alibi

Den smukkeste dag i maj - Anne og Rasmus 19. maj 2012

53 posts in this topic

Nu kan jeg vidst ikke udskyde det længere. Min beretning må se at komme i gang :wink: . Jeg har ellers ventet, og brugt den undskyldning at jeg manglede fotografens billeder, og det gjorde jeg selvfølgelig også. Men i virkeligheden har jeg nok skubbet det lidt, fordi jeg frygter den dag bryllupsberetningen er færdig. Det er jo det sidste der skal gøres, og så bliver det godt nok tomt bagefter. Tilgengæld er der en masse gode minder fra en helt igennem fantastisk dag, som jeg vil håbe jeg evner at gengive bare nogenlunde til jer. Men som en hver anden beretning, vælger jeg at starte et par dage før dagen :)

0

Annonce ♥

Onsdag d 16:

Det var nok først her det begyndte at gå op for mig, at det sku var lige snart det var min tur. Jeg skulle ind og have lavet negle, ved en sød pige der hed Yvonne, og med mine arbejdshænder var det lidt af en opgave hun var kommet på der :wink: . Det viste sig at hun også skulle giftes om et par måneder, så vi fik snakket en masse om de forskellige detaljer. Efter et par timer, var mine negle blevet super flotte, og jeg kørte hjem til Rasmus. Han havde i mellemtiden fået puttet ungerne, og havde fundet en skål frem med jordbær og havde åbnet en flaske af dessertvinen så vi lige kunne smage. Det var så hyggeligt :heart:

0

Yay endnu en beretning. Elsker foråret hvor det bare vælter frem med dejlige beretninger :lol:

0

Annonce ♥

yes endnu en beretning:) elsker dem

0

Spændende! :cheerleader3:

Yay endnu en beretning. Elsker foråret hvor det bare vælter frem med dejlige beretninger :lol:

yes endnu en beretning:) elsker dem

Tak fordi i har lyst til at følge med. Elsker at fortælle om vores dag, til alle der overhovedet gider høre på mig :a1221:

0

Torsdag d 17 maj, var en meget lang dag. Vi ventede og ventede og ventede. Det var nærmest ulideligt. Jeg var så utålmodig, og vi var bare så klar men tiden ville ikke gå. Rasmus valgte at tage Karla med til Sindal Marked, og så blev mig og Asger herhjemme. Jeg tussede rundt og fik skrevet bordplanen ud og skrevet de sidste bordkort, lavet skilt til gavebordet og ventede og ventede og ventede.......

0

Dagen før dagen:

Yes, denne dag havde jeg næsten ventet lige så længe på som bryllupsdagen. Bare det at vi nåede dertil hvor vi kunne komme i gang. Om morgenen stod vi op sammen med ungerne og fik en god morgenmad. Vi havde aftalt med farmor at hun skulle komme efter ungerne kl 11 så vi kunne komme i gang. De blev afhentet og jeg fik ringet efter min mor og Heine så de kunne komme og hjælpe os med at køre det hele til Tolne. Og Fuck hvor var der meget!!

Ærger mig lidt over her bagefter at jeg ikke var så god til at få taget billeder af optakten, det beklager jeg piger. Men nøj hvor havde vi travlt. Kl 12 kunne vi få nøglen og så gik vi i gang med at stille borde op, dække op og folde servietter. Min mor begyndte at gøre blomsterne klar, og Rasmus tog min lillebror med i føtex for at købe det vi havde glemt + de skulle ned og hente nogen lysestager som vi havde lejet Jeg havde regnet med at det tog et par timer eller 3, men jeg blev klogere. Jeg er nok lidt perfektionistisk og er skide dårlig til at stole på at andre også kan hjælpe mig. Derfor ordnede jeg rigtig meget selv, og sådan en dag er det nok at presse den lidt. Men resultatet blev godt synes jeg. Her er lige et par billeder så i kan se resultatet.

Bordene da de blev dækket:

YB7Wo.jpg

Buffetbord:

LIsyD.jpg

Gavebord:

QNgxY.jpg

Det andet lokale som vi skulle ind og have kaffe i mens musikke stillede op. Her havde vi ikke gjort så meget ud af pynten for det var ikke et rum vi skulle være i ret længe.

PLEt9.jpg

ZkTd2.jpg

Det snød os hvor lang tid det tog at dække borde så kl blev 18.15 inden vi kørte hjem over. Fik lige et par billeder fra verandaen inden vi kørte, og glædede mig bare så meget til at delle det her syne med gæsterne dagen efter, og håbede bare så meget at de synes det var lige så perfekt som vi gjorde. Vi havde gjort meget ud af at holde det meget meget enkelt, da vi var ude midt i den nyudsprungne bøgeskov, og det var den vi synes man skulle nyde.

39pkq.jpg

Edited by alibi
0

Annonce ♥

JUBIIII endnu en beretning :loveshower: :loveshower:

0

... billeder..... f5 f5! Vi vil så gerne se billeder :)

0

Elsker beretninger......og især at få lov at læse andres..... :loveshower: :loveshower:

0

Vi kørte hjem, jeg fik pakket en taske med mine og ungernes ting til de næste par dage, og så kørte vi ned til farmor for at hente dem. De skulle med mig hjem til min mor og sove, for dem der skulle passe dem på dagen, var min mors naboer, så det var lettest at de var der og så kunne de blive afleveret om morgenen. Rasmus blev ved sin mor, og vi kørte ud hjem til min mor. Ungerne var trætte, og det var jeg også for det hele var blevet meget hektisk de sidste timer.

Da vi kom ud til mor havde hun lavet boller i karry (jeg ved godt det lyder helt åndsvagt men det er altså min livret :wink: ) Og det gik faktisk ganske fint med rødvin til hi hi hi :lol: :lol: :lol: . Karla spiste igen selvom hun havde fået ved farmor, og så konstaterede hun "Karla heeeeeeelt træt, gerne sove nu" Så hende og Asger blev puttet op i seng, og sov nærmest begge to da de ramte puderne.

Så gik jeg i et meget langt bad, og fik vasket mit hår med de forskellige ting frisøren havde givet mig med ( har et meget tykt hår, der helst selv vil bestemme hvordan det skal sidde) og jeg fik lagt en speciel maske jeg havde fået fra kosmetologen. Min mor kom ud og blev enig med sig selv om at hun ville være med, så vi stod der som to teenagetøser i nakken af hinanden på badeværelset kl 23.30 :biggrin: . Det var nu rigtig hyggeligt, og vi fik drukket det sidste rødvin og fik snakket om alt mellem himmel og jord.

Kl 1 var jeg færdig og sagde at nu ville jeg altså til køjs. Jeg sov ikke særlig godt den nat, ikke fordi jeg var nervøs, men fordi Asger var noget plaget af sin astma, og sov meget uroligt. Men kl 7.30 var jeg alligevel frisk som en havørn. Asger sov stadig, så Karla og jeg gik ned for at lave Havregrød. Mor og min lillebror sov stadig og jeg nød egentlig at gå og småsludre med Karla helt stille og roligt. Min mor bor på en gård og jeg stod i køkkenet og så 2 rådyr der stod i morgendisen ude på ridebanen. Har altid synes det var noget pladder når min mor øvler om hvor skønt det er, men lige den morgen bemærkede jeg det, og synes livet var intet mindre end fantastisk.

0

Annonce ♥

Skønt med beretning.....skønt med billeder.....hvor er det bare flot...... :loveshower:

F5 F5 F5 :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

0

Asger kom også op, og de fik tøj på, og spiste havregrød. Da de var klar kom de i hver sin ende af barnevognen og jeg smed deres taske på ryggen, og så gik vi ind til naboen. Havde aftalt med hende at de kunne komme der så vi havde ro og fred til at gøre klar. Så ville Hanne putte dem i bad og gøre dem festklar, og så tage dem med i kirke. Fantastiske mennesker :), og jeg var ikke et sekund i tvivl om at mine børn var i de bedste hænder.

Da jeg gik hjem igen, kom min veninde og min søster kørende fra hver sin retning og så var vi klar til det store morgenbord som min mor havde gjort klar mens jeg afleverede børnene. Tror ikke jeg har skrevet om det før, men der var jo sket det uheldige, at min bedste veninde ikke kunne være med til festen om aftenen. Hun er proff. håndboldspiller i Randers og de havde som nogen ville vide kvalificeret sig til DM finalerne den dag. Vi havde godt vidst at det kunne ske, men de var planlagt til om eftermiddagen, så det værste der kunne ske, var at hun ville gå glip af kirken og så komme senere. MEN 3 uger før dagen, vælger TV2 at flytte kampen til kl 21, og så er der bare ikke noget at gøre. Derfor havde vi aftalt at hun kom og hyggede med os fra morgenen af, tog med til frisør, kirke, fotografering osv indtil kl 17. Og så var hun desværre nødt til at køre. (men heldigvis så vandt de kampen og hun sluttede sin karierre med en guldmedalje, det var nemlig hendes sidste kamp, inden hun skal igang med et helt almindeligt arbejdsliv som sygeplejerske)

Vi fik morgenmad, og jeg gik ud for at få lagt makeup, en del af det i hvert fald og så kørte vi mod frisøren i Strandby.

Jeg er bare så klar, og ikke det mindste nervøs:

nn5n5j.jpg

Rikke går igang med at lave de mange mange krøller i mit store hår:

2s9c6tk.jpg

Flere krøller:

2f09lja.jpg

Det tog faktisk 1,5 time bare at lave krøllerne, så Mette og Gitte gav sig til at sætte hår på hinanden i den anden stol. Vi kender alle 3 frisøren Rikke privat også, så der bliv grinet og snakket rigtig meget imens, og Peter vores fotograf blev til tider lidt rød i hovedet :blush:.

2m85u9w.jpg

Det blev rigtig fint, og Rikke grinede meget af at der var flere frisører i salonen. Hun kom også med gode fif og tricke undervejs.

Så er jeg lige ved at være klar, med håret i hevrt fald:

idujo2.jpg

0

Mens vi havde været ved frisøren var min mor kørt ud for at pynte kirke. der havde også været bryllup om fredagen, så vi kunne ikke gøre det før. Musikken var også ved at stille op og lave en lille lydprøve. Vi havde jo valgt at lave det som en rytmisk gudstjeneste, altså uden orgel, men med Band i stedet for. Det var bare SÅÅÅÅÅÅ fedt, og jeg takker af hele mit hjerte Rasmus´ fætre og kusiner, der hjalp os med at få vore drøm til at gå i oplevelse.

Lidt stemnings billeder fra kirken inden det går løs:

xbeo7d.jpg

24cyx5f.jpg

20ftj6e.jpg

1443cwk.jpg

o0tgdg.jpg

Alt var på plads, så manglede der bare lige nogen gæster, og et brudepar............. Og bruden hun havde travlt!!!!

0

Ihh dejlig beretning !! :) F5!! :lol:

0

Annonce ♥

Ihh dejlig beretning !! :) F5!! :lol:

Pyy det tager lang tid, men hvor er det skønt nærmest at opleve det hele en gang til :) . Men i får ikke mere for i dag, har et par unger der står tidligt op i morgen, så vil smutte i seng. Men jeg lover der følger en forsættelse i morgen :loveshower: :loveshower:

0

F5F5F5F5F5... MEEEEEERE :thumbsupsmileyanim:

0

Dejlig beretning :) Glæder mig til mere..

0

Jubiii beretning - Glæder mig også til at se Karla i hendes kjole!

0

Annonce ♥

Det er nu hyggeligt med lidt beretning på sådan en kedelig tirsdag :) mer af det tak

0

Dejlig beretning :) Glæder mig til mere..

Så må jeg skynde mig at komme videre :)

Jubiii beretning - Glæder mig også til at se Karla i hendes kjole!

Hi hi, ja det må vi jo så se om du kommer til, det var en ret sjov historie med den kjole, og en meget rødhåret 2 årig :wink:

Uhhhh.... Mere :loveshower:

Skynder mig

Det er nu hyggeligt med lidt beretning på sådan en kedelig tirsdag :) mer af det tak

Og en meget kold tirsdag, brrrrrrrrrr. Jeg elsker også beretninger, og er egentlig overrasket over hvor hyggeligt jeg synes det er at skrive min egen :biggrin:

0

Skøn beretning....og hyggeligt at det er på vores kanter...... :loveshower: Glæder mig til mere..... :loveshower:

0

Meeeerrrrrrrreeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!! :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

0