FruE

Anbefal en (heldags)fotograf!

60 indlæg i dette emne

Kære zillas.

SÅ skal der gang i planlægningen og bookingerne herhjemme :cheerleader3: ! Og jeg glædder mig helt vildt!

Kirke, feststed og kok/servering ér booket. Og så vil vi gerne have fotograf og musik på plads nu her. MEN vi kender intet til fotografer som i overhovedet! Så jeg har brug for jeres anbefalinger.

Vi skal vies og feste i Holstebro området, - så fotografen skal kunne dække det "mørke Vestjylland". Vi vil have en heldagsfotograf, der er med fra jeg bliver gjort klar til kirken og til efter brudevalsen. Og den absolutte max.pris er 10.000 kr.!

Vi er til rapportagestilen, og i virkeligheden er det nok stemningsbillederne der betyder mest for os. Jeg eeelsker Tina Livs billeder og stil, - men kan ikke finde plads i budgettet til at betale prisen for hende. Men bare så I bedre kan forestille jer, hvad vi ønsker stilmæssigt.

Vi overvejer Appelpark. Men jeg er i tvivl om, om det er ok, at der "kun" kommer 1 fotograf til hele dagen? Og så generer det mit øje, når så mange billeder tages sådan "på skrå", som det ser ud til, at han gør meget i... Så jeg er meget i tvivl!

Kan I komme med nogle anbefalinger? Gerne med links.

Thanx ladies :kiss: .

*FruE.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes næste lørdag og har booket Mørkøv Foto. Var ude at snakke med ham i går og han er sk... rar! Han har også hele vejen igennem svaret hurtigt og uddybende på mine mails, og så er han anbelfaet af flere rundt omkring på nettet, når man googler ham - også herinde! Så jeg glæder mig!!! :) Vi har ham med fra en halv time før kirken til efter brudevalsen og den første dansestemning for 5.495,- kr. - det er ret billigt synes jeg! Vi er heldige, at han bor i nærheden af os og derfor ikke betaler kørsel, men jeg kan se, at han også giver tilbud, ved ture til Fyn og Jylland. Giv ham evt. en mail eller et kald... Jeg ved jo først efter d. 9. juni hvordan han klarer jobbet, sådan rigtigt, men føler mig ganske tryg. :)

Tjek evt. hans billeder og hjemmeside her: http://www.morkov-foto.dk/galleri.htm

Held og lykke med planlægningen og bookingen! :)

0

Del dette indlæg

Som jeg skriver, har vi afsat max. 10.000 kr. til en heldagsfotografering. For det beløb mener jeg, at vi burde kunne finde en professionel. Men der er langt op til Tina Livs (og andres priser) for en heldagsfotografering. Men der er jo også en mellemting :) !

Jeg tør bare ikke helt bruge en amatørfotograf... Tror jeg. Så skal det i hvert fald være på anbefaling og ikke til lokationsbillederne. Men... Ja... Jeg tænker stadig, at vi burde kunne få en prof. for 10000 kr. Og det er dét, jeg efterspørger her :) !

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes næste lørdag og har booket Mørkøv Foto. Var ude at snakke med ham i går og han er sk... rar! Han har også hele vejen igennem svaret hurtigt og uddybende på mine mails, og så er han anbelfaet af flere rundt omkring på nettet, når man googler ham - også herinde! Så jeg glæder mig!!! :) Vi har ham med fra en halv time før kirken til efter brudevalsen og den første dansestemning for 5.495,- kr. - det er ret billigt synes jeg! Vi er heldige, at han bor i nærheden af os og derfor ikke betaler kørsel, men jeg kan se, at han også giver tilbud, ved ture til Fyn og Jylland. Giv ham evt. en mail eller et kald... Jeg ved jo først efter d. 9. juni hvordan han klarer jobbet, sådan rigtigt, men føler mig ganske tryg. :)

Tjek evt. hans billeder og hjemmeside her: http://www.morkov-foto.dk/galleri.htm

Held og lykke med planlægningen og bookingen! :)

Tak :kiss: !

Det ser også rigtig godt ud. Jeg vil lige google lidt, og søge efter erfaringer herinde! Og husk at komme med en opdatering på, hvordan du synes om ham efter jeres bryllup, som jo er lige om snart :loveshower: !

0

Del dette indlæg

Du kan også gå ind på pinkstudio's hjemmeside og kigge: http://www.pinkstudio.dk/ - det burde også ligge lige omkring jeres smertegrænse.

Ellers så tag en kigger i Shedevils beretning .... ved de havde både en prof + en amatør fotograf på ... kan dog ikke huske navnene - de bor i Aalborg

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Jeg ville slå et link op her . Skrive krav, vilkår og kriterier :lol: Det kan jo være i får et godt tilbud :tunge:

Gjorde I det? Og blev det godt?

Jeg er bare sådan i tvivl med en amatør... Altså, - jeg ved jo godt, at en prof.fotograf også kan "løbe fra" aftalen, tage dårlige billeder osv. Men jeg tænker bare, at de har en forretning, de skal leve af, og derfor også gerne vil have et godt omdømme, mens en amatør måske er lidt mere "ligeglad"?! Giver det mening?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan også gå ind på pinkstudio's hjemmeside og kigge: http://www.pinkstudio.dk/ - det burde også ligge lige omkring jeres smertegrænse.

Ellers så tag en kigger i Shedevils beretning .... ved de havde både en prof + en amatør fotograf på ... kan dog ikke huske navnene - de bor i Aalborg

Vi er ikke til pinkstudio's stil, - men tak for bud.

Jeg må lige tjekke Shedevils beretning igennem :) !

0

Del dette indlæg

Ellers så er der http://www.nikolajgrundtvig.dk/

Det er et vennepar af vores og han er rigtig dygtig og slet ikke dyr, han er dog ikke proff... Han tog billeder til vores datters barnedåb og der er så mange skønne stemningsbilleder, se lige hvad han fangede:

419263_10150648073099510_73478005_n.jpg

En barnedåb handler jo ikke så meget om opstillede billeder, men stemningen på dagen... Han har mange flere billeder på sin hjemmeside, så du kan se referencer... Han er forholdsvist nystartet, men er absolut et stort talent... Jeg har glemt, hvor langt han kører, men det kan man skrive og spørge om... :biggrin:

Ps. billedet her var jo bare ét af mange fantastiske billeder, vi har brugt mange af de gode billeder som gaver, da han fangede skønne billeder af alle børnene... Så det var perfekte julegaver til deres forældre... :wink:

Redigeret af NBN84
1

Del dette indlæg

Jeg vil klart anbefale www.tosafoto.dk de er knald dygtige, behagelige mennesker og har en god pris :)

Vi brugte dem til vores bryllup i 2009, og du kan se nogle af alle de mange billeder, som vi fik taget i min beretning, der er et link i min signatur

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså som jeg ser det lidt ..... :fløjt: ..... så har du forelsket dig i Tina Livs billeder .... og lige gyldigt hvad du finder, så blir alt matchet op mod hendes stil, som du godt kan li .... og du vil aldrig finde noget, som er præcis magen til og som vil være ligeså godt, så du vil føle, at du skal "nøjes" på en måde, hehe .... så spgm var, om I måske ikke skulle finde de 5k extra i budgettet el skære et andet sted ? :)

0

Del dette indlæg

billedet her var jo bare ét af mange fantastiske billeder, vi har brugt mange af de gode billeder som gaver, da han fangede skønne billeder af alle børnene... Så det var perfekte julegaver til deres forældre... :wink:

Nårh, hvor er det et skønt billede :heart:

1

Del dette indlæg

Jeg kan godt lide følge Maria. Måske var det værd at stille sig selv det svære spørgsmål: Vil jeg fortryde, at jeg ikke fandt de ekstra 5000 kr. for at få drømmebillederne, eller er det helt fint at få super flotte billeder som dog ikke helt var drømmen? Når det er sagt, så må man jo altså også nogle gange holde fast i, at NEJ, der skal IKKE bruges flere penge, for sådan nogle budgetter har det med at løbe løbsk - har jeg hørt :fløjt:

0

Del dette indlæg

Vi har hyret en der hedder Jeanette, der har eget bryllupsfirma OG hun skal kun have 4500,- for at tage vores billeder :D Jeg ved ikke om det er hendes normale pris, men hun ville i hvert fald rigtig gerne tage vores billeder.

Ham der Nicoali Grundtvig har vi også stadig i overvejelserne, han har taget nogle super gode billeder, men vi venter på nogle fra hans seneste bryllup, dem er han lidt langsom til at få sendt ;)

Men som en anden skrev, gå ind på fotostart, skriv hvad i ønsker, lad vær med at skrive jeres pris på, da folk så ofte pludselig sætter deres priser op til jeres maximum, og så lover jeg dig, at der kommer en masse godt tilbud, også til langt under 10.000! Og vær ikke bange for at sige, hvis I gerne vil se nogle flere billeder, hvis I er i tvivl, er der jo noget der ikke er rigtigt, og det er jo trods alt de billeder her I skal mindes denne dag ved resten af jeres liv :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså som jeg ser det lidt ..... :fløjt: ..... så har du forelsket dig i Tina Livs billeder .... og lige gyldigt hvad du finder, så blir alt matchet op mod hendes stil, som du godt kan li .... og du vil aldrig finde noget, som er præcis magen til og som vil være ligeså godt, så du vil føle, at du skal "nøjes" på en måde, hehe .... så spgm var, om I måske ikke skulle finde de 5k extra i budgettet el skære et andet sted ? :)

Nej det tror jeg egentlig ikke det vil. Jeg kan også godt lide f.eks. Appelparks billeder, og fandt også et andet sted, - Århus fotografi?! - som desværre var booket på datoen. Men jeg synes virkelig,at der er meget langt fra en fotojournalistisk stil i pinkstudios billeder. Og det er dén stil, vi leder efter...

Og jeg ville virkelig gerne, at vi kunne finde 5000 ekstra i budgettet til at booke Tina Liv, - men selvom det måske var muligt, vil vi ikke prioritere at bruge de penge. For det ér for dyrt i mine øjne, og selvom hun leverer ufatteligt smukke billeder, tænker jeg, at vi ikke vil betale så mange penge for det! Simple as that... Jeg tror, vi vil kunne blive lige så glade for en masse andres billeder. Men jeg kender ikke så mange, - derfor tråden!

0

Del dette indlæg

vil klart anbefale Kenneth Olsen

Photok.dk

Han tog hele dagen fra kl 10 til efter brudevalsen inkl. lokation. Vi fik det for 5000,- men ved ikke om der var en form for "vennerabat" da jeg kender ham.

Du kan jo kigge min beretning for at se billeder. Synes han fangede stemningen rigtig godt og var hurtig til at give os billederne. man lagde slet ikke mærke til at han rendte rundt og tog billeder hele tiden, men han var der og fangede alt!

0

Del dette indlæg

Ellers så er der http://www.nikolajgrundtvig.dk/

Det er et vennepar af vores og han er rigtig dygtig og slet ikke dyr, han er dog ikke proff... Han tog billeder til vores datters barnedåb og der er så mange skønne stemningsbilleder, se lige hvad han fangede:

419263_10150648073099510_73478005_n.jpg

En barnedåb handler jo ikke så meget om opstillede billeder, men stemningen på dagen... Han har mange flere billeder på sin hjemmeside, så du kan se referencer... Han er forholdsvist nystartet, men er absolut et stort talent... Jeg har glemt, hvor langt han kører, men det kan man skrive og spørge om... :biggrin:

Ps. billedet her var jo bare ét af mange fantastiske billeder, vi har brugt mange af de gode billeder som gaver, da han fangede skønne billeder af alle børnene... Så det var perfekte julegaver til deres forældre... :wink:

Åhhh et billede :a1221: ! Og tak for link, - det vil jeg kigge nærmere på :kiss: .

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var ham her Shedevil og hubby brugte : http://www.ch-foto.d...illeder%29.html

Helt sikkert gode billeder, - men måske en anelse for traditionelle efter vores smag.

Jeg vil klart anbefale www.tosafoto.dk de er knald dygtige, behagelige mennesker og har en god pris :)

Vi brugte dem til vores bryllup i 2009, og du kan se nogle af alle de mange billeder, som vi fik taget i min beretning, der er et link i min signatur

Også rigtig fine billeder, - men igen, - så er de nok lidt for traditionelle for os.

Jeg kan godt lide følge Maria. Måske var det værd at stille sig selv det svære spørgsmål: Vil jeg fortryde, at jeg ikke fandt de ekstra 5000 kr. for at få drømmebillederne, eller er det helt fint at få super flotte billeder som dog ikke helt var drømmen? Når det er sagt, så må man jo altså også nogle gange holde fast i, at NEJ, der skal IKKE bruges flere penge, for sådan nogle budgetter har det med at løbe løbsk - har jeg hørt :fløjt:

Jeg tror egentlig ikke, jeg ser Tina Livs billeder som det ultimative, - men som nogle rigtig flotte billeder, som jeg gerne ville have! Men jeg vil ikke betale så meget for det, og jeg tror, at jeg kan få noget, jeg kan blive lige så glad for ved en ande fotograf, der har samme vinkel på fotograferingen! Det lidt skæve og så en fotojournalistisk tilgang tiltaler mig meget, - og det er der mange der kan. Jeg kender bare ikke rigtig nogle...

vil klart anbefale Kenneth Olsen

Photok.dk

Han tog hele dagen fra kl 10 til efter brudevalsen inkl. lokation. Vi fik det for 5000,- men ved ikke om der var en form for "vennerabat" da jeg kender ham.

Du kan jo kigge min beretning for at se billeder. Synes han fangede stemningen rigtig godt og var hurtig til at give os billederne. man lagde slet ikke mærke til at han rendte rundt og tog billeder hele tiden, men han var der og fangede alt!

Jeg vil lure i din beretning. Jeg har lige tjekket hjemmesiden. Og jeg er nødt til at spørge... Er det hans stil, eller er det min computer den er gal med, - men er alle billederne redigeret til at være sådan "blege" i det? Ikke rigtigt sort/hvide, men nærmeste skinnende og blege? Ej, - svært at forklare...

0

Del dette indlæg

Nej det tror jeg egentlig ikke det vil. Jeg kan også godt lide f.eks. Appelparks billeder, og fandt også et andet sted, - Århus fotografi?! - som desværre var booket på datoen. Men jeg synes virkelig,at der er meget langt fra en fotojournalistisk stil i pinkstudios billeder. Og det er dén stil, vi leder efter...

Og jeg ville virkelig gerne, at vi kunne finde 5000 ekstra i budgettet til at booke Tina Liv, - men selvom det måske var muligt, vil vi ikke prioritere at bruge de penge. For det ér for dyrt i mine øjne, og selvom hun leverer ufatteligt smukke billeder, tænker jeg, at vi ikke vil betale så mange penge for det! Simple as that... Jeg tror, vi vil kunne blive lige så glade for en masse andres billeder. Men jeg kender ikke så mange, - derfor tråden!

Kan sagtens forstå, at du (I) ikke vil bruge flere penge end 10k - det er også mange penge. Ift Applepark, der forstyrer de skrå billeder dit øje ;) hehe .... min pointe var bare, at lige gyldigt hvad, så vil du altid sammenligne med Tinas billeder :) Der var ikke noget ondt ment i det el noget, men kender det fra mig sig, haha .... når man først har set sig blind på noget, så er det godt nok svært at afvige fra det - og det lyder/lød bare til, at billederne er noget af det vigtigste for dig/jer ift. brylluppet .... derfor forslaget om at prioritere anderledes og finde de extra 5.000 :)

0

Del dette indlæg

Kan sagtens forstå, at du (I) ikke vil bruge flere penge end 10k - det er også mange penge. Ift Applepark, der forstyrer de skrå billeder dit øje ;) hehe .... min pointe var bare, at lige gyldigt hvad, så vil du altid sammenligne med Tinas billeder :) Der var ikke noget ondt ment i det el noget, men kender det fra mig sig, haha .... når man først har set sig blind på noget, så er det godt nok svært at afvige fra det - og det lyder/lød bare til, at billederne er noget af det vigtigste for dig/jer ift. brylluppet .... derfor forslaget om at prioritere anderledes og finde de extra 5.000 :)

Det er nemlig rigtig mange penge! Og vi VIL IKKE overskride budgettet. Vi synes, at vi bruger rigtig mange penge på brylluppet i forvejen, og vil hellere prioritere noget andet - måske en minibryllupsrejse med vores dejlige børn - eller sådan noget, hvis vi pludselig skulle finde luft i budgettet.

Og jeg tænker, at man da må kunne sige til en prof.fotograf, at han skal tage et minimum af "skæve billeder" :huh: ! Eller er det helt :shooter: ?

0

Del dette indlæg

De meget "blege" billeder hedder billedredigering ;)

Ift at finde en fotograf .... har du brugt listen, der ligger herinde på siden og måske tjekket nogen af dem ud ? Ellers kommer der lige et link her : http://www.bryllupsklar.dk/bryllup/bryllupsfotografer.html

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer