Rikke aka rapanden

Skal i have strømper på? Havde i strømper på?

59 indlæg i dette emne

Jeg regner sagtens med at kunne holde varmen til brylluppet i september, alligevel satser jeg på et par selvsiddende strømper...

For det første er mine ben en del kønnere med strømper, det er lidt som om nylonstrømper "slanker" benene, og det kan jo være at jeg skal vise strømpebånd :wink:

For det andet får jeg ret nemt vabler i "små" sko hvis jeg har bare fødder, og det vil jo være mega nedern at have vabler efter et par timer :(

Jeg har tænkt mig at spraye inderlårene med deo (som jeg plejer til fest) så jeg undgår svedige inderlår, så kan de selvsiddende forhåbentlig blive på plads. - Det er hvis nu de test-selvsiddende jeg har købt i hudfarvet ellers virker til at være gode og passe, så bestiller jeg nemlig et par i råhvide.

Jeg regner godt nok med at skulle have sko med åben tå, og det er selvfølgelig ikke så smart med strømper, men det er der altså ikke noget at gøre ved, der er flere ting der taler FOR strømper end imod! :wink:

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg regner sagtens med at kunne holde varmen til brylluppet i september, alligevel satser jeg på et par selvsiddende strømper...

For det første er mine ben en del kønnere med strømper, det er lidt som om nylonstrømper "slanker" benene, og det kan jo være at jeg skal vise strømpebånd :wink:

For det andet får jeg ret nemt vabler i "små" sko hvis jeg har bare fødder, og det vil jo være mega nedern at have vabler efter et par timer :(

Jeg har tænkt mig at spraye inderlårene med deo (som jeg plejer til fest) så jeg undgår svedige inderlår, så kan de selvsiddende forhåbentlig blive på plads. - Det er hvis nu de test-selvsiddende jeg har købt i hudfarvet ellers virker til at være gode og passe, så bestiller jeg nemlig et par i råhvide.

Jeg regner godt nok med at skulle have sko med åben tå, og det er selvfølgelig ikke så smart med strømper, men det er der altså ikke noget at gøre ved, der er flere ting der taler FOR strømper end imod! :wink:

Man kan jo også få strømper der ikke har tå.. Altså, jo, der er en tå, men den er ikke i en anden farve, eller med syning.. Den er lavet til sandaler eller peep toes.. Spørg i nærmeste tryde andres.. Eller lign. butik..

0

Del dette indlæg

Muligvis et dumt spørgsmål, men kan man have strømpebånd på, selvom man ikke har strømper på? :blush: Jeg tror nemlig ikke, jeg gider strømper i august, men kan egentlig godt lide traditionen med strømpebånd. Og strømpebåndet har vel ikke secielt meget med strømperne at gøre i dag? I og med man kun har ét strømpebånd på? Men forhåbentlig 2 stk strømper :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Lidt om strømpebånd:

Strømpebånd

Mange brude vælger i dag at iføre sig et blåt strømpebånd, eller et hvidt strømpebånd med en blå sløjfe, på deres bryllupsdag. Dette gøres, dels fordi problemet med at bære noget blåt så løses på en "diskret" måde og dels fordi det i de senere år er blevet et fast ritual ved bryllupsfester at bruden viser sit strømpebånd - evt. i forbindelse med de kysseritualer, som udføres under festen…

I flere lande, bl.a. Amerika og England, er det skik og brug at brudgommen skal tage brudens strømpebånd af og kaste det ud blandt bryllupsselskabets ugifte mandlige gæster. I Danmark ses det af og til, at bruden selv kaster strømpebåndet. Når gommen skal tage strømpebåndet af, foregår dette med tænderne - til stor fornøjelse for resten af gæsterne.

Selve båndet blev forbundet med stor ære og værdighed, og derfor gjaldt det for de mandlige gæster om at erhverve sig dette strømpebånd, som de så kunne bære på deres hat. Derfor hændte det ofte under bryllupsfester i Frankrig og England, at mændene, allerede under middagen, kravlede ned under bordet for at få fat på strømpebåndet!

Også her står lidt:

HER..

Og for at svare på dit spørgsmål - så jo, man har kun 1 strømpebånd på!

:) Det hedder et strømpebånd, fordi det traditionelt set var det det hedder, nemlig et "strømpebånd" = et bånd der skulle holde strømperne oppe.. Men da det ikke længere var nødvendigt at bære sådan et for at holde dem oppe, blev de "finere" og af en anden karakter end tidligere, og brugt som noget "frækt" og "vovet" under kjolen.. Og som tradition til bryllupper.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu blev jeg jo gift :cheerleader3: i lørdags og vi havde ca 26 g den dag - puha hvor var det bare varmt, men super dejligt :loveshower:

Jeg havde selvsidden strømper på og det var jeg glad for, ellers tror jeg at mine ben var smeltet fast til hinanden, når vi skulle sidde ned,

så jeg vil helt klar anbefale at tag det på ossse selv om det er varmt udenfor :) :) :)

Redigeret af Andrup pigen :))
0

Del dette indlæg

Jer som er bange for at de selvsiddende strømper skal falde ned, har i oplevet det?? Jeg bruger næsten kun selvsiddende strømper, og har ALDRIG oplevet at de ikke blev siddende. Svedig, varm og dansende, så har de bare siddet som de skulle.

0

Del dette indlæg

Muligvis et dumt spørgsmål, men kan man have strømpebånd på, selvom man ikke har strømper på? :blush: Jeg tror nemlig ikke, jeg gider strømper i august, men kan egentlig godt lide traditionen med strømpebånd. Og strømpebåndet har vel ikke secielt meget med strømperne at gøre i dag? I og med man kun har ét strømpebånd på? Men forhåbentlig 2 stk strømper :rolleyes:

Jo, som Shedevil skrev, kun strømpebånd på det ene ben :)

Og man kan da sagtens have strømpebånd på, selv om man har bare ben, jeg synes bare ikke lige at jeg har lårene til at flashe bare ben... :wink: Men jeg synes at traditionen med at flashe strømpebånd er meget sød, så derfor bliver det selvsiddende til mig - HVIS jeg finder et par der passer og sidder godt på mine tykke lår :rolleyes:

Ellers må det nok blive bare ben og manden der får strømpebåndet i lommen... :griner:-

0

Del dette indlæg

Jer som er bange for at de selvsiddende strømper skal falde ned, har i oplevet det?? Jeg bruger næsten kun selvsiddende strømper, og har ALDRIG oplevet at de ikke blev siddende. Svedig, varm og dansende, så har de bare siddet som de skulle.

Det kan godt have noget at gøre med hvor faste - eller måske rettere bløde lår nogen af os har, at de kan have en tendens til at rulle ned :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg har prøvet det et par gange, så det gider jeg simpelthen ikke bøvle med på min bryllupsdag.. Og så syntes jeg heller ikke de ser så smarte til mig, føler mig overhovedet ikke sexet i sådan et par.. Så jeg holder mig altså til min plan uden de strømper, og så bare med bare ben, skal alligevel ikke vise benene frem til nogen :-)

0

Del dette indlæg

Åh jeg synes det er SÅ svært et valg altså.

For det første er jeg også en af dem hvor lårene bare klistrer sammen og jeg kan slet ikke have det. Men - jeg synes også at strømpebukser tit og ofte laver sådan en fin delle på maven, og det er jeg jo heller ikke interesseret i.

Jeg har aldrig prøvet selvsiddende strømper, men kan ikke forestille mig at de "sidder" højt nok oppe i forhold til mit lår-problem, så tror jeg må bide i det sure æble og finde nogle strømpebukser, jeg aner bare ikke lige hvor jeg skal finde dem endnu.

Skal have lukkede sko på til oktober :)

0

Del dette indlæg

Jeg er heller ikke til selvsidende strømper, men ville rigtig gerne have nogle på til vores bryllup.. Jeg købte nogle rigtig lækre nogen hos chance og de sad super godt hele dagen.. syntes det hørte sig til når jeg skulle ha strømpebånd på.. ( og gæsterne krævede osse at se strømpebåndet :wink: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er heller ikke til selvsidende strømper, men ville rigtig gerne have nogle på til vores bryllup.. Jeg købte nogle rigtig lækre nogen hos chance og de sad super godt hele dagen.. syntes det hørte sig til når jeg skulle ha strømpebånd på.. ( og gæsterne krævede osse at se strømpebåndet :wink: )

Mine gæster må kræve alt det de vil at så strømpebåndet, det får de ganske enkelt ikke lov til, og jeg skal heller ikke have det på, syntes det er ubehageligt.. Men jeg skal da med glæde hive det op af tasken og vifte lidt med det -HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg skal i hvert fald have et eller andet på af to årsager:

1. Jeg gider ikke have brændemærker imellem lårene fordi de bliver varme og svedige og gnider imod hinanden

2. Jeg vil ikke have vabler på fødderne af at gå i sko med bare fødder

Hvis jeg kunne løse disse 2 problemer uden et par strømpebukser, gik jeg hellere end gerne med bare ben :)

0

Del dette indlæg

I flere lande, bl.a. Amerika og England, er det skik og brug at brudgommen skal tage brudens strømpebånd af og kaste det ud blandt bryllupsselskabets ugifte mandlige gæster. I Danmark ses det af og til, at bruden selv kaster strømpebåndet. Når gommen skal tage strømpebåndet af, foregår dette med tænderne - til stor fornøjelse for resten af gæsterne.

Selve båndet blev forbundet med stor ære og værdighed, og derfor gjaldt det for de mandlige gæster om at erhverve sig dette strømpebånd, som de så kunne bære på deres hat. Derfor hændte det ofte under bryllupsfester i Frankrig og England, at mændene, allerede under middagen, kravlede ned under bordet for at få fat på strømpebåndet!

Arj, hvor skægt, det vidste jeg slet ikke :) Ok, så vi skal passe på angreb fra under bordet!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal have nogle strømper på... Satser på at kigge miss lenas "lille planlægningstråd" igennem engang mere fordi jeg ved hun på et tidspunkt har haft et link til lige præcis de strømper jeg vil have fat i...

Det er så dem med en tydelig syning bagpå..

Hvorfor det lige skal være dem er fordi de så lidtkraftigere ud end normale nylon strømper..

Og hvorfor strømper????

Fordi vi skal giftes i slutningen af oktober

0

Del dette indlæg

UPDATE: Jeg har købt et par virkelig lækre selvsiddende strømper i off-white med bred blondekant af mærket Cette, men som jeg frygtede ruller de ned bagpå mit store bløde lår :(

Jeg er alligevel overbevist om at jeg SKAL have strømper på af de grunde jeg har beskrevet i ovenstående indlæg, og eftersom jeg alligevel er ude i nogen lingeri "udfordringer" som bevirker, at jeg nok er kommet til den konklusion at jeg skal have et torsolet (lang BH-corsage) på under kjolen, bliver løsningen nok et torsolet med strømpeholder-stropper, så mit undertøjsvalg ender nok med at blive langt mere smart og sexy end det jeg egentlig oprindelig havde tænkt, men det er faktisk mest af praktiske årsager... :lol::c166:

Og ja, de sko jeg har købt har åben tå, men DET er bare ærgeligt - hvis nogen skulle være så uheldig at spotte en "strømpetå" under kjolen, så må de altså leve med det... :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes midt i september og jeg skal absolut ikke have strømper på. Jeg sveder alligevel ret let, så skal ikke have for meget tøj på ud over lingeri og kjole - og uanset om det så kun er 10 grader udenfor ændre jeg ikke mening.... kjolen skal nok holde mig varm

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes d. 25 august 2012 og jeg tænker at jeg skal have strømpebukser på da jeg ikke har lyst til at vise mine bare ben frem når der skal vises strømpebånd... :blush:

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes midt i september og jeg skal absolut ikke have strømper på. Jeg sveder alligevel ret let, så skal ikke have for meget tøj på ud over lingeri og kjole - og uanset om det så kun er 10 grader udenfor ændre jeg ikke mening.... kjolen skal nok holde mig varm

Det er også sådan jeg har det, altså jeg er godt nok ikke typen der let sveder, men man høre bare tit at det er ret varmt med det store skrud på, og jeg tror jeg ville koge væk, hvis jeg skulle have strømper, skørt og kjole på.. Og så gider jeg heller ikke have det ekstra at bøvle med :lol:

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes 1 September i år og har ikke regnet med at have strømper på. Kan simpelthen ikke klare at have sådan noget på, selvom mange har ytret sig over at det altså er pænere og næsten et must at have selvsiddende på!!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer