Sign in to follow this  
Followers 0
Victorias secret

Skal / skal ikke std kort?

25 posts in this topic

Det har vi jo hele tiden ikke ville sende ud, men derimod sende indbydelsen ud i januar - bryllup er i maj. Altså var i maj :rolleyes: - som nogen måske har læst, så sker der hele tiden ændringer om dato og sted mm.

Så nu overvejer vi at sende std kort ud - når altså datoen er på plads, fordi så har vi da hele foråret til at være sikre på at det hele spiller. Men omvendt, så skal vi også være 100% sikre på datoen nu her snart, og i så skal vi også trække endeligt af på gæstelisten. For når først vi har sendt ud, så fanger bordet jo. Plus alle gerne skulle have dem samtidig, og så duer det jo ikke at sende dem til andre 3 mdr. efter...

Så vi er i tvivl, skal vi sende dem ud?

Edited by Victorias secret
0

Annonce ♥

hvis i er sikre på datoen og de gæster i vil invitere, så ja.

ellers, så er det lidt ligegyldigt. - i øvrigt er det jo i konfirmationstiden i skal giftes, så skynd jer at få en dato :)

0

Vi flytter det nok til juni/juli, så der er de fleste konfirmationer overstået, men ja vi afventer også bare en restaurant for at komme skridtet nærmere en dato.

0

det bliver dejligt for jer når det falder på plads :)

0

Annonce ♥

Vi ville simpelthen ikke bruge pengene på det - ikke fordi vi ikke har råd, men fordi vi synes det var spild af penge. Vi sendte en sms da vi havde datoen, tror nok den lød i retningen af:

Hej. Måske har I hørt at Jacob har friet og at Anne sagde ja. Den er god nok, så vi vil gerne bede jer sætte kryds i kalenderen den 6. oktober 2012. Invitation med mere info kommer senere. Kh Anne og Jacob

0

Vi ville simpelthen ikke bruge pengene på det - ikke fordi vi ikke har råd, men fordi vi synes det var spild af penge. Vi sendte en sms da vi havde datoen, tror nok den lød i retningen af:

Hej. Måske har I hørt at Jacob har friet og at Anne sagde ja. Den er god nok, så vi vil gerne bede jer sætte kryds i kalenderen den 6. oktober 2012. Invitation med mere info kommer senere. Kh Anne og Jacob

ENIG + SYNES DET ER SPILD AF PENGE

0

Hej! Jeg har også været i tvivl om vi skulle sende "Reserver-datoen" kort ud, men det er nok spild af penge, ja. Vi skal giftes den 24/8 2013 og både kirke, fest-sted, fotograf, bartendere og Dj er booket. Jeg har brugt enorm meget tid på at kigge efter ideer til indbydelser, synes det er svært. De skal være rustikke og samtidig romantiske. Er der nogen der har nogen gode ideer eller links til hjemmesider med indbydelser i den rustikke stil? Jeg går ikke så højt op i om jeg skal bestille dem eller lave dem selv, er åben for begge dele :-) Hjælp!

0

Jeg syntes det er en god idé at sende save the date ud, hvis i gerne vil have at så mange som muligt at jeres familie og venner skal deltage. Især hvis i planlægger at skulle holde bryllup i skolernes sommerferie, så gæsterne har en mulighed for at planlægge deres ferie udenom jeres bryllup :)

0

Annonce ♥

Vi skal også giftes til maj '13, og vi har valgt ikke at sende std ud. Tror det har været lidt en blanding af flere årsager: vi synes det er lidt spild af penge, da folk jo også får en indbydelse - vi sender vores indbydelser ud relativt tidligt, og det har hele tiden været planen, da vores feststed skal have endeligt antal 2 måneder før, og når brylluppet endelig er for døren, så har vi været forlovet i næsten 3 år, så de mennesker vi inviterer, de har alligevel vidst det i lang tid, og mange har endda allerede booket overnatning, før de har fået indbydelser :happy: :happy:

Så det er jo helt op til jer. Vi ville nok starte med at spørge os selv, om vi ville bruge penge på std kort, eller gemme de penge til noget andet?! :)

0

Okay, tak :) Mht indbydelser, er der så nogen der har nogen ideer eller links til hjemmesider med invitationer? Jeg skal bruge nogen rustikke og romantiske indbydelser..

Ginnie, hvor har du fundet den der bryllups-sticker med Daisypath? Den er virkelig sød! Og hvordan kan den komme frem når man skriver?

0

Haha ja jeg er så ikke mere afklaret. Jeg ved sku stadig ikke.. Det koster jo kun frimærker og kuvert, og det er kun 24 stk eller deromkring. Men altså, der er jo mulighed for at det først er på plads i dec. alligevel, og så kan vi lige så godt lade være, for oprindelige plan var jo at sende indbydelser ud i jan.

0

Okay, tak :) Mht indbydelser, er der så nogen der har nogen ideer eller links til hjemmesider med invitationer? Jeg skal bruge nogen rustikke og romantiske indbydelser..

Ginnie, hvor har du fundet den der bryllups-sticker med Daisypath? Den er virkelig sød! Og hvordan kan den komme frem når man skriver?

Prøv Calligrafen eller Unique designs.

0

Annonce ♥

Vi bestiller vores indbydelser fra Calligraphen - kan være I kan finde nogle der? :)

Hihi, du kan bare trykke på den jeg har, følge trinene, og så til sidst når den er færdig, så er der et link - det copy/paster du bare ind i din "signatur" :):happy:

0

Gem pengene og brug dem på noget andet .... og selvom det kun er 24 stk .... så er det 24 x 8 kr (porto) og oveni skal du ha kortene og kuverter osv .... det løber altså hurtigt op og medmindre I skal vies i sommerferien, dvs fra slut juni til starten af august, så er det lige gyldigt, for folk er alligevel ikke på ferie der :) Ihvertfald de færreste, der er. Altså jeg sendte ud før vi aflyste brylluppet og nu hvor jeg tænker tilbage, så var de jo totalt lige gyldige. Havde allerede lavet dem, fordi vi havde slut juli til at starte med .... men brug pengene på noget andet er min mening, medmindre det som sagt er i sommerferien :)

0

Ja vi håber jo at det bliver senest i midten af juni.. og så er det vist ikke sådan rigtig sommerferie.

0

Haha ja jeg er så ikke mere afklaret. Jeg ved sku stadig ikke.. Det koster jo kun frimærker og kuvert, og det er kun 24 stk eller deromkring. Men altså, der er jo mulighed for at det først er på plads i dec. alligevel, og så kan vi lige så godt lade være, for oprindelige plan var jo at sende indbydelser ud i jan.

Du kan evt. Se min tråd, vi lavede std kort til at sende ud på e-mail :)

Vi startede med at sende til dem vi med sikkerhed vidste vi ville invitere og så efterhånden som vi fik lavet gæstelisten færdig fik de sidste en e-mail

Edited by namibianbride
0

Annonce ♥

skal lige afprøve min signatur har haft mange problemer :tunge:

0

Du kan evt. Se min tråd, vi lavede std kort til at sende ud på e-mail :)

Vi startede med at sende til dem vi med sikkerhed vidste vi ville invitere og så efterhånden som vi fik lavet gæstelisten færdig fik de sidste en e-mail

He ja jeg har set det. Jeg har bare ikke mailadresse på ca. 70%....

0

Hurra, den virker! Tak Ginnie!

Hurraa, den blev super fin! :biggrin:

Og det var da så lidt! - any time :happy:

0

Annonce ♥

Jeg laver selv vores her, for at spare penge. Vi vil gerne bruge pengene på gæsterne istedet.

0

Jeg laver selv vores her, for at spare penge. Vi vil gerne bruge pengene på gæsterne istedet.

Det er en fin side faktisk. Vores er dog også gratis, for vores veninde der er grafiker laver dem, og så kan jeg printe dem over firmet.

0

På den måde kan man også tillade sig at give de vigtigste gæster besked! Sender man std-kort ud, fanger bordet lidt, så kan man ikke tillade sig at invitere nogen efterfølgende, synes jeg... Men en lille sms synes jeg er ok at sende til de nærmeste, som man MEGET gerne vil have med.

Jeg synes også STD-kort er fine - men her bliver de også fravalgt, og så sender vi invitationerne ud i god tid. Og adviserer de nærmeste i endnu mere god tid :)

0

Jeg har kun en gang fået et std ´-kort og da var det fordi parret var blevet gift 14 dage forinden på rådhuset i hemmelighed og så sendte de std-kort ud til vielsen året efter sådan at alle gæsterne fik beskeden om brylluppet samtidig. Det synes jeg var sødt fordi omstændighederne var anderledes. Ellers synes jeg nok de er lidt overflødige, det er jo alligevel invitationen der er den sjove :)

Personligt fik jeg ret hurtigt meldt den dato ud til venner og familie, men det er da simpelthen også bare så hyggeligt og stort at planlægge bryllup! Taler jo ikke om andet :rolleyes:

0

Det er en fin side faktisk. Vores er dog også gratis, for vores veninde der er grafiker laver dem, og så kan jeg printe dem over firmet.

Ej, hvor fedt.

0