Frk Lulu

Gode skræddere i Kbh?

15 indlæg i dette emne

Kære alle Zillaer

Hjælp hjælp hjælp! Har købt mig en smuk vintage kjole som jeg skal have på på den store dag, og havde en aftale med en veninde om at hun skulle hjælpe med tilretning, rettelser, små rep og en smule tilføjelser - men hun har lige sprunget fra, bange for hun ikke kan gøre det godt nok :( Jeg forstår selvfølgelig godt hendes bekymring, og vil heller hun er ærlig, men foruden at være lidt skuffet og ked af det lige nu, går jeg også en smule i panik, for kender slet ikke til nogen gode skræddere i Kbh, som man tør stole på kan varetage så vigtig et stykke tøj :unsure:

Jeg kender kun selv skrædderiet Strauss (på den dårlige måde) og ellers er jeg helt blank - help, hvad og hvem kender I og kan anbefale? :blink:

Tusind tak på forhånd :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan tilslutte mig Frederiksberg Skrædderi - de er super dygtig og proffessionelle.

Du skal bare være opmærksom på, at prisen også er derefter (læs: de er meget dyre!)

Jeg har selv min kjole til tilretning der, og jeg har fået en fantastisk behandling. Selvom jeg synes det er monster dyrt, var det bare det eneste sted jeg stolede nok på, til at de kunne få lov til at sætte en saks i min drømmekjole. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg valgte frederiksberg skrædderi fra pga. prisen. Til gengæld fik jeg anbefalet blumes skrædderi i brønshøj, som jeg er rigtig tilfreds med. De hører stadig til den dyrere ende, men er dog lidt billigere end frederiksberg. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen konkrete erfaringer selv, men var forbi Karim Design den anden dag og de sagde de godt ku' lave tilretninger selv om jeg købte kjole et andet sted. Kan dog være fordi jeg kender hans kæreste lidt. Det de laver er ihvertfald gudesmukt, så de er gode!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan desværre ikke selv anbefale nogen. Min kjole er blevet sendt til Frederiksberg skrædderi og skal snart derind og have passet den til.

Jeg er glad for at høre at I har positive ting at sige om stedet men bliver lidt bekymret over prisen.

Vil I ikke fortælle hvad I har fået lavet og hvad det har kostet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har fået lavet:

dansestrop,

tilretning ved bryst

fjernet stykker (tyl) med perler som de syer på iigen efter jeg selv har syet nye perler på (kan nemlig ikke lide de oprindelige perler, så for at spare penge har jeg selv udskiftet perlerne)

lavet nogle løkker under kjolen så slæbet kan hives op (hiver bare i en snor også er slæbet hevet op- total smart!!)

lagt op

dampet og gjort klar

det har kostet mig 2500 kr. og det synes jeg faktisk er en fair pris!!!

Redigeret af Mynte
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Frederiksberg Skrædderi!

De er så søde, og har været super fleksible i forhold til at min kjole ikke kom til planlagt tid og jeg derfor har måtte ændre min tid 3 (!) gange. De tog det med et smil og fandt alligevel et hul i kalenderen, der passede mig : ) :loveshower:

Redigeret af Helle G.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan desværre ikke selv anbefale nogen. Min kjole er blevet sendt til Frederiksberg skrædderi og skal snart derind og have passet den til.

Jeg er glad for at høre at I har positive ting at sige om stedet men bliver lidt bekymret over prisen.

Vil I ikke fortælle hvad I har fået lavet og hvad det har kostet?

Jeg har været til 1. tilpasning - der brugte de ca en time på at sætte nåle i mig. (Noget af tiden gik på fotografering og "ihh" og "åhh" over kjolen - men det er nu også meget dejligt :wink: )

Jeg skal have min kjole lagt ca. et nummer ind (så den skal lægges ind i begge sider).

Så skal jeg have den tilpasset i længden (der er 2 stofskørter og oven på vist nok 12 eller 15 tyl lag). Det er kun stofskørterne der skal sys - tyl-lagene er "rå" i enderne.

Jeg skal derned igen - til 2. tilpasning - hvor de tilsyneladende har tænkt sig at klippe tyl-lagene perfekt til foran, mens jeg har kjolen på. :blink:

De opbevarer den indtil dagen og de damper/klargør kjole og slør. :thumbsupsmileyanim:

Jeg skal give 3500 kr. :huh:

Det er sikkert en helt fair og rimelig pris for arbejdet og de timer, der skal ligges i kjolen - havde bare ikke tænkt at det ville blive så dyrt, og synes altså stadig, det er rigtig mange penge. :pokey:

På den anden side kunne jeg ikke drømme om at overlade min kjole til nogen, som jeg ikke var 100 % sikker på havde styr på det (det er :heart: drømmekjolen :heart: - købt i USA og bakset hele vejen hjem til DK af min veninde :a1221: )

Redigeret af Frk Winther
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal have lavet dansestrop, hægte til slæbet og have den syet ind ved brystet og i siderne. koster 2000kr. :) syntes det er en helt fair pris. og ville ikke overlade min kjole til andre. de er så dygtige og søde.. også får man lov til lige at gå lidt rundt i kjolen når de har sat nåle i så man kan finde ud af om man syntes den er for stram eller er okay.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer