lotteoganders

Hvor mange timer skal man mon booke musikerne?

14 indlæg i dette emne

Åhh vi er så meget i tvivl om hvor længe man skal booke musikerne.. :tunge::help:

Vi har bestilt to mand der skal spille fra vi går til bords og indtil natmaden, men er bare sådan i tvivl om hvor længe vi skal regne med.

Er der nogen herinde der vil dele jeres erfaringer og/eller hvad gør i selv????

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis vi taler om 7 timers musik fra 18 - 01 så kan man roligt regne med at der max. bliver tid til 1-2 timers dans da folk jo også skal have kaffe efter middagen. Det bedste havde faktisk været om man kunne dele det op så det hed dinnermusik fra 18-22.30 og dansemusik fra 24 - 2.30 men så fleksible er de sikkert ikke, Det er som regel sluttidspunktet der er afgørende.

Lige præcis det er en væsentlig årsag til det koncept vi har kørt med i de sidste 15 år: At folk har musik frem til festen slutter på et tidspunkt i op til 12 timer. Hvorfor skal folk tænke på økonomi og ekstratimer på deres bryllupsdag, ved deres fødseldagsfest o.l. Nogle steder ikke kan undgå det alligevel på grund af feststedet men der er det ofte aftalt på forhånd. Vi kan mærke på vores kunder at de har det rigtig godt med at vide at der er musik frem til festen slutter uden at de behøver at tænke på noget udover at det er dem (eller rammene på feststedet) der sætter sluttidspunktet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde aftalt fra 17.30-02 og havde derefter sikret os at vi kunne købe os ekstra tid på dagen hvis det blev nødvendigt..

Vi gik fra bordet kl.23 ca - så var der bryllupskage og brudevals - brudevalsen "åbnede" dansegulvet - men da vi ikke er de store dansere og snakken gik fint uden musik efter kl.2 så valgte vi ikke at købe flere timer.. (det kostede 1500 kr pr time)

0

Del dette indlæg

Vi tænker at booke musikere til at spille fra vi ankommer til feststedet kl ca. 16ish, og til middagen er ovre, måske kl. 22ish? Og så planlægger vi at have et anlæg til resten af festen, hvor der kan spilles musik med lidt mere gang i :)

Hvis man skal vælge (og det må man jo nogle gange af økonomiske årsager) så ville jeg nok gøre det omvendt - altså brug anlægget under middagen og brug pengene på at få "musik med gang i" i stedet for, så du har nogen til vedvarende at holde gang i selskabet.

Jeg har lige så sent som i torsdags været gæst ved en fest (40 års fødselsdag) i vores egen familie med anlæg og computer - og netop det faktum, at der ikke var nogen til at sætte gang i festen gjorde, at det hele bare endte med at folk sad i hjørnerne og drak og de første iøvrigt begyndte at tage hjem en time efter middagens afslutning.

Hvis jeg nogensinde har været i tvivl om levende musik stadig ville have en berettigelse, også i disse computertider, så fik jeg beviset der... jeg og mine kolleger kan roligt fortsætte nogle år endnu :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor mange timer efter middagen regner I med at I vil have musik? Vi vil netop også bruge anlæg under middagen, derefter kommer der en pause hvor vi skal ned og se Sankt Hans bål, og så op igen og feste og danse videre til et band, der kan sætte gang i festen. Jeg tænker selv umiddelbart 3-4 timer er nok. Vi skal også lige ha' klemt en brudevals ind og måske lidt natmad :)

0

Del dette indlæg

Det sidste kommer jo helt an på hvornår jeres middag slutter og det er vanskeligt at forudsige. Når I lige brudevalsen inden kl. 24 er det fint nok med 3-4 timer men hvis brudevalsen afvikles allerede kl. 22 og I ønsker at festen skal trække ud til efter kl. 2 vil der mangle musik i den sidste ende. Vi spiller typisk bare videre under natmaden da alle alligevel ikke kan komme til på en gang og det er heller ikke alle der er sultne, men som regel mere afdæmpet indtil natmaden er afviklet. Det afhænger helt at selskabet og de fysiske forhold .

0

Del dette indlæg

Lige på det punkt er jeg lykkelig over at vi har booked en DJ, som leverer et 12 timers arrangement til en meget favorabel pris. Vi kan feste til den lyse morgen, eller lade være for den samme pris.

Jeg er dog usikker på hvad vi gør med musik til festsangene (det kan en dj vel ikke levere ?)....

0

Del dette indlæg

Lige på det punkt er jeg lykkelig over at vi har booked en DJ, som leverer et 12 timers arrangement til en meget favorabel pris. Vi kan feste til den lyse morgen, eller lade være for den samme pris.

Jeg er dog usikker på hvad vi gør med musik til festsangene (det kan en dj vel ikke levere ?)....

Det er jo tilfældigvis det koncept som vi kører og har kørt med gennem rigtig mange år. :)

Musik til festsangene ? Jo da. Det er en del af vores koncept og vi gør det ved samtlige fester vi er ude til hvor der er festsange. Dvs. typisk bryllupsfester, fødselsdage og konfirmationer. Om det firma I har valgt så også har taget den del af konceptet til sig skal jeg ikke kunne sige. Det afhænger nok meget af Dj'en der kommer for det er ikke noget man bare gør.

Når vi får tilgang af nye - erfarne - DJ's er der som regel ikke de store ting at rette ind vedrørende selve musikken og alsidigheden i musikken men netop det med festsangene samt det at bygge op og lave en rød tråd i musikken under en bryllupsmiddag så den følger stemningen i selskabet, er noget vi bruger mange ressourcer på i "oplæringsfasen" for det koncept har de fleste typisk ikke været vant til før. Der har det som regel været mere tilfældigt hvis de iøvrigt har været vant til at spille dinnermusik før.

Det kræver en del øvelse at ramme det rigtige tempo i et givet selskab. Gør man ikke det falder det til jorden. Har faktisk så sent som for 2 minutter siden siddet på mailen og skrevet med Jan Glæsel fordi jeg forleden fik et nummer fra ham hvor hastigheden ikke kunne ændres væsentligt uden at det gik udover lyden og så kan jeg ikke bruge det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har booket Jesper Brocks musikensemble extraordinaire :wink: Vi har valgt at have musik fra kl. 18 - 5, da vi har et mål.. nemlig at feste natten lang med alle de mennesker vi holder allermest af :) Desuden elsker min kæreste og jeg at danse, så det med at festen slutter klokken 2 - nul putte! Det er også derfor vi har valgt IKKE at holde det på hotel.. At vi så på dagen måske ikke holder længere end til kl 3, det er så en anden ting :wink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer