pia81

kysse i kirken

33 posts in this topic

Hej Zillaer

Nu er vi lige kommet hjem oppe fra præsten og vi har gennemgået hele forløbet... og vi får så at vide at vi IKKE skal kysse før vi kommer ud :a1221: hvor mange af jer kyssede oppe ved alteret? er total rund på gulvet... vi må også kun kysse på kind når jeg kommer ind :a1221::wink:

0

Annonce ♥

vi kyssede også først da vi kom ud, da den danske tradition jo ikke er kys, men derimod håndslag. Det holdt hårdt, men så glæder man sig til at komme ud og kysse :)

0

Jeg blev jo gift på rådhuset, hvor der ikke er nogen regler, HELDIGVIS, for det må være svært at undgå - det gør man jo helt spontant når man er så glade :lol: Held og lykke med at lade være :biggrin:

0

Lyder underligt.... Vi må i hvert fald gerne kysse..... Vores præst sagde til os da hun gennemgik vielsen: "og derefter må i så kysse hinanden hvis i har lyst", øhhhhhhh JA TAK jeg har lyst... Til den tid har jeg så ikke kysset hr. mand i over et ½ døgn.....

Tænker det kan ske i har glemt i ikke må d. 19. maj.... Det der med korttidshukommelsen kan jo glippe :fløjt:

0

Annonce ♥

Lyder underligt.... Vi må i hvert fald gerne kysse..... Vores præst sagde til os da hun gennemgik vielsen: "og derefter må i så kysse hinanden hvis i har lyst", øhhhhhhh JA TAK jeg har lyst... Til den tid har jeg så ikke kysset hr. mand i over et ½ døgn.....

Tænker det kan ske i har glemt i ikke må d. 19. maj.... Det der med korttidshukommelsen kan jo glippe :fløjt:

Tror måske også at vi "glemmer" :fløjt:

Vores præst mener der bliver for amerikansk når man kysser efter man er bliver gift... :)

0

Jeg synes det lyder strengt! Helt ærligt, det kan de da virkelig ikke have ret til at bestemme!!! Må man klø sig bag øret, hvis man skulle have lyst til det?

Vi var hos præsten i torsdags og fik at vide at der ville blive sagt at nu måtte vi godt kysse, og at han i øvrigt havde for vane at komme med en mere eller mindre dårlig joke i den anledning :)

0

Jeg spurgte vores præst, om hvorfor vi ikke skulle kysse i kirken, fordi vi lige havde været til en vielse hvor der ikke blev kysset.

Hvor han sagde, at selvfølgelig måtte vi da kysse hvis vi gerne ville det..

Faktisk fortalte han i talen hvor ked af det jeg ville være hvis jeg ikke måtte kysse min mand lige som i filmene... hehe

0

Det er ikke en del af vielsesritualet, men vi "må" godt :loveshower: hehe

Vi kysser efter vi har udvekslet ringe :)

Edited by frk.ba
0

Annonce ♥

Kan kun sige at jeg godt at jeg godt kan forstå hvis i " glemmer" det 😄 det ville jeg nok også komme til 😍

0

Tror det er forskelligt fra præst til præst.. vi må heldigvis gerne kysse :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror helt klart osse jeg ville glemme hvad jeres præst har sagt, og komme til at kysse hinanden når i har givet hinanden ringene på...

0

Forskelligt fra præst til præst :) vi måtte gerne :)

0

nu er det sådan at der overhovedet ikke er nogle regler for om at kysse eller ej, den eneste regel er at man skal opføre sig pænt i kirken og ikke være til gene for de andre deltagere. Og det er vel meget nemt, kys derfor lystigt og blæs på den præst, hvis det var mig da viede jer, ville jeg afslutte vielsen med at sige: og så må du kysse din hustru for første gang

desuden hvad vil den pågældende præst gøre? kaste sig i mellem?

0

Annonce ♥

Mmm, det har jeg godt nok heller ikke hørt om før. Måske frygter den pågældne præst en stor tungeslasker?

Jeg håber da, at vi kan kysse ved alteret efter vielsen - men har faktisk ikke spurgt vores præst - jeg har bare antaget, at vi godt må :rolleyes:

0

Vi havde samtale med vores præst igår, og det fik at vide at vi rigtig gerne måtte kysse hinanden både når jeg kom ind

og oppe ved alteret :)

0

Vi valgte helt selv at lade være med at kysse i kirken.... Vi kyssede først da vi kom ud af kirken :)

mener det er lidt amerikansk tradition at kysse i kirken..

0

..... og hvorfor er det at det ikke må blive Anerikansk? :0)

Hvis det er noget msn gør, gør man det fordi man vil og ikke fordi man vil optage en Hollywood film!

Amerikansk eller ej - jeg skal DÆLME kysse min elskede mand *MUAH*

0

Annonce ♥

Hvis det er noget msn gør, gør man det fordi man vil og ikke fordi man vil optage en Hollywood film!

0

..... hov!

0

Sådan har jeg det osse, men jeg vidst så at vi heldigvis godt måtte kysse hinanden i kirken :loveshower:

0

Gør det alligevel. Det ville jeg gøre ;)

0

Annonce ♥

Håber da bestemt ikke vores præst har tænkt sig at lægge sig imellem at vi kysser hinanden! Ellers får han da også bare en ordentlig trutter :griner:-

0

Vi blev bedt om at kysse på kind, når vi kom ind - og når så ritualet er gennemført kysse på mund :)

Jeg synes egentlig at det er meget fedt at man venter til efter man er rigtig gift - men jeg ville ikke vente til efter vi var ude...!

0

Omvendt kan man spørge hvorfor alting skal være så amerikansk!?? ...

..... Jeg er glad for vores valg, og ville ikke have gjort det anderledes :)

0

Hvis præsten siger nej synes jeg faktisk det er lidt respektløs at gøre det. :(

0

Jeg synes da præsten kan være ligeglad med om man kysser hinanden, der står jo ikke nogle kirkeregler, at man IKKE må kysse hinanden,

det er da kun fordi at den enkel præst lige er imod det, og det synes jeg sku er noget fis :td:

0