Mannie

Drømmeprinsen blev min 5. Maj 2012

202 posts in this topic

Annonce ♥

Lokalet vi var i blev hurtigt varmt, så vi nød at der var en dør vi kunne åbne med en lille afsats hvor vi kunne stå og få lidt luft, uden at forlade festen

post-50688-0-26042200-1337198614.jpg

Da hovedretten blev serveret var der mange der så ud som "Var dét det´?!" da der ikke var så meget på tallerkenen, og de ikke er van til gourmet.- men der blev da heldigvis budt flere gange efterfølgende.

vi fik selvfølgelig også snakket med gæsterne og pakket de sidste gaver op og NYDT hinanden.

0

Skønne billeder! Smuk brud! :)

Jeg er vild med det blå i har brugt. Dejligt med en lidt anden farve end hvad man ofte ser ved bryllupper. Og hvor ser maden møglækker ud. Lige mig! :)

Stort tillykke!

0

Annonce ♥

Skønne billeder! Smuk brud! :)

Jeg er vild med det blå i har brugt. Dejligt med en lidt anden farve end hvad man ofte ser ved bryllupper. Og hvor ser maden møglækker ud. Lige mig! :)

Stort tillykke!

Det var også vigtigt for mig at få en farve som ikke blev for pladder-romantisk og for feminin, da det jo er VORES bryllup og ikke mit. og hvad var så mere naturligt end "something blue"?

Maden var endnu mere lækker end den ser ud, det var virkelig en FRYD for smagsløgene, og savler bare ved tanken. Kødet var så mørt at man ikke havde brug for en kniv, og samtidig saftigt og smagfuldt. Vinene var selvfølgelig tilpasset til menuen og de smagte udsøgt (siger en ikke vin drikker)

og tak!

0

Næste tale: MIN!

her vil den gode brud jo undres, da den normale tale-rækkefølge er en anden. og ja det kom også bag på mig!

men min tale:

post-50688-0-31979700-1337201281.jpg

og der var ikke et øje tørt

post-50688-0-81023900-1337201334.jpg

Man spurgte mig:

”Maria, er du sikker?”

dengang vi fortalte vi havde forlovet os. For selvom vi havde været sammen i 3 år på det tidspunkt, skal det ikke være nogen hemmelighed at vi havde haft vores problemer. Vores op og nedture.

Og ja jeg er sikker!

Sikker på at den mand der sidder her ved min side i dag er den mand jeg elsker og vil elske resten af livet.

Hvis han da ellers kan holde mig ud, og det siger han at han kan, så lad det komme an på en prøve.

Der er en person vi mangler her i dag, en som skulle have haft en speciel rolle ved min side, min far. Jeg er lykkelig for at du nåede at møde ham, og han oplevede at jeg fandt lykken, fandt min store kærlighed. Du ved at min far betød noget helt specielt for mig, og du nåede at opleve hvilken speciel person han var, både på godt og på ondt.

Du støttede mig, holdt mig oppe og trøstede mig, da han gik bort. Og uden dig var jeg gået helt ned og nok aldrig kommet op igen.

En tak skal lyde til min svigerfamilie, der fra dag 1 har taget mig til sig og budt mig velkommen i familien. Specielt takker jeg Kirsten og Poul for at have opdraget Bjarke til at være præcis den fyr han er. I har altid haft jeres hjem åbent for mig, og støttet mig, grint med mig, grædt med mig, fået mig til at smile, uanset situationen har I altid fulgt mig. Og i planlægningen af denne dag har i blandet jer og hjulpet hvor i kunne. Jeg husker første gang jeg kaldte Kirsten for svigermor. Hun kiggede meget underligt på mig, men der var også kun gået 3 måneder eller lign.

TAK for alt det i har gjort for mig.

Dernæst en kæmpe tak til min mor, som er det største forbillede jeg nogensinde kunne ønske mig. Du har altid været der for mig, altid sat mig før dig selv. Vi har været gennem alt for meget, men vi er blevet stærkere sammen. Bliv ved med at kæmpe, for livet, for mig.

Jeg elsker dig, som ingen anden nogensinde har elsket før.

Og sidst den lange tale til min dejlige, elskede mand.

Da vi mødte hinanden første gang, var der en vis interesse fra begges side, og vi SMS’ede da også sammen i nogle dage efter, men jeg må indrømme at jeg på et tidspunkt tænkte ”ej en idiot” da du dømte mig på at jeg skrev punktummer efter mine sætninger. Du mente jeg var depressiv, eller noget i den stil, så vidt jeg husker. Og det viste sig jo bare at du kendte mig bedre, end jeg selv gjorde, allerede dengang.

Jeg er lykkelig for at jeg gav det hele en chance mere, og en til og en til, hver gang du ikke var så perfekt som jeg ville ha du skulle være, for du har lært meget af dine fejl, og du kender mig bedre end nogen anden person. Nok også bedre end jeg kender mig selv.

Du ønsker dig både en ipad og et dyrt ur i morgengave, på trods af vi har aftalt at vi droppede morgengaverne, for en større bryllupsrejse. Men jeg må skuffe dig skat, for jeg vil ikke berige dit liv med materielle gaver, men fylde det med kærlighed og lykke.

Skat, du og jeg har været sammen i medgang og modgang. Du har vist dig som den største støtte, jeg i den sværeste tid, kunne ha. Du holder mig oppe når jeg er længst nede, og du får mig til at smile uanset situationen.

Jeg elsker når du:

• leger med LEGO
  • nusser mig på ryggen
  • hjælper med aftensmaden
  • bruger evigheder på toilettet
  • prutter i sofaen
  • står tidligt op for at gå med Chili, så jeg kan sove lidt længere
  • griner af mine dårlige jokes
  • trøster mig
  • er helt væk i fjernsynet, så du ikke høre hvad jeg siger
  • kysser mig i nakken
  • lader mig putte på dit bryst
  • bliver som et lille barn, fordi du får nyt legetøj

Jeg elsker at du er præcis som du er, og jeg vil altid være der for dig.

Slutteligt vil jeg fortælle en lille historie

En ung mand stod en dag midt på byens torv, og fortalte at han havde det smukkeste hjerte i byen. En stor skare mennesker samledes om ham, og de beundrede alle hans hjerte, for det var perfekt. Der var ikke et mærke eller skramme på det.

Ja, sagde alle folkene, det er i sandhed det smukkeste hjerte de nogen sinde havde set. Den unge mand var meget stolt og pralede højlydt af sit smukke hjerte.

Pludselig dukkede der en gammel mand fra menneskeskaren og sagde, "Dit hjerte er langtfra så smukt som mit".

Menneskeskaren og den unge mand kikkede på den gamles mands hjerte.

Det slog kraftigt, men var fyldt med ar og steder med dybe huller, hvor hele stykker manglede. Der var steder hvor der var sat andre stykker ind, men de passede ikke helt rigtigt og kanterne var forrevne.

Folkene stirrede -- Hvordan kan han sige at hans er smukkere? - tænkte de.

Den unge mand så på den gamles hjerte og dets forfatning, og lo.

"Du må være tosset" sagde den unge mand "mit er perfekt, og dit er fuld af ar og tåre".

"Ja" sagde den gamle mand, "dit er perfekt, men jeg ville ikke bytte med dig. For ser du, hvert eneste ar repræsentere et menneske jeg har givet min kærlighed - jeg tog et stykke af mit hjerte og gav det til dem, og tit gav de mig et stykke af deres hjerte til at fylde den tomme plads, men da stykkerne ikke er helt ens, har jeg fået noget forrevne og hårde kanter, som jeg skønner meget på, for de vidner om den kærlighed vi delte. Nogen gange har jeg givet et stykke væk af mit hjerte uden at få et stykke tilbage - det er de dybe huller.

At give kærlighed er at tage en chance og selvom disse dybe huller er smertefulde; skal de forblive åbne og minde mig om den kærlighed til de mennesker og jeg håber, at de en dag vil vende tilbage og fylde det tomrum de efterlod.

Ser du nu mit hjertes skønhed?"

Den unge mand gik hen til den gamle mand, rakte ind i sit hjerte og tog et stykke af og tilbød den gamle mand det med rystende hænder. Den gamle mand tog imod stykket, satte det ind i sit hjerte og tog en bid at sit og puttede det ind i den unge mands hjerte.

Det passede næsten, men ikke helt -der var kommet forrevne kanter.

Den unge mand kikkede på sit hjerte. Det var ikke længere perfekt, men smukkere end nogen sinde.

SKÅL - for kærligheden

0

Annonce ♥

Sikken en smuk tal, og den lille historie du slutter af med WOW. :thumbsupsmileyanim:

Den blev også rost rigtig meget.

Historien er en jeg fik af en ven (som vist var lun på mig, men som jeg aldrig opdagede :shooter: ) og synes den beskriver kærlighed rigtig godt.

0

Annonce ♥

Den næste der talte var gommens far, en tale om at de havde en lille guldklump som nu var blevet min :loveshower:

Og de huskede første gang de mødte mig hvor de kom hjem fra arbejde og jeg lå i sofaen med fødderne oppe (uden sko selvfølgelig), og når jeg talte med dem var det som om jeg havde kendt dem længe. De blev hurtigt glade for mig, og mine evner i køkkenet.

post-50688-0-96727800-1337283117.jpg

0

Dernæst havde min moster, onkel, kusine, fætter, morbror og tante lavet en sang til os. Den kom min skønne elskede fætter med i en flot sangskjuler udformet som en bryllupskage:

post-50688-0-08752800-1337283342.jpg

0

Annonce ♥

Herefter var der igen en omgang "op på stolene", men min lille dejlige fætter ville også være med, så han gik hen og prikkede til Bjarke (som stod på stolen og kyssede mig) og bad Bjarke om at hoppe ned for nu var det altså hans tur!

SÅ SØDT! og min kusine var da også lige med på den, for bagefter skulle hun da også kysse med mig!

post-50688-0-59509000-1337284042.jpg

post-50688-0-21573800-1337284088.jpg

0

Og desserten

Hvid chokolademousse og mørk chokoladeis med syrlige hindbær og flager af chokolade og hindbærmarengs.

Vin: Brown brothers, late harvest muscat, Australien.

post-50688-0-71021200-1337284413.jpg

Fik spist ca halvdelen fordi resten af tiden snakkede jeg med gæster, og så sneg der sig en tale mere med ind osv. og pludselig var den væk! :shooter:

0

Annonce ♥

Okay jeg sidder og tuder her.. synes det er så mærkeligt når man ikke kender jeg på den måde, men i ser bare så søde og forelskede ud.. som om i bare tager det hele ind og nyder dagen... :heart::boohoo: suk :7himmel:

0

Under desserten (eller lige efter) holdt min "søster" (Bedste veninde) en lille inskudt tale, om at hun den anden dag havde hørt en sang i radion og havde tænkt på os, og så skulle vi op og danse til den. Den fra Sex and the City 2 hvor Carrie og Big lige er blevet gift.

post-50688-0-51149100-1337872962.jpg

0