Josephine<3

K & J LYKKELIG GIFT - 18. Oktober 2014 - Tjek billig salgstråd

1,711 indlæg i dette emne

Vidunderligt med brylluprejse til Rom....

Vi var der for 2 år siden og det var virkelig en god oplevelse.

Jeg ved godt du skriver I gerne ville have himmelseng, guld osv., men nu I ellers også er til det mere minimalistiske vil jeg helt klart anbefale Una Hotel. I forhold til hvad Italien desuden byder på af morgenmadsbuffetter (ikke deres største måltid), så har de på Una et dejligt stort udvalg så man kan klare sig længe til fods i byen bag efter. Hotellet ligger også lige rundt om hjørnet fra banegården, hvor toget går direkte til lufthavnen og er dejlig centralt.

Min største anbefaling er nok at betale hvad det koster at besøge Colluseum om natten!

Det er på ingen måder billigt, men at skulle stå i kø i flere timer i en by der byder på så mange oplevelser er ikke til at overskue. Ikke nok med kø skal man jo også dele Colluseum plads med alle de andre i køen også. Fordelen ved night tours er små guidede hold, hvor man næsten får det hele for sig selv.

Dette her link er ikke til den side vi brugte, men jeg kan simpelthen ikke finde den igen. Der var heller ingen internet booking hvor vi købte, så det krævede en god omgang volapyk italiensk og engelsk at få bestilt billetter over telefonen. Jeg var virklig i tvivl om det var lykkedes, men fik heldigvis en bekræftende mail 3 dage inden vi skulle afsted.

En sidste ting jeg vil anbefale jer at er spise på La Forchetta d' Oro. I skal ikke forvente jer andet end helt fantastisk simpel italiensk mad. Dugen kan sagtens have pletter, der er børnetegninger på væggen og personalet består kun af "Papa" og hans "slave", mens "Mama" helt sikkert er i køkkenet. Papa koster rundt med sin ansatte, der ikke må betjene gæsterne, men bare være hans to ekstra hænder. Der er til gengæld fyldt hver aften. Selv de lokale kommer her og vi endte med at spise der 3 ud af 5 aftener, fordi andre steder vi prøvede enten var for meget dyrere i forhold til kvaliteten eller simpelthen for inkompetente til at drive en restaurant (her tænker jeg på en gårdrestaurant med røde sofamiljøer over for UNA - den er et sikkert no go!).

Eeeej, tusind mange tak for alle dine anbefalinger. Vi vil helt sikkert se nærmere på hotellet, som du nævner.

Det lyder virkelig spændende med et besøg på Colluseum om natten - noget anderledes, end normalt.

Restauranter er altid bedre, synes jeg, når de bliver brugt af de lokale. Det er et helt sikkert "GODKENDT" stempel

Sikke en roman jeg fik skrevet. Men Rom er helt sikkert en af vores bedste storby-weekend-ture! Der er så meget at se og jeg ville gerne afsted igen, men er lidt af den overbevisning at det ind imellem er sundt at prøve noget nyt, så jeg tror vi venter nogle år endnu :) .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vidunderligt med brylluprejse til Rom....

Vi var der for 2 år siden og det var virkelig en god oplevelse.

Jeg ved godt du skriver I gerne ville have himmelseng, guld osv., men nu I ellers også er til det mere minimalistiske vil jeg helt klart anbefale Una Hotel. I forhold til hvad Italien desuden byder på af morgenmadsbuffetter (ikke deres største måltid), så har de på Una et dejligt stort udvalg så man kan klare sig længe til fods i byen bag efter. Hotellet ligger også lige rundt om hjørnet fra banegården, hvor toget går direkte til lufthavnen og er dejlig centralt.

Min største anbefaling er nok at betale hvad det koster at besøge Colluseum om natten!

Det er på ingen måder billigt, men at skulle stå i kø i flere timer i en by der byder på så mange oplevelser er ikke til at overskue. Ikke nok med kø skal man jo også dele Colluseum plads med alle de andre i køen også. Fordelen ved night tours er små guidede hold, hvor man næsten får det hele for sig selv.

Dette her link er ikke til den side vi brugte, men jeg kan simpelthen ikke finde den igen. Der var heller ingen internet booking hvor vi købte, så det krævede en god omgang volapyk italiensk og engelsk at få bestilt billetter over telefonen. Jeg var virklig i tvivl om det var lykkedes, men fik heldigvis en bekræftende mail 3 dage inden vi skulle afsted.

En sidste ting jeg vil anbefale jer at er spise på La Forchetta d' Oro. I skal ikke forvente jer andet end helt fantastisk simpel italiensk mad. Dugen kan sagtens have pletter, der er børnetegninger på væggen og personalet består kun af "Papa" og hans "slave", mens "Mama" helt sikkert er i køkkenet. Papa koster rundt med sin ansatte, der ikke må betjene gæsterne, men bare være hans to ekstra hænder. Der er til gengæld fyldt hver aften. Selv de lokale kommer her og vi endte med at spise der 3 ud af 5 aftener, fordi andre steder vi prøvede enten var for meget dyrere i forhold til kvaliteten eller simpelthen for inkompetente til at drive en restaurant (her tænker jeg på en gårdrestaurant med røde sofamiljøer over for UNA - den er et sikkert no go!).

Eeeej, tusind mange tak for alle dine anbefalinger. Vi vil helt sikkert se nærmere på hotellet, som du nævner.

Det lyder virkelig spændende med et besøg på Colluseum om natten - noget anderledes, end normalt.

Restauranter er altid bedre, synes jeg, når de bliver brugt af de lokale. Det er et helt sikkert "GODKENDT" stempel

Sikke en roman jeg fik skrevet. Men Rom er helt sikkert en af vores bedste storby-weekend-ture! Der er så meget at se og jeg ville gerne afsted igen, men er lidt af den overbevisning at det ind imellem er sundt at prøve noget nyt, så jeg tror vi venter nogle år endnu :) .

Det er faktisk lidt sådan, som vi har det med Budapest. men vi eeelsker også bare, at opleve og se noget nyt. Vi kun hørt godt om Rom, så glæder mig så meget.

Jeg er kun glad for din roman, det er super dejligt, at du gider bruge tid på, at anbefale steder og oplevelser. Det er altid dejligt, at kunne tage forberedt afsted :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:heart: Update på diverse DIY projekter :heart:

  • STD

Lavet hos Vistaprint, som magnetpostkort med billede af vores forlovelsesringe samt efterårsblade og en kort, men præcis information omkring brylluppet. - SENDT

  • Invitationer

Pocketinvitation lavet i farverne, aubergine, (fuschia) og cremefarvet med cremefarvet organzabånd og sølvfarvet silkebånd om. - IGANG

  • Kirkehæfter

Vi har fået bekræftet af præsten, at rækkefølgen for vielsen fremgår i salmebogen og at vi skal synge fire salmer.

Vi mangler nu at vælge de sidste to udaf de i alt fire salmer før, at vi kan lave det endelige kirkehæfte

  • Risposer

Lige nu er planen at de skal laves af auberginefarvet tyl med sølvfarvet bånd om. På risposerne skal der sidde små billeder af: Kærlighed er printet på hvidt papir med fuschia baggrund.

EDIT: Købt cremefarcede organzaposer med et smalt silkebånd i.

  • Gavebordsskilt

Der er købt rammer i Tigeren, der skal bare udarbejdes et design

  • Gæstebog

Skal laves af billig bog fra Tigeren, hvordan er endnu uklart. Men på bagsiden skal der være mit yndlings citat af Nicholas Sparks fra The Notebook - DROPPET

EDIT: Vi køber en ny i stedet

  • Velkomstbrev + kurv til gæster på alle værelser.

Velkomstbrev indeholder:

- Doorhanger - DROPPET

- Praktiske informationer

Kurv eller pose indeholder:

- En flaske æblesaft / sodavand pr. person

- En pose chips / nødder

- Et plastik / papkurs pr. person til brug på badeværelse

  • Toiletskilte

Et til herre og et til dametoilettet, så toiletkurverne ligesom passer til hvor de står.

  • Toiletkurve

Skal indeholde følgende:

- Vabelplaster

- Almindeligt plaster - KØBT

- Seewing kit - KØBT

- Sikkerhedsnåle - KØBT

- Bind / tamponer -

- Klarneglelak

- Neglefil - KØBT

- Pincet -KØBT

- Renseservietter

- Vatpinde - KØBT

- Kleenex

- Mascara

- Panodiler

- Friskmund pastiller

- Tandtråd

- Læbepomade

- Cactuspiller

- Deodorant - KØBT

- Børste / Kam - KØBT

- Hårlak

- Fnugrulle

- Skopudsning - KØBT

- Tandbørste + tandpasta - KØBT

  • Bordplansoversigt + bordkort

Vi vil finde et gammelt spejl, hvorpå vi skriver bordplanen.

Bordkortene er købt i Søstrene Grene. De er sølvfarvede. De skal dekoreres med flade glimmersten og små satinhjerter - KØBT

  • Menuer

Skal ligge i en serviet ved hver kuvert. (Se evt. billede længere oppe)

  • Fyrfadslysestager af træ

Min onkel er igang med projektet

  • Barkort og drinksmenuer til 'gør det selv'
  • Takkekort
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da der nu pludselig er under syv måneder til vores bryllup, begyndte jeg pludselig, at blive en smule stresset :rolleyes:

Jeg krævede derfor, at Kasparr satte sig ned sammen med mig her til aften, så vi kunne få lavet en to-do liste. Det var han heldigvis helt med på (dejlige menneske :7himmel: ) og nu her efter to timer foran computeren, er listen færdig. Vi har fået uddelt opgaverne, så vi efterhånden står for halvdelen hver. Derudover har vi også fået sat deadlines på alle de forskellige punkter. Det lettede virkelig at få det hele skrevet ned, så jeg ikke skal rende rundt med det hele oppe i mit hoved :kiss:

Hubby var dog lige ved at dø af grin, da han så at jeg havde skrevet "Find kurv til risposer" Det synes han var lige på grænsen til at være for meget.

Han sagde: "Okay, så du vil altså have, at vi køber nogle ris, tager dem ud af posen og hælder dem i nogle andre poser, binder sløjfer på og lægger dem i en kurv?! :blink: :lol:" Også grinede han ellers. Haha. Det er første gang, at manden synes, at jeg er ude på et sidespor. Han finder sig i toiletkurve, diverse skilte osv., så det er også fair nok, men kurvene skal vi nu altså have alligevel :floejt:

Jeg var forresten i Bog & Idé i dag, hvor jeg købte små satinhjerter, som matcher den gæstebog, som vi har planlagt at købe. Satinhjerterne skal formegentligt bruges til vores bordkort.

Fandt derudover også lige en masse glimmersten til 40,-, som også skal bruges til bordkortene.

post-56633-0-21525600-1395257899_thumb.j

post-56633-0-14780900-1395257904_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med milepælen! Hvor lyder det dejligt med bryllupsrejse til Rom <3 :)

Tusind tak søde.

Ja, det bliver så skønt!

Tillykke med milepælen igår! fantastisk ! :loveshower::loveshower::loveshower::loveshower:

Tak - Det er bare vildt. Jeres bryllup er jo også lige om lidt altså!

Et forsinket tillykke med milepælen :)

Mange tak :) !!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en roman jeg fik skrevet. Men Rom er helt sikkert en af vores bedste storby-weekend-ture! Der er så meget at se og jeg ville gerne afsted igen, men er lidt af den overbevisning at det ind imellem er sundt at prøve noget nyt, så jeg tror vi venter nogle år endnu :) .

Det er faktisk lidt sådan, som vi har det med Budapest. men vi eeelsker også bare, at opleve og se noget nyt. Vi kun hørt godt om Rom, så glæder mig så meget.

Jeg er kun glad for din roman, det er super dejligt, at du gider bruge tid på, at anbefale steder og oplevelser. Det er altid dejligt, at kunne tage forberedt afsted :)

Det er så lidt - jeg elsker selv at blive anbefalet forskellige steder.

Hvis jeg husker rigtigt har jeg vist gemt mine rejse notater fra Rom, så hvis du er interesseret kan jeg godt lige kigge efter dem for dig. Det er steder jeg fik anbefalet inden afgang, steder jeg gerne ville besøge osv.

Jeg mindes jeg var ekstremt forberedt til vore tur til Rom :blink: .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en roman jeg fik skrevet. Men Rom er helt sikkert en af vores bedste storby-weekend-ture! Der er så meget at se og jeg ville gerne afsted igen, men er lidt af den overbevisning at det ind imellem er sundt at prøve noget nyt, så jeg tror vi venter nogle år endnu :) .

Det er faktisk lidt sådan, som vi har det med Budapest. men vi eeelsker også bare, at opleve og se noget nyt. Vi kun hørt godt om Rom, så glæder mig så meget.

Jeg er kun glad for din roman, det er super dejligt, at du gider bruge tid på, at anbefale steder og oplevelser. Det er altid dejligt, at kunne tage forberedt afsted :)

Det er så lidt - jeg elsker selv at blive anbefalet forskellige steder.

Hvis jeg husker rigtigt har jeg vist gemt mine rejse notater fra Rom, så hvis du er interesseret kan jeg godt lige kigge efter dem for dig. Det er steder jeg fik anbefalet inden afgang, steder jeg gerne ville besøge osv.

Jeg mindes jeg var ekstremt forberedt til vore tur til Rom :blink: .

Haha fedt. Du må da rigtig gerne se, om du kan finde dem frem :)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super fin gæstebog... og stort tillykke med milepælen igår... :loveshower:

Tusind tak.

Jeg synes egentlig selv, at gæstebogen er meget enkel, men Hubby har fået lov til at vælge, hvilken en, som han synes bedst om :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en roman jeg fik skrevet. Men Rom er helt sikkert en af vores bedste storby-weekend-ture! Der er så meget at se og jeg ville gerne afsted igen, men er lidt af den overbevisning at det ind imellem er sundt at prøve noget nyt, så jeg tror vi venter nogle år endnu :) .

Det er faktisk lidt sådan, som vi har det med Budapest. men vi eeelsker også bare, at opleve og se noget nyt. Vi kun hørt godt om Rom, så glæder mig så meget.

Jeg er kun glad for din roman, det er super dejligt, at du gider bruge tid på, at anbefale steder og oplevelser. Det er altid dejligt, at kunne tage forberedt afsted :)

Det er så lidt - jeg elsker selv at blive anbefalet forskellige steder.

Hvis jeg husker rigtigt har jeg vist gemt mine rejse notater fra Rom, så hvis du er interesseret kan jeg godt lige kigge efter dem for dig. Det er steder jeg fik anbefalet inden afgang, steder jeg gerne ville besøge osv.

Jeg mindes jeg var ekstremt forberedt til vore tur til Rom :blink: .

Haha fedt. Du må da rigtig gerne se, om du kan finde dem frem :)

Fundet!!

Nu skal jeg bare lige have scannet dem ind. Det tager vist lidt længere tid da vi ikke har en herhjemme.

Jeg må give H2B dem med på arbejde, så kan han vel klare det.

Skriver dig en PM når det er klar :lol: .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh super fin gæstebog.. Den er da total flot! og elegant .. I LIKE IT .. :):loveshower:

og ja det er lige om lidt, what to do? Jeg er total nervøs og skræmt og alligevel kan jeg slet ikke vente! :tunge::cheerleader3::7himmel:

Tak. Jeg tror jeg ser, om. Vi ikke kan skifte båndet ud med det lilla, når den kommer hjem.

Jeres bryllup bliver så smukt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha.. missen ville også lige med hva?? Men fine kurve.... kan godt forstå du ikke ved om det skal være med eller uden sløjfe.. Jeg ved det heller ikke... Kan godt lide dem med sløjfe, men måske det bliver for meget når der kommer poser med ris og sløfe på nedi???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ser super godt ud med kurven, det kan være jeg måske "stjæler" din ide, til vores kedelige kurve :)

- Hvis det kan lade sig gøre med GB så er det jo også perfekt, så det hele matcher! :loveshower:

Årrrh, hvor er du søøøøød :heart::kiss: Tusinde tak, ja det håber jeg! Det bliver ihvertfaldet total DIY … :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ser super godt ud med kurven, det kan være jeg måske "stjæler" din ide, til vores kedelige kurve :)

- Hvis det kan lade sig gøre med GB så er det jo også perfekt, så det hele matcher! :loveshower:

Årrrh, hvor er du søøøøød :heart::kiss: Tusinde tak, ja det håber jeg! Det bliver ihvertfaldet total DIY … :tunge:

Gør endelig det :cheerleader3:

Perlerne er nåle, som holder båndet fast. Det var svært at få de til, at blive siddende uden. Har købt dem for længe siden i Netto og nu fandt jeg endelig noget, at bruge dem til :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha.. missen ville også lige med hva?? Men fine kurve.... kan godt forstå du ikke ved om det skal være med eller uden sløjfe.. Jeg ved det heller ikke... Kan godt lide dem med sløjfe, men måske det bliver for meget når der kommer poser med ris og sløfe på nedi???

Missen er bare alle vegne i øjeblikket. Han har forårskuller :tunge:

Jeg tror måske også, at det bliver for meget, når jeg begynder at putte ting ned i.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer