C&S

Vægttab inden bryllup..Brug for gode råd

18 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Håber i har en dejlig weekend :wink:

Jeg søger nogle gode råd, ang vægttab inden brylluppet.

Jeg har nogen lange arbejdsdage da jeg ca har 45 min. i bil på arbejdet. Også otte timers arbejde også hjem igen.

Tre drenge jeg skal have afsted om morgen. Og nå jeg kommer hjem skal de hentes igen. Så min H2B og jeg har meget at se til. Med drenge, mad, kvalitetstid med vores drenge. Så nå de kommer i seng kl 20. Trænger vi bare til lidt hygge sammen. Så har ikke tid til motions center, ud og løbe osv.

Nogen gode råd?? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du gerne vil tabe dig, er maden jo en meget vigtig faktor!

Men mht motion, hvad så med at gøre kvalitetstid med drengene til noget lidt aktivt? Altså drenge har da masser af krudt i rø***, og ville da sikkert elske det. Fx spille fodbold, løbe på rulleskøjter, lave spil og sjove aktiviteter. Eller se om du kan indlægge noget motion i hverdagen. Tage trappen istedet for elevatoren, måske cykle el gå hen og hente dine drenge? Cykle når du skal handle? Tag en skridttæller på og sæt et mål.

Når I skal hygge om aften, så brug 20 min på en motionscykel el på at gå en lang tur evt i tempo (ved ikke om jeres drenge er gamle nok til at være alene) prøv at sætte dig ned og skriv din dagligdag op og se om der er 10 min i løbet af dagen hvor du evt kan finde tid til nogle øvelser e.lign som ikke behøver at betyde at du skal skifte tøj. Tag til en fysioterapeut el. personlig træner og få lagt et træningsprogram hvor der er øvelser med.

Prøv at huske at motion ikke kun er at tage ned i motionscenteret, men også er at støvsuge, gå på trapper og andre hverdags ting.

OG HUSK at man får mere overskud når man er aktiv :17:

0

Del dette indlæg

Skær ned på maden. Det er den eneste løsning, når der ikke er plads til megen motion.

Jeg synes, Anes råd om trapper vs. elevator er rigtig god - det skal tænkes ind i alt. Gå hen til en kollega i stedet for at skrive en mail osv.

Men spis mindre portioner, skær slik, kage, chips m.m. ud af hverdagen og tillad dig selv at synde lidt i weekenden. Væk med alkohol og sodavand.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

UD med pasta, kartofler, hvidt brød osv., spis så lidt kulhydrater som muligt.

Spis masser af protein og grønt. Lav små snacks med lækre frugter eller grøntsagsstænger.

Gå måske helt over til at spise paleo kost - altså stenalderkost. Tabte mig to kg fedt på 2 uger!! :) Men det er meget krævende.

Køb en bold og en måtte derhjem til - hele kroppen kan stort set trænes/tones med øvelser derhjemme.

Mavebøjninger, air squat, lunges, armbøjninger, krophævninger under bordet osv osv.

Søg evt på youtube med hjemmetræning?

0

Del dette indlæg

Åh, ja de sidste kilo ....

Jeg gik til en diætist og fik ryddet ud i de dårlige vaner og ind med kost omlægning. Jeg syntes det var pengene værd og gavnligt for hele familien at få strammet op og smidt de dårlige vaner ud! - Dog er der stadig plads til nogen af de usunde ting som vi sætter pris på, men noget af det som bare røg ind i munden af gammel vane :oops: blev smidt ud.

MHT motion så har jeg simpelthen valgt at stå op 20 minutter før resten af familien og så lave noget aktivt der - wii - zumba, løbe en tur, lidt "mave balle lår" på stuegulvet eller lign. - det der det eneste tidspunkt der er ro i familien, og en god starten på dagen -MEN jeg ved godt det kræver at man er A- menneske :bunny_4:

0

Del dette indlæg

Jeg kan se du har lang tid før bryllup - perfekt :biggrin: Forskningen viser at det bedste tidspunkt at dyrke motion på er om morgenen før morgenmaden hvis man vil tabe sig. Det tvinger kroppen til at tære på både glykogen og fedtdepoterne. Du skal så optimalt vente ca. 30 min efter træning før du spiser morgenmad. (hvilket JEG synes er mega svært - er så sulten om morgenen) Som en lille ting er der overbevisende resultater der viser, at grøn te (god grøn te) øger forbrændingen og dermed energiforbruget. Du vil få rigtig meget ud af styrketræning idet det er mere tidsøkonomisk end kredsløbstræning, og større muskelmasse = højere forbrænding og dermed reducering af fedtprocent. Træn 3 gange om ugen, fx man,ons,fre og hold så fri i weekenden. Man får selvfølgelig noget ud af at træne 4 gange om ugen, men effekten af 4 istedet for 3 gange er ikke særligt stor i forhold til tidsforbruget. Det er enormt vigtigt at træne, også for at få en flot og stram krop. Motion er SÅ vigtigt for hele din krops velbefindende - hvis man synes man ikke har tid til motion, så er det DER man helt sikkert skal komme igang, det modvirker fx også stress (og det er bevist)

Mht til kosten så husk at du ikke må reducere din energiindtag mere en 10-15% hver 2.uge idet det vil nedsætte din forbræninding, og sætte kroppen i en "sultetilstand". Store pludselige vægttab efter fx suppe/sultekure består udelukkende af væske.

Desuden skal du finde en motivation. For mig er et billede af mig selv, eller en krop jeg ønsker en stor hjælp. Det billede hænger jeg op på køleskabet, har i min pung eller et andet sted hvor jeg ser det. Vil hellere have den krop end det stykke kage :tunge:

Uha der er så meget jeg kunne sige (det er mit fagområde :a1221: ) men stopper her! Tillykke med brylluppet og god fornøjelse! :cheerleader3:

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil anbefale dig at bruge madlog.dk. Det er et program der hjælper dig til at få styr på hvor mange kalorier du indtager om dagen. Den kan også hjælpe dig til at beregne hvor mange kalorier du må få hvis du skal tabe et kg om ugen eller om måneden o.l. Det hele er beregnet udfra kalorier, så du behøver ikke at tænke på motion, selvom det selvfølgelig er et plus hvis man kan få tid til det også. Madlog har i hvert fald hjulpet mig til at indse hvor meget for meget jeg egentligt spiste (og jeg troede ellers at jeg spiste sundt og slankende)

0

Del dette indlæg

jeg begyndte ved de danske vægtkonsulenter og tabte mig 25kg på 28 uger helt uden motion. og holder det faktisk stadig det er nu et år og 3 måneder siden jeg blev stabiliseret og det går stadig godt. vil lige sige at jeg stadig spiser efter princippet og så bare lidt ekstra for ikke at tabe mig mere for det skal jeg nemlig ikke. jeg elsker faktisk maden og alle de nye vaner der er kommet med det. jeg går nu fast med en skridt tæller som skal nå op over 10.000 skridt pr. dag. det kan sagtens lade sig gøre, hvis ikke jeg lige har tid til at gå tur om eftermiddagen så går jeg bare rundt inde i huset frem og tilbage eller hopper foran fjernsynet, går op og ned af trappen eller hvad jeg lige kan finde på.

håber du finder din måde at komme af med de irriternede kilo på :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg står i samme situation som dig og vil også gerne tabe mig, er derfor glad for denne trås og vil prøve at følge nogen af de mange gode råd herinde!

Selv er jeg for en måned siden begyndt på vandareobic om morgenen fra kl 6:30 - 7 :30, det er jeg SUPER glad for, men det kræver at H2B tager morgentørnen derhjemme!!

Kvalitetstid med mine drenge er blevet lavet om til fodbold, rollespil, mountainbike i skoven, dåseskjul, svømmehal og lignende!!

Nu må jeg nok hellere se på kosten også...... er dog MEGA dårlig til det, har rygrad som en regnorm og en addictive personality....

Beslutter min HVER morgen for at fra IDAG AF spiser jeg mege sundt....men så kommer jeg på arbejde og ser kagen og den overdådige frokkost buffet...og jaaaaaa så starter jeg på kur IMORGEN :td:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har personligt rigtig god erfaring med WeightWatchers, hvor al mad har en pointsværdi, og så må man spise for X antal points om dagen. Det virker, - og for mig er det SÅ dejligt, at intet er "forbudt", og at man helt selv bestemmer, hvordan ens points skal bruges. I mine øjne er det også et stort plus, når man har tabt sig og skal begynde "det virkelige liv" igen, fordi man dermed har lært at balancere mellem "godt" og "skidt", og ikke levet efter slaviske regler.

Som med al andet, er begyndelsen hård, - men når man først er inde i principperne, så ér det altså nemt!

Jeg tabte mig 23 kg ved at følge programmet, og uden synderlig motion. Nu har jeg så været på endnu en barsel (læs: ædt kage og chokolade, og været trængt af manglende søvn = kørt sukker ind i rutefart), og har derfor igen nogle kilo, som skal smides. Ikke så mange dog. Jeg vil derfor også igang igen. Denne gang vil jeg dog kombinere med motion, da jeg gerne vil have strammet op inden brylluppet. Og så ér det jo altså bare sundt!

0

Del dette indlæg

Jeg vil anbefale dig at bruge madlog.dk. Det er et program der hjælper dig til at få styr på hvor mange kalorier du indtager om dagen. Den kan også hjælpe dig til at beregne hvor mange kalorier du må få hvis du skal tabe et kg om ugen eller om måneden o.l. Det hele er beregnet udfra kalorier, så du behøver ikke at tænke på motion, selvom det selvfølgelig er et plus hvis man kan få tid til det også. Madlog har i hvert fald hjulpet mig til at indse hvor meget for meget jeg egentligt spiste (og jeg troede ellers at jeg spiste sundt og slankende)

ENIG! Jeg er normalt en ret addictive natur og har generelt set mig selv som en person med rygrad som en regnorm, men madlog er bare så nemt og overskueligt! Jeg vidste med mig selv, at hvis jeg skulle tælle point og veje osv, så ville jeg ikke kunne holde det, men det fede ved madlog er, at du også taber dig, selvom man "bare" bruger deres ca.-mål.. Jeg tabte mig 9 kilo på 4 uger og ja jeg fik lidt sødt og nogle dage overtrådte jeg mit kalorieantal, men alligevel tabte jeg mig. Så jeg vil KLART anbefale madlog! Og jeg er altså normalt en slanke"doven" person :)

0

Del dette indlæg

Tror også en kostomlægning er den bedste løsning, og forsøge at være mere aktiv, selvom det er svært.

Jeg gik til diætist for 2 mdr. siden og har tabt 5 kg siden, og skal gerne tabe 5 mere inden brylluppet.

Jeg elsker kage og chokolade, men har taget en kold tyrker og rører det aldrig herhjemme, og nu føles trangen ikke så stor. Diætisten har givet mig nogle andre alternativer, fx. nellis slik, udskiftning af sukker og kanelkiks.

Hvis jeg er i byen tager jeg et lille stykke, for ikke at virke hysterisk, men tager aldrig 2 gange, og går uden om slik/chips skålen...

På arbejde er der ofte kage eller morgenbrød - kagen rører jeg ikke, og syntes at det hjælper og tænke på " det er ikke den sidste kage", når jeg har nået de 10 kg, er der plads til at jeg kan tage et lille stykke, for der skal vægten "bare" vedligholdes. Morgenbrødet skærer jeg ned på, men tager dog...

Min arbejdsdag gør at jeg ikke altid ved hvornår jeg er hjemme, og jeg har et godt lager af div. knækbrød osv. i bilen. Og ellers er det 150 g. grove grøntsager til middagsmaden (eller i løbet af formiddagen) og 250 g. grove grøntsager til aften (eller i løbet af eftermiddagen).

Held og lykke med dit vægttab!

0

Del dette indlæg

må jeg anbefale en hulahopring, de kræver meget lidt tid og man kan se resultat næsten med det samme, og den strammer op over hele kroppen, man begynder med 1 min hver vej om dagen og arbejder sig frem der fra, og med en kostomlægning, kan det være det du har brug for, søg på nettet under powerhoop, de er de bedste og koster omkring 500 kr og leveres fra dag til dag

held og lykke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil sige at med børn i huset er en wii guld værd. Vi elsker at danse just dance herhjemme.

Jeg har sel vmeldt mig ind i voressundhed.dk hvor jeg også skriver madlog, og har fået lavet en bodyscan så jeg ved lige nøjagtig hvor meget fedt jeg har på kroppen og rundt om de indre organer og min fysiologiske alder den var ikke god.

Jeg har siden 28 feb tabt 2 kg og siden 20 januar har jeg smidt omk 27 cm i alt.

Jeg skal stadig smide 10-15 kg ialt. Men skal bare tabe 5 kg inden mit bryllup i august.

Mit problem var at få nok protein om dagen for at tabe mig, men det har jeg fået styr på. Jeg danser zumba som det eneste motion ud over at jeg går en del hver dag.

Men det er en god ide at blive vejet og målt så man ved hvor mange kcal man må indtage om dagen, og jo mere du forbrænder jo mere skal du spise.

For mit vedkommende ved et moderat motions niveau skal jeg indtage 1727 kcal om dagen fordelt på 25% protein 108 gr 25% fedt 48 gr 50% kulhydrat 216 gr.

Jeg undvære ikke noget og kan være usund når jeg har løst til det, så længe jeg ikke overskrider mit daglige kcal indtag. Så længe jeg overholder det så taber jeg mig.

Det er godt at få en morgenmad med masser af proteiner i, så dit blodsukker er stabilt frem til frokost ikke dermed sagt at du ikke må spise mellemmåltid, det må man gerne. Det er bare vigtigt at proteinerne bliver fordelt så vidt muligt på de 3 hoved måltider.

Jeg fokusere kun på proteiner og kulhydrater, fedt er nemt nok at undgå og få for meget af. Og husk masser af vand:-)

Og jeg har også en skridt tæller og det er faktisk utroligt nemt at komme op på 10000 skridt, det er utroligt så mange skridt man tager bare ved at gøre rent og lave mad og det tæller alt sammen på kcal regnskabet.

Og så er det 30 min om dagen man ihvertfald skal bevæge sig og det burde alle kunne finde uanset hvor stramt et program man har:-)

Håber du kan bruge nogle af rådene. og skal du bruge råd omk hvad du kan spise så siger du til:-)

Knus

Betina

0

Del dette indlæg

Jeg har siden nytår (hurra for nytårsfortsæt) tabt 11 kg. Det har jeg gjort ved hjælp af NUPO. Jeg har drukket det i løbet af dagen, og har så spist helt almindelig aftensmad sammen med resten af familien.

Når jeg så har været ude osv, har jeg også spist som jeg har lyst. ( inkl. 7 retters menu med vin :balloon: ) Synes det har fungeret godt for mig, men jeg går så også hjemme på barsel, og har ikke brug for så meget energi.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer