Sign in to follow this  
Followers 0
Janina

Lidt forvirret

9 posts in this topic

Det gik lige op for mig at der er noget jeg er lidt forvirret omkring - en detalje, men en temmelig vigtig een af slagsen.

Altså, når nu det der foregår i kirken slutter, så bliver der spillet et postludium og så skal vi gå ud af kirken, ik?

Man så synes jeg bare at jeg har set en masse film og fotos hvor brudeparret kommer ud af kirken og så står gæsterne allerede udenfor og kaster med ris...

Så nu er jeg helt forvirret - hvordan er det lige det foregår?

0

Annonce ♥

Tænker lidt flere ting!!!

1. I står i våbenhuset og hilser på alle der kommer ud, og så kommer i ud til sidst hvor dr bliver kastet ris

2. Når alle er kommet ud.. Kan det være i skal ind igen og have taget billeder inde i kirken

0

Nej vi går direkte ud af kirken! Der er en port for enden af gangen vi går ned ad og den skal vi så gå ud af... Det var i hvert fald det præsten sagde... Hmmmm....

0

De fleste stopper i våbenhuset og siger hej til alle deres gæster, således at gæsterne kommer helt ud først :)

0

Annonce ♥

Vores kirke har to indgange/udgange. Alle gæster kommer ind via den sædvanlige indgang igennem våbenhuset og derefter kommer jeg, min far og min brudepige osv ind samme vej. Men når vi forlader kirken, skal vi gå ud af den store port for enden af den gang der fører op til alteret. Det kan være jeg skal spørge præsten hvordan det skal foregå...

0

Tak TIna Liv :) Det er nok bare sådan det er meningen at det skal foregå. Det er jo ikke let når man bliver forledt af alle de romantiske filmscener... suk...

0

Vi gjorde det helt traditionelt - gik ned af kirkegulvet og stilte os ude i våbenhuset, hvor vores gæster allesammen kom forbi og krammede os/gav os hånd - og så gik de udenfor og stilte sig i stilling til at kaste med ris! :o

Og så ventede vi lige et par minutter da de sidste gæster havde krammet - og så kom vi ud og blev dænget til med ris og bobler... :)

UG9Zg.jpgW3AqM.jpg

cFO8.jpg6VNwj.jpg

0

Jeg tænker at vi gør det samme som Shedevil...

0

Annonce ♥

da vi blev gift, gik vi helt ud af kirken og hilste på vores gæster lidt væk fra de søde folk der stod espalie. Dereter gik vi ind og fik taget billeder inde i kirken, præsten ville gerne have taget et til kirkebladet og vores egen fotogaf tog nogle stykker. I mens havde gæsterne stillet sig op, og da vi efterfølgende kom ud af kirken kastede de ris (fuglefrø).

Sådan gjorde vi :)

0