Margit89

drikkelse?

11 posts in this topic

Kære kommende brude!

Jeg ved tråden har været opslået før, men jeg synes den er lidt svær at finde.

Mit spørgsmål går på; hvor meget drikkelse har I valgt at købe?

Vi bliver 100 mennesker til reception med kaffe, øl, sodavand og boblevand. Derefter bliver vi ca.65 gæster til selve middagen og festen. Heraf 8 børn.

Alle vores gæster er glade for at drikke både vin og øl, så det er lidt svært at lure hvor meget der skal bruges :- /...

Håber I kan give mig et hint!

Kh Margit

0

Annonce ♥

Det afhænger nok meget af om der er mange øldrikkere. Vinen er måske også lige i underkanten. Med spiritus kan man bedre sige der er det der er. Men der mangler en vigtig ting: Sodavand. Mang er gode til at undervurdere hvor meget sodavand der ryger. Der er selskaber hvor mang eikke drikker noget særligt og ligesom jeg selv kun drikker vand og sodavand. Når der er noget som slipper op er det ofte sodavand. Så undervurder ikke den post.

0

Annonce ♥

Uh, sodavand er skam ikke undervurderet! Vi har lige nu skrevet 12 stks. på pr. person, det er en halv kasse til hver, det burde være nok :)

Og der er nok ikke så mange der drikker øl til brylluppet, men min min mener vi skal beregne 6 pr. person. Lyder det af meget? :)

0

1 velkomstdrinks + 12 sodavand + 6 øl + 4 glas vin + 1 likør + ?? = min. 24 genstande over ca. 10 timer = 2,4 genstande i timen...

Det er meget! :lol:

Men det ER en balancegang - man vil ikke have for lidt, men man vil heller ikke stå og mangle..

Beregn 1 glas velkomstdrink pr. person, 4-6 glas vin pr. person under middagen (nogle drikker mere - nogle drikker mindre), 1-2 likør til kaffen pr. person - og så alt efter om i "kun" skal have øl/vin/vand til baren/efter middagen - eller om i skal have drinks, så måske 5-6 genstande pr. person..

0

Det lyder helt vildt ikke? :o Jeg vil dog sige, at min mor går helt agurk, hun vil i hvert fald ikke at der skal mangle noget!

Hendes plan er knap 3 flasker vin pr. person, en velkomstdrink selvfølgelig, de 12 sodavand, 6 øl, og når hun hører at jeg vil have drinks om aftenen, mener hun nok at jeg skal have 20 flasker af det ;) Efter min seneste justering af drikkevarer steg den altså lige 2000!

Hun har dog sagt at vi bare skal betale for det der bliver drukket (vi bor på Sjælland, vielsen skal holdes i min hjemby i Nordjylland, så det er ikke så nemt at få med hjem) og det samme har mine svigere, men jeg synes skisme godt nok efterhånden det er meget alkohol. Og af alle gæsterne skal der jo være 1 der kører hver bil hjem, de færreste tager ophold i byen, så jeg synes, som du lige har regnet sammen for mig ;) at 24 genstande er helt ekstremt! Og med min mors beregning er det jo endnu mere! :)

Hvor mange genstande er optimalt?

Hvad blev der drukket til I andres bryllupper? :)

0

Annonce ♥

Puha, jeg tror da alligevel at jeg måske skal have lidt mere vin på listen :D Tusind tak for indblik :) Jeg synes godt nok det er svært, jeg kan slet ikke se hvem der skulle drikke alt det ;)

Hvor meget havde I beregnet pr. person inden i kørte til Tyskland?

Men jeg kan se at vores 5000 til drikkevarer fra Tyskland stemmer meget godt overens med dine. :)

0