Sign in to follow this  
Followers 0
zillaen2013

Øhm at kontakte præst.

13 posts in this topic

Hvordan gør man det? Tænker jeg vil gøre det imorgen for at bestille kirke og derefter feststedet. Er det ikke den rette rækkefølge at gøre det i?

Håber i kan hjælpe. Ringer man eller skriver man mail?

0

Annonce ♥

Vi tog bare hen forbi præsteboligen og snakkede med hende. Og så fik vi det vi gerne vil have :-)

0

Men hvornår kan man gøre det? hvis man ikke lige ved hvornår hun kan træffes osv. Tror da egentlig ikke jeg ved hvor filen hun bor haha

0

Prøv at google din kirkes navn.. Så kommer der nok noget op med træffetider og der står også adresser :-)

Vores plan b var at vi ville møde op til en gudstjeneste og så snakke med hende bagefter.. Men det blev ikke nødvændigt

0

Annonce ♥

Præsten ved jo også godt at man nok ikke har prøvet det før og derfor ikke ved hvordan det fungere..

Vi sagde bare hej da hun åbnede døren og så bød hun os indenfor og sagde at hun nok godt kunne regne ud hvad det drejet sig om.. Og så fik vi en sludder og hun fortalte hvordan det forløb sig med prosessen... Så bookede hun dagen for os og vi skal så ringe til hende når vi har fået vores prøvelses attest, og så skal vi planlægge det hele..

0

Jeg fandt kontaktdata på kirkens hjemmeside og skrev så en mail til præsten.

0

Okay jamen tusind tak for hjælpen :) vil da lige google lidt :)

0

Annonce ♥

Jeg ringede til bores kordegnekontor lidt over et pr før brylluppet (de grinede lidt af mig og at jeg var så tidligt ude, syntes de) og bestilte dato, tidspunkt og bad om den præst vi ønskede.

Er meget sikker på det er det mest alm og nemmeste at gøre.

0

Du kan gøre begge dele eller møde op:)

Men det er forskelligt fra kirke til kirke hvor langt ude i fremtiden de vil booke. I mine kirke tager de kun 9 mdr før hvilket jeg syntes er sent! Og i to andre kirker var det 1 år før.

0

Jeg ringede til kirkekontoret og så bookede de den ønskede dato og tidspunk...

0

Jeg gik ned i kirken for at høre om den var ledig den dag også fik jeg nr og træffe tid på den ønskede præst. Ringede derefter til ham og vi fik lille sludder. Resten blev taget over mail og en små 10dage inden havde vi den "rigtige" snak m ham nede i kirken.

0

Annonce ♥

Jeg fik en mail af hende da vores egen præst gik på pension og han ikke vidste hvem der tog over bagefter. Men ham havde jeg dog en tlf samtale med :) ringede så til hende og vi fik aftalt et møde osv :happy:

0