Lasses forlovede!

Holdbarhed på ringe..

24 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Jeg sidder og kigger på vielsesringe, og har fået øje på nogle stykker.

Vores forlovelsesringe er i sølv og guld, men sølvet blev hurtigt slidt.

Hvad er jeres erfaringer?

Hvad bliver nemmest slidt, sølv, rødguld, hvidguld? :)

M.v.h.

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror altså det er hvad man gør det til.. Jeg bruger stort set kun sølv, og går rigtig meget med mine sølvringe, de er altså ikke slidte, de skal bare lige pudses ind imellem, men det skal alle smykker jo..

0

Del dette indlæg

Det er kun min forlovelsesring jeg nogensinde har oplevet det med, og eftersom den kun er 2,5 måned gammel, synes jeg skisme det er hurtigt! Min mors vielsesring i rødguld der er 10 år gammel er pænere end min forlovelsesring i sølv "/

Men det kan være det er hvidguld vi skal overveje så :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man har pengene til det vil jeg helt klart anbefale hvidguld frem for sølv. Det holder bedre og kræver ikke rensning så ofte som sølv for at se pænt ud. - Husk at der også laves ringe i andre metaller fx. platin, hvis man er til det look.

0

Del dette indlæg

Jeg har kigget på platinringe, men det er ikke lige mig :) Men ja, indtil videre er vi ikke engang sikre på at vi vil have vielsesringe, men bare flytte forlovelsesringene, men jeg har hele tiden gerne villet have vielsesringe, kæresten vil ikke gå med 2 ringe, men han er vist ved at vænne, og så er jeg bare så ked af, at min ring allerede er så slidt, så det overbeviser mig lidt mere :)

0

Del dette indlæg

Det står jo en frit for om man vil bære sin forlovelsesring eller ej når man er gift. Tror aldrig at min H2B ville bære 2 ringe... Taget i betragtning af hans profession og hobby er 1 vidst rigeligt :P Men nu er det også kun mig der har en forlovelsesring, så ved ikke hvad mænd plejer at gøre hvis de har begge 2?? En bekendt af mine genbrugte vidst sin forlovelsesring, men er ikke sikker.

Redigeret af zymesl
0

Del dette indlæg

Jamen min mor og stedfar har både en forlovelsesring og en vielsesring, han er tømrer, og tager aldrig nogle af dem af. Min far og stedmor har kun vielsesringe og min stedsøster er lige blevet gift, de tog deres forlovelsesringe af, og havde købt nye vielsesringe.

Hvad plejer andre at gøre med forlovelsesringe?

Mit dilemma er også lidt, at jeg har 2 smukke ringe jeg i forvejen har fået af min kæreste, da vi havde 2-årsdag, så hvornår skal jeg så bruge dem? ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan også vælge Palladium ? De skal ikke rhodineres lissom hvidguld

Dem jeg har set på var ikke lige mig :) Jeg tror bare jeg er lidt kræsen, og alligevel ikke ;) Jeg har bare en ide om hvordan det skal se ud? :)

0

Del dette indlæg

Vi tager også hvidguld. Jeg ved ikke noget om holdbarheden faktisk, for går normalt aldrig med ring, men fik af vide af en guldsmed, at købte vi en god kvalitet, så ville den holde livet ud.

Jeg er også den eneste af os to der har ring. Men jeg havde nok heller ikke fået min kæreste til at gå med 2 ringe.. En er nok til ham. Jeg beholder min forlovelsesring på, for den er gudesmuk og koster 7000 kr så den vil jeg ikke bare lægge ned til alt det andet.

Hvis du allerede nu syntes at din ring er grim af slid osv, så syntes jeg virkelig at i skal få nye vielsesringe, og så han din mand jo lægge forlovelsesringen, hvis han ikke vil have to på.

Redigeret af Victorias secret
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo, den kan godt pudses op, men det skal vist gøres ofte ;) Men får jeg det gjort, vil jeg helt sikkert ofte tage den af, lige nu tager jeg den jo ikke af når jeg laver mad og sådan, men det burde jeg måske :)

0

Del dette indlæg

Jeg tager konstant min af :D Skal jeg bare skylle salat, af med den. Hundens snor får ikke lov til at ramme den osv :D

Man kan få sådan en speciel pudseklud ved guldsmeden. Det købte jeg, og wow mine matte smykker fik virkelig liv igen. tror den kostede 30 kr. Måske det er noget?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er første gang jeg har oplevet det med sølvsmykker, men normalt er det jo også bare en sølvhalskæde, øreringe, og de sølvringe jeg har, er med sten og udsmykning, så der ser man det ikke :) Men jeg må da lige have hørt efter sådan en klud, det kunne da være en god ide! :)

0

Del dette indlæg

Min forlovelsesring er også sølv og er nu knap 4 år gammel - Syntes slet ikke den ser slidt ud, har da lidt ridser ... Men skal ha´den af og kigge grundigt på den for at se dem :) Samtlige af mine smykker er i sølv og går tilmed også med yderligere en sølvring - Tror snart dén har sat på min finger i 10 år og selv dén ser ganske fin ud ..... Jeg tager dem stort set aldrig af og har et arbejde, hvor håndvask sker et utal af gange dagligt. Jeg er egentlig heller ikke flittig til at "pleje" dem :blink:

Måske jeg bare har været heldig, men har som sagt ikke dén erfaring at sølv blir´slidt og grimt i en ruf .... Af samme grund har vi også valgt velesesringe i sølv og så syntes jeg generelt slet slet ikke om guld - Hårdført eller ej :)

Og skulle vores vielsesringe mod forventning blive slidte og grimme før os .... Ja, så er der jo en oplagt mulighed for at forny vores "bryllupsløfter" med nye ringe på vores ? års bryllupsdag :biggrin:

0

Del dette indlæg

Du kan også vælge Palladium ? De skal ikke rhodineres lissom hvidguld

Dem jeg har set på var ikke lige mig :) Jeg tror bare jeg er lidt kræsen, og alligevel ikke ;) Jeg har bare en ide om hvordan det skal se ud? :)

Der er forskel på platin og palladium ? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og skulle vores vielsesringe mod forventning blive slidte og grimme før os .... Ja, så er der jo en oplagt mulighed for at forny vores "bryllupsløfter" med nye ringe på vores ? års bryllupsdag biggrin.png

En god tanke for at "forny" sit ægteskab og parforhold. Man behøver ikke at gå med den samme ring for altid. :wink:

Man kan få sådan en speciel pudseklud ved guldsmeden. Det købte jeg, og wow mine matte smykker fik virkelig liv igen. tror den kostede 30 kr. Måske det er noget?

Man kan også meget fint friske sine smykker op med en gamel tandbørste og lidt tandpasta - det er fortrinligt - og næsten altid ved hånden :lol:

Hvad plejer andre at gøre med forlovelsesringe?

Mit dilemma er også lidt, at jeg har 2 smukke ringe jeg i forvejen har fået af min kæreste, da vi havde 2-årsdag, så hvornår skal jeg så bruge dem? ;)

Man kan fint kombinere og integrere de gamle forlovelsesringe i de nye vielsesringe - også på en måde så på en måde, hvor en eller anden form guld lige som beskytter sølvringen :unsure:

Bedste hilsner

Ege Art

www.egeart.dk

0

Del dette indlæg

Har du overvejet titanium? Vi har titanium forlovelsesring, som også bliver vielsesring, og det skyldes det praktiske og romantiske ved, at de er meget hårdføre. Ikke fordi der overhovedet ikke kommer riber i, men det skyldes vidstnok at vi har valgt en mat overflade så den er behandlet på et vis. Synes heller ikke udover for den perfektionistiske burd selv med forstørrelsesglas...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer