NajaDK

Tonny og Naja - Min Morgengave..

476 posts in this topic

Velkommen :heart:

Så blev det endeligt min tur til at oprette en planlægnings tråd :-)

Vi er lige i dag blevet enige om datoen, det er bare så stort!!

Den 01-06-13 skal det stå, ih hvor bliver det spændende.. :cheerleader3:

Vi er dog stadig langt fra hinanden med hensyn til hvilken "slags" Bryllup det skal være..

Tonny tænker kort recption for "alle" og så de 5-10 nærmeste med på f.eks. Mash efter kirke vielse.

Jeg tænker stor fest for "alle".. Er ikke til rådhuset men er heller ikke sikker på kirke da jeg ikke vil i stort og Hvidt skrud... Vi har trods alt været sammen i over 12år på det tidspunk og har en søn på 3år.

Glæder mig til at indvige jer i mine tanker og min planlægning :)

Dato.. 01-06-13

Vores Historie.. Kort..

Billeder af os og vores lille familie

Endelige friede han

Inspirations billeder - 1 - 2 - 3

Hvad har vi nået

Rød: Ikke gjort
Orange: Er igang
Blå: Tjek!

- Book tid i den ønskede kirke

· Lav gæsteliste
· Offentliggør datoen for familie og venner
· Besøg mulige feststeder og indhent tilbud

9 måneder før
· Kontakt præst
· Lav monogram

· Overvej tema/farver til brylluppet
· Begynd søgningen efter brudekjole

· Musik
· Aftale med kok
· Bestille transport til/fra kirken
· Bestille fotograf

6 måneder før

· Aftale møde med præsten

· Bestille menu
· Lave udkast til invitationer
· Bestille evt. værelse til bryllupsnatten
· Bryllupskage

· Bestille tid til frisør/make-up
· Købe sko og undertøj samt evt. smykker til kjolen

3-4 måneder før
· Sende indbydelser ud

· Indhente prøvelsesattest
· Skrive ønskeliste
· Tjek alle bestillinger og reservationer
· Købe gommens tøj, sko m.v
· Købe morgengave
· Få overblik over div. pynt og start produktion

1 måned før
· Lave bordplan
· Lave risposer, kirkeprogram
· Tjek op med alle hjælpere på dagen om opgaver
· Giv besked om endelig antal gæster til feststed/catering
· Skrive talen eller overvej andet indslag
· Få ajourført pas hvis nødvendigt

· Gå jævnligt skoene til
· Møde med præsten og generalprøve
· Prøve hos frisør/make-up

2-3 uger før
· Fodbehandling
· Hente tøj
· Tjek op på pynt og lav det sidste færdigt

1 uge før:
· Gear ned og slap af
· Aflevere kirkehæfter til kirken

Dagen før
· Dekorer feststed
· Pak bryllupstøjet ud og hæng det klar

· Pak evt. taske til overnatning
· Spis sundt og nærende og husk væske

DAGEN
· Husk morgenmaden
· Få taget billeder hos både brud og gom inden vielsen
· Vær i god tid
· NYD DET

Edited by NajaDK
0

Annonce ♥

Tak Mette 😊

Normalt ville jeg være 110% klar til Mash.. Men synes ikke lige det er det, men nu må vi se det bliver jo helt naturligt begrænset af budgettet mår vi kommer der til 😃

0

Tillykke med Brylluppet;)

Og ikke mindst velkommen til dette vanedannende forum;)

Sidder på mobilen, så ikke så mange fandt smileys.

Glæder mig til at følge jer, vi skal jo giftes kort tid efter hinanden.

Karina

0

Annonce ♥

Tak for jeres lyk ønskninger :-)

Ja vi er rimelig forskellige med hensyn til traditioner og den slags også, jeg er for, T er ikke imod men heller ikke for.. Men han hælder til at vi gør som jeg gerne vil hvis der er råd :-) så jeg er rigtig spændt..

Men har også nogle små "knuder" i maven, da der vil være nogle problemstillinger der skal løses.. F.eks. Bliver min Far sur når jeg vil have min Mor til at give mig væk og hvordan skal jeg få lavet en god bordplan, når min Stedfar ikke kan snuppe min far og heller ikke vil have min Mor taler med ham.. Nå det er der tid til at løse :-)

0

Annonce ♥

Velkommen til dette fantastiske forum og tillykke med det kommende bryllup :balloons:

Spændende hvad I ender ud med.

Mht bordplan (kommer jo an på hvilken slags fest I ender med) - jeg har også skilte forældre, så vi lavede det simpelthen sådan at vi kun sad med venner, så sad vores forældre ved hvert sit bord.

0

Awww, altså et sødt frieri! Peter Plys, ih, citater derfra er så rørende.

Tillykke! :biggrin: Glæder mig til at følge med - spændende hvad I ender med, nu I er lidt forskellige mht. ønsker.

Man kan sagtens blive gift i kirken uden at være i det store skrud synes jeg. :)

Må vi se billeder af jeres hund? Og din ring!? :biggrin:

På den lidt mere alvorlige side; Jeg håber, at det lykkes for Tonny at få tilkendt fleksjob - det lyder til at have været en alt for lang og sej kamp derhen allerede.

0

Annonce ♥

Må vi se billeder af jeres hund? Og din ring!? :biggrin:

Nu åbnede du "a box off worms", jeg tager jo vildt mange billeder og selvfølgelig vil jeg smide nogle billeder ind af hund og ring.. men du/i for altså lige billeder af hele min Ohana :-)

De 2 benede... Undskyld kvaliteten.. det er fra vores Thailands tur i April 2012.

familie.jpg

Vores Hund.. Eurasieren Nova

084.jpg

og Kattene.. Tiger(Husmis), Toulouse og Sesse Som er Sne bengalere.

083.jpg072.jpg071.jpg

0

Annonce ♥

Velkommen hertil :cheerleader3: Hvor er det da bfantastisk historie om jer og jeres kærlighed :biggrin: Stort tillykke med det kommende bryllup, glæder mig til at følge med her, det tegner til at blive rigtig godt!

0

Tonny og jeg mødte hinanden i 1999 På Ritz i Køge hvor vi begge arbejdede..

På min 19års fødseldag 15-07-00 delte vi vores første Kys og 01-09-00 var vi officelt et par :a1221:

Der gik kun 3mdr. så flyttede jeg ind til ham hos hans forældre, i en Københavner lejlighed på 70kvm, uden bad.

Det var meningen jeg skulle bo der til jeg fandt en lejlighed men da jeg fandt en ville de ikke af med mig :heart:

Der boede vi så i 4 år til vi fik vores egen Lejlighed og i den forbindelse fik vi også 3 katte.

Vi fandt et dejligt hus vi ikke kune leve uden i 2005 og der bor vi i dag... i 2006 for vi en hund og i 2009 bliver vores famlie en lille Benyamin større...

1½ mdr. efter vi havde fået vores søn, bliver Tonny kørt ned.. Han kommer ikke alvorligt til skade med i løbet af et par dage kommer der tegn på Piskesmæld.... Og han bliver langtids sygemeldt... han er PT stadig sygemeldt men på vej ud i Flex job forhåbentlig.

Det har været en hård omgang da han i Nov. forrig år oven i ikke kunne holde ud at gå hjemme længere, gik psysisk ned og fik angst for at være alene..

Der har også været sygdom med henholdsvis Hans far og min Mor som virkelig har taget på kræfterne.. begge er heldigvis i bedring..

Vi er i dag rigtig glade og taknemmelig for at have hinanden, vores Søn og vores 2 og 4 benede familie og nu glæder vi os til bryllup.

Jeg arbejder som Receptionist i et IT firma, har 7års erfaring men kun en 10kl. eksamen og Tonny er Uddannet først salgs ass. pg siden Account Manager og har 10års erfaring inden for kørende salg.

Edited by NajaDK
0

Jeg blev friet til jule aften 2011 :)

Jeg havde faktisk lidt luret ham, uden at være 100%.

Den allersidste gave under træet var på størrelse med en Microovn.. Den var tung og raslede:-/ men jeg kender ham og blev i det øjeblik 100% sikker på hvad der skulle ske.

Jeg åbnede 11 pakker før jeg kom ind til den lille æske, jeg havde det faktisk sådan.. KOM NU TIL SAGEN!!! Men da jeg åbner den lille box falder han på knæ og læser op af en nedskrevet "tale". Hvor han bla. bruger nogle Peter Plys Citater.. Vi er begge vilde med Disney :blush:

" Grisling listede sig bagfra hen ved siden af Peter Plys.

"Plys" viskede han.

"Ja Grisling, hvad vil du?"

"Ingenting" sagde Grisling og tog Plys's pote. " jeg ville blot være sikker på du var der."

Ogsom PP siger det " En er for lidt til at lege, to er tilpas og ikke for meget"

.. Hvor sødt er det lige, når vi har været sammen i 11år+ og han var sikker på jeg ville sige ja.... Som jeg selvfølgelig gjorde :loveshower:

1

Annonce ♥

Så har jeg faktisk købt en kjole....

Jeg fandt den på nettet og var solgt og at den så var sat rigtig meget ned hjalp jo på beslutningen.

Så skal jeg bare have fundet en der kan hjælpe mig med at sy den til...

Hvor er jeg dog spændt. Her for i lige et billede.. jeg har dog købt den i Champagne..

Billede slettet...

Edited by NajaDK
0

Ih, hvor er den fin... :)

...Jeg elsker jo blonder - så jeg er helt solgt :wink:

Spændende at få den hjem hva'???

Jeg er ikke en blonde pige normalt, men denne synes jeg bare er lige mig..

og ja det er vildt spændene... 8 til 10 dage så er den her :cheerleader3:

0

Har talt lidt med H2B i weekenden og han var helt med på det tema jeg havde i tankerne, så her kommer list inspirations billeder.

Tema Grøn, Lilla og sommerfugle.

hydrangea-citylinerio-big.jpgsummer-breeze-lime-green-calla-lilies-and-peacock-by-tianache.jpg0198341.jpgimages2.jpg

freesiapurplelarge.jpgimages1.jpg

Edited by NajaDK
0