Thea1989

Bordplan - dillemaet

11 indlæg i dette emne

Ååååh jeg er ved at blive sindssyg over at skulle lave en bordplan til brylluppet. (der er inviteret cirka 60 personer)

Jeg har ingen anelse om, hvordan bordene skal stå eller hvordan folk skal placeres ved bordene.

Nogle af vores gæster kender hinanden rigtig rigtig godt (familierne i mellem og vennekredsen) Men der er samtidig en del venner der aldrig har mødt hinanden eller mødt familien. Nogle få gæster kender ingen overhovedet.

Vi har overvejet en del forskellige alternativer, men jeg synes ikke rigtig der er nogen der er den rigtige.

Er der nogen af jer der har et super forslag så alle er glade?

Vi ved ikke helt om det er holdbart at blande alle i en pærevælling eller om man skal sidde sammen med nogen man kender eller trække lod i par eller...?? aaaargh

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lav borde så folk er glade.

Sæt de sjove sammen med de opfarende. Sæt de stille med de rolige og lyttende. Der er misforstået, at det er synd for de stille og at de har brug for nogen til at pebbe dem op... Men bland gerne familierne, aldrene, kendte og ukendte. Tænk på interesse og personlighed...

Redigeret af ildflue
0

Del dette indlæg

Vores venner der blev gift sidste år var 84 og de havde lavet et E-bord. Og de var delt op i hovedbord, den ene omgangskreds, den anden omgangskreds og familie. Og vi hører normalt til den ene omgangskreds, men valgte sådan set at sidde ved det andet bord (pga. lettere kaos i omgangskredsen). Og det var da hyggeligt nok, at lærer nye mennesker at kende MEN der gik over 4 timer tror jeg før der blev snakket mere end 6 ord...

Opstilling, ja det kan jo være runde borde eller sådan et E bord - men jeg syntes at man låser sig mere på hvem der skal sidde ved runde borde, end de lange. Og så ville jeg sætte nogen sammen der kender hinanden. For alles skyld, så der bliver grint og snakket. Det er blot min mening :)

Held og lykke! :)

(så glemmer jeg lykkeligt, at vores jo også skal laves engang)

0

Del dette indlæg

Vi har valgt følgende 'hovedregler':

- man bliver ikke skilt fra sin partner

- man skal gerne kende to ved sit bord

- hvert bord skal have mennesker fra to grupper (familie, venner, arbejde)

Det har fungeret meget godt for os ved planlægningen - selvom den tog et par timer og et par forsøg - og jeg håber også, vores gæster bliver glade for den :)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at dele det helt slavisk op... 7 runde borde med 10 personer ved hvert

1. Hovedbordet med det nærmeste familie

2.min familie

3 H2B´s familie

4 "Oldebord"

5-7 vennebord

Det er selvfølgelig ikke alle vores venner der kender hinanden, men vi har prøvet at sætte folk så de passer sammen i vennegruppper. Eks. har jeg 3 rigtig gode veninder som jeg har arbejdet sammen med, de 3 (plus den enes kæreste) bliver sat sammen med 4 af H2B´s drengerøvsvenner (plus 2 kærester) det er alle nogle folk der er godt gang i, og vi tænker at de vil passe rigtig godt sammen.

Af samme grund har vi lavet "oldebordet", det rolige bord, hvor Mormor og meget af den ældre del af familierne kommer til at sidde sammen..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gør det sådan at vi skiller partnerne ad.

Blander vores venner og familie.

Vi var til et bryllup for en måned siden, hvor det fungerede kanon godt med at være splittet for alle. :thumbsupsmileyanim:

Bare lige et input, er i sikre på at alle gæsterne ville syntes det var rart at blive skilt fra deres partner? Vi har valgt ikke at skille par ad, da jeg selv HADER når jeg ikke kan sidde ved siden af min kæreste, og min mor og svigermor syntes også vi skal lade par sidde sammen, da jeg spurgte dem om det var helt tosset.. Jeg tænker også at folk der har børn som ikke er med, måske ville syntes det var rart med en aften for dem selv, hvor de kan sidde sammen og nyde aftene som par og ikke forældre..

1

Del dette indlæg

Ja vi har også valgt, da vi ingen børn har inviteret, at lade parrene sidde sammen, så de kan nyde at være ude sammen alene. :)

Vi har også 2 der lige har født med og som ikke kender hinanden, men det er da perfekt at sætte dem sammen så de kan tale om babyer. Så har vi sat bønderne sammen fra hver familie, fordi de altid kan snakke dyr og marker :)

0

Del dette indlæg

Vi sad ved runde borde til vores bryllup, og havde tidligt meldt ud til vores forælder at de ikke skulle sidde ved bord sammen med os.

Vi sad sammen med vores gode venner, vores forælder samme sammen også sad der noget fra vores familie sammen med med, vores søsken sad sammen, sammen med vores kusine/fætter :) også havde vi et rent børnbord/ungdomsbord - de sidst gæste satte vi samme, ud fra hvordan vi vidst at de ville snakke sammen, og snakket fint ved alle bordne hele aften :thumbsupsmileyanim:

Et godt råd, lad være med at vidse bordplanen til nogle når du er færdig med den, for kender en, der fik så meget ballade over hendes bordplan, at hun til sidst lavet den om, for der var nogle veninder der brokket sig over hvor de skulle sidde :(

1

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer