-Blomst-

Gift med bor hver for sig....

5 posts in this topic

Kære Zillaer...

Lige nu er situationen rigtig dårlig hjemme hos os, og vi er nok nødt til at aflyse brylluppet :(

H2B ringede tidligere og fortalte at han grundet hans sygdom ikke længere kunne bo sammen med mig og børnene mere på nuværende tidspunkt. At han simpelthen har brug for hans eget sted han kan trække sig tilbage når tingene bliver for meget...

Nu er mit spørgmål så - rent økonomisk hvordan er vi så stillet? Han er på førtidspension, jeg er på SU. Vi får boligsikring og fripladstilskud.

Hvis vi bliver gift og flytter fra hinanden grundet alvorlig psykisk sygdom hvordan er vi så stillet økonomisk? Hvordan med boligsikring og friplads? Vil vi være gensidig forsørgende eller enlige?

0

Annonce ♥

Puha det lyder som en hård omgang!

Jeg ved desværre ikke hvordan landet ligger, når I flytter hver for sig.

Men i hvert fald går mine tanker til dig og din familie.

0

Puha det lyder som en rigtig svær situation at stå i, jeg ved intet om dit spørgsmål men du får lige et trøstekram herfra

0

Åh nej, hvor er det tragisk. Du får lige en krammer. :bearhug: Jeg tror, at I skal stå som separeret hvis I ikke bor sammen. Men ring ned og snak med kommunen, og hør dem ad.

0

Annonce ♥

Åh sikke en situation at stå i... Det må ikke være helt nemt :(

Måske bør i vente med at gifte jer, hvis han ikke magter sin familie?

Rent juridisk, så skal han stadig beregnes som gift, når han modtager førtidspension, selvom i bor hver for sig. Det er kun hvis det er med henblik på skilsmisse, at han er berettiget til at få pension som enlig. Og det er det jo ikke. (og så det med småt... jeg tvivler vitterligt på at kommunen eller Udbetaling danmark har tænkt sig at spørge ind til om han skal skilles når han søger om pension som enlig. Dvs. at hvis han søger om det, selvom i stadig er gift, men bor på en anden adresse (hvor han vel og mærke bor alene), så vil han også få den som enlig - men jeg vil sige at det tangerer til socialt bedrageri faktisk, når i stadig er gift og ikke skal skilles).

Boligsikring ved jeg ikke såå meget om, men hvis i har hver sin adresse, og betaler husleje hver især, så burde i jo begge få boligsikring. Hvis du har barnet, så vil du får den forhøjet boligsikring. Han vil få alm. boligsikring, hvis det er en alm. bolig han flytter i.

Friplads.. pas. Det ved jeg ikke noget om. Jeg ved ikke om de kigger på jeres ægteskablige status, men det har i hvert fald meget at sige hvor tit han er hjemme osv. Der tror jeg i fortsat bliver beregnet som alm. samboende gift.

Men for at være helt sikker, så ring og spørg kommunen. Og få det på skrift. For lige om lidt overgår det hele jo til Udbetalingdanmark, og hvem ved hvad de finder på.

Jeg håber det bedste for jer.

Edited by Victorias secret
0