Lafelina

Kogekoner vs. kro/restauration

11 indlæg i dette emne

Hej Zillas :-)

Jeg er lidt usikker på, hvad der egentlig bedst kan svare sig - at bestille et meget pænt lokale inkl. mad til 500 kr. pr. kuvert eller et ok pænt lokale/forsamlingshus, hvor man selv skal sørge for mad og alting - jeg har bare svært ved at lave regnestykket, fordi jeg ikke har erfaring med store festbudgetter - om det i sidste ende kun er 1000-2000 kr. man sparer for at gøre alt selv, for så kan det ikke betale sig...(min kæreste siger maks 20.000 kr. til festen, vi bliver ca. 40 personer).

Er der i øvrigt nogen der har erfaring med såkaldte "kogekoner"? Altså hvor man får en ud at lave maden i festlokalet. Har fundet noget der hedder Christines Køkken, er der nogen, der har prøvet hende, og var det godt?

Kh

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan da sige, at jeg lige er rundet de 40 for et par måneder siden, og det blev selvfølgelig også markeret med passende festivitas i et af de lokale forsamlingshuse.

Når jeg lægger alle regningerne sammen... mad, pynt, drikkevarer kørt hjem fra Tyskland (husk at indregne brændstof), leje af forsamlingshuset osv.... så løber det alligevel op i næsten 450 kr/kuverten og så har vi som sagt lagt en del arbejdstimer i det selv. Så det er nok mest et spørgsmål om mentalitet, om man synes, at man selv vil påtage sig en del af arbejdet for en relativt lille fortjeneste :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi valgte forsamlingshus, selvom vi i første omgang havde planlagt kro/restaurant.. Men efterhånden som vi tilvalgte vinmenu, 2 timers fri bar efter maden, natmad osv løb det op i over 900 kr. per person, og så var der pludselig en del af spare ved at stå for det selv.. Så prøv at regne lidt på det alt efter hvad i vil have ved en kro, og vurder om det kan svare sig.

0

Del dette indlæg

Jeg kan da sige, at jeg lige er rundet de 40 for et par måneder siden, og det blev selvfølgelig også markeret med passende festivitas i et af de lokale forsamlingshuse.

Når jeg lægger alle regningerne sammen... mad, pynt, drikkevarer kørt hjem fra Tyskland (husk at indregne brændstof), leje af forsamlingshuset osv.... så løber det alligevel op i næsten 450 kr/kuverten og så har vi som sagt lagt en del arbejdstimer i det selv. Så det er nok mest et spørgsmål om mentalitet, om man synes, at man selv vil påtage sig en del af arbejdet for en relativt lille fortjeneste :)

Hej

Tak for det konkrete svar, det var lige dét, jeg var interesseret i at høre... men når så der er en nedenfor, der siger det kommer op omkring de 900 på kro, kan jeg godt se, der alligevel er noget at spare. Jeg ser lige, hvad jeg kan vride ud af den kro, jeg har kig på, og kommer det op over 600 overvejer jeg at gøre det selv, selvom det er langt mere besværligt... man kan sige, at lokalitet og omgivelser også koster noget, det er bare et spørgsmål om, hvor meget det er værd for en... efterhånden som jeg kigger, kan jeg da godt se, at en kro kan være noget smukkere og hyggeligere end de festlokaler jeg indtil videre har set. Men jeg er jo en krejler :-)...

Kh

0

Del dette indlæg

Hej

Tak for det konkrete svar, det var lige dét, jeg var interesseret i at høre... men når så der er en nedenfor, der siger det kommer op omkring de 900 på kro, kan jeg godt se, der alligevel er noget at spare. Jeg ser lige, hvad jeg kan vride ud af den kro, jeg har kig på, og kommer det op over 600 overvejer jeg at gøre det selv, selvom det er langt mere besværligt... man kan sige, at lokalitet og omgivelser også koster noget, det er bare et spørgsmål om, hvor meget det er værd for en... efterhånden som jeg kigger, kan jeg da godt se, at en kro kan være noget smukkere og hyggeligere end de festlokaler jeg indtil videre har set. Men jeg er jo en krejler :-)...

Kh

Hvilken kro overvejer i?

0

Del dette indlæg

Hej

Kh

Hvilken kro overvejer i?

Hej, vi overvejer Den Gyldne Hane - afventer et prisforslag fra dem ALT inkl., også natmad, drikkevarer under HELE festen mv., for har ikke lyst til en lille uventet ekstra regning på 4000 kr. eller noget i den stil. Jeg har regnet ud, at vi kan gøre det selv for ca. 16-17 tusinde inkl. fotograf, og gør vi det på kro, tror jeg vi skal ligge i al fald 10.000 oveni...

Alternativt overvejer vi Seest Forsamlingshus - men ved Den Gyldne Hane er der jo Geografisk Have, så beliggenheden der er bare super. Det får vi ikke i Seest, men lokalet er hyggeligt, kuvertprisen er 500 kr. inkl. drikkevarer, men svært at få, da det er booket alle de datoer vil helst vil (min bedste veninde kan ikke den dato, vi oprindeligt havde planlagt, og det volder nu ret mange problemer at få alt til at passe sammen...)

Kh

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uodver de ekstra ting der kommer på når I køber en fædig løsning skal I også være opmærksom på sluttidspunkt. Uanset hvor tliberale de er med hensyn til sluttidspunkt så vil I aldrig kunne trække den lige så lang tid som på et sted I eller jeres gæster selv skal låse af

0

Del dette indlæg

Uodver de ekstra ting der kommer på når I køber en fædig løsning skal I også være opmærksom på sluttidspunkt. Uanset hvor tliberale de er med hensyn til sluttidspunkt så vil I aldrig kunne trække den lige så lang tid som på et sted I eller jeres gæster selv skal låse af

Hej

Nej, det er nemlig virkelig træls... øv, er lidt splittet, for nu har vi faktisk sagt ja til et sted, hvor vi så bliver smidt ud, men jeg har nemlig spurgt hvornår vi kan blive smidt ud og ikke fået svar på noget som helst, så det kan være, vi bare vælger alternativet, som er et tamt festlokale... ville jo gerne have haft et hyggeligt sted OG have lov at feste ubegrænset, men det lader sig vist ikke gøre....

mvh

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer