Guest fruvismark

Kaste brudebuket.

34 posts in this topic

Min buket skal heller ikke kastes.

Min kærstes far er død, og jeg ved, at han vil blive savnet på dagen, så min buket skal op og ligge på hans grav dagen efter vores bryllup.

Knus Trisse :bearhug:

0

Annonce ♥

i danmark kastes brudebuketten IKKE! det er en amerikansk tradition. men hvis du har lyst kan du jo kaste den alligevel

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, undskyld mig - men hvilke traditioner er danske?????

Jueltræet er et rimeligt godt eksempel (det er tysk!) og i øvrigt er den hvide brudekjole heller ikke dansk! Først i 30'erne kom de hertil og blev mode.

I øvrigt er det altså op til en selv! Vores højtelskede mantra herinde (på godt og ondt): I kan gøre hvad I har lyst til - det er JERES bryllup! ;)

Just my two cents....

Carina

0

Jeg kaster heller ikke min brudebuket, den skal hen og ligge på min far's grav.

0

Min buket skal ikke kastes.

Jeg vil gemme 1 blomst som jeg vil få forsølvet, resten af buketten bliver lagt på min oldemors grav. Jeg havde den glæde, at have hende i mine første 10 leveår.

0

Annonce ♥

Jeg kaster min!! og nyder at vi kan gøre det som vi vil - sådan er hele vores fest vist.. EN stor blanding af traditioner og en masse er også sløjfet.. Fx skal vi ikke danse brudevals (hvis vi slipper) og vi forlader ikke festen, før vi ikke kan feste mere og så skal jeg ikke til at kaste buket.. Så jeg tænker at kaste den lige inden der er kage og slikbuffet. overvejede lig efter vielsen, men den skal med på billederne :)

0

Jeg snakket med min blomster dame om det, så hun laver bare en lille buket der ligner min brudebuket, og den kaster jeg så med :)

Hun sagde at det tit var det man gjorde til brylluper fordi den "rigtig" buket tit er for stor/tung til at kaste med :)

0

On 2/8/2004 at 11:01 AM, Guest fru Norholt said:

Det er, som så mange andre ting, en amerikansk tradition... Men jeg synes den er så hyggelig, så jeg har da tænkt mig at kaste min... (når vi forlader festen...)

Måske er det også fordi jeg er blomsterdekoratør, og bedst kan lide blomster friske. Så jeg ville ikke ane, havd jeg skulle stille op med den bagefter.. Og ville ikke nænne bare at smide den ud!! Så det løser et problem for mig, samtidig med, at jeg jo altså synes, det er hyggeligt!

Det med at udveksle ringe i kirken, er jo heller ikke dansk...

Og det med forloveren, kommer også fra det store udland...

Og juletræer stammer fra Tyskland!!!!

Så jeg synes, man skal gribe de traditioner, man har lyst til selv!!

:denmarkflag:

Ja og det der med noget lånt, noget gammelt og noget blåt - det er faktisk også en amerikansk tradition man har overtaget i :-)

Og halloween og valentines dag og .........

Vi kunne blive ved - jeg kaster heller ikke min, men jeg vil heller ikke have revet mit slør, have strømpebånd på, kravle rundt på stole eller under borde, forlader ikke festen og gæsterne og vil ikke have kastet ris i hovedet :-) Så jeg bryder med flere traditioner. Det er brudens og brudgommens fest - så det er dem der bestemmer suverænt hvad der skal ske og ikke ske og hvor deres grænser går- er der nogen der ikke kan lide det - så må de jo lade være :-))))

0

Fuldstændig enig. Det er jeres fest og derved er det også på jeres præmisser (og det plejer folk også at acceptere) Det er faktisk nogle af de ting jeg selv plejer at spørge ind til når jeg taler med brudeparrene inden festen. Primært det med sløret. Om brudeparret er til kysserunder m.v. eller ej fornemmer man hurtigt. Det er så også de færreste brudepar i dag der forlader festen før slut.  

0

Annonce ♥

Jeg kastede min efter brudevalsen ca. :) Hold nu op hvor var det sjovt! Min lille søster på 11 fangede den og der stod 15 unge kvinder og SÅ ekstremt sure ud :lol: Men jeg er heller ikke meget for tørrede blomster.. 

0