Bondedanem

Til jer der har holdt "low-budget" bryllup

26 posts in this topic

Vil i ikke flashe jeres bryllup - samt pris - og hvad i gjorde???

Thaaaaanks!

0

Annonce ♥

Jeg har ikke holdt endnu, men der er i hvert fald gode tips at finde under dagens tråd om bryllup på SU. :)

0

Skal nok flashe billeder men ikke før end det er holdt i oktober.. Ellers så hold øje i planlægnings trådene

0

Jeg har ikke holdt endnu, men der er i hvert fald gode tips at finde under dagens tråd om bryllup på SU. :)

Den må jeg li se om jeg kan finde - tak

0

Annonce ♥

Hvad betager du som lav budget? For vi er mange der ikke holer bryllup for millioner:-)

0

Hvad betager du som lav budget? For vi er mange der ikke holer bryllup for millioner:-)

Jeg tænker max 30-40.000 - som klart MAX :)

0

Vi bliver 57 og kan holde det for under 45.000 har ikke et færdig budget endnu. Min kjole m slør rendte op i 10.000 så det tager den del af budget( og det er endda med rabat) vi køre i egen bil. Brudepige kjole købt brugt. Vores invitationer er meget enkle og kostede under 7kr. Pr stk. Så der er rigtig mange områder hvor man kan spare uden at gå for meget på kompromis:-) mange har lavet budget i deres planlægningstråde:-)

0

Jeg synes vi har været gode til at holde udgifterne nede, men dette kan KUN lade sig gøre fordi vi har en masse hjælp fra familie og venner! Vi har inviteret 80 til reception hvoraf de 50 bliver til aften-festen (40 voksne og 10 børn).

Invitationer: printet hos familie, papir inkl. = 0kr

Forsendelse B-post (130kr) til udland (70kr) = 200kr

Brudekjole: købt på udsalg, dertil skørt og tilretning = 4000kr

Korset: købes evt. hos Femme Fatale = 600kr

Nylonstrømpebukser = 200kr

Brudesko: købt på eBay = 400kr

Smykker: gamle parlesmykker og hjemmelavet diadem af gamle materialer = 0kr

Slør: købt på eBay = 200kr

Strømpebånd : ønsker intet = 0kr

Paraply, købt brugt = 100kr

Makeup, hår og negle: bedste veninde er kosmetolog = 0kr

Krøller hos frisør = 1000kr

Jakkesæt: købes i Belgien = 1000kr

Hans sko: har allerede = 0kr

Hår og skæg: ordnes af forlover = 0kr

Vielsesringe: sterlingsølv, fra Smykkebutikken.dk = 800kr

Brudepigekjole: betales af brudepigen (hun vælger selv stil, farve osv.) = 0kr

Forlovertøj: betales af forloveren (han vælger selv stil, farve osv.) = 0kr

Kirkeblade: printes hos familie, papir inkl. = 0kr

Transport: i forældres bil = 0kr

Fotograf: dygtige venner og familie = 0kr

Lokale: venligst udlånt af familie = 0kr

Pynt til lokale: stof til drapering og duge (8kr pr meter) og papirsblomster (0kr) = 200kr

Service, lys og servietter: findes på stedet = 0kr

Bordkort: træ-jule-til-og-fra-kort fra Netto + sølv-dekorationer fra eBay + satinbånd fra Tiger = 100kr

Blomster: købes evt. på grønttorvet og laver selv dekorationer, brudebuket osv. = 1000kr

Favourposer: cellofan, fra Søstrene Grene 60stk (15kr) + chokolade fra supermarked = 200kr

Gæstetræ: uden træet men pap med perler som hænges på stof = 0kr

Bryllupsmiddag: 3 kokke (venner af familie), buffet = 14.000kr

Vin: leveres af familie som er i vin-branchen = 4000kr

Øl og vand samt snacks (chips, slik osv): købes i Netto eller lign. = 2000kr

Bryllupskage: laves af familie i samarbejde med en veninde fra Kagekompaniet = 0kr

Topfigur: hjemmelavet (af gammelt Fimo-ler) = 0kr

Musik: play-lists på computer sat op til lokalets højttalere = 0kr

Hotel på bryllupsnatten: sparet væk = 0kr

Sengetøj til bryllupsnatten (nar man nu ikke har råd til hotel): fået i julegave = 0kr

Overnatning for gæster: står de selv for = 0kr

Bryllupsrejse: sparet væk (indtil videre) = 0kr

I alt: 30.000kr

0

Annonce ♥

Her kommer vores budget, billeder kan først komme i næste uge - vi bliver i alt 50 personer

invitationer lavet af en veninde der er grafiker, så betalte kun for at få dem trykt - 150 kr

Kjole, bolero og skørt købt på lagersalg ved lilly - 1650 kr

Slør købt på ebay - 40 kr

Sko havde jeg i forvejen - 0 kr

Underkøj havde jeg i forvejen - 0 kr

brudebuket og knaphulsblomster leveres af gommens mor - 0 kr

Gommens jakkesæt havde vi i forvejen - 0 kr

Hvid skjorte købt i salling - 400 kr

Vest og slips købt på udsalg ved din tøjmand - 200 kr

Sko købt ved deichmann - 300 kr

leje af duge og servietter -1000 kr

Favour bokse lavet af min mor - 0 kr

Falling forsamlingshus inkl rengøring - 2200 kr

Trerettes middag lavet af en kok på stedet - 13500 kr

bryllupskage lavet af en privat i århus - 2500 kr

drikkevarer købt i tyskland ( øl, sodavand, asti, vin, dessertvin, bailey og cider ) - 4000 kr

kager til eftermiddagskaffe efter kirken samt småkager til kaffe om aftenen lavet af min mor - 0 kr

servering hvor de skal have 130 i timen 3 mand - 5000 kr

kørsel fra kirke i en gammel Morgan - 1500 kr

Foto tages af talentfulde venner - 0 kr

vielsesringe købt ved chanti (der kunne vi havde sparet, men det betød meget for H2B at jeg fik, som han siger det, en ordenlig ring) - 6000 kr

make up lagt af den lokale kosmetolog - 475 kr

frisør - 500 kr

Hotel er sparet væk, vi tager i stedet en tur en dag hvor vi virkelig kan nyde det i stedet for bare at være super trætte - 0 kr

musik er en DJ fra flashlight gruppen - 5000 kr

det bliver 28415 kr hvis ringene ikke er talt med og 34415 hvis de er med :)

0

der ligger en del tråde med gode råd til spare-tips - prøve at søge

0

Synes det som de fleste "low budget" bryllupper bærer præg af - er hvor gode folk er til at bruge deres kontakter og gøre brug af den hjælp som langt de fleste venner og familie gerne vil give! :) Så selvom jeg ikke holdte "low budget" bryllup (Og det var ikke et bevidst valg - ting koster bare :lol: ) så synes jeg alligevel at have fundet frem til at top 3 bedste råd må være:

- Gør jer 100% klart hvad det er i vil.. DIY projekter KAN være billige, men ikke hvis man skal lave 118 forskellige før man finder det rigtige.. Så bestem jer for hvad i skal købe og bruge - og BRUG det i køber!

- Gør brug af jeres kontakter.. Måske er der en super dygtig kagebager i jeres vennekreds der kan gøre det til det halve af hvad bageren tager.. Måsker har jeres onkel en veteran bil i garagen.. Måske kender jeres tante en der er drøngod på harpe.. Der er naturligvis en hårfin grænse mellem at gøre brug af de kontakter man har - og "udnytte" nogen, så vær sikker på dem i beder om hjælpen/vennepriserne - også har lyst til at hjælpe.. :)

- Skær alt det overflødige fra! Ikke dermed sagt at man er nødt til at "undvære" fordi man skal holde budgettet, men som min kære mand så klogt siger: "Er det Nice to have - eller er det need to have?" :wink: Der er MANGE fristelser herinde på BK - og på nettet generelt.. Find ud af hvad der skal til for at skabe den perfekte fest for jer og jeres gæster, og skær alt det fra som kun er på listen "fordi det havde naboen" eller "Ej det er OGSÅ super fint"..

1

Annonce ♥

Er posten med øl, vand og snack ikke lidt lav? Eller kan det godt lade sig gøre for 2000kr.?

0

Her kommer vores budget, billeder kan først komme i næste uge - vi bliver i alt 50 personer

invitationer lavet af en veninde der er grafiker, så betalte kun for at få dem trykt - 150 kr

drikkevarer købt i tyskland ( øl, sodavand, asti, vin, dessertvin, bailey og cider ) - 4000 kr

kager til eftermiddagskaffe efter kirken samt småkager til kaffe om aftenen lavet af min mor - 0 kr

vielsesringe købt ved chanti (der kunne vi havde sparet, men det betød meget for H2B at jeg fik, som han siger det, en ordenlig ring) - 6000 kr

frisør - 500 kr

Hotel er sparet væk, vi tager i stedet en tur en dag hvor vi virkelig kan nyde det i stedet for bare at være super trætte - 0 kr

Drikkevarer: Hvor meget har I købt af hver? :rolleyes:

Jeg sad nemlig i går, og lavede et foreløbigt drikkevare-budget, og for øl, vin,vand og asti nærmede jeg mig 3500,- (Til ca. 55) Og I har jo både baileys, cider og dessertvin med...

0

Tager vi tøj fra kostede vores bryllup vist 30.000,- Vi var 70 til en lille reception (kun asti, slikbuffet, vand, øl og bryllupskage). Senere 3 retters menu og fest, dj og dans.

Vi skar meget overflødigt fra og jeg holdt mig stramt til budgettet. Havde jeg lavet et fejlkøb, måtte jeg først købe nyt når det var solgt. Men generelt vidste jeg hvad jeg ville og accepterede at vi bare ikke kunne få det hele... Så prioriteringen blev lidt men godt

udgifter.JPG

0

Hmm, synes vores var low-budget. Det var i hvertfald meningen :biggrin: Men det var fantastisk... jeg har gjort meget for at spare på alt muligt, MEN, gjorde den "fejl" (ift. hvis man skal spare) at købe mange dimser og generelt fejlkøb :)

Jeg har en lang og detaljeret liste over ALT (A L T) jeg har købt til brylluppet i min beretningstråd, så har synes jeg man kan danne sig et overblik over hvad der kunne have været sparet væk...

Favouræsker er oplagt at spare væk. indbydelser som jeg lavede selv løb også op - og de var MEGET simple.

At jeg købte to kinakjoler er oplagt som en dum udgift, og jeg havde også to par øreringe, som jeg ikke fik på på dagen - fordi jeg fik i morgengave :blush:

0

Annonce ♥

Jeg har lidt tips til hvordan jeg holder budgettet nede.. Først og fremmest så er kontakter alfa omega.. Lav et opråb i din omgangskreds, med hvad du gerne skulle bruge hjælp til.. Der er altid nogen der kender nogen.. I mit tilfælde; min svigerfar udlejer telte og service og han kender også kokken.. Og min kollega er uddannet bager, så hun laver kagen for billige penge.. Og min gamle tupperware mor, ville gerne binde mine buketter..

Derefter så er nettet din ven, brug tid på at lede efter hvad du vil have og hav tålmodighed til at vente på udsalg.. I mit tilfælde; brudepigekjoler 79 kr pr stk (rigtig festkjole med stivere og aft. stropper) og en stropløs bh for 89 fra wonderwear..! :) Tålmodighed (og nærighed) betaler sig..

0

frisør - 500 kr

Drikkevarer: Hvor meget har I købt af hver? :rolleyes:

Jeg sad nemlig i går, og lavede et foreløbigt drikkevare-budget, og for øl, vin,vand og asti nærmede jeg mig 3500,- (Til ca. 55) Og I har jo både baileys, cider og dessertvin med...

Nu skal jeg se om jeg husker rigtigt, vi har ikke tingene stående her hjemme, og den indkøbsliste jeg havde liggende er på en computer der er gået ned.. det skal lige siges at alt er købt i tyskland.

vi har købt 6 L bailey, 18 rammer sodavand, 12 rammer øl, 30 flasker rødvin af 1 l, 24 flasker hvisvin af 1 l, 12 flasker dessertvin, 8 rammer æblecider, der ud over er der 3 flasker cuba caramel til velkomstdrinks.

0

Jeg har lidt tips til hvordan jeg holder budgettet nede.. Først og fremmest så er kontakter alfa omega.. Lav et opråb i din omgangskreds, med hvad du gerne skulle bruge hjælp til.. Der er altid nogen der kender nogen.. I mit tilfælde; min svigerfar udlejer telte og service og han kender også kokken.. Og min kollega er uddannet bager, så hun laver kagen for billige penge.. Og min gamle tupperware mor, ville gerne binde mine buketter..

Derefter så er nettet din ven, brug tid på at lede efter hvad du vil have og hav tålmodighed til at vente på udsalg.. I mit tilfælde; brudepigekjoler 79 kr pr stk (rigtig festkjole med stivere og aft. stropper) og en stropløs bh for 89 fra wonderwear..! :) Tålmodighed (og nærighed) betaler sig..

Hvor fandt du de brudepigekjoler henne????

0

Må tilslutte mig resten, selvom jeg ikke kommer til at holde et traditionelt bryllup og aj heller budget, hehe .... men find nogen, der kan hjælpe og som først og fremmest har lyst. Drop alle de sindsyge køb fra eBay (undskyld Kirstine lol) .... men undersøg alle de ideer, du har først .... og så begynd at spore dig ind på, hvad du gerne vil ha og gå så efter det.

Sidste ting som nogen måske er uenige i, andre enige .... favorboxes, kirkehæfter med de samme sange som i salmebogen i kirken, over-the-top DIY projekter .... meget af alt det der .... det er pengespild. Efter at mange har skrevet op og ned om hvad der var godt og dårligt ved brylluppet, så kommer toiletkurve, favorboxe altid ud på listen over de ting, som faktisk var overflødige :)

I øvrigt .... der bliver solgt rigtig mange brugte brudekjoler på nettet .... så kig her hen over sommeren, når der rigtig kommer gang i sæsonen, så vil det nok være muligt at finde en super fin kjole til spotpris :) Ellers så blir der holdt udsalg hos alle brudekjolebutikkerne i sept/okt .... husk at holde øje! :)

Men altså .... du bevæger dig ind i en branche og verden fyldt med mennesker, som prøver at hive så mange penge ud af dig, som overhovedet muligt, haha. Så se dig godt for at find virkelig ud af, hvad der betyder noget .... :) Og der kan snildt gå 6 mdr efter du har suget inspiration til dig herinde på foraet, før du finder ud af det :) De første 6 mdr vil du sikkert ha ALT, hvad du ser, haha.

0

Annonce ♥

Hvor fandt du de brudepigekjoler henne????

H&M's webshop, de har mange fine kjoler.. :)

0

Thaaaaanks!

Vores er pt på 15.000 og vi har ikke sparet,

0

Thaaaaanks!

Hvordan holder i det til de pris, forsøger virkelig at holde det nede, men synes nu det er lidt svært

0

Thaaaaanks!

Hvordan holder i det til de pris, forsøger virkelig at holde det nede, men synes nu det er lidt svært

jamen jeg laver mange af tingene selv.. og så skal det siges at min mor er bager så hun laver kangen, og hendes veninde er blomsterbiner så der er penge at spare der - samt at vi selv laver maden og min venindes far vil lave grisen for os!

så vi kan også kun holde det nede ved hjælp af "vennetjeneste" og jeg fik min kjole på et lagersalg så den kostede kun 1000

men vær i god tid, tjek mange hjemmesider, og spørg rundt! det har aldrig været vores plan at spare på noget eller være nerrig - men har bare svært ved at give 2000-2500 for en brudebuket fx.

0

Thaaaaanks!

jamen jeg laver mange af tingene selv.. og så skal det siges at min mor er bager så hun laver kangen, og hendes veninde er blomsterbiner så der er penge at spare der - samt at vi selv laver maden og min venindes far vil lave grisen for os!

så vi kan også kun holde det nede ved hjælp af "vennetjeneste" og jeg fik min kjole på et lagersalg så den kostede kun 1000

men vær i god tid, tjek mange hjemmesider, og spørg rundt! det har aldrig været vores plan at spare på noget eller være nerrig - men har bare svært ved at give 2000-2500 for en brudebuket fx.

Ok ja det forstår jeg godt så.

Vi fik gris til min 30 års fødselsdag sidste år, så jeg synes ikke vi skulle have gris til vores bryllup (selvom der så er gået næsten 2 år) Men det ville min H2B gerne :)

Kan godt høre jeg skal ud og kigge brudekjole når der er udsalg. Men i hvilken periode er det man skal kigge? Jeg har lidt en udfordring da jeg er i gang med et meget stort vægttab .... vi snakker 30-50 kg inden bryllupet!

0