bwpcat

Hvem skal med?

18 indlæg i dette emne

Hej Alle

Som tidligere nævnt i et andet indlæg har vi en meget stor vennekreds. Men nu er vores spørgsmål så, da vi begge er studerende har vi selvfølgelig mødt nogle mennesker på vores forskellige studier, og nogle af dem vil vi jo gerne have med (da vi jo efterhånden er blevet gode venner), men, vi kender jo kun den ene (så at sige), så kan man tillade sig kun at invitere den part man kender med til receptionen eller skal også den "ukendte" partner med? Ikke fordi vi ikke gerne vil se begge to, men ville det ikke være underligt hvis man inviterede en med man ikke kender?! Eller ville det være mere underligt ikke at invitere dem med?! :blink:

Hilsen

Mrs. T

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det jo nok, fordi det er mange år siden, vi studerede, og efterhånden har vi "kun" vennepar, hvor vi kender begge parter lige godt (selvom nogle af vores vennepar oprindeligt var den enes ven/veninde). Men vi kunne ikke drømme om kun at invitere den ene part af et fast forhold, jeg synes simpelthen, det er ubehøvlet og respektløst, og jeg ville bestemt ikke synes om, hvis min mand eller jeg selv blev valgt fra! Men jeg er jo nok blevet "gammel" og "sat":-) det er jo godt, at vi har divergerende meninger herinde -mangfoldighed er glimrende. Det skal lige siges, at vi har sorteret andre fra til vor kirkelige velsignelse og efterfølgende bryllupsfest, således at de, der er inviteret med, er mennesker, vi VIRKELIG sætter pris på og ikke vil undvære på denne dag. Men som nævnt ville jeg aldrig skille par ad.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, den er svær!

Udover at vi alle herinde har forskellige holdninger til dette, så er vi jo også i forskellige situationer. Min H2B og jeg er fx i den situation, at vores vennepar er så "satte" efterhånden, at vi kender begge parter ret godt. Så derfor er det ikke et issue for os, om hvorvidt par skal skilles ad (det skal de ikke).

Vores problem ligger snarere i, hvor vi sætter grænsen, for vi kommer ikke til at kunne få alle med. Ikke til middagen, i hvert fald. Men vi overvejer at "åbne" for festen, så de andre kan komme der... Hmm...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm jeg tror heller ikke jeg ville skille par ad. Har en veninde, hvis kæreste jeg ikke kender særlig godt, men han skal med alligevel.

Jeg tror at jeg ville vælge at invitere dem med, hvis det ikke er pga. plads / økonomi. Men måske insistere på at møde partneren inden - for begge parters skyld. Det er rart at vide hvem man inviterer, og omvendt, hvem man skal til fest ved.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener godt man kan skille par ad. Dog var der to m til mit bryllup som jeg aldrig havde mødt. Det var kærester til to af min mands kolleger. Det er en meget lille arbejdsplads så for ham ville det virke forkert hvis de ikke var med. Men havde der været 10 koner/kærester der skulle inviteres med som jeg overhovedet ikke kendte var de ikke blevet inviteret med...!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes heller ikke man kan skille par ad. Men man kunne jo også som udeforstående stille spørgsmålet: Hvis I kun kender den ene part og det ikke skyldes at der er tale om et nyt forhold: Skal man så overhovedet have dem med. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes heller ikke man kan skille par ad. Men man kunne jo også som udeforstående stille spørgsmålet: Hvis I kun kender den ene part og det ikke skyldes at der er tale om et nyt forhold: Skal man så overhovedet have dem med. :)

Jeg vil da mene at man sagtens kan være blevet rigtigt gode "klassekammerater", og derfor gerne vil have dem med, eller er det bare mig? :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig. Jeg mener stadig ikke, man kan skille par ad. Men som tidligere nævnt er det nok, fordi det er mange år siden, vi studerede, og idag har udelukkende vennepar, hvor vi som oftest ses hele familien. Til vores kirkelige velsignelse og bryllupsfest om ca 14 dage bliver vi 55, og hver og en er nøje udvalgt og med til det hele, da vi gerne vil signalere, at her er man inviteret, fordi man har en stor betydning i vores liv. Af samme årsag kunne vi ikke drømme om at holde reception først. Jeg må indrømme, at jeg synes, der er noget mærkværdige over at invitere nogle til receptionen og ikke til festen. Personligt ville jeg føle mig fravalgt, hvis jeg "kun" var budt til reception og ikke festen. Medmindre man har en ekstraordinær årsag hertil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle

Som tidligere nævnt i et andet indlæg har vi en meget stor vennekreds. Men nu er vores spørgsmål så, da vi begge er studerende har vi selvfølgelig mødt nogle mennesker på vores forskellige studier, og nogle af dem vil vi jo gerne have med (da vi jo efterhånden er blevet gode venner), men, vi kender jo kun den ene (så at sige), så kan man tillade sig kun at invitere den part man kender med til receptionen eller skal også den "ukendte" partner med? Ikke fordi vi ikke gerne vil se begge to, men ville det ikke være underligt hvis man inviterede en med man ikke kender?! Eller ville det være mere underligt ikke at invitere dem med?! :blink:

Hilsen

Mrs. T

For os er der forskel på om det kun er receptionen eller om det er til festen også.

Dem vi har inviteret til at være med hele dagen og derfor også selve middag og fest der er partneren også inviteret med selvom vi måske ikke kender vedkomne særligt godt eller måske aldrig har mødt dem. Der er f.eks. et par kollegaer og ex-kollegaer som jeg ses med til nogle hygge caféture men hvor det kun er os og ikke vores partnere der deltager - men til festen er de inviteret som par.

Til receptionen har vi hver i sær inviteret vores kollegaer med men ikke med deres partnere - dem kender vi ikke og kollegaerne er jo inviteret som en gruppe.

Jeg synes da sagtens at man kan nøjes med at invitere den ene part hvis det altid kun er sådanne man ses. Men igen så har vi jo valgt at invitere begge af et par hvis det er til festen - så kan vi jo også lære den anden part at kende :biggrin:

Så for os ligger forskellen altså helt i til hvad vi har inviteret - reception eller reception + fest.

Men som med alt andet ved brylluppet så er det jo jeres fest - og I skal gøre som I har lyst til :thumbsupsmileyanim: og I ved vel også bedst hvordan folk vil tage det at blive inviteret uden deres partner.

/Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

@ nilleB

Det er jo ikke fordi vi ikke gerne vil have dem med, nu var det blot et spørgsmål. Jeg er da også enig i at jeg syntes begge parter skal med, men ville da lige se hvad i andre sagde :) (Og er da glad for alle jeres meninger!)

Og nu vil der sikker komme bål og brand når jeg nu siger dette, men vi (min kæreste og jeg) er kun studerende, så vi har ikke råd til at invitere over 120 mennesker på middag om aftenen. Og desuden ligger bryllupsdagen på en hverdag, så de fleste kan slet ikke. Så derfor har vi valgt kun at tage den nærmeste familie med om aftenen. (Og nej, det er ikke fordi vi ikke kender dem særligt godt e.l., at alle vores venner ikke må komme med så at sige. Grunden til at folk ikke kommer med om aftenen er simpelthen den at det er i december måned, og mange kommer langvejs fra, og det er derfor svært for dem at få fri mere end 1 dag :( )

Så derfor valgte vi at holde en reception for alle, og en middag for den nærmeste familie :)

Redigeret af bwpcat
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et lidt begrænset budget, dvs. et max antal gæster vi kunne invitere. Jeg har derfor valgt at invitere mine veninder, uden deres kærester. Ingen af dem er gift og jeg kender ikke kæresterne personligt. Mine veninder har taget det meget pænt, de kunne godt forstå mit argument med at jeg hellere vil have to veninder med som jeg kender godt, end én veninde og en kæreste jeg ikke snakker med. Min kommende mand har derimod ikke så stor en vennekreds, og hans venner og gift, så deres koner er inviteret med. Tror måske vi har været ret dobbelt moralske, men der er ikke nogen der har brokke dig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterer en af mine studieveninder med til bryllup og fest. Da hun bor i Jylland og vi på Sjælland og vi mødes hver anden uge når vi har 2 studiedage, har jeg desværre aldrig haft mulighed for at møde hendes kæreste. Men han bliver inviteret, det er helt sikkert! De bor sammen og har været kærester et års tid. Kunne aldrig finde på kun at invitere én part, da jeg simpelthen synes det ville være så ubehageligt hvis manden min blev inviteret til bryllup uden mig! Så den situation vil jeg ikke sætte andre i :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer