Mettepigen84

Æresporten

19 indlæg i dette emne

Heej tøser

Vi har haft en snak både venner og familie

Når der nu skal sættes æresport op hvor vi bor

Skal man så være hjemme begge 2 eller?

har prøvet og google det men kan ikke se noget.

Jeg skal jo sove herhjemme og kenneth hos hans forældre.

Håber nogle kan hjælpe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til vores bryllup sov vi også hvert for sig. Jeg sov her hjemme og Per sammen med hans forlover :-)

Her blev æresporten sat op natten til lørdag ;-)

Jeg havde sat en kasse sodavand og en kasse øl ud til de søde venner og naboer :-)

Så nej i SKAL ikke nødvendigvis være hjemme begge to :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor har allerede aftalt med deres købmand, at få levere blomsterne :thumbsupsmileyanim: Så vi får en. Til vores venners bryllup satte de også æresport op. Så jeg troede det var helt normalt.. Men jeg troede så, at den blev sat op dagen før? Om eftermiddagen? Jeg gider ikke have gæster midt om natten, der skal jeg da sove :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg havde heller ikke rigtig hørt om det før.. vi fik en på feststedet som stod der hvor vi blev viet - og efterfølgende blev den flyttet og stod lige bag ved vores bord hele aftenen :) udover det, blev der sat en op ved døren til der hvor vi sku sove. den bestod dog af lyskæder men var smuk! :) har ikk lige billede her. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg havde heller ikke hørt om det, før min søster skulle giftes - jeg ve dikke, om det er en tradition, som hører til nogle steder i landet, men ikke andre? Har aldrig hørt om det til bryllupper her i nordjylland, men de blev gift i midtjylland?

Redigeret af kristineB
0

Del dette indlæg

Hmm jeg er fra KBH og har ikke hørt om æresport til bryllup før, kun til sølvbryllup. Men hvor stiller man også lige en æresport når brudeparret bor i lejlighed? Det ser da lidt mærkeligt ud med en æresport inde i trappeopgangen :-)

Det behøver jo ikke være en stor en af gran ;) Så det vil jeg da mene at man godt kan. Alternativt udenfor, ved opgangsdøren :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh, jeg ville synes at det ville være en SÅ hyggelig overraskelse hvis der var nogen der havde sat en æresport op ved vores feststed :loveshower:

Men det er der vist ikke rigtig tradition for i vores familier, så tror det ikke.... vi har faktisk så vidt jeg husker kun været til et andet bryllup hvor der var det, det var forældrene der havde sørget for det :)

0

Del dette indlæg

Jeg tror at det er meget forskelligt hvad man gør.

Jeg var engang med til at lave en (Måske 12 år siden), og der var der ikke gran i overhovedet.

Det var tynde grene med lysegrønne blade og så tonsvis af blomster. Rigtig fint :)

Men det er da ikke sjældent at jeg kommer forbi en hoveddør med æresport i sommerhalvåret :)

0

Del dette indlæg

Jeg bor på Djursland og her var der både en æresport herhjemme og på feststedet.

Ved feststedet var det vores forældre og min mands bror+ børn der lavede den. Den blev sat op aftenen før brylluppet.

Herhjemme var det naboer, mine brødre og min mands to store børn + div. kærester der lavede den. Den blev lavet om aftenen før brylluppet, men da det var så sindsygt varm, blev den først sat op efter vi havde været i kirke. Mens vi fik taget billeder.

Så vi så den først kl. 4 om morgenen da vi kom hjem.

Men fine var de begge to.

Og jeg var blevet noget overrasket over hvis der ikke havde været æresporte begge stederne.

Jeg ser TIT æresporte heromkring. Både til Bryllup, sølvbryllup og guldbryllup. Samt halve æresporte til kobberbryllup.

Og ja så var jeg da med til at lave en æresport til min farmor og farfars diamantbryllup for 1½ år siden....

Så ja herude er der æresporte til ALT, og stort set altid både hjemme og på feststedet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da min far blev gift her i sommers bandt jeg æresporten til festlokalet (8 meter reb der skal gran omkring er laaangt) og den hjem til dem selv havde naboerne lavet... men jeg forventer lidt at få en æresport når det bliver vores tur næste sommer

Jeg ved ikke om æresport høre sig til bestemte steder i landet, men nu er jeg oprindelig fra Randers og der bliver det i hvert fald brugt og ikke kun ved kobber og sølvbryllup mm :)

ved at mange ved kobberbryllup laver en halv æresport på den ene eller anden led (så man enten skal dukke sig for at komme under eller den kun er på den ene halvdel af døren)

Synes at traditionen med æreport er hyggelig og man kan virkelig se at der er nogen pæne nogen imellem som der virkelig er brugt lang tid på :)

0

Del dette indlæg

Hmm jeg er fra KBH og har ikke hørt om æresport til bryllup før, kun til sølvbryllup. Men hvor stiller man også lige en æresport når brudeparret bor i lejlighed? Det ser da lidt mærkeligt ud med en æresport inde i trappeopgangen :-)

Man laver da bare en æresport af balloner :balloons: :balloons: :balloons:

0

Del dette indlæg

altså der er jo forskellige traditioner i forskellige familier. Hos min veninde på fyn, der var traditionen, at de som satte porten op ved hjememt skulle inviteres indenfor.

Til vores bryllup blev der kun sat æresport på feststedet, og den blev kort ud til feststedet om formiddagen, hvor personalet satte den op. Jeg sov hos mine forældre, mens manden sov i vores hjem. Det havde mine forældre og svigerfamile ikke lige tænkt på, så da min niece og jeg ankom aftnen inden brylluppet til mine forældre, så var de midt i at lave vores æresport :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer