Katinka206

Frugt og bær i overflod

12 indlæg i dette emne

Hvert efterår vælter vi os i store mængder af følgende:

Æbler

Mirabeller

Blommer

Hindbær

Brombær

Rabarber

Stikkelsbær

Kirsebær

Hyldebær

Jordbær

Ribs

Vi vil rigtig gerne bruge det til vores forårsbryllup, men måske med lidt mere kreativ tilberedning end en klassisk frugttærte. Er der nogen, der har nogle gode idéer til en buffet, forret, hovedretstilbehør, dessert, natmad eller...?

Frugterne bliver enten frosset eller syltet, når vi høster dem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er måske lidt (meget) utraditionelt - men findes der noget bedre end rødgrød?

Måske hvis man anrettede det lidt fancy og serverede det som dessert med vaniljeis istedet for mælk/fløde... :heart:

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker på om du skal igang med at sylte, nu ved jeg ikke hvad menuen lyder på til jeres bryllup, men det er da rigtigt lækkert med f.eks syltede blommer til oksekød, og ja ellers saft der kan blandes til velkomst drinks eller bare som alternativ drik i stedet for altid at få rå mængder af sodavand.... ja jeg mener jo ikke der er noget mere lækkert end at få et gras koldt hjemmelavet saft :)

Redigeret af kierbye
0

Del dette indlæg

Mette Blomsterberg har lavet en "stikkelsbærkompot med hvid kanelcreme" som dessert i et af programmerne "Det søde liv". Har ikke smagt det fordi jeg ikke kender nogen der har stikkelsbær, men mon ikke det smager fantastisk:-)

Du får lige et link...

http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010/sommerliv/uds_6/20100907143050.htm

0

Del dette indlæg

Mette Blomsterberg har lavet en "stikkelsbærkompot med hvid kanelcreme" som dessert i et af programmerne "Det søde liv". Har ikke smagt det fordi jeg ikke kender nogen der har stikkelsbær, men mon ikke det smager fantastisk:-)

Du får lige et link...

http://www.dr.dk/DR1...00907143050.htm

Hun har iøvrigt også opskrifter på "Hjemmelavet jordbærsaft" og "Iskold jordbærsuppe m. mynte parfait" :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med kombinerede bordkort/favours?

Købe nogle små glas og så lave en/flere bryllupsmarmelade ®, som så havde monogram, dato og indhold på den ene side og så bordkort på den anden, eller i et bånd? Lidt utraditionelt, men super lækkert med hjemmelavet marmelade.

Jeg har med succes benyttet ikeas RAJTAN krydderiglas til hjemmelavet marmelade, de er ikke så store og ville se søde ud på bordet, da de kan stå på forskellige måder..

Redigeret af Leras
0

Del dette indlæg

Jeg tænkte også på lækre hjemmelavede favours i form af saft, marmelade og / eller kompot. En lækker dessert, kunne man også trylle frem (jeg eeelsker tærte, så det vil jeg jo altså foreslå).

Eller hvad med at lave masser af forskellige slags saft, og servere i baren i flasker med patentlåg? Dét ville jeg ELSKE!!!

Ellers stemmer jeg for, at jeg køber en masse saft af dig, som jeg kan servere til vores bryllup :griner:- .

Redigeret af FruE
0

Del dette indlæg

Jeg tænkte også på lækre hjemmelavede favours i form af saft, marmelade og / eller kompot. En lækker dessert, kunne man også trylle frem (jeg eeelsker tærte, så det vil jeg jo altså foreslå).

Eller hvad med at lave masser af forskellige slags saft, og servere i baren i flasker med patentlåg? Dét ville jeg ELSKE!!!

Ellers stemmer jeg for, at jeg køber en masse saft af dig, som jeg kan servere til vores bryllup :griner:- .

Hey - ingen dum idé! Tænker på evt. at hælde lidt vodka/rom i flasken, og servere hjemmelavede alkopops! :cheerleader3:

Mit budget ville elske mig/dig!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer