Bridezilla_In_Spe

DIY mega billig gæste-/mindebog

13 posts in this topic

Jeg er efterhånden nået til at skulle i krig med min gæste-/mindebog sådan for alvor!

Jeg vidste hvad jeg VILLE have, så jeg ledte mange steder efter en rigtig scrapbog. MEN det koster jo KASSEN (200,- +), og der var jeg for nærrig!

Så her er min lille guide:

Bogen: Stor skitsebog fra Tiger til 50,-. Den er sort med spiralryg og siderne kan rives ud, hvis der er for mange.

Pynten: Jeg brugte en rest grønt karton fra invitationerne og limede på det øverste og limede så en rest af mit damaskmønster på nederste del - så det kom til at ligne invitationerne i stort format. Derefter satte jeg et satinbånd og hjertebånd på. Jeg hæftede det hele med dobbeltklæbende tape bukkede siderne om bagpå forsiden, hvor jeg afsluttede med satinbånd med tape på.

Siderne: De første 10 sider skulle være forbeholdt billeder fra kirken og fotoshoot. Derfor tegnede jeg med blyant hjørnerne fra et billede, der passede i de mål, vi regner med at skulle have billederne i. Senere skal der sættes indklistrede billedhjørner ind (kan købes i de fleste papirforretninger). Der hvor gæsterne skrev, har vi forbeholdt venstre side af bogen til billeder, så der kan sættes billeder ind af de gæster, der har skrevet. Desuden satte jeg en lyserød post-it i starten og slutningen af "gæstebogssektionen".

På forreste side af gæstebogen skrev vi en besked til gæsterne om at de måtte skrive mellem de to faner i venstre side af bogen - alle fandt ud af det :-)

Tilslut taper jeg udrivningsområdet af siderne, så de sider, der er skrevet på, ikke ryger ud med årene... Resten af siderne river jeg bare ud... Men det kræver jo at bogen bliver helt færdig først ;-)

post-53336-0-71876500-1331585605.jpg

post-53336-0-42203600-1331585573.jpg

1

Annonce ♥

Den er da bare super fin :balloons:

0

Rigtig fin ide :)

0

Annonce ♥

Aigh, hvor er det altså en super god idé.

Den låner jeg.. :-)

0

Denne ide må jeg hellere gemme :)

0

Hvor der den fin :loveshower: :loveshower:

0

Super fin ide :)

Den ryger lige i gemmebogen herhjemme :wink:

0

Annonce ♥

Inspireret af dit forslag, har jeg lave denne gæstebog, dog ikke m spiral ryg, men med fast omslag. Den findes også i A4 størrelse men ville gerne hve en der var lidt mindre.. I virkeligheden meget simpelt, men megeet lig vores indbydelser og bordæfter...

Undskyld de vender forkert...

post-51756-0-70877800-1339694619.jpg

post-51756-0-55126800-1339694725.jpg

post-51756-0-51226100-1339694836.jpg

post-51756-0-54481300-1339694879.jpg

Edited by NK81
1

NK81: hvor har du købt bogen henne? Er selv på jagt efter noget lign. nemlig... :)

0

Købt den i tiger. til 20 kr :)

0

Hvor er det bare en :super: god og fin ide :loveshower:

NK81: Jeg blev helt rørt og fik tårer i øjnene da jeg læste den fine historie på jeres indbydelser :) Virkelig god ide at lave det sådan :BKSTREET:

0

Annonce ♥

Hvor er den bare super fin, både den der er lagt ind, samt den der er tilføjet.. :)

0