SoExited

Hjælp! Printer til at printe karton?

17 indlæg i dette emne

Hej dejlige zillaer!

Jeg har jo, ligesom mange andre, alle intentioner om at skulle lave vores invitationer selv, formentlig efter en af metteholms' opskrifter.

Men-men, derhjemme har vi "kun" en Brother laserprinter, og den kan altså ikke printe på karton :( Den printer max 80-100 grams papir.

Og det ville alt andet lige være nemmest, hvis jeg kan printe osv. derhjemme, så hvis vi kan købe en forholdvist billig printer, som kan det, så ville det være at foretrække. (MAX 600 kr).

SÅ hvilke printere kan det der med at printe karton?? Man kan få nogle rimelig billige alt-i-en-printere, der fx kan printe billeder - kan de så også printe på karton? Synes sjældent der står hvilken papirvægt de kan printe i deres specifikationer. Hvad skal man kigge efter?

Hvilke printere har I, der har lavet invitationer eller andet på karton?

Alternativt kan jeg bruge bud på, hvor man ellers kan få printet sådan noget...

På forhånd tak for hjælpen :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er mange gode HP printere... Kig i Bilka, de har nogle i denne uge...

Hehe, altså HP er et mærke ikke?? Det er vel ikke alle HP-printere, der kan printe karton er det? Sorry, er lidt lost på printer-området - ikke min spidskompetence :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke præcis hvad du skal have printet på dem, men kan det eventuelt løses ved at skrive/tegne i hånden? Og selve den lange tekst kan jo skrives ud på alm. papir, klippes til og sættes på med dobbeltklæbende tape.. Det kan købes i hobby forretninger til ca. 20 kr

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke præcis hvad du skal have printet på dem, men kan det eventuelt løses ved at skrive/tegne i hånden? Og selve den lange tekst kan jo skrives ud på alm. papir, klippes til og sættes på med dobbeltklæbende tape.. Det kan købes i hobby forretninger til ca. 20 kr

Ja, alternativet ville være at udskrive teksten på almindeligt papir og klistre den på kartonen, men er ret sikker på, at det vil se noget mere tjekket ud, hvis teksten bliver printet direkte på kartonen. Og det ved jeg mange af de andre har gjort. Så nogen må jo vide, hvilken printer, der kan det :wink:

0

Del dette indlæg

Min kæreste siger at det kan de primtere der kan printe billeder, man skal dog være opmærksom på printerindstillingerne, og det bedste vil være at finde en printerpeofil til billeder/karton :)

Vi har haft 3 canonprintere, de har alle kunnet printe på karton, den eneste kostede kun 300 og et eller andet :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa - jeg stod i samme situation som dig, og ville helst selv printe og gerne på karton! men men pas på med karton og pas på de alt for billige printere. Det kan ende med at blive meget dyrt, hvis den billige printer er en der bruger meget farve/dyr farve. Så undersøg også hvor meget farve de bruger, for ellers kan du lige så godt få printet på et trykkeri. Jeg købte selv en: HP officejet Pro 8600 - ret dyr... Men ville gerne printe fotografier uden at de koster 3 kr. pr. stk :-)

Karton kan ingen printere klare. De fleste kan kun op til ca. 200 gram. Men som du skriver, så skal du jo ikke derop i gram.

De bedste hilsner

Marianne

0

Del dette indlæg

Eller denne her i tilbudsavisen:

det ligner den vi har, og den printer på alt hvad jeg smider i den :)

Kan desværre ikke tjekke nummeret på den, da den er gemt væk under renoveringen af vores hus.

Super. Måske skulle jeg tage en tur i Bilka så :rolleyes:

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg

Nå.. Nu har jeg lige været nede i Elgiganten.

De har Jubilæumstilbud på en alt-i-en-printer fra Canon. MG5350. Sat ned fra 1000 kr til 666 kr.

Så spørger jeg manden i butikken, om det er en god printer til prisen, men han er er bare helt umulig :shooter: Siger at farverprintere er ren lort, fordi de hele tiden løber tør for blæk osv.. Han havde åbenbart ikke lyst til at sælge noget i dag :blink:

Gik derfra og var helt forvirret og lidt irriteret. Altså nu kom jeg jo for at købe en farveprinter, så kan jeg jo ikke bruge til så meget, at idioten ikke kan lide farveprintere :pokey: Spasser :angry:

Nå men det var den her printer, som jeg ellers synes så fin ud og har læst mange gode anmeldelser om...

post-56949-0-10188300-1346765446.png

Redigeret af SoExited
1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Eller denne her i tilbudsavisen:

det ligner den vi har, og den printer på alt hvad jeg smider i den :)

Kan desværre ikke tjekke nummeret på den, da den er gemt væk under renoveringen af vores hus.

Super. Måske skulle jeg tage en tur i Bilka så :rolleyes:

Og ang. printerpatroner, så synes jeg faktisk at den "går langt på literen".

jeg har været storforbruger under studiet, og vi har på 2,5 år skiftet farvepatroner 2-3 gange og den sorte en 4-5 gange max.

Og udover studiet, hvor alle tekster og opgaver er printet, så er der alle hobby ting som indbydelser, print af billeder osv.

min kæreste køber så de originale patroner fra tyskland i stedet og sparer en masse penge på den måde, men den kan vidst også tage nogle uoriginale.

- han er bare en printerpatron-snob tror jeg :)

0

Del dette indlæg

Til nogle printere kan man få kompatible farvepatroner uden chip, så kan man overflytte chippen fra den gamle patron og printe videre. Man skal selvfølgelig være sikker på at chippen kan flyttes :)

På den måde koster en patron (købt i dk) 14kr for mig :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til nogle printere kan man få kompatible farvepatroner uden chip, så kan man overflytte chippen fra den gamle patron og printe videre. Man skal selvfølgelig være sikker på at chippen kan flyttes :)

På den måde koster en patron (købt i dk) 14kr for mig :)

Ja, det har jeg også læst mig frem til :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer