M.Rose

J&M -sommerbryllup 2013 (TTD billeder)

993 posts in this topic

mums det lyder lækkert... :smiley-eatdrink026: Og jeg der i forvejen er sulten! Nu må jeg så ud og finde mig noget spise - som jo så bare slet ikke kan leve op til den lækre omgang du lige beskrev! :lol: Kan godt forstå I får svært ved at vælge mellem det, men det positive er, at det er lækker mad de serverer - det er jo trods alt vigtigst!

Slurp!!!!!! ☺

Har lige spist men må sige at min mund løber i vand lige nu..

Det var super lækkert! Så er sikker på det bliver helt fantastisk til sommer :) Vi har valgt, men syntes indlægget ville blive så langt og rodet så laver lige et nyt om menuen :wink:

0

Annonce ♥

Menu

Efter prøvespisningen blev vi vist rundt på hotellet :)

Der var desværre dækket op til banko i teatersalen(hvor vi holder festen) så der var ikke helt så flot, men var rart lige at se det igen.

Mine forældre som aldrig har været derovre syntes også at det så godt ud og var især begejstrede for krostuen hvor vi skal spise brunch dagen efter :)

Vi havde egentlig aftalt at tage ind på hotellet dagen efter for at aftale menu'en og snakke lidt om pynt, men kromutter havde tid så vi besluttede at gøre det med det samme.

Efter rundvisningen fulgte vi vores familie ud til bilerne hvor vi lige snakkede det hele igennem også gik jeg og H2B tilbage mens de andre kørte hjem.

Den endelige menu blev:

Velkomsdrink

Mousserende brut med jorbærlikør og jordbær

Forret

Paupiette af rødtungefillet med lakse-soufle`fars.
Pyntet medkrebs. Dertil melonsuppe, tilsmagt lime, i glas
Hjemmebagt kartoffelflute og smør

Hovedret

Helstegt oksemørbrad barderet med landskinke og friske urter.
Hertil små nye ristede kartofler og dampede forårsløg
Sommerens spæde salater og krydderurtedressing
Hertil serveres rødvinsglace

Dessert

Desserttallerken med rabarber/jordbær-trifli i glas, hjemmelavet vaniljeis,
Chokolade/nøddekage og frisk frugt

Kaffe

Kaffe/te og hjemmebagt kransekage

Natmad

Hjemmelavet pizza-slice med forskelligt fyld

Der bliver øl, vand og vin ad libitum og derudover sommersby som vi betaler 5 kr for pr. styk :)

Tror det bliver virkelig godt :)

Edited by M.Rose
0

Annonce ♥

Det lyder altså bare som om det bliver et virkelig lækkert bryllup med den skønne mad :thumbsupsmileyanim:

Vi skal selv stå for det hele, men det kan da godt være jeg skulle prøve mig frem med brut og jordbærlikør selv (mangler nemlig en velkomstdrink) så det kan være jeg lige stjæler lidt inspiration :happy:

0

Det lyder som en lækker menu :thumbsupsmileyanim:

Mmm, jeg kunne godt klare den menu lige nu... :lol::thumbsupsmileyanim: Mums mums mums...

Lyder rigtig lækkert... MUMS :wink:

Dejligt at menuen er på plads.

Det er rigtig dejligt at have styr på det så vi kan komme i gang med at lave menu kort :) og det smagte bare så godt :) Vi overvejede om man ikke lige kunne tage en prøvespisning mere :wink:

Det lyder altså bare som om det bliver et virkelig lækkert bryllup med den skønne mad :thumbsupsmileyanim:

Vi skal selv stå for det hele, men det kan da godt være jeg skulle prøve mig frem med brut og jordbærlikør selv (mangler nemlig en velkomstdrink) så det kan være jeg lige stjæler lidt inspiration :happy:

Du stjæler bare :wink: Den smagte ret friskt og havde en flot farve :)

0

Navneændring

Så er vi gået i gang med papir arbejdet :) Fik i går udfyldt navneændrings blanketterne :) Vi endte med at lave H2B's 2 gange for efter vi havde lavet den første fandt vi ud af at han ikke er sønderjyde alligevel :wink:

Egentlig meget rart at alle papirerne kan sendes samlet i stedet :)

Vi er kommet frem til at vi begge skal hedde mit mellemnavn og hans efternavn.

Så vi kommer begge til at hedde: Rose Fogh :7himmel:

H2B har ellers i lang tid været i tvivl om hvad han skulle gøre med mellemnavnet da han har et i forvejen.

Jeg syntes han skulle have lov til at bestemme selv da det betyder mest for mig at vi har samme efternavn

(og jeg nægter at slette mit mellemnavn :tunge:) .

I starten overvejede han at slette sit eget eller beholde det. Men han bruger aldrig sit mellemnavn så han kom frem til at han lige så godt kan hedde det samme som vores fremtidige børn :)

Var lidt spændt på hvad han mor ville sige til det(mellemnavnet kommer fra hende af) da hun ikke var så begejstret for det da H2B begyndte at snakke om at slette det eller ændre det.

Hun tog det heldigvis rigtig pænt da vi fortalte det i påsken :)

Må indrømme at jeg alligevel er ret glad for at vi kommer til at hedde det samme :7himmel:

Edited by M.Rose
0

Annonce ♥

Bordkort udkast

Så har jeg været i gang med at lave udkast til bordkort :) Synes godt nok det har været lidt svært at finde ud af hvordan de skal se ud, men tror vi er kommet frem til en god løsning nu :)

Det er bare hurtige udkast, så de er ikke lavet så pænt, men i får lov til at se alligevel :wink:

Alle de første udkast:

post-54439-0-94991300-1365163156.jpg post-54439-0-25022900-1365163058.jpg post-54439-0-20887600-1365163051.jpg

Det endelige:

post-54439-0-76258600-1365163068.jpg

Det skal stadig rettes til i størrelsen og vil gerne finde nogle mindre klemmer at sætte det fast med :)

Regner med at navnene skal printes på sølvfarvet transparent papir som vi også brugte i invitationerne :)

Edited by M.Rose
0

Annonce ♥

cool bordkort... Hvordan sidder det endelig fast? Det ser for mig bare ud som om det svæver på glassets side.. :lol: (jeg kan se du har skrevet en klemme - men hvor er den? :blink::wink:

Haha jeg tænkte det samme... :lol:

De er rigtig flotte - jeg elsker bare blonden... :7himmel:

0

Annonce ♥

Uh hvor fint... I skal nok blive trætte i fingrene af at lave de der hjerter

Tak :) Blev hvertfald ret træt af at lave dem til invitationerne, men tror det går hvis jeg deler det lidt op og laver et par stykker af gangen..

cool bordkort... Hvordan sidder det endelig fast? Det ser for mig bare ud som om det svæver på glassets side.. :lol: (jeg kan se du har skrevet en klemme - men hvor er den? :blink::wink:

Haha jeg tænkte det samme... :lol:

De er rigtig flotte - jeg elsker bare blonden... :7himmel:

Tak :)

Har limet dem fast på en lille klemme, som så holder dem på glasset.. Ved ikke om i kan se det for jer, ellers kan jeg tage et billede på et tidspunkt..

Elsker også sev blonden, så ville bare have den med på en eller anden måde :)

Ej hvor er de fede! :biggrin:

Hvor lyder det bare godt med prøvesmagning og navneændring. Bordkortene er rigtig flotte også selvom det kun er udkast. :lol:

Mange tak :) Synes også prøvesmagningen gik rigtig godt og er glad for at vi har fået styr på navne..

Flotte bordkort :thumbsupsmileyanim:

Toplækker menu - mmm.. Bliver helt sulten :lol: og rigtig fine bordkort :wink:

Mange tak, kunne også godt lige spise den menu igen :wink:

0

Annonce ♥

Sikke nogle fine bordkort, synes det er rigtig fedt at de matcher jeres invitationer, og som de andre er jeg helt vild med blonden, den får det til at se mere eksklusivt ud.. Vil I skrive navnene lodret poga. kortets form eller hvordan vil I gøre det?

0

Jeg forstår godt det med klemmen, havde bare ikke fantasi til at forestille mig det selv... Hehe :-)

Super :) Havde heller ikke tænkt på det før H2B foreslog det og synes egentlig det fungerer fint :)

Kan dælme godt forstå at du laver dem i portioner... jeg ville gå helt død efter 10 stk.... :td:

Mener også jeg lavede 10 af gangen da jeg lavede invotationer :) Eller kørte jeg helt død i det..

Sikke en skøn menu.... :savle smiley:

Og hvor er dine bordkort bare flotte... :thumbsupsmileyanim:

Tak :) Det smagte virkelig godt :metteholm

Sikke nogle fine bordkort, synes det er rigtig fedt at de matcher jeres invitationer, og som de andre er jeg helt vild med blonden, den får det til at se mere eksklusivt ud.. Vil I skrive navnene lodret poga. kortets form eller hvordan vil I gøre det?

Mange tak :) Gik også efter at de skulle passe til invitationerne :) Regner med at skrive navnene lodret :)

fx:

G

o

m

m

e

n

Edited by M.Rose
0