Guest SigneFlor

Vægttab inden bryllup

36 indlæg i dette emne

Hvor mange af jer skal tabe nogle kilo inden den store dag ?

Og hvor mange, samt hvordan ?

Jeg har tabt 4 kilo indtil videre og vil gerne tabe ca. 10 til inden kjolen skal syes hos skrædderen d. 19 maj :thumbsupsmileyanim:

Så har vist lidt travlt hehe.

Jeg er medlem af madlog.dk og spiser ca. 1300 kalorier om dagen.

Jeg skulle gerne være med i en artikel i bryllupsmagasinet om brude som skal tabe sig inden de skal giftes ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en ambition om at tabe 15 kg. inden mit bryllup. Har indtil videre tabt de første 4 siden januar, så jeg føler, at det går fremad. Brylluppet er jo noget af en motivation :)

Jeg bruger i øvrigt også madlog og er ret begejstret for det :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har et håb om at kunne tabe ca.5kg inden den store dag.

Jeg er startet med både zumba og looptræning, så jeg håber at det vil gøre en forskel :rolleyes: :rolleyes:

Selvfølgelig tænker jeg også over kosten men synes det er så besværligt at tælle kalorier men det er måske bare mig?? :fløjt:

0

Del dette indlæg

Jeg vil også gerne tabe mig og er allerede i fuld gang. Siden den 7. januar er der røget 7 kg. og det er udelukkende ved at have stram fokus på hvad der ryger ind. Jeg bruger madital.dk som er et gratis alternativ til madlog.dk

Så vidt jeg ved er siden ikke helt så fancy men der er alle de oplysninger som man har behov for og grundlæggende de samme muligheder.

Inden brylluppet vil jeg som minimum tabe yderligere 5 kg. og alt derover er bare bonus. :cheerleader3:

Ift. om det er besværligt at tælle kalorier - JA - men det er super effektivt. Det er et større registreringsarbejde men når man først er kommet ind i det bliver det også nemmere at vurdere vægt osv. så alt ikke skal vejes fx i kantinen til frokost :)

0

Del dette indlæg

Jeg er startet med både zumba og looptræning, så jeg håber at det vil gøre en forskel :rolleyes: :rolleyes:

Selvfølgelig tænker jeg også over kosten men synes det er så besværligt at tælle kalorier men det er måske bare mig?? :fløjt:

Med madlog.dk (som de andre også har omtalt) er det faktisk slet ikke så svært at tælle kalorier. Det kræver at du vejer nogle af dine madvarer, men ellers er det meget ligetil at finde ud af. Du kan prøve en gratis "testdag" inde på siden - og de har også en app til Iphone, så man kan opdatere på den måde i løbet af dagen.

Som du nok kan høre, er jeg selv STOR fan af madlog! Man bliver super opmærksom på, hvor de dumme skjulte kalorier er, på en meget visuel måde og samtidig kan du holde øje med om du får nok protein eller for meget fedt.

Det er bare igang - det er smart smart smart :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med madlog.dk (som de andre også har omtalt) er det faktisk slet ikke så svært at tælle kalorier. Det kræver at du vejer nogle af dine madvarer, men ellers er det meget ligetil at finde ud af. Du kan prøve en gratis "testdag" inde på siden - og de har også en app til Iphone, så man kan opdatere på den måde i løbet af dagen.

Som du nok kan høre, er jeg selv STOR fan af madlog! Man bliver super opmærksom på, hvor de dumme skjulte kalorier er, på en meget visuel måde og samtidig kan du holde øje med om du får nok protein eller for meget fedt.

Det er bare igang - det er smart smart smart :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Jamen det lyder da til at jeg hellere må prøve det så :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ikke fordi jeg plejer at hænge mig i tal, men jeg vil gerne tabe de sidste 6 kg. Har tabt mig 50 kg på ca 2 år. Jeg starter i fitness i morgen. Måske det bare er en opstramning jeg trænger til :)

Altså, hvor er det bare flot! :BKSTREET:

0

Del dette indlæg

Jeg vil gerne have tabt 20 inden dagen, har indtil videre tabt 8,8 og satser på at kunne nå resten hvis jeg tager mig lidt sammen.

Jeg er på en kur fra Det Biovidenskabelige Fakultet hvor jeg deltog i et vægttabs-forsøg. Jeg meldte mig dog hurtigt ud (da det krævede at jeg tog fri fra arbejde flere gange om måneden for at komme derind og blive målt og vejet) og har siden fortsat kuren selv og bliver vejet ca. hver 2.-3. uge hos egen læge. Jeg er på 1200 kalorier om dagen og træner (hårdt) i fitness 30-45min, 2-3 gange ugentligt.

I starten trænede jeg 5 gange om ugen, men nu hvor jeg igen er tilbage på fuldtidsjob, bliver det altså lidt mindre. Derfor har jeg valgt at skære yderligere ned, for at jeg fortsat skal tabe mig. Jeg har delvist fortsat med samme kostplan, hvor der især er vigtigt at spise hver 3. time (jeg kunne sagtens nøjes med at spise 2 gange om dagen - også en af grundene til at jeg er blevet overvægtig) men jeg har fjernet alt det fuldkornspasta, brune ris, kartofler, growsandwichbrød og havregryn og alt med kunstige sødestoffer som ellers var en del af den oprindelige kur.

Jeg spiser for tiden:

Fisk/kylling - ca.250g pr dag

Grønt - ca. 3-400g pr dag

Salat - ca. 200g pr dag

Kidney/sorte bønner - ca. 50g hver anden dag

Frugt - ca. 2 stk pr dag

Rugbrød - 1 skive pr dag

Æg - 1 hver anden dag

A38 0,5% - ca.200g hver dag

Grovknækbrød - 1-2 skiver pr dag

Ost - 1 skiver pr dag

Hytteost - ca. 100g hver anden dag

VAND, VAND og VAND (ingen kaffe, te, sodavand, vin, saft, juice eller mælk, KUN VAND)

Jeg synes ikke det er så svært at overholde kostplanen, det er langt sværere for mig at få taget mig sammen til at få noget motion. Det er jo ikke specielt interessant at man aldrig må få noget spændende, men udover at jeg gerne vil tabe mig inden brylluppet, vil jeg gerne tabe mig for at kunne blive gravid og gennemføre en sund graviditet (min mor er jordemoder, så det hører jeg en del om) så det er min "gulerod" og det gør det lidt lettere :)

0

Del dette indlæg

Tjah... Jeg vil gerne, men jeg har svært ved at finde overskud til det :blush:

Jeg har en søn på 10 mdr og er 2 kg UNDER førgraviditetsvægt, det er jo godt nok.. Meen, jeg kunne da godt tåle at tabe liiidt mere :pokey:

Men det er ikke super vigtigt for mig - jeg ser smuk ud i min kjole, også selvom jeg ikke taber mig..

Før var vægttab enormt vigtigt for mig, og fyldte det meste af min hverdag.. Så fik min far uhelbredelig kræft, og så blev vægttabet sekundært.. For hvor vigtigt er det, hvis bare man har det godt og er sund og rask (jaja, ved godt der er en sammenhæng;)

Måske, når jeg får min fars sygdom lidt mere på afstand - måske kan jeg så fokusere på et vægttab igen.. Men ligenu er det faktisk ikke ret vigtigt for mig..

Dertil kommer at jeg stadig er ramt af bækkenløsning og ikke kan dyrke nogen form for motion :pokey::shooter::blink:

Undskyld hvis det blev lidt off topic :shooter: Pointen er at hvis jeg taber mig er det fint, gør jeg ikke er det ok - bare vægten ikke stiger :)

Thumps up til alle jeres flotte vægttab og held og lykke med resten af kg'erne :lol:

0

Del dette indlæg

Ikke fordi jeg plejer at hænge mig i tal, men jeg vil gerne tabe de sidste 6 kg. Har tabt mig 50 kg på ca 2 år. Jeg starter i fitness i morgen. Måske det bare er en opstramning jeg trænger til :)

Altså, hvor er det bare flot! :BKSTREET:

Mange tak :thanks:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Via diætisten har jeg lavet en kostomlægning. På et år har jeg tabt 8 kg, så det er den meget langsomme vej. Jeg vil så gerne nå at tabe 5 mere inden brylluppet, men jeg er så glad for mad, slik, kage, chips og vin så det er svært :tunge:

0

Del dette indlæg

Jeg vil gerne tabe mig 20-25 kilo. Og med over tre år til brylluppet er jeg også ret fortrøstningsfuld :lol: Lige nu står den mest på motion for mig, og er også så småt ved at vænne mig til at spise en masse frugt og grønt.

Jeg ved dig med mig selv, at det ikke 'bare' er en kur, det bliver en ny livsstil - derfor vil jeg heller ikke fuldstændig skære brød, pasta, ris osv. fra min kost, for jeg ved at det ikke kommer til at holde resten af livet. For mig er det fint, så længe det er i begrænsede mængder :)

0

Del dette indlæg

Jeg skal også tabe mig inden vores bryllup (som først er i juni 2013). Jeg har tid nok, - men jeg går igang nu.

Jeg vil gerne tabe mig 8-10 kg. Jeg har før tabt mig via Weight Watchers med stor succes. De kilo jeg slås med nu, er "barselskilo", fra min seneste barsel med vores datter.

Min hurdle er sådan set ikke at tabe mig. Det véd jeg, jeg kan, og det går også rimeligt hurtig. Det svære er at holde vægten. Og der er brylluppet en god motivation.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil gerne tabe mig ca 5 kg :) Jeg har igennem det sidste år tabt ca 9 kg, og vægten et holdt, men er ca 5 kg fra min drømmevægt..

Jeg kan godt mærke, at de sidste kg er sværere at komme af med end de første til trods for, at jeg træner ca 5 gange om ugen (kombineret håndbold, spinning, styrke), men overvejer meget kraftigt at melde mig ind i weightwatchers for at komme de sidste kg til livs, men har ingen erfaringer med det :)

0

Del dette indlæg

Jeg vil gerne tabe 10-15kg i alt inden brylluppet - har tabt de første 4kg - Jeg har fundet drømmekjolen og den kan "kun" sys halvlanden størrelse ind :) Udover det kommer jeg i gibs og på krykker i 2 måneder - så hvis jeg bare når d 10 - så må resten kommer efter brylluppet - er smuk i min kjole :) - desuden trænger jeg til at tabe mig 25-30kg i alt - håber det kommer langsomt hen af vejen :) Held og lykke med vægttabene rundt omkring :)

0

Del dette indlæg

Jeg skal ikke tabe mig... Mon jeg er den eneste der ikke skal det? Jeg vejer 64 kg og er 165 cm høj, og har det egentligt fint med min vægt...

Generelt vil jeg gerne være bedre til at huske mine mavebøjning - men det er jo ikke noget man ser under brudekjolen :-P

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer