Guest Nanni

Fra sensommerbryllup til vinterbryllup?!

31 indlæg i dette emne

Først og fremmest vil jeg sige : Hej allesammen... Dette er mit første indlæg.. Wohooo :loveshower: !! Har længe fuldt med på sidelinjen og suuuuget til mig af gode råd, billeder, og lign, og damn i har været til stor hjælp...

Nu står jeg så i en situation, hvor mine veninder og søskende ikk rigtig kan se der et problem... Så jeg lagde hovedet i blød, -det hjalp ikke en disse- lige indtil jeg kom på at spørge jer gifte kvinder og kommende brude til råds... Okay, here goes:

Min forlovede og jeg skal giftes den 11 august 2012... troede vi ihvertfald :( .. det meste er planlagt, lokale, musik , mad er bestilt, kjolen er fundet, farve temaet er fundet og jeg er i fuld sving med DIY projekterne.. Invitationerne er lavet, (pånær siden med selve invitationen, hvis i forstår) men de er ikke sendt, da vi havde en hurdle med min kære forlovedes ekskone der skulle på plads først... Nu er problemet så at hun har sat en kæp i hjulet, så vi kan ikke blive gift den 11 august... :boohoo: )Hvis i ikke har set hvordan en kommende brud ser ud når hun får afvide at brylluppet må udsættes, så bare tænk på "Hulken" og så er i tæt på :angry: !! Men men men, det er blevet fikset sådan at vi godt kan blive gift i år, bare først i november eller december (og vi kan godt rykke de ting vi har bestilt allerede, mad mm... Og... jeg kan godt forestille mig et vinterbryllup, med masser af stearinlys og hygge, no problemo, meeeeen farverne vi har valgt til brylluppet er lilla og lime, (og jeg har allerede lavet en del DIY ting, som jeg meget nødigt vil skrotte ) og jeg ANER IKKE!!!! hvordan jeg kan kombinere lilla og lime - som tydeligvis er sommerfarver- med et vinterbryllup.... Så nu ligger jeg på mine grædende knæ!! Er der nogen herinde der kan komme med forslag til hvordan jeg lige kringler den? For elsker de to farver, og ville allerhelst ikke skulle finde andre farver... (som sagt kan veninder og søskende ikke se hvad problemet er, de mener at jeg stadig kan holde sommerfest, bare om vinteren)

Kan i skønne og kreative kvinder hjælpe mig?? :help:

Undskyld min første lange indlæg.... Men i er de eneste jeg kunne forestille mig , der kunne sætte sig i mit sted og forstå mit dilemma... (Håber jeg ihvertfald :) )

Mange kærlige hilsner fra Nanni (en pænt frustreret brud HUUG )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv øv søde Nanni! Først får du lige et :hug:

Men godt I har fået det på plads, så det kan rykkes!

Umiddelbart tænker jeg at lilla og lime ikke er de værste farver til et vinterbryllup.. Måske det kunne hjælpes lidt på vej med lidt glimmer og sølv, sådan lidt frost-agtigt. Ellers kunne I jo også varriere farverne over i de mere kolde nuancer, så der kommer lidt vinterstemning..

Jeg er sikker på jeres bryllup bliver rigtigt smukt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:bearhug:

Tænker også masser af sølvglimmer, krystaldimser og glitter.

Faktisk synes jeg ikke lilla er helt dumt - det er jo også er vinterfarve (mener ovenikøbet at kirken bruger den farve i december).

Lime er måske lidt mere ved siden af - men hvad så :fløjt: Måske kan i kominere den lilla og limegrønne med lidt is-blå. :cheerleader3:

Er sikker på det bliver fantastisk! :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Taaark :hug: Det var skisme en streg i regningen, men det hjalp på det hele at vi kunne rykke det...

havde også tænkt frost ala sølvglimmer , istappe lign. ting, og noget i den dur, var bare nervøs for at lilla og lime var for "Jamaica-agtigt" til at kunne "frost" på...men måske jeg skulle prøve at tænke lidt uden for boksen, og prøve med lidt sølv-frost-noget...

Håber jeg også det gør, nu har jeg ihvertfald 5 mdr til at komme på noget så det kan blive det... Bare lidt meget surt når man i så lang tid har gået og talt ned til august mdr :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:bearhug:

Tænker også masser af sølvglimmer, krystaldimser og glitter.

Faktisk synes jeg ikke lilla er helt dumt - det er jo også er vinterfarve (mener ovenikøbet at kirken bruger den farve i december).

Lime er måske lidt mere ved siden af - men hvad så :fløjt: Måske kan i kominere den lilla og limegrønne med lidt is-blå. :cheerleader3:

Er sikker på det bliver fantastisk! :loveshower:

Måske man kunne tone lime farven lidt ned, så den ikke var så gennem gående, og som du skriver, så måske lidt is-blå??

Men ja, glimmer og glitter har sat sig lidt nu (har lige googlet lidt :wink: ) så måske jeg skulle finde lidt på nettet jeg kunne købe hjem og prøve af...

Og tak :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes altså ikke lilla og lime er sommerfarver, vi har præcis de samme farver, og vi skal giftes til marts...

Du kunne jo evt. bar skrue mere op for det lilla , og så sørge for det var i forskellige nuancer, fra lys til mørk.. Og så bare lidt mindre grønt.. Det syntes jeg sagtens man kan gøre..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan jeg virkelig godt forstå! Det må være rigtig hårdt og irriterende at en anden skal have indflydelse på, hvornår I skal kunne blive gift med hinanden.

På den anden side kan et vinterbryllup være utroligt smukt og personligt :)

Jeg tænkte også lige, at du må have valgt farvetemaet fordi det er farver du godt kan lide, og ikke kun fordi de passede til sæsonen.. Og hvis lilla og lime passer til jeres dag, så synes jeg egentlig er årstiden er underordnet.. Naturen skal nok sørge for at sætte en anden og smuk stemning til farverne så det hele passer sammen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kunne jo f.eks suplere med noget mere råt fra naturen til jeres udsmykning, og på den måde bliver det jo automatisk mere vinter agtigt.. Her tænker jeg på f.eks nogle bare grene i enten store vaser rundt omkring på gulvet, evt, pyntet med noget glitter eller prismer, eller måske flettet sammen, og pyntet med friske blomster på bordene?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, ja... det er nok mest den lime farvede der er summer-ish :wink: Men det er egentlig også en god ide at køre den lilla i flere farver... Bla. så er brudepigekjolerne i 3 forskellige lilla farver som kører fra lys til mørk lilla (ja, de er købt, og ja, de er sommer agtige ... Aaarggghh :angry: men den har jeg tænkt mig at rede med lidt mere vinteragtige fine sko og måske en bolero der var lidt vinteragtig )

Iihhhh skulle ha skrevet før, jeg ser allerede lidt lysere på tingene nu :):cheerleader3::loveshower: tak tak tak!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er MØG HAMRENDE FRUSTRERENDE , og kun med vilje at hun har gjort det... Det gør mig bare endnu mere arrig... og gir mig endnu mere lyst til at stikke af til vegas for at blive gift, bare for at irritere :wink: Farver er valgt fordi at jeg eeelsker dem, da jeg boede alene var det de gennemgående farver i min lejlighed, og er det stadig i mine malerier (når jeg får tid til at male)... Og ja, du har helt ret.... :)

havde også tænkt grene, der var spraymalet hvide med forskellige istapper, og lign på, der står i smukke spande med sand ell lign i... og så prøver jeg at flette lidt hvide/marmor balloner ind, med silke og blonde bånd på, hængende ned fra loftet... lidt ala sne lign noget :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er MØG HAMRENDE FRUSTRERENDE , og kun med vilje at hun har gjort det... Det gør mig bare endnu mere arrig... og gir mig endnu mere lyst til at stikke af til vegas for at blive gift, bare for at irritere :wink: Farver er valgt fordi at jeg eeelsker dem, da jeg boede alene var det de gennemgående farver i min lejlighed, og er det stadig i mine malerier (når jeg får tid til at male)... Og ja, du har helt ret.... :)

havde også tænkt grene, der var spraymalet hvide med forskellige istapper, og lign på, der står i smukke spande med sand ell lign i... og så prøver jeg at flette lidt hvide/marmor balloner ind, med silke og blonde bånd på, hængende ned fra loftet... lidt ala sne lign noget :a1221:

sikke noget... du får først lige sådan én her: :hug:

Jeg synes også selv det er nogle skønne farver I har valgt.. Og så lyder det da som en rigtig god idé med hvidmalede grene og blonder.. Jeg er sikker på det nok skal blive til et rigtig godt vintertema. :thumbsupsmileyanim:

Hvad er det for DIY du allerede har lavet? må man se billeder? :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Takker :bearhug:

Jaaaah , det er nogle smukker farver, også derfor jeg helst ikke vil ændre på den *gg* Og ja, er blevet lidt mere positiv over det hele den sidste time, og kan godt stille og roligt begynde at se tingene for mig.. :)

Jamen jeg har lavet invitationerne (med inspiration herindefra) , har købt ind til og har lavet en enkelt vase, (har til 30 ialt) i vasen skal stå en enkelt blomst med en lille gren eller noget lign,og de skal så stå rundt omkring.. så har jeg købt ind til strømpebånd, smykker, og et smykke af en art til håret (er begyndt, men gik i stå da der begyndte at komme problemer med hans eks :angry: , lysten til at tænke bryllup dalede pænt meget) så har jeg lavet en prototype af brudepigernes buket, det er organza i lys lilla, mørk lilla og lime, som er klippet ud og smeltet i kanterne, samlet til en stooor blomst,og har så sat perler i midten... eeeelsker den..har lavet en enkelt knaphulsblomst på samme måde, plus lidt blomster til bordene...forme til cupcakes, farvede sukkerknalder... Min forlovede og jeg har lige startet et skilte firma, hvor vi laver alt i tryk, så der skal laves usb nøgler (til gæsternes billeder) gæstebog (på lærred), et stort maleri i lilla :wink: med vores initialer trykt på, boxershorts, og mange flere ting som jeg slet ikke kan huske i skrivende stund... Har ikke billeder af nogle af tingene da det meste ikke er færdigt :td: , men har af brudepige buketten og knaphulsblomsten, skal nok lige få taget et billede en af dagene og få lagt ind (det tager meeeget af ens tid at starte eget firma op!! pyyha :blush: )

Elsker!! DIY projekter :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har da masser af lime-grøn julepynt, og lilla er jo også meget fremme i juletiden. Som skrevet, hvis i så kombinere med sølv, glitter - og måske glas, sne (hvis det er i dec.) og naturting (hel kanel, stjerneanis, kogler osv.) så kan mit indre øje da lige se hvor smukt det er :)

PS dumme ko af en eks!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Takker :bearhug:

Jaaaah , det er nogle smukker farver, også derfor jeg helst ikke vil ændre på den *gg* Og ja, er blevet lidt mere positiv over det hele den sidste time, og kan godt stille og roligt begynde at se tingene for mig.. :)

Jamen jeg har lavet invitationerne (med inspiration herindefra) , har købt ind til og har lavet en enkelt vase, (har til 30 ialt) i vasen skal stå en enkelt blomst med en lille gren eller noget lign,og de skal så stå rundt omkring.. så har jeg købt ind til strømpebånd, smykker, og et smykke af en art til håret (er begyndt, men gik i stå da der begyndte at komme problemer med hans eks :angry: , lysten til at tænke bryllup dalede pænt meget) så har jeg lavet en prototype af brudepigernes buket, det er organza i lys lilla, mørk lilla og lime, som er klippet ud og smeltet i kanterne, samlet til en stooor blomst,og har så sat perler i midten... eeeelsker den..har lavet en enkelt knaphulsblomst på samme måde, plus lidt blomster til bordene...forme til cupcakes, farvede sukkerknalder... Min forlovede og jeg har lige startet et skilte firma, hvor vi laver alt i tryk, så der skal laves usb nøgler (til gæsternes billeder) gæstebog (på lærred), et stort maleri i lilla :wink: med vores initialer trykt på, boxershorts, og mange flere ting som jeg slet ikke kan huske i skrivende stund... Har ikke billeder af nogle af tingene da det meste ikke er færdigt :td: , men har af brudepige buketten og knaphulsblomsten, skal nok lige få taget et billede en af dagene og få lagt ind (det tager meeeget af ens tid at starte eget firma op!! pyyha :blush: )

Elsker!! DIY projekter :)

sejt.. hvor er du bare super kreativ.. :thumbsupsmileyanim: Jeg håber du med tiden og når du bliver færdig vil vise os alle dine kreationer. Vi elsker jo at se alle de forskellige muligheder og idéer vi brude kan finde på til vores bryllupper.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har da masser af lime-grøn julepynt, og lilla er jo også meget fremme i juletiden. Som skrevet, hvis i så kombinere med sølv, glitter - og måske glas, sne (hvis det er i dec.) og naturting (hel kanel, stjerneanis, kogler osv.) så kan mit indre øje da lige se hvor smukt det er :)

PS dumme ko af en eks!

Det er skrevet ned!! Kanon gode ideer med kanel , stjerneanis og kogler (min far har en skov med store smukke kogler, de kunne blive ret bryllupsagtige med lidt glimmer !!)

PS . ENIG!!!! (og det ord er også blevet brugt pænt meget herhjemme den sidste uge :wink: )

Malene, skal nok tage mig tiden til at vise billeder frem,jeg var ikke kommet på halvdelen af tingene hvis det ikke var for BK :bearhug: , så selvfølgelig gir jeg min tolkning af inspirationen videre, det manglede bare :cheerleader3: ....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med det kommende bryllup :loveflag: er ked af at høre at der finder en der lige skulle stikke et kæm i hjulet :pokey:

Også synes jeg godt at du kan bruge lilla/lime farver i nov/dec - det er jo nogle smukke farver, der kun er med til at giv lidt knald på i en mørk tid.

Du kan jo evt, ha nogle lilla lys, der jo osse julepynt i lilla, så jeg synes helt sikkert godt at du kan holde ved dine farver og jeg er sikker på at det bliver så smukt evt, sammen med noget sølv :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vinterbryllup er smukt :heart: (nå jaja, jeg er måske ik helt inhabil)

Synes det er en super god ide med lilla/lime kombineret med natur og glas/lys/frostet.. Er på ipadden så kan ikke sætte nogle smukke inspirationsbilleder ind, men skal nok vende tilbage med nogle... :)

Du kan evt kigge min planlægning - der ligger en del vintertema inspiration.. :)

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1339366939' post='1257294]

Tillykke med det kommende bryllup :loveflag: er ked af at høre at der finder en der lige skulle stikke et kæm i hjulet :pokey:

Også synes jeg godt at du kan bruge lilla/lime farver i nov/dec - det er jo nogle smukke farver, der kun er med til at giv lidt knald på i en mørk tid.

Du kan jo evt, ha nogle lilla lys, der jo osse julepynt i lilla, så jeg synes helt sikkert godt at du kan holde ved dine farver og jeg er sikker på at det bliver så smukt evt, sammen med noget sølv :cheerleader3:

Takker :) Du har helt ret, hvis jeg nu tænkte mig om så burde jeg ha tænkt på det lilla julepynt jeg købte sidste år...Jeg var bare så meget i tvivl om man kunne kombinere mine farver med vinterbryllup.. og efter at ha skrevet herinde er jeg nu såååå hooked på at holde vinterbryllup i de farver.. hvorfor tænkte jeg ikke på det før?? :a1221: Det blir SÅ godt .... Så tusind tak allesammen!! for at tage jer tid til at svare en "sideløbende lurer" *gg* jeg skulle ha meldt mig på banen noget før herinde :biggrin::kiss:

Og til Shedevil : HVORFOR HULEN BOR JEG SÅ LANGT VÆK FRA DIG??? Du ville være den perfekte bryllups koordinator til mit bryllup :wink: Elsker din stil, og mange af de tanker jeg har gjort mig med sommerbrylluppet minder mig om dit vinterbryllup... Så håber det er ok at jeg "låner" lidt :bearhug: Og forresten, det tyl-noget du har midt på bordet, er det ganske alm lyskæder som du har lagt tyl ovenpå og så puffet det lidt op? For det ser kanon ud!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jamen det er sandelig også en fejl du bor så langt væk fra mig.. du må flytte tættere på.. -HAHA-

Det er tylgardiner fra IKEA, eller - det er vist ikke engang tyl, et eller andet meget blødt og lækkert.. de koster ca. 20kr for 2stk gardiner - og de er meget brede så de giver et rigtig godt fluff..

Og ja, så er det lyskæder til indendørs brug - købt på ebay til billige penge, der er indenunder.. husk at køb med hvid ledning og hvid lys, det giver det bedste resultat..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jamen det er sandelig også en fejl du bor så langt væk fra mig.. du må flytte tættere på.. -HAHA-

Det er tylgardiner fra IKEA, eller - det er vist ikke engang tyl, et eller andet meget blødt og lækkert.. de koster ca. 20kr for 2stk gardiner - og de er meget brede så de giver et rigtig godt fluff..

Og ja, så er det lyskæder til indendørs brug - købt på ebay til billige penge, der er indenunder.. husk at køb med hvid ledning og hvid lys, det giver det bedste resultat..

jeg undskylder på forhånd det mærkelige indlæg - har fået tastatur til min ipad og kan ikke finde alle tasterne... -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja , ved godt jeg bor på den "forkerte side" :wink: , og lige pt er det da belastende *gg*

Og det vil jeg lige skrive ned, det med stoffet og lyskæderne, for det ser da kanon ud!! og rigtig vinteragtigt.. Har været hele din beretning igennem, og æææælsker den.. Du var fanderme smuk, og fik da arrangeret en totalt gennemført fest!! :respekt:

Og finder ikk noget i dit indlæg underligt, så det er heeeelt ok :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jamen det er sandelig også en fejl du bor så langt væk fra mig.. du må flytte tættere på.. -HAHA-

Det er tylgardiner fra IKEA, eller - det er vist ikke engang tyl, et eller andet meget blødt og lækkert.. de koster ca. 20kr for 2stk gardiner - og de er meget brede så de giver et rigtig godt fluff..

Og ja, så er det lyskæder til indendørs brug - købt på ebay til billige penge, der er indenunder.. husk at køb med hvid ledning og hvid lys, det giver det bedste resultat..

Forresten, hvad hedder lyskæder så på engelsk :fløjt: vil prøve at søge på Ebay...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Adr, hvordan kan man være så ego, at forsøge at forhindre et bryllup.. :angry: kan godt forstå din hulk reaktion..

Tror sagtens du kan blande elementer af lilla/grøn og sølv/hvid, tror du kunne være meget elegant

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er fordi at vedkommende ikke kan ha at hun ikke har "magten" over ham mere (og så også fordi at jeg er 15 år yngre end ham -og hende for den sags skyld).. Hun kan ikke styre ham mere, og som den magtsyge kvinde hun er tager man ALLE midler i brug... Desværre :(

Er glad for at i er så mange der mener det kan blive smukt :) , nu giver jeg det ihvertfald et forsøg :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Nanni.....

Ih, hvor er det bare GRRRRR ... med sådan en dum ko, der ødelægger planerne - og så ovenikøbet bare gør det for at genere jer!

Så, først og fremmmest, får du nu en kæmpe :bearhug:

Jeg er også kommende vinterbrud - så du er velkommen til at hente inspiration i min tråd (som dog langt fra er så fyldestgørende som den kære Shedevil) Vores farver er dog holdt i hvide og brune nuancer, med masser af glitrende sne og is. Men mon ikke du kan finde et par idéer alligevel?

Jeg er helt sikker på at du kan finde masser smukke og søde vinter-idéer, hvor du kan bruge dine DIY-projekter og farverne, som du har planlagt. Først og fremmest er farven lilla en traditionel jule/vinter-farve, så dén er der ingen problem i. Og som flere andre også har været inde på, så kan lime-farven tones ned med glimmer og sne-drys :thumbsupsmileyanim:

Jeg har tilladt mig at finde nogle inspirationsbilleder, så du kan se på nogle af de mange mange muligheder for et lilla vinterbryllup:

blog168.jpgPurple+and+blue+french+winter+wedding+inspiration+board.jpgwintertheme.jpg197003.jpgRed%2Band%2BPurple3.bmp

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer