salka20

Arg Bordplan

7 posts in this topic

Æj ha, nu havde jeg ellers lige fået bordplanen til at gå op.

4 runde borde med ca 8 ved hver.

Men nu er der nogen stykker der har meldt fra, og nu er der et bord hvor der kun er 6 ved og et hvor der kun er 7.

Det er for lidt syns jeg. Det er nogen ret store borde.

Og jeg syns ikke jeg kan rykke rundt på det så det kommer til at passe, hvis vi kun laver 3 borde.

Så er det noget med at min moster og onkel skal op til vores bord også mine fætre skal over til Ryans søskende.

Men gider ikke sidde til bords sammen med min moster hele aftenen, og syns ikke at nogen af vores søskende skal op til vores bord heller. For så bliver det en røv kedelig fest for dem.

Hvis det nu ikke skulle være runde borde, og der kommer 28 mennesker, os selv incl. Hvordan kan man så stille det op, uden det bliver for suppe steg og is agtigt??

Hjælp mig hjælp mig... :blink:

0

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg synes I er alt for få til at sidde ved runde borde når i kun er 28! Jeg er ikke sikker på at jeg kan give nogen fornuftig forklaring andet end at det for mig kun hører sig til store fester at man sidder ved runde borde. Når I er så få, skulle I sidde tættere. Så er der jo mulighed for 2 lange borde eller en hestesko, men det er jo svært når man ikke lige kender lokalet...

0

Ja men det er jp også det jeg tænker med de runde borde.

Det er et firkantet, ikke kæmpe stort lokale på et hotel. Der er en rund fra gulv til loft støtte lidt efter midten over til den ene side.

0

Er det ikke muligt at få nogle firkantede borde i stedet for? Så kan I sidde ved ét stort bord - hestesko, langbord eller måske et stort kvadratisk bord?

0

Annonce ♥

Vi er 20 og vi skal sidde ved 3 mindre borde til kaffen og et langbord til middagen

0

i kan evt leje borde et andet sted fra, hvis jeres feststed ikke har nogen ...

0

Jeg må indrømme at jeg synes I er alt for få til at sidde ved runde borde når i kun er 28! Jeg er ikke sikker på at jeg kan give nogen fornuftig forklaring andet end at det for mig kun hører sig til store fester at man sidder ved runde borde.

Tværtimod fristes jeg til at sige. Runde borde fylder mere i et lokale og kan derved være med til at give noget mere fylde og atmosfære i et lille selskab. hvorimod 1-2 langborde vil få lokalet til at virke mere tomt. Men som du siger så afhænger det jo helt af lokalet og dets form. Mange af de selskaber som sidder ved langborde m.v. gør det ofte af den simple årsag at der ikke er plads til runde borde eller at det bliver for overfyldt.

Årsagen til at de runde borde er blevet så populære er angiveligt denne frygt for at bliver suppe, steg og is agtigt som Salka også giver udtryk for(hvilket ikke nødvendigvis er tilfældet) men også at der mange steder serveres buffet hvor runde borde ofte virker mere oplagt. Det er eksempelvis ikke altid lige let at komme ud fra en langbordsopstilling hvis man sidder op af en væg.

0