Hullahop

Hvad er I villige til at bruge på jeres brudebuket?

105 indlæg i dette emne

Synes det er meget rigtigt skrevet - det handler om prioriteringer... :)

Min buket kostede 4500kr.. En limousine der kørte os fra feststed til kirke og retur kostede 4500kr.. Vi fik min far til at pynte sin bil og sparede limousinen væk og fik råd til en helt unik og fantastisk "buket" som jeg ikke ville have undværet.. :)

Præcis... Det er jo nok den, vi alle står i, - at der med ethvert valg følger et fravalg! Og har man altid drømt om en syet lilje eller en snekugle-buket eller lignende, - så skal man da forsøge at skabe rum i budgettet til det!

Min drøm er 10 pæoner tilfældigt sat sammen, og med lidt silkebånd om stilkene... Derfor antager jeg, at det ikke koster mange penge. Dermed har vi "frigjort" flere penge i budgettet til noget, der betyder rigtig meget for os - f.eks. kanon god musik så dansegulvet kan blive fyldt, en fantastisk heldagsfotograf eller, eller, eller...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhhh, står det til mig vil jeg gerne undgå at vi skal bruge flere tusinde kroner på brudebuket etc.

Umiddelbart skal vi have;

Brudebuket

3 stk. pigebuketter

3 stk. brystbuketter (gom, min far og min svigerfar)

Mit ønske er en rund enkel buket kun bundet af mørkerøde fløjlsroser med et silkebånd om stilkene og synlige stilke-ender og 3 små matchende brystbuketter - jeg ved ikke hvad dette kan løbe op i !? Stifter man egentlig blomsterne til sådan en buket?

Pigebuketterne kunne jeg tænke mig skulle være en lille rund buket af hvide roser med silkebånd om stilkene, dem regner jeg med at min svigermor og og jeg selv kan binde dagen inden og så sætte enderne af stilkene i lidt vand :wink:

Det er ikke fordi jeg ikke synes at blomsterhandleren skal have betaling for sit arbejde, at jeg gerne vil gøre det "økonomisk", men vi er på et stramt budget og er nødt til at spare der hvor vi kan - det kommer også til at gælde kjole og øvrige ting :)

Men jeg synes godt nok at det er strengt at en blomsterhandler bliver sur over at man vil bruge en "alm" buket som brudebuket, det må vel være kundens valg - og hun fik jo solgt en vare trods alt :)

Min søster havde iøvrigt en meget smuk rådhusbuket til sit (rådhus)-bryllup for to år siden, den havde sagtens også klaret et kirkebryllup :wink:

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg

Det er nemlig blomster handlere som hende i omtaler, der ødelægger det for os andre der er servicemindede... Hvis jeg tager imod en bestilling til bryllup, lige meget hvordan det skal afholdes, lytter jeg til kundens ønsker og vejleder. Hvis budgettet ikke er ret stort, så giver jeg flere muligheder og vil altid forsøge at komme med den bedste løsning med et smil på læben... Vi vil jer det bedste på denne dag... Det er selvfølgelig sjovt og spændende at lave en trådet brudebuket da det udfordrer en evner lidt mere endnu ved en normal buket. Der er så mange flere kreative muligheder ved brudebuketter end alm buket. Vi vil som blomsterdekoratører lave den bedst mulige buket for de penge i vil give.

P.S hvis det er en ordentlig blomsterhandler er det kun friske blomster de sælger til jer... Så hør hvornår de får snit hjem og bestil efter det.

Blomster behøver ikke være i sæson for at man kan bestille dem, det er bare et spørgsmål om hvor meget i vil give for blomsterne når de er udenfor sæson =sæsonblomster er oftest billigst!

:)

Enig, det svarer vel lidt til at man kommer ind i en kjolebutik, og siger at man max har 4.500 til en kjole, så er det vel butikkens opgave at komme med de muligheder de kan tilbyde inden for de rammer. Det samme med blomster - hvis man nu fortæller blomsterhandleren at man desværre ikke har 2.000 til en buket men måske "kun" 600 kr. så er det da blomsterhandlerens opgave at være serviceminded at fortælle om de muligheder og begrænsninger der er inden for den ramme - for naturligvis er det muligt at få en smuk buket.

Det er dejligt at høre at der findes servicemindede personer som dig der ser muligheder istedet for begrænsninger :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg

Jeg er så en af dem der gerne betaler 2000kr for min brudebuket.. Jo bevares det er mange penge, men buketten er i mine øjne en del af brudens antræk - måske hendes vigtigste smykke, den er med i kirken, den er med på fotografbilleder, og den ligger på bordet under hele middagen så alle gæsterne kan se den... Så vil jeg da det skal være BUKETTEN jeg har denne dagen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

4500 KR??!! Jeg må se et billede af blomster, der koster det samme som en mindre Mulberry taske ;)

Er der ikke nogen i Odense eller evt. Fåborg der kan anbefale god blomsterbinder. Det skal være pænt uden nogen former og lir - men det skal være iorden.

0

Del dette indlæg

Jeg er så en af dem der gerne betaler 2000kr for min brudebuket.. Jo bevares det er mange penge, men buketten er i mine øjne en del af brudens antræk - måske hendes vigtigste smykke, den er med i kirken, den er med på fotografbilleder, og den ligger på bordet under hele middagen så alle gæsterne kan se den... Så vil jeg da det skal være BUKETTEN jeg har denne dagen...

Så er det jo også det du skal :) Vi er jo allesammen forskellige, og ønsker allesammen forskellige ting.. Jeg er egentlig ret ligeglad med buketten, jeg ønsker bare en simpel en, både fordi jeg mest er til det simple/enkelte, men også pga. økonomien.. Vores budget har ganske enkelt bare ikke plads til at bruge f.eks 2000 på blomster , men sådan er det med mange af tingene, vi kan ganske enkelt ikke vælge dyrer løsninger , for så bliver der ikke et bryllup.. Og hallelujah for forskelligheder, det ville dælme være kedeligt hvis vi allesammen var ens :)

0

Del dette indlæg

Grunden til at brudebuketter koster så meget mere end alm. buketter er at der går meeeeget tid med dem, Blomster og blade som skal trådes og afslutningen tager rigtig lang tid og så skal blomsterhandleren være sikker på at den holde hele dagen (også hvis den skulle falde på gulvet)

Den buket der er vist længere oppe (og her nedenfor), hvor det ligner én stor rose, er faktisk meget svær at lave, da alle bladene skal trådes og man må ikke rører ved selve bladet så det er en besværlig og lang prosess :-)

Jeg har selv arbejdet som blomsterbinder, men vil heller ikke give så meget for en buket jeg skal bruge i 45 min... Min kjole er så fin så man vil ikke tænke på blomsterne. Jeg pynter i stedet bordene fantastisk som vi kan nyde hele dagen/aften/natten ;-)

brudebuket_45.jpg

0

Del dette indlæg

Aner ikke hvad min kostede, men det var en syet lilje, så den var nok dyr. Havde jeg selv stået for det havde jeg valgt noget billigere fx en hjemmebundet buket af brudeslør - det betyder selvfølgelig ikke at jeg ikke var super, super glad for min buket, men bare at jeg er mere nærrig end hr. mand.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personligt vil jeg ikke bruge meget mere end 3-500 dkk.

Håber lidt på en buket med blomster fra de haver der betyder noget for mig. Ellers ville jeg være tilfreds med en buket gerbara fra føtex :)

Ved ikke om min kæreste vil bruge mere :)

Og aner jo slet ikke om der går zilla i mig, og al min sparsommelighed ryger af h til :)

0

Del dette indlæg

Jeg har lige bestilt og min brudebuket koster 1500 kr

Det er med lange græsstrå som skæfte med perler trukket på og toppen er roser, hortensia, fresier og træblomster. Jeg syntes det er en helt ok pris.

Brudepigebuketter koster 250 kr stk.

0

Del dette indlæg

Jeg gave 2200 for 1 brudebuket, 2 brudepiger buketter, 2 knaphulsblomster, roser til mit eget hår og brudepigernes hår samt 15 store lilla roser til bordpynten - jeg mener at brudebuketen alene kostede omkring 800 - 900 kr.

0

Del dette indlæg

Er første gang jeg har set priser på de buketter. Vidste godt en brudebuket var dyr, men SÅ DYR?! :blink:

Er for det første ret uskarp til dét med blomster, kender stort set ingen navne :blush: men synes de er smukke og har da også en ret fast idé om hvilke blomster jeg ønsker.....

post-54132-0-83395400-1341906721.jpg

Hvaaaaaaa, er det lige for nogle? :blush: Synes bare de er så fine g meget mig :rolleyes:

Ville egentlig helst "bare2 ha svigermor til at binde den (hun står også for borddekorationerne) men hun har sagt at jeg ska få det gjort ude - brudebuketten tør hun ikke lave :wink: Hahah, tror hun er ret så bange for at noget går galt dér.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er første gang jeg har set priser på de buketter. Vidste godt en brudebuket var dyr, men SÅ DYR?! :blink:

Er for det første ret uskarp til dét med blomster, kender stort set ingen navne :blush: men synes de er smukke og har da også en ret fast idé om hvilke blomster jeg ønsker.....

Hvaaaaaaa, er det lige for nogle? :blush: Synes bare de er så fine g meget mig :rolleyes:

Ville egentlig helst "bare2 ha svigermor til at binde den (hun står også for borddekorationerne) men hun har sagt at jeg ska få det gjort ude - brudebuketten tør hun ikke lave :wink: Hahah, tror hun er ret så bange for at noget går galt dér.....

Tvivler desværre på at du kan få pæoner i november - så det må du nok undersøge med blomster handleren.

Jeg gav 18 kr. stk for pæoner i maj til mine buketter og dekorationer.

0

Del dette indlæg

Jeg laver min selv, da jeg syntes 1500 kr ved vires blomster handler i byen er for dyrt. Jeg ville max betale 1000 kr for brudebuketten, hvis jeg skal købe mig fra det:) og ved godt der er stor forskel i priserne rundt omkring, men syntes nu også det bliver sjovt og prøve og lave min egen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jaaa de er bare SÅ FINE ;-)

Jeg skal selv have dobbelte silkepeoner i lyserøde til brudebuketten, tre brudepigebuketter, 4 brystbuketter, kirkepynt og bordpynt -de er lidt dyre men de ligner en million og ligesom på på billedet skal min se lidt tilfældig ud ;-) Peoner har også så flotte nogle blade så skal "bare" have dem uden andet. post-52754-0-32352900-1341610361.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg flasher da gerne min fantastiske brudebuket igen :)

Vi endte med at give lidt under 1100 ialt for brudebuket, 3 brudepigebuketter og 7 knaphulsblomster..

Men min mor lavede så også det hele selv :) vi brugte 1000kr på blomster ved samme blomsterhandler som lavede vores dekorationer til bordene - og så købte vi bånd, tråd og blomstertape ved siden af :)

og så smuk blev den :)

post-52884-0-70532400-1342626670.jpg

0

Del dette indlæg

MIn buket kostede ca 700,- for jeg ønskede en enkel buket, men synes virkelig den var smuk og helt perfekt :)

Den indeholdte også bonderoser.

Meget meget smuk! den er stort set som den jeg godt kunne tænke mig :loveshower:

Tak :) Hr Mand fik også stor ros :)

0

Del dette indlæg

MIn buket kostede ca 700,- for jeg ønskede en enkel buket, men synes virkelig den var smuk og helt perfekt :)

Den indeholdte også bonderoser.

Meget meget smuk! den er stort set som den jeg godt kunne tænke mig :loveshower:

Tak :) Hr Mand fik også stor ros :)

Det skal han også have da :)

Er det en normal farve bonderoser? Den er sådan mere lilla syntes jeg, og har kun set dem i hvid og lyserød.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer