ikke kaste dig ud i det selv? Har netop lavet et indlæg på bloggen om at lave sin egen kage ;) haha ej kan nu godt forstå det, ville næsten heller ikke selv turde kaste mig ud i en 5 lags kage til så mange!

0

Del dette indlæg

Har du et budget for kagen, Hvad den må koste angående indholdet?

Har ikke nogen konkret pris, men helst billigere end en rigtig konditor, hvor de vil have cirka 60-80 kr. pr. kuvert.

og den skal ikke pyntes med alt muligt.. vi vil gerne bare have friske blomster/roser imellem lagene og ingen topfigur men blomster, ellers skal kagen bare være helt hvid med lidt sådan en prikket kant langs kagen i hvid også

post-44988-0-17627700-1328869958.jpg

Redigeret af Mynte
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht. friske blomster....."Vælger du en løsning med friske blomster, skal du være opmærksom på, at de ikke må lægges direkte på kagen, da stilkene indeholder jordbakterier og nogle blomster er giftige fx liljer. Friske blomster kan sættes i blomsterrør, eller i kan bede blomsterhandleren om at nipse stilkene af og lave en anden afslutning med tråd.".... Har ikke selv erfaring med det men det er i hvert fald noget man lige skal være opmærksom på. Held og lykke med kagen! :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht. friske blomster....."Vælger du en løsning med friske blomster, skal du være opmærksom på, at de ikke må lægges direkte på kagen, da stilkene indeholder jordbakterier og nogle blomster er giftige fx liljer. Friske blomster kan sættes i blomsterrør, eller i kan bede blomsterhandleren om at nipse stilkene af og lave en anden afslutning med tråd.".... Har ikke selv erfaring med det men det er i hvert fald noget man lige skal være opmærksom på. Held og lykke med kagen! :balloons:

Tak for tippet.. :thumbsupsmileyanim: men vi ville kun ligge blomsterhovedet på (roser), det må man vel gerne ikke? Hvis de bare er skyllet grundigt? og evt. ligge et hvidt underlag under ( de der kageunderlag)

0

Del dette indlæg

Du tør ikke kaste dig ud i det selv? Har netop lavet et indlæg på bloggen om at lave sin egen kage ;) haha ej kan nu godt forstå det, ville næsten heller ikke selv turde kaste mig ud i en 5 lags kage til så mange!

nej eller jo have overvejet det lidt fordi jeg gerne vil have den så enkel, men orker det ikke - for skal 117 andre ting dagene inden og man kan vel ikke lave den flere uger i forvejen og fryse den ned..

tror sagtens du kan lave en på 5 etager når du har lavet en på 3 ;)

0

Del dette indlæg

Jeg kender en, som har haft sit eget cateringfirma, og hun laver også mad og kager til folk. Hun skal lave vores bryllupskage. Jeg kan høre hende ad, og så kan jeg sende dig en PM.

Jeg kan også høre for dig MunkVerner?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke selv undersøgt det, men har læst at der på min-mave.dk er en hel kageklub, med nogle virkelig dygtige kagelavere imellem :) Måske du skal prøve at søge derinde?

Tak skal du ha. :thumbsupsmileyanim: . jeg har fået et par kontakter som jeg lige vil undersøge nærmere, ellers må jeg oprette en profil derinde haha.. selvom der altså går nogle år!!! endnu før der kommer bebser :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke selv undersøgt det, men har læst at der på min-mave.dk er en hel kageklub, med nogle virkelig dygtige kagelavere imellem :) Måske du skal prøve at søge derinde?

Tak skal du ha. :thumbsupsmileyanim: . jeg har fået et par kontakter som jeg lige vil undersøge nærmere, ellers må jeg oprette en profil derinde haha.. selvom der altså går nogle år!!! endnu før der kommer bebser :biggrin:

-HAHA- det virker måske lidt sjovt at oprette en profil på en babyside :biggrin: Men de skulle være gode kagebagere :biggrin: håber det lykkes!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde faktisk overvejet at lave kagen selv - men det må jeg ikke for min h2b - gider ikke alt det yderligere stress op til dagen... Så vi betaler kagekompagniet for det, til en pris af 59 kr pr. kuvert - synes ikke det er voldsomt dyrt.... Havde først forhørt os, hos en af h2b's gamle kolleger, hun laver en del kager (www.sukkerheksen.dk), men hun skulle næsten ha' lige så meget for det som kagekompagniet (og de leverer oveni købet ud)....

Håber det lykkedes at finde nogle kyndige hænder til at varetage kagebagningen :)

0

Del dette indlæg

Jeg vil også sige, at på Min-Mave er slaraffenlang af kager, her vælter man sig i dygtige kagebagere, bare kig i "kageklubben" :lol:

Vi har hyret en privat kagebager, hun tager 30 kr/kuverten og er fantastisk :lol: Det er på fyn :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også sige, at på Min-Mave er slaraffenlang af kager, her vælter man sig i dygtige kagebagere, bare kig i "kageklubben" :lol:

Vi har hyret en privat kagebager, hun tager 30 kr/kuverten og er fantastisk :lol: Det er på fyn :)

Det lyder billigt! Jeg skal måske selv bruge en fra Fyn. Har du evt. et link til en blog eller?

0

Del dette indlæg

Hej:) jeg kender en, hun skal lave vores bryllupskage. Hun har lavet smagsprøver til os, og smagsvarianter var himmelsk godt, at vi næsten ikke kunne beslutte hvilken smag:) hun er super super dygtig:) kan sende hendes mail og mobilnr. hvis du er interesseret:)

Ååååh det kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre mere om, er hun i nærheden af kbh mon? Meget overkommelig pris, og det er SÅ godt med mulighed for at smage lidt først så man kan teste kvali-varen. Kan du sende mig en PM med mere info? På forhånd tak! :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer