Sign in to follow this  
Followers 0
AnnaPerenna

Velkomstdrink

23 posts in this topic

Hej piger

Kom med et godt forslag til velkomstdrink!

Vi skal have champagne til bryllupskagen til receptionen om eftermiddagen så det skal helst være noget andet og det skal IKKE være hvidvin med frugt og hyldeblomst-lir eller en kir royal :) Forslag modtages med kyshånd!

Anna

Edited by AnnaPerenna
0

Annonce ♥

Jeg fandt denne til mine forældres sølvbryllup i sommers, og den var egentlig meget god:

Derby Daiquiri

Pr. person

• 2 mål lys rom
  • 1 mål appelsinsaft
  • ½ mål triple sec (appelsin-likør, f.eks. cointreau)
  • ½ mål limesaft
  • Is

Blend ingredienserne med is, til det er jævnt og hæld, uden at si, op i et glas.

Den er i hvert fald dejlig frisk til sommer :)

0

Nemmeste sommerdrink: knus ingerfær og mynte, tilsæt rigeligt med is evt. knust og top med lemonsodavand og lidt danskvand. Så kan man jo tilsætte den type alkohol man lyster, tænker umiddelbart lys rom som hældes ved myten og ingefæren :)

0

Sprut, måske hvidvin man kan smide en ispind i :) ville jeg selv have gjort

post-44861-0-95987700-1332094351.jpg

0

Annonce ♥

Vi servere en shirley temple...

Både for at tage r.... Lidt på gæsterne ( der er ingen alkohol i ) men ogsåfor at give vores gæster en blid start på dagen, der bliver serveret masser af alcohol senere..

opskriften:

5 cl appelsinjuice

Saften fra en halv citron

1 tsk flormelis

2 cl grenadine

4 isterninger

Ginger ale

Alle ingredienser på nær Ginger ale shakes.

Kom indholdet over i et glas og tilsæt ginger ale.

En dejlig og forfriskende drink, helt uden alkohol.

post-35508-0-87954200-1332099790.jpg

Edited by bobo...
0

Super gode forslag! Jeg var selv ude i noget mojito-agtig noget så vi er ret aligned mht lys rom der!

0

ved godt det er lidt "off topic" :badgirl:

Men er disse ikke bare skønne (velkomst bobler med små lavendel(?)grene i:

post-52208-0-18310500-1332096809.jpg

0

Ih jo de er godt nok fine :) Og de giver lige det der pift til et ellers ofte set champagneglas :)

0

Annonce ♥

Sry, jeg kender kun til de "fantastiske" velkomstdrinks med frosne bær og alt muligt andet gejl i :) Så jeg vil lige komme med en gæsts synspunkt på en god velkomstdrink :) hehe. Alt er tilladt .... bare drop alt det frosne lort i ! haha .... det er simpelthen så tarveligt og det er til ingen verdens nytte og det ser jo ikke engang lækkert ud el noget - nærmest det modsatte.

0

Det er vildt skægt du viser de der lavendel-champagner, jeg introducerede konceptet til BK engang for 10000 år siden :)

Anyways tak for skønne bud - nu må vi høre hvad der er muligt for feststedet

0

Vi er gået i total teenage tema mht velkomstdrinks....

Vi skal have laberlarver ( cuba caramel og cola )

for det første fordi vi drak os stang bacardi i dette den aften i mødte hinanden og for det andet fordi vi ikke vil bruge det store beløb på velkomstdrinks da jeg altid synes det enden med at folk lader halvdelen stå og måske egentlig hellere vil have en sodavand, øl eller kaffe :)

0

Vi har valgt Champagne Cocktail, der består af Cava, Angustua og sukkerknald. :lol:

0

Annonce ♥

Alt med lime er godt! ;-) og alle drinks, der kan laves i bowle eller kande er godt til mange... Bare pas på mængden af alkohol - alle skal jo kunne være med ;-)

Ellers er en gummiand måske løsningen - southern comfort, Rose's abricot og sprite. De smager faktisk rigtig dejligt og er tisse nemme at lave ;-)

0

Vi fik en drink af appelsinjuice og en whisky der vist hedder Orangerie. Det er en whisky, men må ikke kaldes det for den er lagret på fade med appelsinskraller og kanel. Den smager rigtig godt og flere af vores gæster var overrasket over at de havde drukket whisky.... men manden samler på whisky så hvad skulle vi ellers vælge :rolleyes:

0

Mine forældre har købt en rød champagne agtigt ting til receptionen og ved velkomst ved vores hus senere, har jeg tænkt mig at servere 4 forskellige slag non alcoholic drikke i store skåle: vand med lime, limonade med citronskiver, hyldeblomstdrik og hybente med jordbær (hybente fra pickwick, bare afkølet).. :)

0

Hvis du mangler ideer til serveringen af læskende sommer drinks - såååååå:

Screen+shot+2010-06-27+at+6.42.02+PM.png

summer_drinks_homepage1.png

drinks.jpg

lemonda+1.jpg

vintage_farm_wedding_10.jpg

signature drinks at weddings.jpg

lemonade-summer-drink-jars-diy-45913.jpg

slide-14-summer-wedding-scotland-cake.jpg

0

Annonce ♥

Altså måske skal vi bare gå non-alco og så tage gommens hjemmelavede hyldeblomstdrik med lime og jordbær i?

0

Altså måske skal vi bare gå non-alco og så tage gommens hjemmelavede hyldeblomstdrik med lime og jordbær i?

Lyder som en god idé!!! Er der en lime skive på glasset og jordbærstykker i?

0

p1000472.jpg

Måske i et champagneglas istedet - og uden sugerør.. Men "twisten" og bærret er meget sødt.. :heart:

0

Annonce ♥

Altså.... jeg har faktisk ind imellem tænkt, at man sagtens kunne servere en hindbærcider eller lign. De smager rigtig godt og har en superflot farve og de er ikke ret dyre. De kunne se flotte ud i høje glas :thumbsupsmileyanim: Men ved ikke om det er for kedeligt/billigt?

0

Vi får en tør mousserende vin, med en smule ''peach''.

0

Altså.... jeg har faktisk ind imellem tænkt, at man sagtens kunne servere en hindbærcider eller lign. De smager rigtig godt og har en superflot farve og de er ikke ret dyre. De kunne se flotte ud i høje glas :thumbsupsmileyanim: Men ved ikke om det er for kedeligt/billigt?

Synes bestemt ikke noget behøver være dyrt for at være lækkert og flot! :)

Champagne-Cranberry-Signature-Wedding-Drink-764x1024.jpg

120994-fresh-fruit-pink-wedding-drinks.jpg

326859.jpg

wedding-drinks.jpg

pink-grapfruit.jpg

Favorite-Wedding-Drinks.jpg

wedding_drinks_reception.jpg

0