Guest LKJ

Danske traditioner?!

32 indlæg i dette emne

Nu med traditioner. Er det så en tradition at gommen køber brudebuketten?

Jeg skal giftes i namibia, og de siger nemlig at gommen betaler buketten og bruden vælger den? Hvad gør i?

Nu er der et års tid til vi skal giftes, så har ikke bestemt os 100% for alle detaljerne, men vi har snakket om, at jeg selv laver den, men at vi vælger nogle blomster sammen som vi begge kan lide...

Mht. betaling af den, så er det underordnet hvem af os der betaler, da vi alligevel (mere eller mindre) har fællesøkonomi :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener nu nok (i Dk) er det en tradition at det er gommen der vælger og betaler for buketten.... Vi var nu alligevel sammen hos blomsterhandleren og snakke om blomster, da vi var meget usikre på hvad vi har af muligheder mht. farveønsker i november måned. Men jeg trak mig lidt væk fra samtalen HVIS han skulle have nogle særlige ønsker han ville snakke med hende om - hvilket jeg nu ikke tror !!! he he. Han vil bare gerne gøre mig glad og opfylde mine ønsker siger han !!! Spændende med det bryllup i Namibia - hvordan foregår det så ift. traditioner mv. ????

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar, jeg tror nu også vi måske kigger sammen.

Jamen det bliver begge traditioner vi bruger, der er nogle af dem der er de samme, med kage, brudevals, siddepladser, selve vielsen, taler. Resten har vi snakket om at skrive ned og sende sammen med invitationen. F.eks. så klipper de ikke strømperne på gommen og har heller ikke den tradition med at når brud/gom forlader bordet må mand/kvinde gå op og kysse eller det med at slå på glassene. Heldigvis syntes han godt om vores traditioner og vil meget gerne have dem med også :)

0

Del dette indlæg

Skægt at få øjnene op for hvad der egentloig hører til hvor :) Fedt at I forsøger at holde jer til det danske og lidt traditionelle....Vi kommer dog ikke til at holde så meget på hva der er dansk, er det bryllupsritual - dansk eller amerikansk - det ska bare med :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer