Lotusblomst

At give bordene numre! Smart eller ej?

7 posts in this topic

Er sådan i tvivl om vi skal stille numre på bordene så gæster nemmere kan finde deres plads. Vi kommer til at have 6 borde med 7 ved hvert og et enkelt med 8. Er det så overkill at have bord numre?

Isåfald at det er en god ide, hvad er så smartest at gøre? Ligge et nr, stille det sætte det i et eller andet ??

0

Annonce ♥

Vi sætter ikke numre på bordene, men tegner en overordnet oversigt over bordene i lokalet med nummer på bordene og så en liste med hvem der skal sidde ved hvert bord. Oversigten og listen hænger vi op i forsamlingshuset så gæstene ved hvilket bord de skal gå hen til når vi skal til bords.

Så finder man nemt sin plads :) Jeg tror at numre på bordene er unødigt hvis man har 8 borde, men hvis man har lyst kan man sagtens have det.

Medmindre I selv skal dække borde er oversigten og listen en rigtig god ide at aflevere til det personale der skal dække, ellers bliver det svært :wink:

Vi bundter desuden vores bordkort med "bord 1", "bord 2" osv. så personalet ikke skal lede i en stor bunke efter de rigtige bordkort.

0

Enig med Lucia. Det er ikke nødvendigt. Feststedet/personalet opererer nok med en form for nummering og undervejs bruger gæsterne/toastmastere også ind i mellem numre på de enkelte borde men det er bare med til at sætte stemning når gæsterne indbyrdes diskuterer om de nu er bord 1 eller 2 og derved skal gå først til buffeten o.l Der er iøvrigt også mange som giver bordene navne. Nogle giver bordene navne efter hvilke veje parret har boet på gennem årene (der taler vi så nok mere sølv- kobberbryllup) men mulighederne er mange. :)

0

Har besluttet ikke at stille numre men at gøre ligesom jer Lucia, det virker rigtig smart!

Diskobil du gav mig lige lidt mere at tænke over, for fed ide det med at give bordene navne efter noget fra vores liv...

Tak

0

Annonce ♥

Tænkte faktisk lidt over hvad et "ungt" brudepar kunne finde på (da de jo næppe har boet så mange steder sammen). Det eneste jeg lige kunne komme på var navne på ekskærester og det er måske ikke lige sagen. :lol:

0

Vi gav bordene numre, men vi havde ikke en oversigt. Derimod havde vi lavet "find din plads"-kort, hvor der stod navnene, var et billede af gæsterne og så hvilket bord de skulle gå til - så skulle de "kun" lede efter dem selv ved det bord :)

Billeder:

post-54048-0-99800600-1346672214.jpg

post-54048-0-09644600-1346672226.jpg

0

jeg synes at det er såååå hyggeligt at gennemsøge et helt lokale, for at se hvor man selv og også andre skal sidde :)

Men det er jo smag og behag. jeg tror ikke at vi kommer til at overveje det - men vi holder også havefest med små 60 personer, så det bliver nok ikke nødvendigt :)

0