Janina

Beholde eget navn

45 indlæg i dette emne

Jeg syntes faktisk man høre om flere og flere der vælger at beholde deres eget efternavn.. Her har jeg overhovedet ikke været i tvivl, jeg skifter til kærestens efternavn, så kan jeg endelig slippe af med et kedeligt -sen navn .. Jaja, det er ikke ligeså almindeligt som Jensen , Nielsen osv, men syntes stadig det er kedeligt.. Og så er mit efternavn sådanset ikke noget der har med min familie at gøre , det var et efternavn min mormor giftede sig til i sin tid.. Så jeg har det helt fint med at få et anderledes navn, selvom det er en ret speciel sammensætning jeg får mig, dansk fornavn, spansk efternavn, men unikt må man sige det er :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hæ, jeg tager det vilde skridt og skifter Jørgensen ud med Jensen. Jeg synes faktisk det er lidt hyggeligt at skulle være hr og fru Jensen. Måske især fordi min mormor og morfar hed Jensen og vi skal giftes på deres bryllupsdag og de var de dejligste mennesker som jeg har mange gode minder om.

Jeg tror jeg lige som Kirstine kommer til at kløjs i navnet længe -især når jeg tager tlf. på arbejde fordi hele den officielle smøre man lirer af bare sidder på rygraden. Til gengæld får jeg ingen problemer med underskriften - den er så ulæselig i forvejen, så ingen kan se om jeg skriver Jørgensen eller Jensen.

0

Del dette indlæg

Vi har snakket meget om det og har besluttet at bruge mit efternavn og hans efternavn til mellemnavn så vi kommer til at hedde Svendsen Blicher derved beholder vi vores egne og tager hinandens;)

Jeg beholder også mit Blicher :-) det er mit mellemnavn og mit efternavn er også ret specielt, så ingen navneændring til mig :-) H2B kan heller ikke forestille sig at skulle ændre sit, så vi beholder begge vores navne som de er.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg er altså så gammeldags at jeg slet ikke kan forestille mig ikke at have samme efternavn. Jeg syns også at dér er noget død romantisk over at man starter sin egen familie og at man så vælger at hedde det samme:-)

Jeg har et meget specielt efternavn og h2b et meget specielt mellemnavn, så man sku tro det var oplagt. Men desværre er kæresten ikke indstillet på at skifte sit navn. Og da jeg jo vil hedde det samme må jeg tage hans efternavn så det bliver til et Rønne Petersen for mig :-)

0

Del dette indlæg

Hmm her i huset har vi også vendt mulighederne. Vi har begge været gift før og efter skilsmissen (for mit vedkomne), der valgte jeg at få slettet det efternavn jeg havde giftet mig til og valgte så i stedet at bruge mit mellemnavn som efternavn.Det blev bare SÅ MEGET mig, så jeg vil have meget svært ved at forestille mig at skulle sætte et ekstra navn på igen. Min htb synes vist inderst inde at det ville være mest korrekt hvis vi hedder det samme efter vielsen.... Men :o Der kommer jeg desværre nok til at skuffe ham !!!

0

Del dette indlæg

Ja jeg er altså så gammeldags at jeg slet ikke kan forestille mig ikke at have samme efternavn. Jeg syns også at dér er noget død romantisk over at man starter sin egen familie og at man så vælger at hedde det samme:-)

Jeg har et meget specielt efternavn og h2b et meget specielt mellemnavn, så man sku tro det var oplagt. Men desværre er kæresten ikke indstillet på at skifte sit navn. Og da jeg jo vil hedde det samme må jeg tage hans efternavn så det bliver til et Rønne Petersen for mig :-)

Jeg har det på samme måde, jeg kunne slet ikke forstille mig ikke at hedde det samme når vi er gift.. Men sådan er vi jo alle forskellige..

0

Del dette indlæg

Det ser også ud til at vi hos os beholder hver vores navn :( jeg synes ellers det kunne være rigtig romantisk med samme efternavn.

Jeg har et specielt efternavn som vi kun er 6 der hedder i Danmark og H2B har også et specielt efternavn som de kun er nogle og 60 der hedder...

Vores datter hedder i forvejen H2B efternavn til mellemnavn og har så mit efternavn. Derfor ville det jo være mest naturligt at vi hed det samme som hende.. Men H2B vil ikke tage mit franske efternavn til hans danske navn... Og siger desuden at det ville være for pinligt at manden to kvindens navn (det er self noget pjat) men sådan er det så bare. I stedet har vi som alternativ snakket om at finde os et helt nyt navn ( måske købe os til et) og bruge det som mellemnavn til os alle og på den måde starte vores helt eget familienavn.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er gået fra Madsen Jakobsgaard til Nielsen-Jakobsgaard, så tror mine borgere (og kollgere i andre afdelinger) godt kan være lidt forvirrede når jeg skriftesvis kalder mig Jakobsgaard, Madsen Jakobsgaard og Nielsen-Jakobsgaard... og min mail hedder TMJ@ efter det gamle efternavn, så forvirringen er total :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vil jeg også være med, jeg bliver den eneste i Danmark med mit navn, når vi er blevet gift :lol: Der er sådan lidt, min far kan banke din far over det her :lol:

MIN kæreste har et navn, som folk ikke engang kan finde ud af at UDTALE! Stik dén!!! :tunge: (nok også derfor jeg ikke skal have hans efternavn :lol: )

0

Del dette indlæg

Så vil jeg også være med, jeg bliver den eneste i Danmark med mit navn, når vi er blevet gift :lol: Der er sådan lidt, min far kan banke din far over det her :lol:

MIN kæreste har et navn, som folk ikke engang kan finde ud af at UDTALE! Stik dén!!! :tunge: (nok også derfor jeg ikke skal have hans efternavn :lol: )

Øh øh øh , min far har en guld stok!!! :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste har mere pels end en abe -HAHA- Ej okay, crap jeg kan fandeme ikke være med mere, tror jeg er spillet ud :lol:

-HAHA- Det var sgu da ellers den bedste so far! :biggrin:

-HAHA- Altså jeg plejer at kalde ham for min egen gorilla, eller bamsefar.. Han har spanske rødder, hvilket altså gør de er lidt mere bepelsede, end en typisk dansk mand.. Jeg takker gud for han ikke fik pels på ryggen, men er det ikke noget med det nogle gange kommer med alderen? :shooter:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer