Knuzzet

Brude/ blomster børn hvor?

31 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Har lige igen brug for jeres erfarringer igen. :)

Jeg havde forstillet mig at mine brude/blomster børn (hvoraf de to er mine dejlige bonus drenge) skulle gå foran mig i kirken. Så de var væk fra gulvet inden jeg kom ind, så alt fokus ligger på mig bruden (lyder måske lidt ego, men det er da min store dag og ikke børnenes).

Nu siger min svigermor så, at de vil tage alt fokus hvis de går foran, for så vil folk snakke om hvor søde de så ud og kigge efter dem istedet for mig. Men de vil ikke tage fokus, hvis de går bag mig.

For mig lyder det underligt. Så nu ville jeg lige høre andres erfarringer? Hvad har i oplevet, og jer med brude/blomster børn, hvad gør i? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gør det sådan at vores blomsterpiger går ind før mig og når de sidder på deres pladser, starter musikken og jeg kommer ind :happy:

Det regner vi altså ikke med tager noget fokus, på det tidspunkt er de igennem og der er også gode muligheder for at få billeder når jeg går ind. Hvis de går for tæt på kan de være svært at få nogle gode billeder uden de er "i vejen", men tror på ingen måde de kommer til at tage fokus :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gør det sådan at vores blomsterpiger går ind før mig og når de sidder på deres pladser, starter musikken og jeg kommer ind :happy:

Det regner vi altså ikke med tager noget fokus, på det tidspunkt er de igennem og der er også gode muligheder for at få billeder når jeg går ind. Hvis de går for tæt på kan de være svært at få nogle gode billeder uden de er "i vejen", men tror på ingen måde de kommer til at tage fokus :wink:

Lige nøjagtig det, jeg prøvede at sige i nat :) :) :)

0

Del dette indlæg

Min søster der vil være 18 på daværende tidspunkt, skal nok gå forrest med den mindste (ringbæren) på 5 år, da hen ellers ikke vil turde at gå op. bagefter kommer der så to på 7 år, som skal være blomster børn. Den store af vores er der ingen problemer med, men ved ikke helt med den anden. Derfor går min søster også med op, da de alle er meget trykke ved hende. og hun hurtigt kan vende om efter min kusine (den ene på 7), hvis hun skulle blive "bange/nervøs".

Så synes, da at jeg er okay dækket ind der, da de nok kunne føle sig endnu mindre når alle står der og kigger. =)

0

Del dette indlæg

Lige nøjagtig det, jeg prøvede at sige i nat :) :) :)

Havde også forstillet mig, at de 2 første skulle minimum halvt op, så skulle de næste to ind, og når de så er oppe og side, så kunne jeg gå ind. MEN, min kære svigermor, mener så at folk vil kigge efter dem på deres pladser, i stedet for at kigge på jeg kommer ind, også selvom, at de ikke kan se dem, da de sidder på forreste bænk. - Det er meget tænkelig bare min svigermors påfundelser for, at få hendes vilje, men ville jo lige hører, så jeg ikke bare tager nej hatten på, bare for at tage den på.

Tænker også, at hvis de går bag mig, skal de da også gå ret længe efter, for at få ordenlige billeder af dem for, at jeg ikke skygger for dem. Vil jo også gerne have nogen ordenlige billeder, af de går op. Jeg får jo ellers ikke lov, at se hvordan de så ud, hvilket jeg jo slf gerne vil. =)

0

Del dette indlæg

Jeg vil lade den gå bagerst af ovennævnte årsager. Jeg kender flere brude der har måtte ha et barn på armen på vej ind eller vente på en der trampede i gulvet eller blev genert. Hvis de går bagved virker det ikke så forstyrrende hvis en af dem hakker lidt ud og de kan gemme sig bag bruden. Jeg er tilbøjelig til at give din svigermor ret. Her i familien vil ingen ænse mig hvis børnene kom først, de vil tale om og til børnene hvis de kom først. Det ville tage flere timer for at få fortalt tilstrækkelig mange gange til hinanden hvor yndige og dygtige de var, så den dag kommer jeg først :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Argh pjat med svigermor! Folk får massere af tid til at kigge på børnene.

Alle jeres gæster er der for at se bruden og det er det man venter spændt på, hvis musikken ikke spiller når de går op så kigger de efter dem og smiler, men så snart musikken starter så ved folk at nu kommer bruden og så retter alle opmærksomheden mod døren.

Det er dit bryllup ikke svigermors, så syntes du skal gøre hvad du har lyst til, hvis du går ind først og de kommer efter så kigger de på dem der i stedet for de ser nemlig ikke børnene før du er gået forbi så og så kan det være de vender hovedet væk fra bruden for at se de små børn. :lol:

Er det svigermors børnebørn der skal være brudebørn? For så er det da nok derfor hun siger det. :happy:

0

Del dette indlæg

Jeg vil lade den gå bagerst af ovennævnte årsager. Jeg kender flere brude der har måtte ha et barn på armen på vej ind eller vente på en der trampede i gulvet eller blev genert. Hvis de går bagved virker det ikke så forstyrrende hvis en af dem hakker lidt ud og de kan gemme sig bag bruden. Jeg er tilbøjelig til at give din svigermor ret. Her i familien vil ingen ænse mig hvis børnene kom først, de vil tale om og til børnene hvis de kom først. Det ville tage flere timer for at få fortalt tilstrækkelig mange gange til hinanden hvor yndige og dygtige de var, så den dag kommer jeg først :)

Ja, men ville de ikke også gøre det hvis de går bag en? tænker, at de ville prøve at kigge forbi bruden for at se hvor kære børnene er? =)

Det var min første tanke, da kæresten og jeg snakke om de skulle gå foran eller bagved.. =)

0

Del dette indlæg

Argh pjat med svigermor! Folk får massere af tid til at kigge på børnene.

Alle jeres gæster er der for at se bruden og det er det man venter spændt på, hvis musikken ikke spiller når de går op så kigger de efter dem og smiler, men så snart musikken starter så ved folk at nu kommer bruden og så retter alle opmærksomheden mod døren.

Det er dit bryllup ikke svigermors, så syntes du skal gøre hvad du har lyst til, hvis du går ind først og de kommer efter så kigger de på dem der i stedet for de ser nemlig ikke børnene før du er gået forbi så og så kan det være de vender hovedet væk fra bruden for at se de små børn. :lol:

Er det svigermors børnebørn der skal være brudebørn? For så er det da nok derfor hun siger det. :happy:

Også min tanke.. =)

Nemlig helt korrekt hendes børnebørn, ikke mine bio drenge, så hun ved jo langt bedre end mig, tros jeg nu i nogle år har boet sammen med dem.. også derfor jeg lige skulle høre andres mening, man får jo til vane bare at sige nej, når hun siger noget. :P

0

Del dette indlæg

Egentlig en ordentlig gang volapyk jeg fik skrevet der men godt du fangede meningen :wink:

Det er da bare fordi svigermor er mere fan af børnebørn en svigerbørn. :rolleyes:

Selvom børnebørnene gik ind til sidst, ville hun stadig kigge mest på dem og ih oh åh :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søster der vil være 18 på daværende tidspunkt, skal nok gå forrest med den mindste (ringbæren) på 5 år, da hen ellers ikke vil turde at gå op. bagefter kommer der så to på 7 år, som skal være blomster børn. Den store af vores er der ingen problemer med, men ved ikke helt med den anden. Derfor går min søster også med op, da de alle er meget trykke ved hende. og hun hurtigt kan vende om efter min kusine (den ene på 7), hvis hun skulle blive "bange/nervøs".

Så synes, da at jeg er okay dækket ind der, da de nok kunne føle sig endnu mindre når alle står der og kigger. =)

Jeg vil altså sige, at hvis der bare er den mindste chance for, at børnene bliver overvældet og bange og ikke har lyst alligevel. Så lad være. For det første, er det synd for børnene, hvis det kikser i sidste sekund. For det andet skaber det en masse forvirring, lige der hvor du selv er allermest nervøs. For det tredje, så har du vel ikke lyst til at se din søster jagte barnet på kirkegangen, fordi hun ikke ville mere? ;)

Ej, jeg ved godt,a t det er svært, men jeg har bare set flere gange, at det hele lige bliver sådan lidt presset og ødelagt, fordi børnene ikke kunne alligevel. Jeg har sågar set en brud, der måtte kæmpe med tårene, fordi hendes lille blomsterpige vente om og styrtede ud i våbenhuset igen!

Endvidere, hvis børnene er nervøst anlagt, så kan de også godt mærke det på mor den store dag :) Og det er faktisk ikke rart for dem. Jeg har måtte stå og fortælle to piger på 5 og 7, at mor bare er lidt fjollet, fordi det er sådan en stor dag osv, fordi de blev utrygge over, at mor var ved at græde i våbenhuset :)

Jeg ved godt, at blomsterbørn er suuuuuuupersøde :) Men man skal bare være sikker på, at det også er supersødt i "gerningsøjeblikket" :)

Det er ikke for at pille nogen ned :) Jeg har bare set tingene "fra den anden side" ;)

0

Del dette indlæg

Jeg vil altså sige, at hvis der bare er den mindste chance for, at børnene bliver overvældet og bange og ikke har lyst alligevel. Så lad være. For det første, er det synd for børnene, hvis det kikser i sidste sekund. For det andet skaber det en masse forvirring, lige der hvor du selv er allermest nervøs. For det tredje, så har du vel ikke lyst til at se din søster jagte barnet på kirkegangen, fordi hun ikke ville mere? ;)

Ej, jeg ved godt,a t det er svært, men jeg har bare set flere gange, at det hele lige bliver sådan lidt presset og ødelagt, fordi børnene ikke kunne alligevel. Jeg har sågar set en brud, der måtte kæmpe med tårene, fordi hendes lille blomsterpige vente om og styrtede ud i våbenhuset igen!

Endvidere, hvis børnene er nervøst anlagt, så kan de også godt mærke det på mor den store dag :) Og det er faktisk ikke rart for dem. Jeg har måtte stå og fortælle to piger på 5 og 7, at mor bare er lidt fjollet, fordi det er sådan en stor dag osv, fordi de blev utrygge over, at mor var ved at græde i våbenhuset :)

Jeg ved godt, at blomsterbørn er suuuuuuupersøde :) Men man skal bare være sikker på, at det også er supersødt i "gerningsøjeblikket" :)

Det er ikke for at pille nogen ned :) Jeg har bare set tingene "fra den anden side" ;)

Tror ikke der bliver nogen problemer med børnene når min søster er der. de er som skrevet meget trykke ved hende, så bare at de har hende i hånden eller kan se hende, så følger de nok bare trop. Også derfor hun skal gå forst af børnene. og vores den store er fanme så lige glad, tror vi kunne få ham til at gå ind og mune præsten, foran alle gæsterne uden det rørte ham.. :P Så lige det er jeg faktisk ikke så nervøs for.

Men helt sikkert rart, at få den fra en anden vinkel, der er jo mange ting at overveje.. =)

0

Del dette indlæg

ja, og jeg siger det slet ikke for at få dig til at ændre mening :) Jeg har også set mange eksempler på, at blomsterpiger fungerer supergodt :) (hvad enten de går forrest eller bagerst :) )

Synes bare det er værd at overveje, om man risikerer, at det ødelægger noget for en selv eller børnene :)

0

Del dette indlæg

ja, og jeg siger det slet ikke for at få dig til at ændre mening :) Jeg har også set mange eksempler på, at blomsterpiger fungerer supergodt :) (hvad enten de går forrest eller bagerst :) )

Synes bare det er værd at overveje, om man risikerer, at det ødelægger noget for en selv eller børnene :)

Er det helt bestemt også. =) synes også kun det er rart, at have alle sider gennemtænkt inden, så man ikke ender med nogle ubehagelige situationer på selve dagen. =)

Tror bare også, at vi senere hen vil blive skuffet, hvis ikke vi lod drengene deltage på den ene eller anden måde.

Og kan du lige sige KAOS, hvis de skal gå sammen, i stedet for tøserne der kan holde dem i ørerne :P .. Jeg tør ingen gang lade dem side på samme side i kirken, for er de lige i det der humør, ja så kan de fleste vel selv se for sig, hvor "hyggeligt" det bliver med en 5½ og 7 årige, der slås/leger meget højlydt.

Men slf. skal man da have i baghovedet, siger de fra i det de kommer ind, eller lige før. Så skal de ikke tvinges og være klar til, at ændre planen. og vi vil nok inden gøre et stor nummer ud af, at fortælle hvor mange mennesker der er og lige forklare det godt og grundigt igennem. =) så de er så forberedt som muligt som man kan være i den alder. =)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde også forestillet mig at vores mindre brudepiger skulle gå forrest ind og sætte sig, inden jeg kom .... Men men, dét protesterede præsten kraftigt imod - Trods den korte tid ville det, i følge ham der gå for lang vente tid inden bruden kom (hende alle tålmodig står og venter på) og hans erfaring var det nemt blev akavet :blink:

Vi valgte at lytte til ham og lod dem komme ind efter mig og det fungerede rigtig fint ... Vores piger (7-9-10 år) blev i øvrigt også, mod forventning ramt af voldsom nervøsitet i våbenhuset - Dog uden stor "dramatik" :) Dét er også en meget stor dag for vores børn, kan vi som brude ind i mellem godt glemme i al vor glans :wink:

Men hvor om alting er, så tror jeg de satte STOR pris på de ikke skulle gå først ind ....

0

Del dette indlæg

Jeg havde også forestillet mig at vores mindre brudepiger skulle gå forrest ind og sætte sig, inden jeg kom .... Men men, dét protesterede præsten kraftigt imod - Trods den korte tid ville det, i følge ham der gå for lang vente tid inden bruden kom (hende alle tålmodig står og venter på) og hans erfaring var det nemt blev akavet :blink:

Vi valgte at lytte til ham og lod dem komme ind efter mig og det fungerede rigtig fint ... Vores piger (7-9-10 år) blev i øvrigt også, mod forventning ramt af voldsom nervøsitet i våbenhuset - Dog uden stor "dramatik" :) Dét er også en meget stor dag for vores børn, kan vi som brude ind i mellem godt glemme i al vor glans :wink:

Men hvor om alting er, så tror jeg de satte STOR pris på de ikke skulle gå først ind ....

Det lyder jo også helt fornuftigt. =)

Det gør ikke sagen letter at vælge. Må jo tilbage i tænkeboksen. :D

Har enlig ikke set, det som det store problem, at ungerne skulle bleve nervøse i siturationen, når min søster var der. Hmm.. Godt der er længe til, så man kan få det ordenligt spekuleret igennem. =)

Men kan jo også være vores præst har noget at sige. Troede enlig ikke, at de havde så meget at sige. Men synes efterhånden jeg har læst en del steder, at det har de åbenbart.

0

Del dette indlæg

Men kan jo også være vores præst har noget at sige. Troede enlig ikke, at de havde så meget at sige. Men synes efterhånden jeg har læst en del steder, at det har de åbenbart.

Man kan jo sige meget om præster, men de har trods alt oplevet et par bryllupper og derved fået en vis erfaring :happy:

0

Del dette indlæg

2 af vores piger gik ind før mig. det var fint, for jeg ville jo komme lige efter og tage dem i hånden, hvis de pludselig fik kolde fødder ;) Det med hvem folk kiggede på tænkte jeg slet ikke over må jeg indrømme.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan jo sige meget om præster, men de har trods alt oplevet et par bryllupper og derved fået en vis erfaring :happy:

Hehe ja, tror også det langt hen af vejen er klogt at stole på dem. =) Så var nu ikke negativt ment. =)

0

Del dette indlæg

2 af vores piger gik ind før mig. det var fint, for jeg ville jo komme lige efter og tage dem i hånden, hvis de pludselig fik kolde fødder ;) Det med hvem folk kiggede på tænkte jeg slet ikke over må jeg indrømme.

De ser søde ud som de kommer der, og alle gæsterne har da rigelig tid til, at de kan se hvor flot du er. =)

Jo mere, man tænker over det, så det jo også lidt latterligt/barnligt at gå op i hvem der kigger, det vigtigste er vel at H2B kigger og nyder det der kommer op af gulvet. :D

Jeg er nok bare rigtig meget forblindet over, at finde kombien mellem at drengene skal være en del af dagen, men at det så absolut er min og kærestens dag. Da specielt sviger familien er lidt kuk i kysen og ALT handler om drengene. Nu skal den dag bare handle mest om os og vores kærlighed. =)

0

Del dette indlæg

Hehe ja, tror også det langt hen af vejen er klogt at stole på dem. =) Så var nu ikke negativt ment. =)

Det ved jeg godt :loveflag:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer