jwe

Spisning - hvor lang tid?

20 posts in this topic

Hej Piger,

Vi er ved at lave tidplan til vores store dag.

Problematikken er den at der er dinner musik under middagen og senere DJ.

Vores middag starter kl. 18.00

Vi bliver 45 gæster og skal have 3 retter mad + velkomstdrinks.

Hvor lang tid skal man forvente middagen tager ?

0

Annonce ♥

vi har fået afvide (af hotel arrangøren) at vi skal regne med at middagen vil tage ca. 5 timer...vi starter også kl. 18 og regner derfor med at være færddige kl.23...

0

Det afhænger af flere forskellige faktorer.. hvor mange (og hvor lange) taler og sange der er. Hvor meget tid der bruges på kysserunder og andre traditioner.. Mv.

Men de fleste er klar til dans (eller kaffe) mellem kl. 22.30 og kl. 23.30 :)

Jeg kan næsten regne ud at jeres DJ ikke skal stå for dinnermusikken, men I kan jo aftale med ham, at han som udgangspunkt skal spille kl. 23, men at han gerne må være klar allerede kl. 22.30.. :)

De fleste er rimeligt fleksible når tidsintervallet ikke er større.

0

Annonce ♥

Vi spiste fra 18-23. Så havde vi lidt pause hvor der var kaffe og gaveåbning og dans startede med brudevals 23.50 tror jeg :)

0

Vi åbnede gaver og fik velkomstdrinks fra ca.17.15-18 (den var vist godt nok først 18.10 da vi åbnede dørene til spisesalen)

Middagen var 3 retter hvor hovedretten var carverybuffet.. Der var 6 sange, 7 taler og 2 indslag.. Vi var 53 mennesker..

Og vi gik fra bordet kl.23.00 - gik direkte ind og skar bryllupskage og fik kaffen i tilstødende lokaler mens de ryddede til dansegulv og vi dansede kl.23.50.. :)

0

Tak skal i have :)

0

Vi skal ha buffe og da vi snakket med med kokken, sage han at vi skulle regne med ca, 5 timer, da der skulle være tid til indslag og rygepauer.

Vi går til bords kl.18.00 og kl.23 skulle vi gerne være færdig, for der går det på bands på som skal spille.

0

Annonce ♥

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1329417202' post='1198545]

Vi skal ha buffe og da vi snakket med med kokken, sage han at vi skulle regne med ca, 5 timer, da der skulle være tid til indslag og rygepauer.

Vi går til bords kl.18.00 og kl.23 skulle vi gerne være færdig, for der går det på bands på som skal spille.

Vi skal også have buffet, men her bliver forret og hovedret sat ind på samme tid.. Det kan jeg altså ikke helt finde ud af om jeg synes om! Er "bange" for at folk så er færdige med at spise kl. 20 (Vi går til bords ca. 17.30) .. Hvordan fungerer jeres buffet?

0

Vi skal have forret, buffet, dessert kaffe m. bryllupskage og natmad. Vi spiser kl. 17.30, starter med forretten, og så buffetten for sig bagefter.

Vi regner nok med, at det tager ca. 5 timer også.

LeChrom:

Jeg tror ikke, du skal være bange for at folk er så hurtige færdige, hvis der også er taler, underholdning osv. osv. Der er jo også dessert? og måske bryllupskage senere? Så I skal nok få brugt noget tid :)

0

Vi skal have forret, buffet, dessert kaffe m. bryllupskage og natmad. Vi spiser kl. 17.30, starter med forretten, og så buffetten for sig bagefter.

LeChrom:

Jeg tror ikke, du skal være bange for at folk er så hurtige færdige, hvis der også er taler, underholdning osv. osv. Der er jo også dessert? og måske bryllupskage senere? Så I skal nok få brugt noget tid :)

Du har nok ret :) Men jeg hælder altså stadig til at forretten bliver på tallerken.. Hmm.. Må lige prøve at snakke med dem igen tror jeg :) Der opstod bare så mange spørgsmål lige pludselig.. :D

0

LeChrom:

Du har nok ret :) Men jeg hælder altså stadig til at forretten bliver på tallerken.. Hmm.. Må lige prøve at snakke med dem igen tror jeg :) Der opstod bare så mange spørgsmål lige pludselig.. :D

Det tror jeg også at jeg ville gøre :)

Ikke at jeg tror at I er færdige allerede kl. 20, men tror bare at det vil fungere bedre hvis forretten kommer ind for sig.

0

Annonce ♥

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1329417202' post='1198545]

Vi skal også have buffet, men her bliver forret og hovedret sat ind på samme tid.. Det kan jeg altså ikke helt finde ud af om jeg synes om! Er "bange" for at folk så er færdige med at spise kl. 20 (Vi går til bords ca. 17.30) .. Hvordan fungerer jeres buffet?

Jamen vi skal ha buffe til forret, hvor der bliver 3 forskellige slags forret at vælge imellem, til hovedret bliver der osse 3 slags kød og til desseret skal vi så bryllupskage :)

Vi fik at vide af kokken at det skulle gå helt galt hvis vi ikke var færdig til kl. 23 :huh:

Edited by Andrup pigen :))
0

Jeg vil sige det sådan at det er yderst sjældent at middagene trækker ud i 5 timer men mængden af indslag og pauser kan betyde meget. 3,5- 4,5 timer forslår nok meget. Nu laver vi selv stort set aldrig bryllupsfester uden også at levere dinnermusik da det er en del af det koncept vi leverer, men de få gange hvor vi gør (evt. hvor vores pianist er med ude) ankommer jeg selv aldrig i sidste øjeblik da det altid er en god ide lige at fornemme stemningen i selskabet etc. inden man går på. Jeg kan ikke se det kan være dit problem. DJ'en er til for jer og ikke omvendt. Der må vedkommende indordne sig, koordinere det med stedet så man undgår at belemre jer på dagen og iøvrigt hellere være i god tid end i sidste øjeblik.

Medmindre middagen og den efterfølgende dans skal ske i 2 forskellige rum kan jeg derimod se et problem i det hvis Dj'en ikke stiller sit gear op inden. Det duer for mig at se ikke at gå og stille op mens folk sidder under middagen og da kaffen ved de fleste bryllupsfester er noget som er overstået på 15-30 minutter kan det blive knebent med tid da det er de færreste seriøse DJ's i dag der kommer med en pult, 2 små højtalere på stativer og en enkelt lyseffekt. Jeg beregner selv altid 1,5 time til opstilling for så er man altid i god tid selvom der måtte opstå forsinkelser o.l.

0

Er helt enig i dine betragtninger Bent.

Jeg vil nu sige at det uanset om det er i et eller to lokaler fungerer bedst hvis alt udstyr er sat op allerede om dagen, eller dagen forinden. Så kan man også dobbelt-tjekke om alt er som det skal være og lyder som det, uden at gæsterne bliver generet af det. :)

Men jeg har også indtrykket af, at alle seriøse udbydere klarer opsætningen i god tid. (Det håber jeg da ihvertfald :) )

JWE... Tag dog for en sikkerhedsskyld fat i din DJ og få detaljerne på plads. Som nævnt burde det ikke været noget problem med lidt fleksibilitet.

0

Jeg vil sige det sådan at det er yderst sjældent at middagene trækker ud i 5 timer men mængden af indslag og pauser kan betyde meget. 3,5- 4,5 timer forslår nok meget. Nu laver vi selv stort set aldrig bryllupsfester uden også at levere dinnermusik da det er en del af det koncept vi leverer, men de få gange hvor vi gør (evt. hvor vores pianist er med ude) ankommer jeg selv aldrig i sidste øjeblik da det altid er en god ide lige at fornemme stemningen i selskabet etc. inden man går på. Jeg kan ikke se det kan være dit problem. DJ'en er til for jer og ikke omvendt. Der må vedkommende indordne sig, koordinere det med stedet så man undgår at belemre jer på dagen og iøvrigt hellere være i god tid end i sidste øjeblik.

Medmindre middagen og den efterfølgende dans skal ske i 2 forskellige rum kan jeg derimod se et problem i det hvis Dj'en ikke stiller sit gear op inden. Det duer for mig at se ikke at gå og stille op mens folk sidder under middagen og da kaffen ved de fleste bryllupsfester er noget som er overstået på 15-30 minutter kan det blive knebent med tid da det er de færreste seriøse DJ's i dag der kommer med en pult, 2 små højtalere på stativer og en enkelt lyseffekt. Jeg beregner selv altid 1,5 time til opstilling for så er man altid i god tid selvom der måtte opstå forsinkelser o.l.

Tak for dit svar - jeg har sendt en prisforespørgsel på jeres hjemmeside.

0

Annonce ♥

Er helt enig i dine betragtninger Bent.

Jeg vil nu sige at det uanset om det er i et eller to lokaler fungerer bedst hvis alt udstyr er sat op allerede om dagen, eller dagen forinden. Så kan man også dobbelt-tjekke om alt er som det skal være og lyder som det, uden at gæsterne bliver generet af det. :)

Men jeg har også indtrykket af, at alle seriøse udbydere klarer opsætningen i god tid. (Det håber jeg da ihvertfald :) )

JWE... Tag dog for en sikkerhedsskyld fat i din DJ og få detaljerne på plads. Som nævnt burde det ikke været noget problem med lidt fleksibilitet.

Tak for dit svar - jeg har sendt en prisforespørgsel til jer.

0

Nej Alexander - Der er såmænd nogle som tager det for givet at de kan stille op i sidste øjeblik og indtager en holdning i retning af at stederne/selskabet er til for dem og ikke omvendt. Faktisk så jeg tilfældigvis en bryllupsudsendelse i går hvor man kunne se Master Fatman ankomme til et bryllup og stå sammen med to andre og sætte en pult til midt i hele selskabet, men han kører tilsyneladende heller ikke med samme gear som os andre. Min fornemmelse er også at tendensen er mere udbredt når vi taler om bands. Det oplever jeg bl.a. når jeg af og til spiller sammen med bands til firmafester m.v.

For mig at se er det i stort set alle situationer fint nok at stille op på selve dagen. Der har jeg selv det princip at jeg godt vil have gearet ind i lokalet inden gæsterne kommer medmindre man ved at man kan komme til uden at belemre gæsterne. Der er man lidt priviligeret ved at man ofte har været på pågældende sted før og ellers er det nogle af de ting man taler med folk om når man taler med dem i ugen op til festen, eller i sidste ende feststedet.

De gange hvor jeg ikke har spillet under middagen har jeg, hvor det har været i nærheden, ofte stillet op tidligt om formiddagen for derefter at køre hjem men ved længere afstande kan det dårligt svare sig at køre hjem og så er jeg typisk blevet dernede og har lavet noget arbejde eller - hvis en vores andre DJ's har spillet i nærheden - kørt forbi der. Når jeg som her i weekenden spiller på Fyn eller i Jylland beregner jeg altid ekstratid og kører typisk hjemmefra om formiddagen fordi man ikke altid ved hvordan de trafikale forhold er.

Jwe- Med en middag der starter kl. 18 vil jeg mene at DJ'en skal være beredt på at gå på kl. 22-22.30 hvis middagen ikke trækker så længe ud. Derimod anser jeg det ikke for sandsynligt at en middag med 3 retter mad kommer under 3 timer for det vil næsten være synd. Nu læste jeg det som at I havde fået fat i en DJ. I får naturligvis et tilbud fra os men jeg kan ikke på nuværende tidspunkt se jeres forespørgsel da jeg ikke kan komme ind på den del af serveren når overbossen som står for vores booking arbejder i systemet. Hvor skal I holde festen henne af ? Det har jo en vis betydning og det er slet ikke sikkert at det er os eller Alexander I skal have fat i.

0

Nej Alexander - Der er såmænd nogle som tager det for givet at de kan stille op i sidste øjeblik og indtager en holdning i retning af at stederne/selskabet er til for dem og ikke omvendt. Faktisk så jeg tilfældigvis en bryllupsudsendelse i går hvor man kunne se Master Fatman ankomme til et bryllup og stå sammen med to andre og sætte en pult til midt i hele selskabet, men han kører tilsyneladende heller ikke med samme gear som os andre. Min fornemmelse er også at tendensen er mere udbredt når vi taler om bands. Det oplever jeg bl.a. når jeg af og til spiller sammen med bands til firmafester m.v.

Hvor skal I holde festen henne af ? Det har jo en vis betydning og det er slet ikke sikkert at det er os eller Alexander I skal have fat i.

Hehe, nu skrev jeg seriøse udbydere. :tunge:

Master Fatman og andre "kendte" kommer stort set altid i sidste øjeblik. Vi har både haft Breum, Xander osv. ude - og de kommer sjældent før end 5-10min. inden de skal på.. Hvis de overhovedet kommer til tiden. Er simpelthen for useriøst.

Vi spiller nu jævnligt i både Jylland og på Fyn.

Men ved hvad du mener.. og ja.. transporten bliver selvsagt dyrere når det ikke er på sjælland :)

0

Såvidt jeg kan se ud af JWe's andre indlæg taler vi Nordjylland og så bør du helt klart overveje at indhente et tilbud fra vores kollega Hans Lynnerup, Limelight Disco fra Aalborg.

Nu ved jeg så hvor det er og det slet ikke sikkert at Mr. Hans vil køre "så langt". Datoen taget i betragtning - som er en af de stille dage - vil jeg heller ikke afvise at overbossen er til at snakke med vedrørende kørsel - Jeg skal lige have hendes bærbare op og køre her i aften så hun kan komme videre.

Edited by diskobil
0

Annonce ♥