Miss Giggles

Betaling af musiker og fotograf på dagen?

20 indlæg i dette emne

Hej tøser :)

Hvad gør du eller hvad har i gjort... Har i på selve dagen betalt musikerne og fotografen eller har i overført penge bagefter eller hvordan.. tænker det er en del penge man skal have med sig på den store dag..??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gør sådan at dem der overhovedet at mulige at betale inde, er betalt.

Ellers laver vi kuverte hjemmefra, med beløb i. Til Dem der har en fast pris, passer beløbet, til dem der kan varierer (f.eks. serveringspersonale alt efter antalt timer) Skriver vi timepris udenpå og sørger så for at have "slået" sedler i stykker, så det er lige til at betale det beløb det ender på.

Og så har vi aftalt med mandens bror at han få kuverterne og er ansvarlig for betaling.

0

Del dette indlæg

Vores musikere ville have betaling på dagen - så vi havde en konvolut med 7500kr i... Det var jeg faktisk lidt "irriteret" over, da jeg synes det er mange penge at skulle rende rundt med.. Havde været bedre at overføre dem, eller en check eller lignende.. Men... Ja, sådan var det.. Min mand havde konvolutten i inderlommen..

Vores fotograf ville først have penge når han afleverede billederne... :)

Men ja - få en eller anden til at stå for det, en mor, far, toastmaster eller lignende? Lav konvolutter hvor der tydeligt står "Fotograf" eller "Musik" eller lignende.. Hvis det bliver holdt på et feststed eller andet er der måske et pengeskab de kan ligge i, ellers opbevar dem i en inderlomme på en jakke der ikke skal af - eller en bukselomme eller lignende...

0

Del dette indlæg

Min kæreste er musiker, og han siger man ALDRIG skal betale før de har udført deres "job" , for hvis nu et eller andet går galt, så kan man risikere at brænde nallerne.. Inden vi opgav at have live musik, sagde min kæreste også at det var vigtigt at dem vi nu end fandt, først tog betaling bagefter.. Det er meget normalt at man betaler kontant når de har spillet, det er jo også en sikkerhed for dem, hvis man skulle overføre penge bagefter, kan de jo risikere at nogen "glemmer" at betale dem.. Jeg ville sørge for at min mor eller en anden tæt på, havde pengene i en konvolut i sin taske, så jeg ikke skulle holde styr på dem..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tak skal i have :)

Tror jeg skriver til dem engang for lige at høre med betalingen for jeg kan seriøst ik huske hvad der er blevet aftalt.. når det er over telefonen hvis det er blevet nævn.. hellere safe then sorry er det ik sådan ?? :)

0

Del dette indlæg

Vi betaler kontant når bandet har pakket sammen og det samme med fotografen. Vi skal holde fest på et hotel og skal også overnatte der, så vi opbevarer pengene i pengeskab på vores værelse.

Ellers ville jeg nok bede en af gæsterne eller køkkenpersonalet om at tage vare på pengene.

0

Del dette indlæg

Vores fotograf har forudbetaling - hvilket egentlig irriterer mig, for vi betaler aldrig for noget vi endnu ikke har fået. Men det er ham vi vil have, og så må vi jo betale. Men altså, er billederne ikke i orden, så møder jeg op på hans adresse med et boldtræ :biggrin:

Musikerne, ja jeg tror vi bare betaler depositum inden og så resten på dagen, som med restauranten. Men restauranten tager jo dankort, så np.

0

Del dette indlæg

90% af vores kunder betaler inden dagen via bankoverførsel men vi har heller ikke noget at skjule :) Jeg siger ikke at det altid forholder sig sådan men når der er musikere o.l. som kun vil have kontant betaling på dagen så er der ofte en helt speciel grund til det. :rolleyes: Husk i den forbindelse at private som noget nyt hæfter for leverandørers skat m.v. hvis vi taler om over 10.000 kr. og der ikke afregnes digitalt.

Det her med at man først må betale når jobbet er i mine øjne noget sludder. Musikeren kunne jo sige det samme og nægte at gå i gang med at spille før han/hun havde fået sin betaling. Hvis man er så usikker på sit valg af musiker o.l. at man ikke tør betale inden så bør man måske overveje om man har valgt rigtigt for det handler i høj grad om aftaler og tillid. Har man ikke tillid til musikeren o.l. inden så vil man vanskeligt kunne nyde dagen fuldt ud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores fotograf har forudbetaling - hvilket egentlig irriterer mig, for vi betaler aldrig for noget vi endnu ikke har fået. Men det er ham vi vil have, og så må vi jo betale. Men altså, er billederne ikke i orden, så møder jeg op på hans adresse med et boldtræ :biggrin:

Musikerne, ja jeg tror vi bare betaler depositum inden og så resten på dagen, som med restauranten. Men restauranten tager jo dankort, så np.

haha stakkels ham hvis billederne ikke er i orden :wink:

hvis han ser med herinde så tør han hvertfald ikke andet end at gøre det perfekt hi hi

0

Del dette indlæg

Vi betaler kontant når bandet har pakket sammen og det samme med fotografen. Vi skal holde fest på et hotel og skal også overnatte der, så vi opbevarer pengene i pengeskab på vores værelse.

Ellers ville jeg nok bede en af gæsterne eller køkkenpersonalet om at tage vare på pengene.

Vi skal også være på hotel og kan få opbevaret penge også... men bare mere hvad man lige normalt gør.. er bare mange penge at skulle have med.. og heldigvis tager hotellet dankort når vi skal betale for festen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

90% af vores kunder betaler inden dagen via bankoverførsel men vi har heller ikke noget at skjule :) Jeg siger ikke at det altid forholder sig sådan men når der er musikere o.l. som kun vil have kontant betaling på dagen så er der ofte en helt speciel grund til det. :rolleyes: Husk i den forbindelse at private som noget nyt hæfter for leverandørers skat m.v. hvis vi taler om over 10.000 kr. og der ikke afregnes digitalt.

Det her med at man først må betale når jobbet er i mine øjne noget sludder. Musikeren kunne jo sige det samme og nægte at gå i gang med at spille før han/hun havde fået sin betaling. Hvis man er så usikker på sit valg af musiker o.l. at man ikke tør betale inden så bør man måske overveje om man har valgt rigtigt for det handler i høj grad om aftaler og tillid. Har man ikke tillid til musikeren o.l. inden så vil man vanskeligt kunne nyde dagen fuldt ud.

Det behøves bestemt ikke være noget med sort arbejde, dem vi havde kig på var skam med regning osv.. Når min kæreste har været ude og spille, har det også være med skattefar indenover.. Jeg kunne personligt aldrig drømme om at betale for musiker/band før de havde leveret varen, jeg kunne gå med til at give halvdelen når de ankom, og så resten når de var færdige.. Ellers har man da slet ingen garanti for de dukker op, og på sådan en vigtig dag, ville jeg bare ikke tage chancen, og risikere at miste penge..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det behøves bestemt ikke være noget med sort arbejde, dem vi havde kig på var skam med regning osv..

Det er også det jeg siger: at det ikke altid forholder sig sådan og gælder alle. Men det gælder mange. Jeg "ser" det jo florere blandt kolleger som ikke er registreret nogen steder. Det handler ikke kun om det at få pengene udenom. Det handler også om at mange får SU, dagpenge m.v. som det kan have betydning for. Betaling efter er ingen garanti for at de dukker op. Garantien ligger i de aftaler der er indgået for ellers er det aftalebrud og det er det hvadenten folk har betalt inden eller ej. Derudover ligger den i at det er de færreste der har brug for et dårligt ry og de fleste kan lide det de laver, ellers gjorde de det ikke. Når vi får henvendelse fra folk der er blevet brændt af i sidste øjeblik er det ekstremt sjældent man hører om at de har betalt en krone til musikken inden, hvad enten det så er det fulde honorar eller depositum. Den med 50%/50% har vi et par kunder som har ønsket at benytte sig af hvilket vi har acceptereret men det er ikke mange

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når vi får kontant betaling på dagen,for det sker da, vil folk som regel helst aflevere inden så de ikke skal tænke på det senere og rende rundt med pengene, men man kan jo også komme ud for musikere m.v. som slet ikke vil spille inden de har fået betaling. Der er jo også en anden vinkel på det og det er risikoen for at der ikke betales hvis betaling først skal ske efterfølgende. Jeg tror vi har haft 1-2 tilfælde indenfor de seneste år men jeg kender kollegaer som har haft problemet tættere inde på livet.

0

Del dette indlæg

Jeg vil ligesom Diskobil sige, at op mod 90% efterhånden anvender forudbetaling.

Vi har desværre været nødt til at stramme VÆSENTLIGT op efter at vi i flere tilfælde oplevede at blive brugt som bank... rekorden er SEKS UGER før en sløset fødselar kunne finde ud af at betale sin regning... :td:

Vores betalingsbetingelse hedder kontant på dagen - eller alternativt bankoverførsel, som skal ske senest to bankdage FØR arrangementets afholdelse, så vi kan nå at registrere at beløbet er gået ind. Jeg tror som sagt, at vi efterhånden er oppe på én 80-90%, der betaler via netbank, simpelthen fordi det er så meget nemmere i disse net-tider.

Jeg kender iøvrigt godt skrønen om "at man er mere sikker, hvis man venter med at betale til bagefter", men det er altså et levn fra gammel tid. Da vi har en kontrakt, kan vi jo altid bare vælge at opstarte en inkassosag, hvis pengene ikke falder, og vi iøvrigt ikke kan anerkende en eventuel indsigelse fra kunden. Med indførelsen af retsplejelovens kapitel 44a (småsagsprocessen), er det blevet langt enklere og hurtigere at få afgjort sager om småbeløb, så det sker nærmest automatisk.

De eneste, man kan presse ved at tilbageholde pengene er dem, der spiller "orange"... de har jo ingen beviser på det aftalte engagement (medmindre de er godt dumme...). Men dem hører vi ikke til... :)

0

Del dette indlæg

Hey Piger ;-)

Nu blev der jo spurgt til, hvordan man afregner musikere og fotografer :-). Vi spiller til mange bryllupper og tilsvarende fester, og vi foretrækker kontant afregning efter arrangementet. Det kan enten være i form af "rigtige" kontanter, eller det kan være i form af en bankudstedt check. Overførsel før festen kan også lade sig gøre, men vi foretrækker at vi leverer varen, og bliver afregnet når vi er færdige. Rent psykologisk føles det for os mest rigtigt, at det vender den vej rundt.

Det der for musikere/bands er det afgørende, er selvfølgelig sikkerheden for at få deres løn, og der er kontanter bare svært at slå. En almindelig check kan i princippet være uden dækning. I kontrakten med dem I har hyret, bør der stå, hvordan der skal afregnes - men hvis I er i tvivl, så kontakt dem på forhånd, og spørg. Der er ikke noget mere dumt end at stå efter en vellykket aften med spørgsmålet "Hvordan er det nu med betaling? Kan vi overføre dem her i løbet af ugen eller?"

God fest :-)

Mvh Daniel Stjernholm Andersen - http://www.devotion.dk

0

Del dette indlæg

Der blev faktisk spurgt til musiker og fotograf i ental :) Begrebet musiker bruges i dag i flæng ikke mindst af bryllupsgæster :biggrin:

Jeg vil jo sige at en forudgående bankoverførsel kan slå kontanter med flere længder. Kontanter er jo kun noget værd hvis man rent faktisk har dem i hånden. De er eksempelvis ikke noget værd hvis den der har kontanterne og skal afregne musikken er gået når musikken slutter. Det kan være et brudepar,eller en toastmaster/gæst der har fået uddeleveret opgaven. Det er særligt relevant for os fordi vi spiller til festen slutter. Så har I som band ingen sanktionsmuligheder udover at at at inddrive pengene efterfølgende og håbe på at folk betaler så I undgår retlige efterspil. Kunden der betaler kontant har umiddelbart heller ingen dokumentation for at have betalt. En dags dato kvittering kan alle jo købe og underskrive.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer