Posted November 9, 2012 · Report post Er det normalt at manden ikk virker interesseret i planlægning??? Troede det var noget vi skulle hygge med han siger bare. Det skal du da ikk allerede købe nu og ja det er fint sammen uden og kigge ordentlig efter. Gider snart ikk så går det hyggelige ligesom af det??? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 9, 2012 · Report post Jeg tror at det er meget normalt... Tror faktisk det ville være mere unormalt hvis han var ligeså meget oppe og køre over det som du (vi) er det Min forlovede er utrolig god til at vise sine følelser og til at udtrykke dem, både privat og offentligt, så jeg havde også en forestilling om at planlægningen af vores bryllup ville blive 100 % 50/50... Men jeg blev klogere, Faktisk fik jeg de præcis samme ord (det skal du da ikke købe nu, og slap nu af for ellers er du færdig med hele planlægningen om 1 uge)... I starten gik det også rigtig meget mig på, og vi har da også haft nogle diskussioner omkring det, men det gik mere og mere op for mig at det jo ikke er hverken fordi han er ligeglad med brylluppet, eller fordi han ikke gider være med i planlægningen, men at det bare er fordi han er enig med mig, og stoler på at jeg vælger det rigtige. Jeg er sikker på at det generelt er sådan at kvinden går meget mere op i det end manden, så nyd du planlægningen, og når du synes han går for lidt op i det så ring til en som er ligeså meget oppe at køre over det som du er (en veninde eller mor) måske det kan hjælpe dig lidt Husk på at han gifter sig med dig fordi han elsker dig og ønsker at leve resten af livet med dig calera 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 9, 2012 · Report post Det er også træls når han har en menig om alt og helst ikke giver sig på hans holdninger - eller endnu værre ikke har undsøgt priser mv. og ikke forstår hvor dyre hans visioner er men det nu rart der er interesse. Det vi gjorde var at sætte bryllupsplanlægningen på pause og ikke snakke om det et godt stykke tid, og da vi så gjorde det igen tog vi en ny tilgang, da vi begge var kede af at det der skulle være den bedste dag i vores liv (indtil videre) gav anledning til gnidninger. Håber I kommer frem til et fælles grundlag - for der er ikke noget mere frustrende når ens glæde kun bringer hovedpine og konflikter med sig 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 9, 2012 · Report post Min kæreste gider heller ikke alt det planlæggeri. Han meldte faktisk klart ud fra starten, at han ville tage del i de store beslutninger, som dato, kirke, sted osv. Men farver og bordpynt rager ham en papand, det overlader han helt til mig. Måske i bør få en snak omkring jeres forventninger til hinanden under planlægningen? Og til selve brylluppet. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 9, 2012 · Report post Det ER normalt. Der er selvfølgelig undtagelser, men mange mænd kan ikke forholde sig til bryllupsplanlægning i god tid, og nipsting, farvetema og den slags er også tit noget, der kan være svært at få sin mand med på. Derfor kan man dog godt snakke om det. Vi blev fx. enige om, at min mand stod for mad, eget tøj, vielsen og vin, fordi det var ting, han går op i. Han fik også meget at skulle have sagt med fyldet i bryllupskagen. Jeg tog mig så til gengæld af planlægning af farvetema, papirarbejde, pynt, DJ, fotograf, beskrivelse af gæster og den slags. Han satte stor pris på det på dagen, og det gjorde gæsterne også, men det var først et par uger før, at han kunne begynde at forholde sig til det. Så mit råd er at tage en snak med ham om hvilke ting, der betyder meget for ham og lad ham få ansvar for det (også selvom du måske synes, at du kan gøre det bedre selv), og vælg så hvilke ting, der er vigtige for dig at snakke med ham om. Der er jo mange små ting, hvor man dybest set ikke behøver være to om det, med mindre begge parter synes, at det er sjovt.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 9, 2012 · Report post Min mand gav mig et budget og reviderede det nogle gange.... Han håbede på godt vejr så vi kunne køre på motorcyklen fra kirken og så var han lige ind over lokaler og maden og drikkelsen.... ok også ringene Tror det er helt normalt, de mangler nok det der pussenusse gen :fløjt: 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 9, 2012 · Report post Det er helt normalt :-) hvor længe er der til brylluppet? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 9, 2012 · Report post Det er helt normalt :-) hvor længe er der til brylluppet? det er den 27juli 2013 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 12, 2012 · Report post Tror bestemt også det er helt normalt. Min kæreste viser heller ikke meget interesse for planlægning. Vi er lige nu ved at fastsætte datoen endeligt (det skal først være i maj/juni 2014) og reservere feststed. Og det det er på plads (sammen med kirke og præst naturligvis) har jeg lovet ham, at han får helt ro for bryllupsplanlægning til der er under et år til Har også allerede konstateret, at hans standardsvar i alt det her planlægning bliver "Det har jeg ikke så meget holdning til, så du gør bare som du synes." Så jeg må bare køre på og så spørge/orientere ham undervejs og stole på, at hvis jeg gør noget han ikke bryder sig om så siger han fra. Men et eller andet sted må jeg også bare lære at nyde, at det bliver sådan. For når alt kommer til alt er jeg MEGA kontrolfreak og på den her måde får jeg jo muligheden for at have styring med ALT!! :lol: 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 12, 2012 · Report post Uden at generalisere vedr. mine egne kønsfællerog der er også undtagelser men det er ikke unormalt. Mange har det sådan at at de har svært at fokusere detaljeret og meget på noget som ligger langt ude i fremtiden. Til gengæld er det ofte dem der bevarer roen når det er ved at nærme sig. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 16, 2012 · Report post Øv det lyder rigtig ærgeligt, men desværre tror jeg de fleste mænd har det sådan. Mange af os tøser har jo drømt om det i mange år, det har vores kære kærester ikke helt på samme måde.. Min kæreste er heller ikke så interesseret, jeg kan være heldig hvis jeg kan få ham til at fokusere på bryllup i 5 min. ad gangen, men det gør heller ikke så meget da jeg helst vil have styr på det hele = Kontrolfreak Men som Leitschen siger, så nyd at det er dig der bestemmer, så kan du få det hele lige som du vil 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 17, 2012 · Report post Uanset om manden kun interesserer sig lidt for detaljerne, så synes jeg, det er vigtigt, at man finde frem til ting, som manden kan og vil tage ansvar for, så han får ejerskab i brylluppet. Jeg er selv kontrolfreak og kunne sagtens have arrangeret det hele solo, men det var jo altså vores begges dag, og ærligt talt ville jeg føle, at jeg skubbede ham ud, hvis jeg slet ikke inddragede ham...SÅ selvom der var områder, hvor jeg tog styring, så satte vi begge pris på, at når der var noget, der var vigtigt for ham, at så fik han ansvar og blev hørt....bare lige en reminder, for det er trods alt ikke kun brudens dag, selvom mange af os måske går mere op i rammerne end vores mænd 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 23, 2012 (edited) · Report post hehehehe.. ja det er vist ganske normalt og jeg har været lige så irriteret over det som dig Alle de store ting som ringe, sted, tid, mad, vin, musik osv var vi enige om at være fælles om, men så snart vi gik i detaljer, så stod han af.. Nu er jeg enormt detaljerytter og han ved at det er et af de områder jeg er rigtig stærk, så jeg tror egentlig bare, at han synes det var nemmest at lade mig om det. At JEG så til tider ville ønske, at han involverede sig lidt mere, det måtte jeg så bide i mig. For hans holdning var jo en tillidserklæring til mig Han synes vist til tider, at jeg havde gang i aaaalt for meget og at der var meget der var overflødigt Til gengæld blev han overvældet over, hvor meget der var gjort ud af hver eneste lille detalje på selve dagen og var på mine vegne meget stolt af al den ros vi fik - som han hver gang gav mig æren for Efter noget tid, nød jeg bare at kunne gøre som jeg ville - jeg ville stadig have ham til at godkende tingene (bordhæfter, kirkehæfter, invitationer osv), men oftest fik jeg jo grønt lys Til gengæld gjorde det det også bare SÅ meget mere irriterende, når han så stillede sig på bagbenene over så lille en ting, som grønne æbler som bordkort! Ikke på vilkår om han ville gå med til det! Og jeg var heller ikke helt sikker på, om han ikke havde fået en hjerneblødning, da han sprang vores drikkevarebudget med 100% ved at investere i en drinksbar på 6000,-!!!! Til gengæld var det noget HAN gerne ville have, så det fik han selvfølgelig - og som kompromis fik jeg så min slikbuffet Man må finde et kompromis for hvor meget og i hvad man hver især involverer sig og selvom det måske for dig ikke føles som om han gider at involvere sig, så handler det nok mere om, at det er alt for uhåndgribeligt endnu og at han faktisk slet ikke går op i alle detaljerne Og ja, let's face it.. de mænd tror man kan arrangere et bryllup på 2 måneder -NEMT! Men de har heller ikke alle de visioner om dagen, som vi har Edited November 23, 2012 by Lene T 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 24, 2012 · Report post HEEEL normal mand der..... De gider det skutte.... det er derfor det er så godt at have veninder! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites