Vanggaard

Pris heldagsamatør fotograf

22 posts in this topic

Hej zillaer. Hvad ville i synes var en rimelig pris for en amatørfotograf på 18-19 år, til at tage billeder fra 13.30- et sted mellem 20-23? Hun har taget billeder af mine børn før, så kender hendes arb, som jeg er fint tilfreds med. Beklager mgl. Mellemrum, skriver fra tlf :-)

0

Annonce ♥

Vi har haft en semi professionel fotograf som tog billeder fra kirken og frem til middagen, ca 4 timer. De to 1000 kr. Syntes det var billigt.

0

synes ikke man kan sætte en pris på uden at have set kvaliteten af arbejdet, det handler jo udelukkende om hvor dygtig personen er og hvor god han/hun er til at efterbehandle billederne osv :)

0

Ja det kommer an på hvor dygtig personen er :) vores er som sådan ikke amatør fotograf, men går vist på fotoskole, han tager 3500 for vielse, fotoshoot og den første time af middagen, så nok 3-4 timer

0

Annonce ♥

Vi skal give 4500 for fotograf fra ca.kl16:30-24:00, og hun har sit eget bryllupsfotograffirma, og kommer et godt stykke herfra, men det er inkl. alt. :)

0

Hej zillaer. Hvad ville i synes var en rimelig pris for en amatørfotograf på 18-19 år, til at tage billeder fra 13.30- et sted mellem 20-23? Hun har taget billeder af mine børn før, så kender hendes arb, som jeg er fint tilfreds med. Beklager mgl. Mellemrum, skriver fra tlf :-)

Hvad synes du selv er en rimelig timeløn for en lille uges arbejde? Hun får en ti timers arbejdsdag hos jer, og alt efter hvor meget hun så efterbehandler billederne bruge en 20-30 timer derhjemme ... så i alt 30-40 timers arbejde, hvor de 10 af timerne er weekendarbejde. Husk der også skal betales skat af det hun tjener.

Tja, hvis jeg vidste, hvad jeg synes, var der ingen grund til at spørge herinde. Jeg ved med sikkerhed, hun ikke bruger 20-30 timer på efterbehandling af billederne, så det bliver ikke en lille uges arb.

0

Vi har en fotograf-studerende som kommer fra kirke til brudevals. Hun får 5.000 kr og det er så inkl. 60 redigerede/photoshoppede billeder.

0

Vi giver 2000 kr for kirken, billeder af os ("location") plus et par timer til reception. Det er også en amatørfotograf hun er dog lidt ældre end jeres.... Efterbehandlingen skal jeg selv lave, da jeg elsker at nørde med billederedigering.

0

Annonce ♥

Går ud fra at en 18-19 årig skal have det samme som en 50 årig.

Vi gav 4000 for kl. 10-20 + 100 timers behandling. Det var en fed oplevelse for vores studerende fotograf, som gerne vil begynde at tage flere bryllupsbilleder nu.

0

Tine, tjo, det kan man da sige, men omvendt betaler man også ofte for erfaring og resultatet af denne erfaring. Og det har en på 50 nok mere af end en på 18 ;-) men jeg har aftalt pris med hende nu, det bliver noget dyrere end jeres, hvis man regner timelønnen ud.

0

Vi har fundet en hvor vi er totalt vilde med hans stil, men han har ikke taget billeder til et bryllup før. Han skal have 100 kr i timen inkl redigering af billederne. + transport. Jeg synes næsten det er alt for billigt, så kan godt ske vi runder lidt op.

0

Ved ikke hvad man skal give for det, det min H2B der har styr på bestilling af det :)

0

Annonce ♥

Godt nok tager det sikkert tid at redigere og efterbehandle billeder men 20-30 timer er det vel de færreste der bruger. Ja jeg skal ikke kunne sige det men i givet fald vil de bryllupsfotografer som fotograferer hver weekend i højsæsonen jo ikke kunne lave andet hvis de også skal have lidt fritid, være sammen med familien etc. og flere af dem jeg kender har da såvel familie som andet arbejde ved siden af hele året. Enig med Tine og Mette. Hvad hun skal have afhænger jo helt af hvor god hun er (og hvad hun selv vil har af forslag).

0

Hej alle sammen

Kan se tråden er gammel og mange af jer er lykkelig gift

Hvad var jeres konklusion på jeres fotograf? Var det dét værd, eller ville i have lavet det anderledes?

Derudover: hvilken fotograf havde i, hvis i vil anbefale og hvad kostede det?

0

Det var ALLE pengene værd, ville ikke ha været det for uden

Vi brugte Paw Jakobsen, super dygtig og professionel. Han var der fra ½ time før vielsen og til ca 1 time efter brudevalsen. Vi fik 994 billeder der alle var regigerede + 10 som var redigeret helt ned til mindste detalje.+ cd rom

udover det havde vi et før møde og efterfølgende et møde efter

Vi betalte 5500kr som var et super tilbud..

Edited by ceto2012
0

Vi havde min svogers lillesøster til at tage billeder. Hun er amatør men rigtig dygtig. Hun fulgte mig fra kl 8 om morgenen og var med indtil efter brudevalsen. Vi har fået alle de billeder hun har taget som kunne bruges (ca 500 stk så vidt jeg husker) og hun har redigeret alle dem vi har bedt om at få redigeret plus et par stykker, som hun har leget med og lavet lidt anderledes på eget initiativ. Hun fik 6.000 for det.

0

Annonce ♥

Jeg lytter lige lidt med her og mere end jeg gjorde i 2012 da tråden blev lavet. Tingene har jo udviklet sig sådan at min egen datter efterhånden er gået hen og blevet 15 år - gud bedre det - og har fået blod på tanden. Særligt efter at hun har fået et prof. kamera, stativ mv. Next step er en uge i praktik hos en fotohandler hvor hun også skal ud og tage billeder og lave redigering. Men jeg kunne da aldrig drømme om at hun skulle ud og have 6.000 for at fotografere til et bryllup. Heller ikke som 18-19 årig. :lol:

Jeg kender og møder rigtig gode bryllupsfotografer med mange års erfaring som ligger i dette niveau. Eksempelvis Palle fra Mørkøv Foto og Jesper fra Albrechtsen Foto som begge er meget roste herinde. Det får mig til at sige er begrebet amatørfotograf ikke lidt misvisende og udtrådt ? :lol: Hvornår er man amatør. Hvornår er man professionel og hvornår er noget billigt ? Ingen af ovenstående kan leve af at være bryllupsfotografer full time men det gør dem ikke til amatørfotografer. Var det tilfældet ville der kun være amatørfotografer i Danmark for der er ingen der kan leve af at være bryllupsfotograf. Alle har anden beskæftigelse, nogle i en beslægtet branche, ved siden af.

0

Vi gav 1500 kr for vores fotograf, og han afleverede 390 supergode billeder til os allerede igår. Han var der fra kl. 8 til vi havde danset brudevals :heart:

0

Jeg lytter lige lidt med her og mere end jeg gjorde i 2012 da tråden blev lavet. Tingene har jo udviklet sig sådan at min egen datter efterhånden er gået hen og blevet 15 år - gud bedre det - og har fået blod på tanden. Særligt efter at hun har fået et prof. kamera, stativ mv. Next step er en uge i praktik hos en fotohandler hvor hun også skal ud og tage billeder og lave redigering. Men jeg kunne da aldrig drømme om at hun skulle ud og have 6.000 for at fotografere til et bryllup. Heller ikke som 18-19 årig. :lol:

Jeg kender og møder rigtig gode bryllupsfotografer med mange års erfaring som ligger i dette niveau. Eksempelvis Palle fra Mørkøv Foto og Jesper fra Albrechtsen Foto som begge er meget roste herinde. Det får mig til at sige er begrebet amatørfotograf ikke lidt misvisende og udtrådt ? :lol: Hvornår er man amatør. Hvornår er man professionel og hvornår er noget billigt ? Ingen af ovenstående kan leve af at være bryllupsfotografer full time men det gør dem ikke til amatørfotografer. Var det tilfældet ville der kun være amatørfotografer i Danmark for der er ingen der kan leve af at være bryllupsfotograf. Alle har anden beskæftigelse, nogle i en beslægtet branche, ved siden af.

Det er faktisk netop derfor at jeg selv har indset hvor svært det er at finde en fotograf. Mange hjemmesider oser af "dagligdags-billeder", selvom til bryllup, hvilket får MIG til at tænke "amatør", men hvor de selv siger "fotograf".

Skellet mellem de to er simpelthen for usikkert, og ikke kun det, du kan jo sagtens have en fotograf, som så har erfaringen som en amatør.

Min erfaring på nuværnde tidspunkt er, at mange har alle bogstaverne. Med det mener jeg, at mange kan tage billeder og redigere, men ikke redigere de billeder de har taget, så det bliver flot. Igen synes jeg mange fotografer herinde minder mere om noget jeg sikkert selv kunne tage, og det gider jeg netop ikke.

Men skal man virkelig op i 16000kr for en fotograf, hvor billederne taget og redigeringen ser nogenlunde velovervejet ud?

Puha, det er en kæmpe diskussion hjemme, hvor vi prøver vores bedste at finde nogen som vi kan acceptere. Dem vi har nu... er simpelthen for dyre.

Heldigvis er folk gavmilde med deres råd, og langsomt får man indskrænket cirklen. Men pga. den manglende standardisering, så føles det virkelig som om, at vi skal gå ALT igennem

0

Det er faktisk netop derfor at jeg selv har indset hvor svært det er at finde en fotograf. Mange hjemmesider oser af "dagligdags-billeder", selvom til bryllup, hvilket får MIG til at tænke "amatør", men hvor de selv siger "fotograf".

Skellet mellem de to er simpelthen for usikkert, og ikke kun det, du kan jo sagtens have en fotograf, som så har erfaringen som en amatør.

Min erfaring på nuværnde tidspunkt er, at mange har alle bogstaverne, men kan ikke sammensætte alfabetet. Med det mener jeg, at mange kan tage billeder og redigere, men ikke redigere de billeder de har taget, så det bliver flot. Igen synes jeg mange fotografer herinde minder mere om noget jeg sikkert selv kunne tage, og det gider jeg netop ikke.

Men skal man virkelig op i 16000kr for en fotograf, hvor billederne taget og redigeringen ser nogenlunde velovervejet ud?

Puha, det er en kæmpe diskussion hjemme, hvor vi prøver vores bedste at finde nogen som vi kan acceptere. Dem vi har nu... er simpelthen for dyre.

Heldigvis er folk gavmilde med deres råd, og langsomt får man indskrænket cirklen. Men pga. den manglende standardisering, så føles det virkelig som om, at vi skal gå ALT igennem

0

Annonce ♥

Jeg kan ikke gå ind i den tekniske side og det med redigering. Det er ikke mit område men hvorfor ikke vælge en fotograf der annoncerer herinde som ovenstående to gør det. Gør man det er man rimeligt sikker på at vedkommende er vant til at fotografere til bryllupsfester og er god til det. Ellers ville de ikke være annoncører herinde - særligt længe .:)

0

Det kommer jo i virkeligheden nok også meget an på, hvilken stil i kan lide. Både "amatører" og "professionelle" kan være gå ind for det meget naturlige eller det meget redigerede. Det er selvfølgelig ikke altid tilfældet, MEN tænker alligevel at kvalitet og pris ofte hænger sammen. Jo mere tid, de bruger på at redigere, jo mere løn skal de vel have. EDIT: Ikke ment som, at dem der bruger lang tid på at redigere er dem der er bedst, men håber i forstår min pointe ret.

Vi har givet omkring 20.000kr for vores fotograf Therese Winberg, så det er i den dyre ende ja! Men hold da op, de penge er nogen af de bedste, vi har givet ud til brylluppet. Vi er vilde med hendes stil og synes hun tager helt fantastiske billeder - billeder som VI mener er langt fra, hvad onkel et-eller-andet kunne tage, selv med meget erfaring. Nu har vi ikke fået vores bryllupsbilleder endnu, andet end et enkelt sneak peak, men med i pakken fulgte en "engagement-session" (den fedeste oplevelse by the way, vi var helt høje på det lang tid efter), så de billeder har vi set og brugte et af dem til vores invitation. Alle har måbet og sagt det er nogle af de flotteste billeder, de længe har set. Billederne ligger stadig et eller andet sted i min tråd, hvis du har tålmodighed til at kigge den igennem :wink:

For os var det også meget vigtigt, at det var en decideret bryllupsfotograf eller i hvert fald en, med MEGET erfaring i at tage billeder til bryllupper. Tror ikke det er sådan "bare lige". Man skal vide hvilke detaljer er vigtige at få med, hvor det f.eks. er bedst at stå hvornår i kirken osv.

Manden herhjemme syntes det var vanvittigt at bruge så mange penge på en fotograf til at starte med, men har efterfølgende sagt, at han er virkelig glad for, at jeg fik ham overtalt. Det er helt uvurderligt for os, at have så mange fantastiske billeder som minde resten af vores liv.

Fotografen er fra Stockholm, så hun kom fredag aften og tog hjem søndag. Hun tog billeder fra kl. 10 om morgenen til kl. 2 om natten (16 timer) og vil tro hun bruger MINDST lige så lang tid på at redigere dem. Vi får 6-800 billeder alle både i farver og sort/hvid. Så måske ender det på en timeløn på omkring 500kr i timen. Og det er da en god timeløn, men synes faktisk det er helt ok for en der er så dygtig, og noget der er så vigtigt for os selv.

Edited by AS2014
1