FruE

Anbefal en (heldags)fotograf!

60 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Altså som jeg ser det lidt ..... :fløjt: ..... så har du forelsket dig i Tina Livs billeder .... og lige gyldigt hvad du finder, så blir alt matchet op mod hendes stil, som du godt kan li .... og du vil aldrig finde noget, som er præcis magen til og som vil være ligeså godt, så du vil føle, at du skal "nøjes" på en måde, hehe .... så spgm var, om I måske ikke skulle finde de 5k extra i budgettet el skære et andet sted ? :)

Nej det tror jeg egentlig ikke det vil. Jeg kan også godt lide f.eks. Appelparks billeder, og fandt også et andet sted, - Århus fotografi?! - som desværre var booket på datoen. Men jeg synes virkelig,at der er meget langt fra en fotojournalistisk stil i pinkstudios billeder. Og det er dén stil, vi leder efter...

Og jeg ville virkelig gerne, at vi kunne finde 5000 ekstra i budgettet til at booke Tina Liv, - men selvom det måske var muligt, vil vi ikke prioritere at bruge de penge. For det ér for dyrt i mine øjne, og selvom hun leverer ufatteligt smukke billeder, tænker jeg, at vi ikke vil betale så mange penge for det! Simple as that... Jeg tror, vi vil kunne blive lige så glade for en masse andres billeder. Men jeg kender ikke så mange, - derfor tråden!

Kan sagtens forstå, at du (I) ikke vil bruge flere penge end 10k - det er også mange penge. Ift Applepark, der forstyrer de skrå billeder dit øje ;) hehe .... min pointe var bare, at lige gyldigt hvad, så vil du altid sammenligne med Tinas billeder :) Der var ikke noget ondt ment i det el noget, men kender det fra mig sig, haha .... når man først har set sig blind på noget, så er det godt nok svært at afvige fra det - og det lyder/lød bare til, at billederne er noget af det vigtigste for dig/jer ift. brylluppet .... derfor forslaget om at prioritere anderledes og finde de extra 5.000 :)

Det er nemlig rigtig mange penge! Og vi VIL IKKE overskride budgettet. Vi synes, at vi bruger rigtig mange penge på brylluppet i forvejen, og vil hellere prioritere noget andet - måske en minibryllupsrejse med vores dejlige børn - eller sådan noget, hvis vi pludselig skulle finde luft i budgettet.

Og jeg tænker, at man da må kunne sige til en prof.fotograf, at han skal tage et minimum af "skæve billeder" :huh: ! Eller er det helt :shooter: ?

Du er kunden og bestemmer helt suverænt hvilken type billeder du vil have leveret. Så du kan selvfølgelig stille krav til den fotograf du vælger. Bare du gør det klart inden du booker en fotograf hvilke forventninger du har til billederne.

Mvh

Jesper

Her må jeg være lidt uenig... En prof fotograf har ofte en stil og den kan man altså ikke pille ved. Mange fotografer er villige til at imødekomme ønsker fra brudeparret men ikke lave deres stil helt om, det er jo deres egen kunstart og stil der kommer til udtryk. Så vil helt klart anbefale at finde en fotograf der har det udtryk i ønsker jer fra start og ikke presse en anden stilart ned over hovedet på en fotograf

2

Del dette indlæg

Altså jeg kan sagtens følge at man ikke lige smider 5000 ekstra oven i en post... Det er søreme dyrt i forvejen at holde bryllup..

Vi har lige bestilt Albrechtsen Foto og uden at have andet et par mails at dømme ud fra er det da værd lige at kigge på hjemmesiden. Jeg kan jo ikke anbefale noget men ud fra de mails vi har virker det som at Jesper er proff og lytter til vores ønsker og behov.

www.afoto.biz

0

Del dette indlæg

Altså som jeg ser det lidt ..... :fløjt: ..... så har du forelsket dig i Tina Livs billeder .... og lige gyldigt hvad du finder, så blir alt matchet op mod hendes stil, som du godt kan li .... og du vil aldrig finde noget, som er præcis magen til og som vil være ligeså godt, så du vil føle, at du skal "nøjes" på en måde, hehe .... så spgm var, om I måske ikke skulle finde de 5k extra i budgettet el skære et andet sted ? :)

Nej det tror jeg egentlig ikke det vil. Jeg kan også godt lide f.eks. Appelparks billeder, og fandt også et andet sted, - Århus fotografi?! - som desværre var booket på datoen. Men jeg synes virkelig,at der er meget langt fra en fotojournalistisk stil i pinkstudios billeder. Og det er dén stil, vi leder efter...

Og jeg ville virkelig gerne, at vi kunne finde 5000 ekstra i budgettet til at booke Tina Liv, - men selvom det måske var muligt, vil vi ikke prioritere at bruge de penge. For det ér for dyrt i mine øjne, og selvom hun leverer ufatteligt smukke billeder, tænker jeg, at vi ikke vil betale så mange penge for det! Simple as that... Jeg tror, vi vil kunne blive lige så glade for en masse andres billeder. Men jeg kender ikke så mange, - derfor tråden!

Kan sagtens forstå, at du (I) ikke vil bruge flere penge end 10k - det er også mange penge. Ift Applepark, der forstyrer de skrå billeder dit øje ;) hehe .... min pointe var bare, at lige gyldigt hvad, så vil du altid sammenligne med Tinas billeder :) Der var ikke noget ondt ment i det el noget, men kender det fra mig sig, haha .... når man først har set sig blind på noget, så er det godt nok svært at afvige fra det - og det lyder/lød bare til, at billederne er noget af det vigtigste for dig/jer ift. brylluppet .... derfor forslaget om at prioritere anderledes og finde de extra 5.000 :)

Det er nemlig rigtig mange penge! Og vi VIL IKKE overskride budgettet. Vi synes, at vi bruger rigtig mange penge på brylluppet i forvejen, og vil hellere prioritere noget andet - måske en minibryllupsrejse med vores dejlige børn - eller sådan noget, hvis vi pludselig skulle finde luft i budgettet.

Og jeg tænker, at man da må kunne sige til en prof.fotograf, at han skal tage et minimum af "skæve billeder" :huh: ! Eller er det helt :shooter: ?

Du er kunden og bestemmer helt suverænt hvilken type billeder du vil have leveret. Så du kan selvfølgelig stille krav til den fotograf du vælger. Bare du gør det klart inden du booker en fotograf hvilke forventninger du har til billederne.

Mvh

Jesper

Her må jeg være lidt uenig... En prof fotograf har ofte en stil og den kan man altså ikke pille ved. Mange fotografer er villige til at imødekomme ønsker fra brudeparret men ikke lave deres stil helt om, det er jo deres egen kunstart og stil der kommer til udtryk. Så vil helt klart anbefale at finde en fotograf der har det udtryk i ønsker jer fra start og ikke presse en anden stilart ned over hovedet på en fotograf

Det er nemlig også min tanke. Jeg kan rigtig godt lige stilen og udtrykket i billederne, - bare ikke at så mange er taget i en skæv vinkel. Det kunne man måske godt nævne, da det vel egentlig er en lille ting af efterkomme?! Eller?!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg kan sagtens følge at man ikke lige smider 5000 ekstra oven i en post... Det er søreme dyrt i forvejen at holde bryllup..

Vi har lige bestilt Albrechtsen Foto og uden at have andet et par mails at dømme ud fra er det da værd lige at kigge på hjemmesiden. Jeg kan jo ikke anbefale noget men ud fra de mails vi har virker det som at Jesper er proff og lytter til vores ønsker og behov.

www.afoto.biz

Ja, det er nemlig vanvittigt dyrt. Var det 1000 kr., der var tale om, ville det være noget andet, - men jeg synes, at 5000 kr. er mange penge.

Og det er helt sikkert også rigtig gode billeder fra Albrechtsen. Men igen er de mere klassiske end det, vi er ude efter...

Hmmm, - jeg må vist ringe til Applepark tror jeg. Det bærer vist derhen ad :) !

0

Del dette indlæg

Altså hvis det bare er det med de skæve billeder så synes jeg sagtens du kan nævne det, så længe det ikke både er stil, redigering, lys osv osv :)

Det er det, - jeg bliver helt bims og rumretningsforstyrret af de der skæve billeder! Lidt halvautistisk er "man" vel :fløjt: !

Og jeg tror, jeg sender en mail eller giver ham et kald... Det ville i hvert fald være rart at få lavet en booking.

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes næste lørdag og har booket Mørkøv Foto. Var ude at snakke med ham i går og han er sk... rar! Han har også hele vejen igennem svaret hurtigt og uddybende på mine mails, og så er han anbelfaet af flere rundt omkring på nettet, når man googler ham - også herinde! Så jeg glæder mig!!! :) Vi har ham med fra en halv time før kirken til efter brudevalsen og den første dansestemning for 5.495,- kr. - det er ret billigt synes jeg! Vi er heldige, at han bor i nærheden af os og derfor ikke betaler kørsel, men jeg kan se, at han også giver tilbud, ved ture til Fyn og Jylland. Giv ham evt. en mail eller et kald... Jeg ved jo først efter d. 9. juni hvordan han klarer jobbet, sådan rigtigt, men føler mig ganske tryg. :)

Tjek evt. hans billeder og hjemmeside her: http://www.morkov-foto.dk/galleri.htm

Held og lykke med planlægningen og bookingen! :)

Tak :kiss: !

Det ser også rigtig godt ud. Jeg vil lige google lidt, og søge efter erfaringer herinde! Og husk at komme med en opdatering på, hvordan du synes om ham efter jeres bryllup, som jo er lige om snart :loveshower: !

Jeg skal nok lige give dig en update! :wink: - Og ja, nu er det virklige lige om snart - uhhhh!! :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vil klart anbefale Kenneth Olsen

Photok.dk

Han tog hele dagen fra kl 10 til efter brudevalsen inkl. lokation. Vi fik det for 5000,- men ved ikke om der var en form for "vennerabat" da jeg kender ham.

Du kan jo kigge min beretning for at se billeder. Synes han fangede stemningen rigtig godt og var hurtig til at give os billederne. man lagde slet ikke mærke til at han rendte rundt og tog billeder hele tiden, men han var der og fangede alt!

Jeg vil lure i din beretning. Jeg har lige tjekket hjemmesiden. Og jeg er nødt til at spørge... Er det hans stil, eller er det min computer den er gal med, - men er alle billederne redigeret til at være sådan "blege" i det? Ikke rigtigt sort/hvide, men nærmeste skinnende og blege? Ej, - svært at forklare...

Det er noget af redigeringen, men det kan du sagtens snakke med ham om, Vi fik 2-3 forskellige udgaver af lokationsbillederne ud over de originale. Har fået dem alle i både stor og lille størrelse, så de fleste er lige fluks klar til at ligge på BK uden at skulle bøvle med at gøre mindre.

Vil sige at billederne i min beretning taler mere end de redigerede på hans hjemmeside.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved godt du skriver, at i ikke VIL overskride budgettet på en fotograf, på 5000,- Men jeg tænker hvad så med at spare et andet sted end på fotografen?? Det eneste du har tilbage af brylluppet om 20 år er billederne, og intet andet udover manden. Så ville jeg nu nok kunne skære på kjolen/smoking, brudebuket, osv, så der kunne blive de 5000 ekstra. Eller evt invitere færre gæster.

Hellere det end at skulle ægre mig om 20 år, når jeg kiggede på billeder, og hver gang tænkte, nå ja de blev ikke som vi ville have dem. Men vi sparede da 5000,- . De kan jo aldrig tages om.

Kh Anell

0

Del dette indlæg

Var ham her Shedevil og hubby brugte : http://www.ch-foto.d...illeder%29.html

Helt sikkert gode billeder, - men måske en anelse for traditionelle efter vores smag

Jeg vil lige - til Christians "forsvar" sige - at det var vores valg at det skulle være traditionelle billeder! :) Hans kunstneriske stil har nok noget mere kant end hvad VI ønskede, men han kunne "bøjes" og vi fik det VI gerne ville have - masser af varme stemningsbilleder og nogle - synes vi - smukke traditionelle lokationsbilleder! :):heart:

Jeg vil ihvertfald varmt anbefale ham - en sød ung - men MEGET "prof" mand, med sans for detaljer og præcision.. :) Du kan se hans portfolie her..

0

Del dette indlæg

Jeg vil gerne give mine varmeste anbefalinger til Sofie - lillako.dk -

vi har brugt hende til nogle familiebilleder - hun tog billeder ved min søsters konfirmation - og skal selvfølgelig også tage billeder til vores bryllup.

Jeg ved ikke hvad hun tager for det - da hun er ven af familien.

Men hun tager skønne billeder - sys vi -og så er hun bare super sød - skal da nok lægge nogle bryllupsbilleder ind - så snart de er her. :)

0

Del dette indlæg

Hvorfor er det så saliggørende med to fotografer. En af bryllupsfotografernes opgave - udover at skyde de rigtige øjeblikke - er at være så lidt synlig som mulig når det kommer til festen. Der har én bryllupsfotograf lettere spil end to og det gælder i særdeleshed hvis vi taler om mindre øvede fotografer som måske ikke har lært den teknik som jeg oplever langt de fleste fotografer bruge.

Risikoen ved at bruge alverdens fotosider er at dem man "møder" alle er fotointeresserede og sikkert også er dygtige men man kan ikke vide sig sikker på om de har prøvet at fotografere til bryllupsfester før og om de kan vurdere folks forskellige stilønsker. Det gælder som med fotografer som med vores eget område. Det er mange ting. Hvorfor ikke kigge på bryllupsklars annoncørsider. Alle fotografer der betaler for at være der og i og med at siderne fokuserer på bryllup så er der en formodning for at de har erfaring indenfor området. De ville næppe poste penge i en annonce hvis de ikke havde noget at have det i. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Diskobil: 2 fotografer kan være en fordel hvis man bliver fuldt under klargørelsen om morgenen, så er der en der følger brudens forvandling og en der står ved kirken og tager billeder af gæsterne og den ventene gom :) resten af dagen er det som ikke så nødvendigt efter min mening.

0

Del dette indlæg

Hvorfor er det så saliggørende med to fotografer. En af bryllupsfotografernes opgave - udover at skyde de rigtige øjeblikke - er at være så lidt synlig som mulig når det kommer til festen. Der har én bryllupsfotograf lettere spil end to og det gælder i særdeleshed hvis vi taler om mindre øvede fotografer som måske ikke har lært den teknik som jeg oplever langt de fleste fotografer bruge.

Risikoen ved at bruge alverdens fotosider er at dem man "møder" alle er fotointeresserede og sikkert også er dygtige men man kan ikke vide sig sikker på om de har prøvet at fotografere til bryllupsfester før og om de kan vurdere folks forskellige stilønsker. Det gælder som med fotografer som med vores eget område. Det er mange ting. Hvorfor ikke kigge på bryllupsklars annoncørsider. Alle fotografer der betaler for at være der og i og med at siderne fokuserer på bryllup så er der en formodning for at de har erfaring indenfor området. De ville næppe poste penge i en annonce hvis de ikke havde noget at have det i. :rolleyes:

Dejlig tone i dit indlæg :rolleyes: !

Jeg har vist aldrig skrevet, at det er "sagliggørende" med to fotografter. Men jeg vil da gerne forklare dig, hvorfor jeg tænker, at det kan være en fordel, når nu du spørger så pænt! Jeg vil rigtig gerne, at der er en fotograf der kan følge mig, når jeg gør mig klar, - men samtidig også en, der følger min kæreste (og evt. vores børn) og som kan fotografere ved gæsternes ankomst til kirken. Det er umuligt for én fotograf! Endvidere vil jeg gerne, at der er en fotograf tilstede på feststedet om eftermiddagen mens vi får taget locationbilleder. Fordi jeg gerne vil have en masse stemningsbilleder fra den del af festen! Ligeledes svært for én fotograf at klare!

Men det er ikke altafgørende, og jeg spørger jo netop, om det er noget, der er godt at vægte :wink: !

Jeg er enig med dig omk. brugen af amatørfotografer, - at det er lidt af et sats. Og også forsåvidt at de annoncører der er på siden herinde måske er mere "seriøse". MEN jeg synes ikke at en annonce herinde er en garanti for en god fotograf, og derfor søger jeg andres erfaringer! Dét siger nemlig mere en en salgsannonce for mig!

0

Del dette indlæg

Jeg vil gerne give mine varmeste anbefalinger til Sofie - lillako.dk -

vi har brugt hende til nogle familiebilleder - hun tog billeder ved min søsters konfirmation - og skal selvfølgelig også tage billeder til vores bryllup.

Jeg ved ikke hvad hun tager for det - da hun er ven af familien.

Men hun tager skønne billeder - sys vi -og så er hun bare super sød - skal da nok lægge nogle bryllupsbilleder ind - så snart de er her. :)

Hun har nogle rigtig fine billeder, - og bor dejligt tæt på! Så jeg vil glæde mig til at se dine billeder :) ! Og tak for tippet...

Og selvfølgelig stort tillykke med brylluppet - lige om snart <3 !

0

Del dette indlæg

Var ham her Shedevil og hubby brugte : http://www.ch-foto.d...illeder%29.html

Helt sikkert gode billeder, - men måske en anelse for traditionelle efter vores smag

Jeg vil lige - til Christians "forsvar" sige - at det var vores valg at det skulle være traditionelle billeder! :) Hans kunstneriske stil har nok noget mere kant end hvad VI ønskede, men han kunne "bøjes" og vi fik det VI gerne ville have - masser af varme stemningsbilleder og nogle - synes vi - smukke traditionelle lokationsbilleder! :):heart:

Jeg vil ihvertfald varmt anbefale ham - en sød ung - men MEGET "prof" mand, med sans for detaljer og præcision.. :) Du kan se hans portfolie her..

Du må endelig ikke misforstå mig. Jeg synes, I har fået taget nogle rigtig smukke billeder, - og også at billederne på hans side er rigtig gode. Jeg kan godt se, at han har et godt øje for detaljerne. Men stilmæssigt er han ikke lige det, vi er ude efter.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har jo været rigtig glade for applepark og ved at man for et tillæg, tror det er 2000 kr, kan få en fotograf mere med igennem ham, måske det var en mulighed? :)

Og Martin fra applepark er super rar, tror ikke han tager det ilde op hvis du siger til ham at I ikke ønsker så mange skrå billeder :)

Jeg har lige luret jeres billedvideo! Nøøøj :a1221: ! Hvor er I smukke og skønne at se på.

Og tillykke med brylluppet!

Jeg har vist min kæreste jeres film og Appleparks hjemmeside, og han kan også godt lide stilen. Så skønt med en positiv anbefaling.

1

Del dette indlæg

Jeg ved godt du skriver, at i ikke VIL overskride budgettet på en fotograf, på 5000,- Men jeg tænker hvad så med at spare et andet sted end på fotografen?? Det eneste du har tilbage af brylluppet om 20 år er billederne, og intet andet udover manden. Så ville jeg nu nok kunne skære på kjolen/smoking, brudebuket, osv, så der kunne blive de 5000 ekstra. Eller evt invitere færre gæster.

Hellere det end at skulle ægre mig om 20 år, når jeg kiggede på billeder, og hver gang tænkte, nå ja de blev ikke som vi ville have dem. Men vi sparede da 5000,- . De kan jo aldrig tages om.

Kh Anell

Tak for dit indlæg.

Jeg føler faktisk ikke, vi sparer på fotografen, når vi har afsat 10000 kr. til det! Er det lidt? Bruger I andre meget mere? Som jeg har skrevet flere gange, tænker jeg, at vi sagtens kan finde en god fotograf til vores budget. Men jeg kender ikke særligt mange, og ville gerne udvidde min horisont og finde den rette - derfor denne tråd.

0

Del dette indlæg

Enig Mette og Fru E. Jeg fokuserer jo på den efterfølgende fest for det er den del jeg oplever og også der hvor jeg møder fotograferne. Jeg kan godt se jeres pointe med hensyn til "forberedelserne og at opnå en "stereoeffekt" i forhold til locationsbillederne og gæsterne iøvrigt. Jeg er også meget enig i Fru E's betragtninger vedrørende en annonce herinde -kald det salgsannonce eller ej -. Præcist det samme gælder jo den anden vej: At man poster penge i en annonce herinde gør ikke nødvendigvis at man bliver efterspurgt. For nogle har det måske ikke den store værdi. Der hvor det giver værdi - og det kan jeg/vi tale med om - er når firmaet så samtidig får positiv omtale eksempelvis i forbindelse med at brugere fortæller om deres erfaringer med vedkommende. Det er jo præcist også det du efterlyser med denne tråd. :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer