Lene T

Lilla sukkerknaldehjerter

53 posts in this topic

Jeg havde set det her og synes det var en sød lille ide, så jeg ville lige prøve og det var faktisk ret nemt, men dog en anelse tidskrævende... men let's face it, så mange er det jo helle rikke der bruger sukker i kaffen, så det er trods alt begrænset, hvor mange der skal laves :)

post-45329-0-20488700-1331079589.jpgpost-45329-0-33743400-1331079599.jpg

Opskrift:

1. Man tager den mængde sukker man nu synes man vil bruge
  2. Blander frugtfarve i et lille glas vand, så man får den farve man gerne vil have ( lilla =ca. 1 dråbe blå, 2 dråber rød - man kan sagtens justere farven i sukkerblandingen ved at putte dråber af frugtfarve i, men først efter at sukkeret er blevet fugtet igennem )
  3. Tilsæt farveblandingen i sukkeret indtil det får konsistens som fugtigt sand
  4. Vend det ud på bagepapir og pres blandingen sammen og rul den flad til den er ca 0.75 - 1 cm høj
  5. Hjerter udstikkes, lægges på bagepapir og tørrer natten over.

Det var min erfaring at de var nemmest at få fine i form, hvis man indimellem skyllede udstikkeren ren for sukker i et glas vand. Man kan sagtens tilføje mere vand, hvis blandingen når at blive for tør til at arbejde med.

Her er så mit resultat :) :

post-45329-0-18967900-1331080142.jpgpost-45329-0-10656200-1331080156.jpg

God fornøjelse !

8

Annonce ♥

Annonce ♥

Ej, hvor smart og sød ide :o).......Men hvor har du købt sådan en lillle hjerte form henne ? -smil

Ja jeg synes også at den var sød og det tager ikke så lang tid at lave, for der er jo begrænsninger på, hvor mange der bruger sukker :) Formen er købt i Kop og Kande.. Det er en fondant-hjerteudstikker, men det er som sådan ikke nødvendigt.. Man kan også bruge sådan en her: (Men jeg har dog ikke prøvet) Det er en chokoladeform :)

post-45329-0-73503900-1331113709.jpg

Sød idé og det virker da til at være meget nemt. Synes i hvert fald du er endt med et flot resultat. :thumbsupsmileyanim:

Tak :biggrin: Ja det er ganske nemt!

0

DET VAR SÅN NOGLE JEG VILLE HAVE LAVET!! :o :o :o

ÅRH..... De er SÅÅÅ fine.. :heart:

Jeg foreslog min kære mand dem - dengang han endnu ikke var min mand - men neeeej neeeej - det var da komplet idioti at SELV lave sine sukkerknalde... HMPFFF.... :shooter::sm: SOM OM!! De er hammerflotte - og SÅ meget det værd.. Dine gæster bliver "starstruck" og kommer til at æde sukkerknalde i vildskab - hellere lave lidt flere! :tunge:

:7himmel::BKSTREET:

0

DET VAR SÅN NOGLE JEG VILLE HAVE LAVET!! :o :o :o

ÅRH..... De er SÅÅÅ fine.. :heart:

Jeg foreslog min kære mand dem - dengang han endnu ikke var min mand - men neeeej neeeej - det var da komplet idioti at SELV lave sine sukkerknalde... HMPFFF.... :shooter::sm: SOM OM!! De er hammerflotte - og SÅ meget det værd.. Dine gæster bliver "starstruck" og kommer til at æde sukkerknalde i vildskab - hellere lave lidt flere! :tunge:

:7himmel::BKSTREET:

Altså mænd!! De fatter da heller ikke noget! :tunge: Min kære tilkommende synes da også at det var en totalt latterlig ide, men som en af de få ting der er bryllupsrelateret koster det her jo ikke en snus at lave og han har da også indrømmet at han synes at de er fine :thumbsupsmileyanim::lol: Og så har han igen proklameret at han er imponeret over min tålmodighed... hvis det var ham, ville det ende med at gæsterne selv måtte bryde sukker til kaffen fra en sukkerklump med syl og hammer! -HAHA-

Jeg er til gengæld vild med dem og bliver vist også nødt til at lave nogle pink/lilla (som mine sko) og nogle hvide :fløjt: :biggrin:

0

Annonce ♥

Nej de koster jo netop ikke en hujende sukkerfis (hmm.. Gad vide hvordan sådan en ser ud.. fart-in-elevator.gif )

Det var også derfor det undrede mig MEGET at det var netop DER at den kære mand af min valgte at sætte alle sejl ind og stritte imod med hver en bryllupsknogle i sin krop.. Fordi fast besluttet - det var han - vi skulle IKKE bruge 7kr på sukkerknalde!! Basta.. Så fuck de 110.000kr vi havde brugt på alt muligt andet - men 7kr.. FANDME nej!! -HAHA-

0

Nej de koster jo netop ikke en hujende sukkerfis (hmm.. Gad vide hvordan sådan en ser ud.. fart-in-elevator.gif )

Det var også derfor det undrede mig MEGET at det var netop DER at den kære mand af min valgte at sætte alle sejl ind og stritte imod med hver en bryllupsknogle i sin krop.. Fordi fast besluttet - det var han - vi skulle IKKE bruge 7kr på sukkerknalde!! Basta.. Så fuck de 110.000kr vi havde brugt på alt muligt andet - men 7kr.. FANDME nej!! -HAHA-

Hallo??!!! Spammer du alle mine indlæg i dag???? :huh::blink:-HAHA- Amen, hvad sker der for det? Kunne du ikke bare have lavet dem i smug eller solgt et par flasker til at købe sukker for? Du kunne måske have fundet et par foran den lokale bodega?? Eller studenterhuset,,, den slår aldrig fejl! :lol:

0

Hallo??!!! Spammer du alle mine indlæg i dag???? :huh::blink:-HAHA- Amen, hvad sker der for det? Kunne du ikke bare have lavet dem i smug eller solgt et par flasker til at købe sukker for? Du kunne måske have fundet et par foran den lokale bodega?? Eller studenterhuset,,, den slår aldrig fejl! :lol:

Svaret er JA!

Hvis du vil af med mig må du købe mig et glas sovepiller.. -HAHA-

Meeeeeeeen - for at det hele ikke skal være spam - så kommer der lige et par inspirationsbilleder til andre sukker smuklinger:

Mixed_Sugar_Hearts.jpg.scaled1000.jpg

purple bridal shower 4.jpg

5807825420_66756cecef.jpg

0

Annonce ♥

Der er super fine!! :thumbsupsmileyanim:

Kan se at nogle af dem er lidt udsplattede, er der fordi der var for meget vand i den del af sukkermassen? Der skal vel ikke så meget vand til før sukkeret begynder at opløses?

0

Der er super fine!! :thumbsupsmileyanim:

Kan se at nogle af dem er lidt udsplattede, er der fordi der var for meget vand i den del af sukkermassen? Der skal vel ikke så meget vand til før sukkeret begynder at opløses?

Det er ganske rigtigt fordi der var for meget vand i massen. Men der kan faktisk komme en del vand i, før det "løber". De er smattet ud, fordi jeg har vasket formen, men ikke lige havde fået den rystet fri for dråber :)

0

Så vidste man ikke lige hvad man skulle lave fredag aften mens h2b er til whistklub.

Så det blev lige til hjerte og sommerfugle i 4 forskellige nuancer... :)

TAK FOR SUPER GODT TIP!

post-52936-0-24037100-1331322144.jpg

post-52936-0-05206800-1331322153.jpg

post-52936-0-07459900-1331322173.jpg

1

Annonce ♥

Så vidste man ikke lige hvad man skulle lave fredag aften mens h2b er til whistklub.

Så det blev lige til hjerte og sommerfugle i 4 forskellige nuancer... :)

TAK FOR SUPER GODT TIP!

Ej, hvor er de bare blevet superfine!! De skal nok falde i god jord hos gæsterne! :thumbsupsmileyanim:

0

Det er da bare en super god ide :thumbsupsmileyanim: Har netop lavet de første grønne hjerter og blomster - nu venter jeg på at kunne tilsætte mere grøn farve sukkerblandingen, så jeg kan lave en mørkere grøn farve til sukkerknalderne - tak for tippet :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Svaret er JA!

Hvis du vil af med mig må du købe mig et glas sovepiller.. -HAHA-

Meeeeeeeen - for at det hele ikke skal være spam - så kommer der lige et par inspirationsbilleder til andre sukker smuklinger:

Mixed_Sugar_Hearts.jpg.scaled1000.jpg

purple bridal shower 4.jpg

5807825420_66756cecef.jpg

Hejsa nogen der ved hvor man Dan man får lavet det der "hul" så den kan side på kaffe koppen

0

måske spørger jeg dumt - men kan man købe nogle der allerede er formede og så farve dem?!

Super idé - tak for inspirationen :)

Jo det kan man måske nok, men de er nok ikke lige så billige :)

0