Bride 2B

Hvordan holder man brudebuketten?

11 posts in this topic

Nu nærmer den store dag sig meget hastigt :-) og alle de små og store spørgsmål begynder at melde sig.

Et af dem er, hvordan jeg skal holde brudebuketten? På vej op af kirkegulvet? På billederne taget af fotografen? Skal jeg tage den med mig rundt under festen? hen til bryllupskagen, på dansegulvet, osv.? og sidst men ikke mindst, hvornår kaster jeg den til alle tøserne?

Det skal lige nævnes, at jeg er fire måneder gravid, så jeg har en lille graviditetsmave. Jeg ved ikke, om det gør nogen forskel, i forhold til, hvor jeg skal placere buketten på vej op af kirkegulvet.

0

Annonce ♥

Blomsterbinder-damen (nævnt i et andet emne) belærte mig om at det er vigtigt at man holder buketten så man ikke kan kigge direkte ind på stilkene, altså vippe den lidt forover. Men det kommer nok også lidt an på hvilken type buket du har valgt. Måske nogle af dem der er gift skal komme frem med deres erfaringer :)

Til receptionen og festen, tænker jeg at min buket placeres i en vase så den kan beundres ;) Synes det er lidt besværligt at have den med rundt.

Jeg kaster ikke min buket, men mit bud vil være, at den skal kastes efter brudevalsen.

0

Ihvertfald synes jeg at buketten skal "holdes nede" :biggrin: på vej op ad kirkegulvet og på fotos, jeg synes ikke at det ser så kønt ud når en brud går/står med buketten så den fylder hele udsynet midt på brystkassen... :rolleyes:

Har prøvet at finde et par billeder.

Synes at denne er NOT (rød buket) - buketten skjuler jo fuldstændig alt hvad der ligner figur/talje hos bruden

Synes at dette er mere HOT(hvid buket) - selvom buketten er gigantisk :biggrin: , så viser det meget mere af brudens smukke figur.

post-21019-0-60943100-1345796326.jpg

post-21019-0-36836600-1345796412.jpg

Edited by Luciabruden
1

Forresten, man skal også lige tænke på om der er detaljer foran på kjolen, bælte, dekorationer, draperinger etc. som det vil være synd at dække for, så skal man måske holde buketten lidt ude til siden... :)

Og nej, du skal da ikke prøve at skjule din lille graviditetsmave!! :a1221:

Edited by Luciabruden
0

Annonce ♥

JEg er med på tidligere indlæg - NED med buketten, det er ikke en mikrofon du skal tale i og ofte hvis du holder den for højt, så kommer den ikke til sin ret.

Jeg havde min buket med mig indtil vi skulle spise, så lagde jeg den på bordet og der blev den til jeg skulle kaste med den. Vi skulle tilbage til bordet efter brudevalsen, så det blev da det "officielle" ligesom var overstået at jeg kastede med den. Men jeg vil sige at efter brudevalsen nok er er rigtig fint tidspunkt.

Jeg ligger lige billede ind af mig med buket - min buket krævede at blive vippet, men jeg er rigtig glad for den måde jeg holdte den på, fordi den så kom til sin ret :)

post-54048-0-57431700-1345797079.jpg

På vej ind (der er den efter min mening tæt på at være for højt oppe)

post-54048-0-00052100-1345797087.jpg

På vej ud

post-54048-0-44165700-1345797096.jpg

Opstillet i kirken

0

Conni, vi taler fuldstændig samme sprog :thumbsupsmileyanim:

Og I er så smukke, og du holder buketten SÅ flot! Jeg er vild med din røde rosen hjertebuket :a1221:

Jeg skal selv have en rund rød rosenbuket... skal tale med blomsterdekoratøren idag...

Jeg regner også med at have min buket med mig indtil middagen, så den kan komme med på så mange fotos som muligt, så lægger jeg den på bordet hvis der er plads, ellers på gavebordet.

Jeg kaster ikke min buket, den skal lægges på min mors gravsted, enten søndag eller mandag efter brylluppet...

Jeg overvejer dog selv at lave en lille kastebuket, har en veninde der snart fylder 40 er ugift og har været sammen med sin kæreste i over 20 år ligesom os... måske hun kunne tænke sit lidt "medvind" :biggrin: har nemlig hørt en lille fugl synge om at hun egentlig gerne vil giftes med sin udkårne... :wink:

Edited by Luciabruden
0

Min buket var lidt utraditionel efter standarden, så jeg valgte at holde min sådan her, da jeg gik op (jeg gik alene, så jeg skulle "beskæftige" begge hænder). Jeg havde valgt en buket, hvor stilkene er synlige - min blomsterpusher Janni, er hamrende dygtig, og hun ramte helt plet.

Og ... jeg kunne ikke DRØMME om at kaste med den!!! Den skulle stå og pynte i min stue indtil den ikke kunne mere.... Men jeg har en masse flotte billeder af min fantastisk smukke og farverige buket <3

post-58729-0-10535400-1345803013.jpg

0

Annonce ♥

Conni, vi taler fuldstændig samme sprog :thumbsupsmileyanim:

Og I er så smukke, og du holder buketten SÅ flot! Jeg er vild med din røde rosen hjertebuket :a1221:

Jeg skal selv have en rund rød rosenbuket... skal tale med blomsterdekoratøren idag...

Jeg regner også med at have min buket med mig indtil middagen, så den kan komme med på så mange fotos som muligt, så lægger jeg den på bordet hvis der er plads, ellers på gavebordet.

Jeg kaster ikke min buket, den skal lægges på min mors gravsted, enten søndag eller mandag efter brylluppet...

Jeg overvejer dog selv at lave en lille kastebuket, har en veninde der snart fylder 40 er ugift og har været sammen med sin kæreste i over 20 år ligesom os... måske hun kunne tænke sit lidt "medvind" :biggrin: har nemlig hørt en lille fugl synge om at hun egentlig gerne vil giftes med sin udkårne... :wink:

Tusind tak :hug: - manden havde bestemt brudebuketten og det må man sige at han klarede meget godt :)

0

Den skal sidde så du hviler hånden ved hoften, sagde Lilly-damen til mig - og det er også det Mary gør :)

0

Mht hvor buketten skal holdes når man går ind i kirken, så er der ret god sandsynlighed for at du glemme det når først du ser din kommmende mand og din familie og venner. Det gjorde jeg i hvert fald :) og vupti - så kom buketten alt for højt op ;)

Men det virker også bare lidt ligegyldigt på det tidspunkt.

0