Guest StinneGH

HJÆLP! afbud 5 dage før.

21 indlæg i dette emne

hej alle kommende brude...

Sidder her og tuder af raseri!!! Min kommende mand er fart glad og bil tosset... Og derfor havde jeg fået ordnet at han skulle hentes i en ferrari og køres til kirken... Super fedt og havde styr på det hele! MEEEEN så for 5 min. siden går jeg ind på min mail og ser ham der skal komme og hente ham har skrevet. Han har byttet sin bil til en anden, og har ikke fået nummerplader på den nye... så han kan ikke komme og hente ham alligevel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hva sker der lige.... Så nu sidder jeg med en totalt flad fornemmelse... skal giftes på Lørdag og har sagt til alle de skal komme før i kirken og se ham og har ikke forberedt nogen anden morgengave eller noget fordi det her jo var lige i min kærestes ånd.

Er der mon nogen der kender nogen omkring østjylland hvor man kan få noget bryllupskørsel i andet end gamle amerikanere eller limoér???

Håber nogen kan hjælpe :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men har du så ikke krav på at han levere en anden ? Eller har firmaet ikke andre der kan komme ? Og ellers er der den mulighed at du finder en ferrari klub på nettet og forhører dig.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hmm.. Har du en aftale med personen, om hvordan og hvorledes, hvornår og betaling? (det gør i hvert fald det hele lidt lettere) husk at en mundtlig aftale er lige så juridisk bindende som en på skrift

jeg sidder altså lige og tænker lidt juridiske ting her.... Nu har der været eksempler herinde med brude der gerne ville ud af en aftale af en eller anden art, men det kan man så bare ikke liiiige - medmindre man har en kontrakt der siger noget om afbestilling. Derfor skal den som bestiller stadig betale hvis man vil ud af en aftale, og hvis den der leverer et produkt skal ud af en aftale, så gælder det altså også den vej, at der skal kompenseres!

Han har derfor begået et aftale brud og han har derfor pligt til at kompensere for jer. Det står i Aftaleloven.

0

Del dette indlæg

http://www.americanstreetcars.dk/

Kender en af pigerne i bestyrelsen, faktisk hende der tager sig af booking af brudekørsler, og jeg ved hun står på hænder for at opfylde brudeparrets ønsker. Mener hun siger de tager ca 2500 for en brudekørsel!

Jeg ville klart kontakte dem!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, det gør det ikke :) Men princippet er ikke helt forkert.

TS: hvad har du på skrift?

Bryder en kunde en aftale, så er de forpligtet til at godtgøre dem, de har hyret.

Hvordan er det den anden vej rundt? Når serviceudbyderen springer fra?

Ikke at det betyder noget hér, nu er målet at finde en anden bil :)

Håber meget, at det lykkes Stinne, krydser fingre for dig. Synes det er sådan en sød tanke / gave og overraskelse til din kommende mand.

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg

Bryder en kunde en aftale, så er de forpligtet til at godtgøre dem, de har hyret.

Det er heldigvis på samme måde den anden vej rundt. Derfor har jeg også spurgt TS, hvad hun har på skrift. Alt efter, hvad der er aftalt, vil jeg informere bilejeren om, at han kommer til at betale for et såkaldt dækningskøb.

Hvis I ikke har hørt om dækningskøb, kan der læses mere her: http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Jura/Obligationsret/d%C3%A6kningsk%C3%B8b

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er heldigvis på samme måde den anden vej rundt. Derfor har jeg også spurgt TS, hvad hun har på skrift. Alt efter, hvad der er aftalt, vil jeg informere bilejeren om, at han kommer til at betale for et såkaldt dækningskøb.

Hvis I ikke har hørt om dækningskøb, kan der læses mere her: http://www.denstored...6kningsk%C3%B8b

Uh, det lyder smart.. Altid godt at huske at man kan det... :)

0

Del dette indlæg

Det er svært at sige om det er tilfældet her, men har nogle her - ikke mindst juristerne - overvejet om det vi måske taler om her mere har karakter af en vennetjeneste. Havde vi talt om et egentligt firma så ville man næppe afgive sin bil før man havde én anden at køre i og medmindre det er en importbil så kan man jo få nummerplader på fra dag til dag. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pas på !

Den med prøveplader duer ikke. En bil på prøveplader må KUN bruges til kørsel til/fra værksted, og i forbindelse med salg.

Bliver man standses, er det fuld afgift + bøde.

Det samme gælder delvis for veteranbiler (hvad mange ikke er klar over). En veteranbil er normalt forsikret til en lav præmie, og er den det, må den kun bruges til veterankørsel (træf, løb/udstillinger mv.).

Hvis der sker en skade på bilen, og det er i forbindelse med f.eks. bryllupskørsel, betaler forsikringen ikke en krone.

Husk også på, at mange har deres dyre biler registreret på gule plader, og de må heller ikke bruges til bryllupskørsel.

Altså flere gode grunde til at kontakte et seriøst firma, når der skal køres.

0

Del dette indlæg

Enig.Det er jo en af grundene til at der ikke er moms på. Jeg tænker så heller ikke på prøveplader men på at det at få nummerplader reelt set blot er at køre ind til SKats motorkøretøjskontor og få dem udleveret. Medmindre vi som sagt taler om en importbil o.l. så er det noget som kan ske på én og samme dag. De mange som har deres dyre biler på gule plader er der faktisk ikke så mange af mere, for de er et jagtet folkefærd. Det forudsætter nemlig at bilerne udelukkende anvendes erhvervsmæssigt og det er lidt svært at overbevise Skat om at man altså skal bruge og bruger en Ferrari kun til erhverv. Også selvom det er Skat der har bevisbyrden. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer